|   15:07:40
דלג
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

הטור של פריצי

על עלבון ירושלמי ותולדות עתירה עתיקה על המבחן של ביניש וחוק הגברים על פסח טורקי ולמה חשוב לנהגים שמור את הידיים על ההגה
04/01/2008  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות


סיפורו של בג"צ

בשנת 2000 הוגשה לבג"צ עתירה נגד האפליה בין מובטלים חילוניים, ששוללים מהם את "הבטחת ההכנסה" אם הם לומדים באוניברסיטה, לבין בטלנים חרדים שכן מקבלים מהמדינה "הבטחת הכנסה", גם אם הם לומדים בישיבה. סטודנט בישיבה מקבל מהמדינה כסף (כי הוא לא עובד), וסטודנט באוניברסיטה לא מקבל כסף (כי הוא לא עובד). נגד זה הוגשה העתירה.

שבע שנים חלפו, שבעה שופטים בעליון מעורבים בתיק ועדין אין פסק דין. ואלה תולדות העתירה, מגישיה ומשיביה:

תשעה היו המשיבים לעתירה: משרד הדתות שנתן את הכסף - כבר נסגר ופורק. שר האוצר בייגה שוחט - פרש ועובד היום עבור יאיר המבורגר בהראל השקעות. הממונה על התקציבים באוצר דוד מילגרום - פרש והיום הוא מנכ"ל חברת ביטוח האשראי בסס"ח. יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ח"כ אלי גולדמידט - פרש ועובד כלוביסט ואיש תקשורת. שר העבודה אלי ישי - הוא שר התמ"ת היום. שני אברכים שביקשו בזמנו להצטרף כמשיבים הם כבר אבות למשפחות נתמכות ומרובות ילדים ואברך שלישי שפעל מטעם איזו אגודה בבני ברק הוא היום כבר עו"ד נחמד ומצליח (ואת זה הוא בטח לא למד בישיבה).

שמונה היו מגישי העתירה: ארנן יקותיאלי ממועצת עיריית ירושלים - שנפטר. יעקב גזית שהיה יו"ר אגודת הסטודנטים בירושלים סיים לימודיו ונמוג כבר לפני שנים. מיכאל לוסטיגמן שהיה יו"ר הסטודנטים לרפואה הוא היום רופא שיניים מצליח באזור המרכז. ג'ני ברוכי, המובטלת שממנה התחילה הפרשה כי הפסיקו לה את התמיכה בגלל שהחליטה ללמוד קצת להשכלתה, עובדת ומסיימת בקרוב תואר שני. אגודת "עם חופשי" החילונית - נעלמה. כך נמוגו כולם, כל העותרים המקוריים. צריך לזכור שהיו"רים הנוכחיים של אגודות הסטודנטים שיחקו עדין כדורגל בבית הספר התיכון שלהם בשנה שהעתירה הזו הוגשה בזמנו ע"י האגודות שלהם, ונראה עד שינתן פסק הדין בבג"צ הזה, גם הילדים שלהם יסיימו אוניברסיטה.

אמנם משרד הדתות שנתן את הכסף כבר לא קיים, אבל הכסף ממשיך לזרום כסידרו לאברכים גם עכשו, שנה אחר שנה, 7 שנים הכסף זורם בלי הפסקה, כי בג"צ עדין לא פסק.

אני לא מוסמך לייעץ לעו"ד גלעד ברנע, זה שהגיש את הבג"צ, מטפל בו 7 שנים בהתלהבות ועדין מאמין שיזכה בו בסוף. אני יכול רק לספר לו סיפור אגדה מפרוזדורי ירושלים, ושיסיק ממנו מה שהוא רוצה.

העלבון

עיריית ירושלים ערכה סקר סטודנטים ושאלה אותם מה הם אוהבים בעיר. רובם ציינו שהם אוהבים את האווירה המיוחדת של העיר, את מזג האויר הנוח ואת מקומות הבילוי. אבל המשך הסקר גילה את האמת: 64% מכל הסטודנטים אמרו שמייד עם סיום לימודיהם הם מתכוננים להימלט מהעיר "המוזנחת והמזוהמת הזו" (כהגדרתם).

43% מהנוטשים הבהירו שהם יעשו זאת בגלל העדר תעסוקה ו- 42% האחרים הסבירו שיעשו זאת כי אין שום סיבה להשאר בעיר, או שהם סתם בורחים בגלל החרדים, הגזענות, העדר הסובלנות, חוסר מקומות בילוי, המחסומים, סגירת העיר בשבת, ו...בית"ר. מילא הכל. אבל למה בית"ר?

הצעה שקשה לסרב לה

לפני 3 שנים הורה בג"צ למשרד החינוך להכניס לכל בתי הספר החרדים את תוכנית "הליבה". מדובר בקצת לימודי יסוד במתמטיקה, אנגלית וכד', משהו סימלי, אולי כדי שהתלמידים שיוצאים איגנורנטים ממוסדות החינוך החרדים יבינו לפחות את המילה איגנורנט. מאחר ומעט מתמטיקה וקצת אנגלית הם מינימום שמדינה חייבת להעניק לכל ילד, פסק בזמנו הבג"צ שמוסדות חרדים שלא ילמדו אותם החל מהשנה הזו יוקטן תיקצובם.

משרד החינוך, כמובן, לא עשה דבר כדי לקיים את פסק הדין והשבוע פנתה שרת החינוך יולי תמיר לבג"צ בבקשה לדחות בעוד שנתיים את מימוש החובה. בהודעתה לבג"צ היא כותבת כי "לאחר מגעים שהתקיימו בין מנהיגות הציבור החרדי לביני....בלב כבד החלטתי להענות לבקשת מנהיגות הציבור החרדי לדחות את הייישום...".

יופי של הודעה מוסרת שרת החינוך שלנו לבית המשפט: ללא נימוק ובלי בושה, תמיר פשוט הודיעה לבג"צ שזה מה שרוצה המנהיגות הפוליטית של הציבור החרדי ושהיא, יולי תמיר, תעשה את רצונם, ושעכשו ביניש, שזקוקה לתמיכת מפלגות בכנסת נגד פרידמן ומהלכיו, תחליט אם ברצונה להתנגש עכשו חזיתית עם החרדים ולהפסיד לפרידמן את כל המגרש.

ואל תטעו: אין בביהמ"ש העליון שיפוט נקי משיקולים פוליטיים כאלה, ויולי תמיר פשוט העבירה לביניש את ההודעה המתאימה כמו שמעבירים בלאס-וגאס מסר עם ראש של סוס.

פרדוקסאלית, זו הזדמנות החיים של ביניש: מכיוון שבעיני החרדים ביהמ"ש החילוני הוא ממילא מקור תועבה והם יתמכו בפרידמן בכל מקרה, אז אין לה מה להפסיד. פסיקת בג"צ בנושא לימודי הליבה נתקבלה כבר לפני 3 שנים ולכן כל מה שנותר לביניש לעשות הוא להשיב ליולי תמיד שאין דחיה ושהחוק יאכף לאלתר. ככה אולי יראה גם הציבור מה ההבדל בין עסקנית פוליטית חסרת עמוד שדרה מוסרי לבין שופטת בעליון שנצמדת לחוק ולפסיקה. אם יש.

חוק הגברים

הביטוח הלאומי החליט להכיר בנכויות חדשות, כמו נכות בגלל עודף משקל ונכות בגלל סיבוכי איידס. בין השאר תוכר מעכשו גם האין-אונות כנכות.

חוק הבריאות הפרימיטיבי שלנו לא מכיר אפילו בטיפולי שיניים, אבל הביטוח הלאומי המתקדם שלנו ייתן כעת לכל גבר (עד גיל 70) אחוזי נכות בגלל אין-אונות.

סוף סוף אנו מדינה מתקדמת וסוף סוף גם אני רואה סיכוי לקבל תו חניה של נכה. רק לפני ששלי יחימוביץ מתערבת, והפעם בצדק, ראוי שנתקן מיוזמתנו את החקיקה: אחוזי הנכות מגיעים באמת לגבר, אך את הקיצבה והפיצוי תקבל זוגתו.

מרחק מתאים

ספר הצ'יזבאטים הידוע "ילקוט הכזבים", מספר על עבד מהפלמ"ח שהיה זורק רימון למרחק 80 מטר. באחד הימים במלחמת השיחרור היה צריך לפגוע בבית שהיה במרחק 50 מטר, אז עבד רץ אחורה 30 מטר וזרק את הרימון.

חברת נסיעות בשם "רויאל קלאב" מפרסמת בעיתונות החרדית על פתיחת הרשמה לחופשה כשרה בטורקיה: 10 ימי חופשת "גלאט כושר למהדרין" באנטליה, בתאריכים י"ב עד כ"ב בניסן. ובתרגום לקוראי הטור: מה- 17 עד ל-27 באפריל 2008 , מלפני ליל הסדר ועד "איסרו חג" בתום ימי הפסח.

2,000 שנה ישבו יהודים בגולה והתפללו בעצב בליל הסדר "לשנה הבאה בירושלים". והנה קמה המדינה ונבנתה ירושלים ומזל שקמה חברת "רויאל קלאב" שמארגנת ליל סדר "גלאט כושר למהדרין" בטורקיה, וככה יהודים שומרי מצוות יכולים לקחת תנופה אחורה ולרוץ 30 מטר בחזרה לתוך הגלות, כדי שיוכלו להתפלל בלב שלם ובכוונה מלאה לשנה הבאה בירושלים.

סיפור על העליון והערעור

למרות הכחשתו, הורשע בחור צעיר בבית המשפט המחוזי בביצוע עבירה ונשלח לכלא ל-5 שנים. בקשתו לדחיית ביצוע העונש עד שמיעת הערעור בעליון לא נענתה והצעיר ישב בכלא והמתין למועד הערעור. הזמן חלף ואין מועד. חזר הבחור, כתב והפציר - ולא נקבע מועד. יום אחד התקבל אצל נשיא ביהמ"ש העליון אהרן ברק מכתב מהכלא:

"כבוד הנשיא" היה כתוב בו. "השבוע קיבלתי סוף סוף את הזימון לדיון בערעורי על הרשעתי והדיון יתקיים אצלך בעוד שבועיים. יש לי רק בעיה עם המועד: בעוד חודש ימים אני משתחרר מהכלא אחרי שישבתי כבר 3.5 שנים ולבסוף ניכו לי שליש על התנהגות טובה. אתה מבין, אדוני הנשיא, שלא אוכל וגם אין טעם שאבוא לדיון בערעור, כי הוא יהיה רק הצגה ומס שפתיים: וכי איזה סיכוי יש לי כעת, אחרי שישבתי וריציתי כבר את כל עונשי, שאתם תמצאו ותפסקו ותכריזו עכשו שאני אכן זכאי ושהורשעתי לשווא – ואז יתברר שישבתי בכלא 3.5 שנים בגללכם - כי כל השנים הללו אתם לא טרחתם למצוא ביומנכם אפילו לא שעה אחת כדי לשמוע את הערעור שלי? אני מצטער אדוני הנשיא, אך אחרי ששילמתי לחברה חוב שלא הייתי חייב בו ונשאתי במחיר נוראי שלעולם לא תוכלו להחזירו לי או לפצותני עליו, אני מוותר עכשו על בזבוז נוסף של יתרת זמני במפגש עקר ומיותר איתכם".

האגדות מספרות שברק מחק את המערער בלחיצת כפתור במחשב. אינני יודע. אבל מעו"ד ברנע אפילו החסד הזה נמנע. התיק שלו עדין תקוע וממתין בבג"צ. שבע שנים.

תקנה 28

אחד, ד"ר אהוד פינקלשטיין, חטף בינואר 2007 דוח תנועה והורשע לפי סעיף 28 לתקנות התעבורה האוסר אחזקת מכשיר סלולרי ביד בעת הנהיגה. כנקם על קטנוניותה של המשטרה, שעוסקת לדבריו בשטויות, הוא הגיש תלונה נגד ראש אגף התנועה במחוז הצפון של המשטרה,סנ"צ ישראל ג'יבלי, שהצטלם בטלוויזיה כשהוא נוהג בניידת משטרתית ביד אחת, כי עם היד השניה הוא "דיבר" עם המראיין שלו בעת הנהיגה. פינקלשטיין דרש להעמידו לדין בהסתמך על סעיף 28 א', כי אם המשטרה מטרידה נהגים על עבירה של אי אחזקת 2 ידים על ההגה, ברור שיש להעניש בחומרה דווקא את הקצין הבכיר של המשטרה שהצטלם ברבים לרעה ועוד בתוכנית טלוויזיה שעסקה בבטיחות בדרכים. אזרח טוב, הוא ד"ר פינקלשטיין הזה.

המשטרה השיבה כי מאחר ולא ברור מי צילם את הסרט לטלוויזיה, הסרט אינו יכול לשמש כראיה ולכן לא ניתן לנקוט בהליכים נגד הקצין. אחרי שפינקלשטיין העמידה על השטות שבתשובתה, המשטרה שינתה גירסה וטענה שהיא לא תפעל בנושא כי זו לא עבירה שנכללת במדיניות האכיפה של המשטרה. על זה ערער פינקלשטיין וטען שעצם הגשת הדוח נגדו והעמדתו שלו לדין בעבירה הזו סותרים את תשובת המשטרה ומוכיחים אפליה לטובת קצין המשטרה.

ערעור המשטרה מעבירה לטיפול פרקליטות המדינה, וכך נשלחה לד"ר פינקלשטיין הודעה מראש מדור תביעות במשטרה, שכתב זאת גם לשאר הגורמים שמעורבים במשטרה בנושא, והם: מפקד משטרת התנועה הארצי. ראש אגף התנועה. סגן ראש אגף התנועה. ראש מחלקת התנועה. היחידה לתלונות הציבור במשרד לביטחון פנים. ראש היחידה לתלונות הציבור במטה הארצי. קצין ביקורת ותלונות הציבור באגף התנועה. ראש מדור התעבורה באגף התנועה. דובר אגף התנועה וגם איזה רפ"ק הרצל יוסף ממחלקת התנועה. 11 גורמים במשטרה כבר מעורבים בנושא על צוואר, וזה עוד לפני שאנשי הפרקליטות נכנסו לתמונה.

אני מודה שנדהמתי לראות את כמות הפונקציונרים שיש במשטרה ושצריך לכתב אותם על כל דוח, ואני מבין עכשו בהחלט למה אין מספיק שוטרים בשטח. אבל מצד שני אני חייב להודות שיש הצדקה לקיומו של סעיף 28 א' שמחייב נהג להחזיק כל הזמן את 2 הידיים שלו על ההגה. הנה, אחד, ד"ר פינקלשטיין, רק הוריד לרגע את היד מההגה, וכבר 11 גורמים שונים במשטרה וכמות לא ידועה של פרקליטים עסוקים מזה שנה ב-2 ידיים ובמשרה מלאה בטיפול בנושא הלאומי החשוב הזה.

כל הכבוד לתקנה 28 לתקנות התעבורה, ופינקלשטיין – תחזיר את 2 הידיים שלך להגה לפני שכל המדינה תתהפך בגללך.

תאריך:  04/01/2008   |   עודכן:  04/01/2008
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גרייבסקי וגילתתתת
4/01/08 16:01
 
את פסק הדין
4/01/08 22:31
 
שושפרי
5/01/08 00:04
 
טהורת המידות
5/01/08 09:36
2
גילת וגרייבסקי
4/01/08 16:08
 
זוג נודניקים
4/01/08 22:28
3
דליה מ.
4/01/08 17:00
4
ע. סובול
4/01/08 18:24
5
עבור גריבסקי ושות
4/01/08 19:27
6
נחום שחף
5/01/08 03:25
7
כ.ג.
5/01/08 09:45
8
מוטי וגרייבסקיייי
5/01/08 10:56
9
מעריץ אלמוני
5/01/08 14:53
10
הניה
5/01/08 23:02
11
פניתי אליך בשאלות
6/01/08 02:50
12
ג'ני
12/01/08 01:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מולד הירח בתאריך 08.01.08 במזל גדי, מסמל סיום והתחלה חדשה וכאשר זה מתקיים במזל גדי זה תמיד חיובי לעולם העסקים.
04/01/2008  |  טובה ספרא  |   מאמרים
'המציאות עולה על כל דמיון' זה ביטוי די שגור אצלנו והוא גם מוכח שוב ושוב בחיי היומיום שלנו. השאלה היא רק, מהי המציאות ומהו הדמיון. האם המציאות היא שמאלצת אותנו לקחת אחריות על מי שמכונים פלשתינים, ולעשות עבור רווחתם גם על חשבון טובתנו ורווחתנו ואף תוך סיכון חיינו, או שמא דמיונות שוא הם המדריכים את מאמצינו הבלתי נלאים לשאת חן בעיני העולם באמצעות ריצויים של מבקשי נפשנו? האם מי שמתריע על הסכנה לחיי יהודים, הגלומה בעצם הניסיון לרצות את העולם ואת הפלשתינים, חי לו בדמיונות מסוייטים, או שמא דוקא הוא רואה נכוחה את המציאות? והטיל שנחת היום צפונית לאשקלון, האם הוא אמיתי, או סתם חפץ מעופף יציר דמיונם הכוזב של רואי השחורות מדמיונם המסוייט?
04/01/2008  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
הכותרת הינה "פרפרזה" בהיפוכה על אימרתו של יצחק רבין ז"ל אשר היכיר בכך כי פעולותיהם של אירגוני השמאל הקיצוני אינה מאפשרת לצה"ל לפעול ביעילות. ללא ספק לא היתה כוונתו של רבין לאפשר לצה"ל לפעול בדרך לא מוסרית אלא בדרך יעילה בכפוף למוסר היהדות וצה"ל. אם תרצו, גם זו היא מורשתו של רבין.
04/01/2008  |  אהרון רול  |   מאמרים
זה כבוד עבורי להציג הערב את ההרצאה לזכרו של אמנון בן-נתן, עליו שמענו מהגברת ליאת בן-רפאל. כולנו כאן הערב כדי לכבד את זכרו, יחד עם המשפחה, החברים והעמיתים. עם ישראל הוא עם שוחר שלום והתקווה לשלום עדיין קיימת בלב כולנו. הלוואי ומלחמות, כמו מלחמת יום הכיפורים ואלה שהיו אחריה, יישארו רק חלק מזיכרון.
03/01/2008  |  פרופ' סטנלי פישר  |   מאמרים
התופעה של חשודים, עצורים, נחקרים המובלים או מובאים לבית המשפט, לעיני העיתונאים, מצלמות, טלוויזיה, צלמים - כבולים בידיים ורגליים, יש בה אלמנטים של השפלה, מבוכה, אדנות וכוחנות משטרתית.
03/01/2008  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il