|   15:07:40
דלג
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

מלכודת פתאים

יוצא שבאנאפוליס, אולמרט, ברק ולבני הכניסו אותנו לתוך מלכודת. ישראל מישכנה את עתידה תמורת חלום תעתועים, פטה מורגנה, בלוף - של כביכול חזית כל-ערבית אנטי-אירנית בניצוח אמריקני, כאשר במועד קיומה של אנאפוליס כל המשתתפים, ואמריקה בראש, כבר היו במקום אחר לגמרי, בהליכה לקראת אירן וסוריה ולא נגדן
22/12/2007  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   ועידת אנאפוליס   |   תגובות

הנה עוד דוגמה, כיצד התקשורת מחליפה את "זכות הציבור לדעת" בחובת-הציבור-שלא-לדעת, כל אימת שהדבר משרת את העניין הפלשתיני.

להלן צרור עובדות מתוך החדשות שהתקשורת טייחה, מיסמסה והצניעה את הקשר ביניהן, והקורא יבין מעצמו - למה.

- פיגועי הטרור בעירק, של הסונים והשיעים כאחד, הולכים ופוחתים. במקביל יש מגעים גם בין נותני החסות - הסעודים המגבים את הסונים והאירנים העומדים מאחורי השיעים.

- בעירק התקיימו שיחות בין גורמים צבאיים אמריקנים לגורמים אירנים. היו גם שיחות אמריקניות-סוריות.

- בלחץ אמריקני נדחה (למעשה בוטל) שיגור לוויין ישראלי מהודו באמצעות רקטה הודית, שהיה אמור בין היתר לשכלל מאד את הפיקוח שלנו מן החלל על אירן. הלוויין כבר הורכב על הטיל והורד סמוך מאוד לשיגור בפועל. לשיגור קדמו כמובן הכנות ממושכות, ללא ספק באישור אמריקני. מדוע חיבלה ארה"ב לפתע בביון הישראלי נגד אירן?

- אירן הפסיקה, או לפחות צמצמה, את סינון המחבלים והאמל"ח דרך גבולה עם עירק. גם סוריה אטמה את הגבול ואינה מאפשרת עוד מעבר מחבלים, אמל"ח וכסף לעירק.

- האמריקנים הסכימו ככל הנראה לוועידה נוספת, במוסקבה, תחת חסות הרוסים. סוריה, הקליינט שלהם, תקבל שם את הגולן. מין שת"פ שכזה בין המעצמות: אתה תיתן לי לקרוע נתח מן היהודים כדי לתת לערבי שלי, ואני אתן לך לקרוע מהם, להאכיל את הערבי שלך... רק לפני שבועות ספורים עוד מנע בוש כל מו"מ ישראלי-סורי על הגולן! מה קרה?

- אתר "דבקה" חשף, ששרת החוץ האמריקנית נתנה אישור אישי לחברת סיסקו-סיסטמס האמריקנית למכור לסוריה ציוד אלקטרוני מתקדם שניתן להשתמש בו במערכות צבאיות כמו מכ"ם לטילים, תחנות התראה וציוד מעקב מודיעיני.

- הבריטים מסרו רשמית את בצרה, כביכול לצבא העירקי החדש, אך למעשה למיליציות השיעיות, כלומר - לאירן. הפולנים הודיעו שהם מוציאים את כוחותיהם, וגם הקונגרס האמריקני נושף בעורפו של בוש - לצאת!

מסתמן, שבעירק שלאחר הנסיגה תתחלק ההשפעה בין סעודיה ואירן, ואמריקה של בוש תשלם את המחיר שיידרש כדי שתוכל לצאת בכבוד והמחיר, כרגיל, יהיה - אנחנו!

- שני ביטויים גלויים להתקרבות בין סעודיה לאירן: לפני זמן מה, בוועידת דוחה, בירת קטר, אחז עבדאללה, מלך סעודיה, בידו של אחמדינג'ד והובילו לתוך האולם בלווי מחיאות כפיים של ראשי מדינות המפרץ. מלך סעודיה הזמין את אחמדינג'ד לבוא למכה כדי לפתוח שם ביחד איתו את טכסי העלייה לרגל, החאג'.

- את כל האופק הזה האירה כבמכת ברק ההודעה המשותפת של כל שש עשרה סוכנויות הביון האמריקניות, לפיה אירן הפסיקה את התוכנית הגרעינית הצבאית שלה עוד בשנת 2003, הודעה שסתרה כל מה שאמרו רק זמן קצר לפני כן. גם הדוח החדש הזה גופו, אם מתעמקים בו, עדיין רואה באטום האירני סכנה חמורה. אלא, מישהו ערך את החומר בצורה כזאת, שהפרשנות המקילה תופיע בראש הדוח ותוריד מעל הפרק סנקציות צבאיות או כלכליות נגד אירן. כך סלל הדוח את הדרך להסכמה בעירק, מפורשת או שקטה.

- בד בבד עם פרסום הדוח האמריקני הודיעה רוסיה, בגיבויו של בוש, על הפעלתו המיידית של הכור האטומי שבנתה לאירן בבושהר, שעוכבה במשך שנים. כאילו ידו של במאי אחד תיזמנה ותיזמרה את כל הארועים האלה לפי מיטב האינטרסים של הצדדים.

- סעודיה ומצרים דחו את רשימת העזתים עולי הרגל ואת מסלול הגעתם למכה - דרך ירדן - שהציע שלטון אבו מאזן וקיבלו תחתה רשימה של אנשי חמאס. המצרים פותחים להם את המעבר דרך סיני, והסעודים את הכניסה לסעודיה, ביודעם שפני "עולי הרגל" האלה מועדות לאירן, לאימונים צבאיים וטרוריסטים.

כל ההתפתחויות המהפכניות הללו השאירו אותנו לא רק זנוחים ומבודדים, אלא גם עלובים ומגוחכים, כאילו היינו שוטה הכפר. שהרי אנחנו הלכנו לאנאפוליס מתוך הנחה, ותמורת הבטחה, שאר'הב מכנסת שם חזית נגד אירן של כל הערבים "המתונים" וסעודיה בראשם, ושם, באנאפוליס, נתקבל חגיגית לתוך המועדון הכל-ערבי, שהשמאל השלטוני שלנו כ"כ משתוקק לו. אמרו, שכך לא נעמוד מול אירן לבדנו, וגם נפתח לנו "חלון הזדמנות" של שלום היסטורי. והואיל "ואין ארוחות חינם", הסכמנו שנהיה אנחנו הארוחה: מדינה פלשתינית נקים על אדמת מולדתנו, את בירתנו נמסור, 300,000 מבני עמנו נגרש ופליטים שלהם נקלוט. הקורבן הזה יבצר את מעמדה של הפטרונית שלנו, אמריקה, בעולם הערבי, ויחד נעמוד מול "ציר הרשע": אירן, סוריה, חיזבללה, חמאס.

עם זה הלכנו לאנאפוליס, התפשטנו והתבזינו, ואפילו מחלנו על ריבונותנו וקיבלנו על עצמנו השגחה, פיקוח ושיפוט אמריקני צמוד, וגם התערבות פעילה אמריקנית במו"מ עם הפלשתינים, שהינה למעשה תכתיב. עלינו על עצמנו ונכנענו גם לדרישה הערבית ללוח זמנים : שנה אחת, שבסופה חייבת לקום המדינה הפלשתינית.

בוש, "גדול ידידינו", כביכול, אילץ אותנו לחתום על הצהרה האומרת "ארצות הברית תשגיח ותפסוק לגבי מילוי מפת הדרכים ע"י שני הצדדים". הביטוי הוא monitor שפירושו לייסר, להוכיח, להזהיר, להורות, לנזוף - בכל הנוגע להתנהגותו של אדם. על כך כותבת שרה הוניג בג'רוזלם פוסט:

"לא הישראלים יוכלו להעריך אם רימו אותם או לא, והאם הצדדים מילאו אחר מפת הדרכים. הישראלים לא יקבעו אם ההתקדמות היא לשביעות רצונם. לא שביעות רצונם חשובה, כ"א שביעות רצונה של קונדוליזה. את החשיבה יעשו פקידי משרד החוץ האמריקני, וג'יימס ג'ונס הוא המפקח שמונה לשמור שהווסלים הבלתי אחראים ילכו בתלם."

איך תיראה הפסיקה הזאת, אומרת שרה הוניג, ניתן לראות כבר מן ההצהרה המשותפת שכפו האמריקנים על ישראל באנאפוליס, בזה הלשון: "אנחנו (אולמרט ואבו-מאזן) מביעים את החלטתנו להלחם בטרור ובהסתה, בין אם בוצעו ע"י פלשתינים ובין ע"י ישראלים". שמתם לב? אנחנו לא נשלח יותר מתאבדים יהודים ולא נקים ארגוני טרור, וכדומה! אם זה השיפוט האמריקני "ההוגן", כבר ברור מה מחכה לנו מה"פוסק" ג'יימס ג'ונס וחבריו.

גם לשר אבי דיכטר חזון קשה. האמריקנים "טעו" בדוח המודיעין שלהם על הגרעין האירני, אמר, והדבר עלול "להוביל ליום כיפור אזורי". באנאפוליס "ארה'ב הוסמכה להיות שופטת, האם הפלשתינים מיישמים את התחייבויותיהם במפת הדרכים בכל הקשור ללחימה בטרור. (אולם) אותם גופים בארה"ב עלולים לטעות ולקבוע שהפלשתינים עמדו בהתחייבויות ואז יהיו לכך משמעויות קשות מבחינת ישראל."

ובלשון פחות דיפלומטית: כשם שעיוותו,לצרכים פוליטיים, דוח על ההכנות הגרעיניות האירניות, כך הם יפעילו כאן את הפיקוח והשיפוט שלהם לטובת הערבים.

יוצא שבאנאפוליס, אולמרט, ברק ולבני הכניסו אותנו לתוך מלכודת. ישראל מישכנה את עתידה תמורת חלום תעתועים, פטה מורגנה, בלוף - של כביכול חזית כל-ערבית אנטי-אירנית בניצוח אמריקני, כאשר במועד קיומה של אנאפוליס כל המשתתפים, ואמריקה בראש, כבר היו במקום אחר לגמרי, בהליכה לקראת אירן וסוריה ולא נגדן (ולכן סוריה השתתפה). כולם היו שותפים (שר מצרי ביקר באירן, לראשונה אחרי הרבה זמן!), והכל ידעו שמגמת פניה של אנאפוליס הפוכה בדיוק- חוץ משוטה הכפר, זה שלא מתייעצים איתו ולא מספרים לו, כ"א פשוט אומרים לו מה לעשות.

ואל תאמינו שארגוני הביון העמידו את בוש כביכול בפני עובדה מוגמרת. כאלו בוש הוא "הטוב" ואנשי משרד החוץ והביון הם "הרעים". צריך להיות מאוד נאיבי לחשוב, שסוכנויות ביון מחוללות מהפכת חצר נגד נשיא ארה"ב בשידור חי. סביר יותר, שהנשיא הורה לסוכנויות הביון לנסח את הדוח שלהם כך, שיתאים למדיניות החדשה וגם את הספין, כאלו הם כפו את זאת עליו, הכינו מראש, ושוטה הכפר - קנה!

עכשיו נבין גם, מדוע נשיא ארה"ב עומד לכבד אותנו בשני ביקורים. סרקוזי הצרפתי התבטא, שהבעיה עם הגרעין האירני אינה פתורה עדיין, הואיל וישראל המאויימת עלולה עוד להגיב בעצמה. שולחים אפוא את הנשיא לתת לנו כבוד ואולי גם איזו "הבטחה נשיאותית" חלולה וחסרת ערך, כדי ששוטה הכפר לא יחולל שערוריה.

יש עוד סיבה, למה צריך להטריח הנה את בוש: מעם נורמלי, מאומה גאה, מציבור חפשי וריבוני, היו מצפים שכשמתברר לו שרימו אותו, ואף שמו אותו לצחוק ולקלס - הוא יתקומם ויודיע, לכל הפחות, שההתחייבויות שהוצאו ממנו במירמה ובטענות שווא - בטלות, ואנחנו חפשיים מכבלי אנאפוליס. מחשש, פן ישראל הכנועה והמבולבלת, הנוהגת כמוכת ירח, עדיין מסוגלת להגיב כך, יבוא הנה בוש כדי לוודא, שלמרות שהופקרנו ונבגדנו, אנחנו את הדרך אל האבדון שקוראים לה מפת הדרכים - נלך עד הסוף.

על כן, עתידים לנו גינוני כבוד ומחמאות לרוב, והכל כדי להקל על אולמרט להאכיל אותנו את הגלולה המרה: של המפלה המדינית המחפירה ביותר שנפלה על איזה שהוא עם מאז צ'כוסלובקיה של מינכן.

בימי קדם נהגו לצפות את קרנות איל הקורבן בזהב ולהובילו אל סופו בתהלוכה מפוארת: מעין זה הוא הכבוד שמכינים לנו האמריקנים לרגל עלותנו לקרבן במעמד ההתקרבות של אמריקה וכל הערבים ה"מתונים"- לאירן, לסוריה לחיזבללה, לחמאס, כשהקמת מדינת פלשתין על חורבות מולדתנו ההיסטורית היא נקודת החיבור.

לכל הטרגדיה הזאת עוד חסר האקט הסופי, זה שבו מגרשים את שוטה הכפר מן העיר: לאחר שעשינו כ"כ הרבה ויתורים, כולל על חשבון ביטחוננו, "כדי לחזק את מעמדו של אבו-מאזן" במלחמתו בחמאס ובטרור, עוד נוזמן ל"אנאפוליס לעניים" כאן בארצנו, לסעודת הפיוס בין פת"ח לחמאס, בין מחמוד עבאס לחאלד משעל.

ומי יעלה שם על הצלחת? שוב אנחנו, כמובן!

תאריך:  22/12/2007   |   עודכן:  22/12/2007
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מלכודת פתאים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
22/12/07 23:19
פורום: ועידת אנאפוליס כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
באחד הערבים נסע אוריאל שימונוב עם מכונית ההונדה סיוויק שלו לאימון ספורט באור יהודה. שימונוב החנה את ההונדה, נעל אותה ונכנס לאולם הספורט. את מפתחות הרכב, יחד עם ארנקו הכניס בתוך שקית ניילון. את השקית הניח בסמוך לחפצים של יתר השחקנים, על שורת המושבים הראשונה של הטריבונות.
22/12/2007  |  עו"ד חיים קליר   |   מאמרים
החלטתו של מני מזוז בעניין הנשיא לשעבר, משה קצב, הניבה מספר עתירות לבג"צ וב-17 ו-25 ביולי 2007, התקיימו דיונים בהרכב מורחב (חמישה שופטים). בראש ההרכב ישבה ביניש, למרות שמזוז צריך היה לקבל החלטה בעניין כתב אישום נגד בעלה. ניגוד העניינים זעק, ונראה על פניו בלתי מתקבל על הדעת באופן קיצוני.
22/12/2007  |  שבתאי עזריאל  |   מאמרים
בהתקרבנו לסוף 2007, ראוי לעסקים, חברות ושכירים לבדוק כיצד יוכלו לנצל באופן מיטבי את הטבות המס שהחוק מקנה להם.
קשת
22/12/2007  |  צילה שיר-אל  |   מאמרים
כאשר כלי התקשורת יוצאים בתחקיר עיתונאי המעלה ממצאים פליליים לכאורה נגד המעורבים, תודעתנו נצרבת שוב באוזלת ידו של אגף החקירות במשטרת ישראל. התחקיר האחרון של ערוץ 10 אודות תופעת הפדופיליה ברשת, שם ללעג את חוקרי עבירות המחשב הפזורים ביחידות המשטרה. ולא רק תחקיר זה.
22/12/2007  |  אורי שטרית   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il