עכשיו זה סופי: במהלך חודש מאי ייצא "אגד" מרמת-הגולן. את מקומו תחליף "תחבורה ציבורית גולן". שיירה של אוטובוסים חדשים, שכעת ממתינים במפעל "מרכבים", תעלה לרמה ובכך תבשר את פתיחתה של תקופה חדשה בתחבורה הציבורית. מרכבים אגב רשמה ב־2010 25% גידול במכירות אוטובוסים (450 ב־2009 לעומת 600 ב־2010, מהם 230 אוטובוסים לאשכול השרון).
המועצה האזורית גולן, החברה הכלכלית גולן, והזכיינית "רמה" מכינות את מערך התחבורה. גויסו נהגי אוטובוסים תושבי האזור והם עוברים הכשרות. מוקמים משרדים, חניון לאוטובוסים ותחנות המתנה במקומות בהם חסר. תמרורים מוצבים, עלוני מידע לציבור מודפסים, ומוקמים מוקד טלפוני ואתר אינטרנט אשר יספקו את המידע על שעות הנסיעה והקווים. כמו-כן מותקן הרב-קו, מערכת הכרטוס החכם ומתבצעת היערכות לתחנות ההנפקה שלו בקצרין, בחיספין, בבני יהודה ובמרום גולן.
במהלך החודש הקרוב תשלח המועצה לתושבים את המידע על קווי האוטובוסים, המסלולים החדשים, לוחות הזמנים ומחירונים. המחירים יוזלו ב-20% בממוצע לעומת אלו של אגד.
לתושבים, למטיילים ולחיילים מדובר בבשורה של ממש: תדירות הנסיעה תוגבר מ-31 נסיעות ביום, שמבצע אגד כיום, ל-173 נסיעות ביום בכל היישובים (פי 5 וחצי!), ובין היישובים למרכזים האזוריים ומשם לתחנות מרכזיות מחוץ לגולן - קריית שמונה, חצור, טבריה.
התוכנית אמורה הייתה לצאת לפועל בשנת 2010 אך חל עיכוב בביצועה. בחודשים האחרונים רכשה החברה הזכיינית 17 אוטובוסים חדשים וכן 6 אוטובוסים זעירים לביצוע הסעות בקווים המזינים מהיישובים למרכזים האזוריים בגולן, זאת בנוסף לאוטובוסים הצהובים של המועצה. האוטובוסים החדשים הורכבו ונצבעו בהתאם לעיצוב שנבחר. בתקופה הקרובה הם יעלו לרמת-הגולן, לתחילת ההרצה. על גבי האוטובוסים מתנוסס הסמליל - "תחבורה ציבורית גולן" ושם החברה הקבלנית "רמה", והצבעים הם צבעי המיתוג של הגולן.
ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה, אמר: "לרגע הזה חיכינו יותר מארבע שנים, שבהן עסקנו בגיבוש מודל חדש, שאינו קיים בארץ, בו הרשות היא זו שמפעילה את התחבורה הציבורית שבשטחה".
לדברי מלכה, מדובר במודל מהפכני, ועיני רשויות נוספות בפריפריה נשואות אליו. על-פי מודל זה, המועצה נושאת באחריות, בתמיכת המדינה, ובעצם מייצרת בפריפריה תחבורה ציבורית זמינה, נגישה וחדשנית. "כולי תקווה שהתושבים אכן יגלו את שירות התחבורה הציבורית מחדש, וייהנו מתחבורה זולה ונגישה", אמר.
מודל זה של הסעת תושבים בפריפריה דומה מעט באופיו ל"שירות לפי קריאה" הפועל בחבל משגב. אולם בעוד שבחבל משגב מי שאחראי הוא חברת תחבורה ציבורית פרטית (
נתיב אקספרס), הרי שכאן האחראית היא הרשות המוניציפלית.