גוגל צוללת עמוק יותר אל תוך העולם החברתי. החברה לא השיקה את פלטפורמת הרשת החברתית 1+ המדוברת שמעולם לא אושרה, אך הפכה את מנוע החיפוש שלה ליותר חברתי. גוגל הודיעה היום כי תאפשר למשתמשים לתת ולקבל המלצות על תוצאות חיפוש. השירות החדש, הנקרא 1+, יאפשר למשתמשים לחלוק את המלצותיהם עם חברים כמו גם עם זרים.
"בואו נאמר, לדוגמה, שאתם מתכננים טיול חורפי לטאהו שבקליפורניה", כתב רוב ספירו, מנהל מוצר בגוגל, בפוסט אותו העלתה החברה, "כשתבצעו חיפוש, אתם עשויים לראות עכשיו +1 מהדודה חובבת הסקי שלכם לצד התוצאה של צימר באיזור. אם אתם מחפשים מתכון חדש לפסטה, נראה לכם 1+ מהשותף שלכם לדירה מתקופת הלימודים, שהוא גם גאון
קולינרי".
"גם אם אף אחד מחבריכם אימן מכין קפה מקצועי או מכור לקפאין, אנחנו עשויים עדיין להראות לכם כמה אנשים ברשת סימנו 1+ על בית הקפה השכונתי שלכם", הוא הוסיף. אז איך גוגל יודעת מי החברים שלכם? על-פי ספירו, שירות החיפוש בודק עם מי אתם מדברים בצ'אט ומי נמצא ברשימת החברים שלכם בג'ימייל. הוא הוסיף כי בעתיד, גוגל עשויה להיות מסוגלת לבדוק גם מי החברים שלכם באתרי רשתות חברתיות כמו טוויטר. כדי לדעת אל מי הם מקושרים, משתמשים יכולים לבדוק ב-Google Dashboard.
מזה חודשים, מנהלי גוגל אמרו שהם מתכננים להפוך את שירותי גוגל, כמו החיפוש, לחברתיים יותר. הבטחה זו מקויימת עם 1+, קובע בראד שימין, אנליסט ב-Current Analysis. "זה כמו כשהזרקת דלק יצאה ויצרני המכוניות אמרו 'היי, זו דרך טובה יותר להכניס דלק לתוך מנוע'", אמר שימין, "זה לא יצר מהפכה במכוניות, אבל זה הפך אותן למכוניות טובות יותר. ה-1+ הזה עושה את אותו הדבר. הוא לא יוצר מהפכה בגוגל, אבל הוא הופך את החיפוש לטוב יותר".
דן אולדס, אנליסט ב-Gabriel Consulting Group, אמר כי זהו סימן נוסף לכך שגוגל לוקחת את העולם המתפתח של רשתות חברתיות ברצינות. כשחברות כמו פייסבוק הופכות יותר ויותר למתחרות על תשומת לב המשתמשים, כמו גם על כספי המודעות, גוגל צריכה נוכחות חברתית חזקה.