|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

אבחון והחלמה מסרטן ותורת הקוונטים

הבנת מחלת הסרטן לפי התורה הקוונטית צריכה, לדעת חוקרים חדשניים בתחום, להיעשות ביחידות ניתוח קטנות יותר מן הקיים וביחידות אחרות. למשל, ברמה של אנרגיות בגוף ובתא הבודד, והכוחות המכלילים בו-זמנית את תאי הגוף יחד
11/01/2008  |     |   מאמרים   |   תגובות

   רשימות קודמות
  מכשיר לאבחון ביתי של סרטן השד
  מפוביה סלולרית לכלי לקידום בריאות?
  האם כדור הארץ יפסיק להסתובב?
  לקראת גישה אחרת לביטחון הציבור
  איתור מחלות לב באמצעות הסלולר

למרות השקעה כספית ניכרת במאה השנים האחרונות הרפואה עדיין לא יודעת למה אדם חולה בסוג מסוים של סרטן, ולמה הוא מצליח בכל זאת להבריא ממנו.

מאמץ רפואי עצום הושקע בשתי השאלות האלו במאה השנים האחרונות, ולא הצליח לענות על השאלה הפשוטה - מהן הסיבות לכך שאדם חולה בזמן מסוים בסרטן מסוים, למה אצל אנשים מסוימים יתקדם אז הסרטן לאט, בעוד שאצל אנשים אחרים מהר, ומדוע אצל אנשים מסוימים גם אחרי הריפוי יחליט הסרטן לחזור.

חשוב מכך, לרפואה אין גם עדיין, אחרי מאמץ ארוך ועצום בהיקפו, ביסודו של דבר מושג מדוע אנשים מסוימים שנמצאים במצב דומה, למשל חמור, של אותו סוג של סרטן ימותו, בעוד שאנשים אחרים מצליחים להסיג את מחלתם עד שהיא נעלמת לגמרי, למרות שהרופאים כבר אמרו נואש ממצבם.

התערבות אגרסיבית בלבד

כל מה שיודעת הרפואה, לאחר מאה שנות מאמץ אדיר בחקר הסרטן, זה לאבחן קצת יותר טוב את המחלה כאשר היא מופיעה, ולהתערב באופן אגרסיבי בתוצאות שלה בגוף. התערבויות אלו אומנם מאטות את מהלך המחלה, ואף הופכות אותה בסוגים מסוימים של סרטן, בהם הגילוי הוא מוקדם מספיק, למחלה כרונית שניתן לחיות איתה. אולם, כל השינויים האלו מטפלים בסימפטומים של המחלה. באופן יסודי, הרפואה עדיין לא הבינה את הלוגיקה של מחלת הסרטן, כפי שהבינה למשל במחלות אחרות, שהיו עד לאחרונה הגורם המרכזי לתמותה - מחלות הלב וכלי הדם.

כתוצאה מחוסר הבנה של מחלת הסרטן בלוגיקה הרפואית המקובלת, מתייחסת הרפואה לחולים שלקו בסרטן כמו שהתייחסו לפני מאות בשנים למחלות חשוכות מרפא. בפחד ובאגרסיביות. חולה שלוקה בסוגים מסוימים של סרטן עובר מיד למצב של התייחסות מכניסטית ומפחידה מצד רופאים.

כפי שהתייחסו עד לפני כעשור למי שלקה באיידס, כבר מינן, שמצבו הפך לכזה שיש לפחד ממנו, שכן אין הבנה של המתרחש על-ידי הרפואה, ככה מועבר החולה, שלקה בסרטן, מיידית לעולם אגרסיבי של טיפולים. שכן הרופא לא יכול להבטיח לחולה, כמו במחלות לב, שגם במצבים קשים הסיבות והפתרונות ברורים והוא ישלוט במחלתו עד להחלמה. חוסר ההבנה של הרפואה ללוגיקה של המחלה גורם לרופאים להתייחס לחולים באופן השולל בדרך כלל החלמה ספונטאנית ומעביר את החולה לעולם של פחד וחרדות.

מצב של חוסר הבנת התחלואה וההחלמה הספונטית מסרטן, יחד עם שכלול מוקצן בדרכי האבחון וההתערבות במקום זאת, גורם לחולה להיכנס לעולם של חרדות במקום לחפש דרכים להחלמה ספונטאנית כזאת. בסוגים מסוימים של סרטן, האבחון כבר שוכלל דיו עד שהוא מאפשר אבחון של הסרטן בשלב מוקדם ביותר שלו. כך הוא למשל כבר המצב בסרטן הערמונית, בסרטן השד ועוד. סוגי סרטן נוספים ניתנים כיום לאבחון בשלב מוקדם ביותר, ובהם סרטן המעי הגס, הריאה ועוד.

אבחון מוקדם של סרטן, ללא הבנת מנגנון החולי או ההחלמה ממנו, הופך לכאורה את החולה המאובחן לשבוי של מודל רפואי חד כיווני. הרופא יראה אז, לרוב, את הסיבות שלא ידועות לו להחלמה או לחולי כמוסברות על-ידי אנקדוטות ולא כחלופה ברורה שמוסברת בלוגיקה רפואית.

מצב זה מניע גם רופאים וחוקרים ברפואה, לאורך שנים, לפנות לסוגי לוגיקה אחרים, שאינם בגדר הלוגיקה הרפואית המוכרת, כדי להסביר מדוע אנשים חולים בסרטן ומדוע הם מצליחים להפוך את מצב המחלה. מדוע חולה בסוג מסוים של סרטן, נניח סרטן השד, מצליח להפוך את מהלך מחלתו משלב חמור לשלב התחלתי. מדוע חולה אחד שהצליח להפוך את מהלך מחלתו, שומר מצב טוב כזה משך זמן ארוך מאוד, בעוד שאצל חולה אחר, שהצליח לעשות זאת, חוזרת המחלה לאחר זמן קצר.

פניה למקורות אחרים

הפניה הראשונה הייתה לפסיכולוגיה המערבית. שנים ארוכות כבר פועלים פסיכולוגים כדי לאתר דפוסים נפשיים של אנשים שיחלו במחלה, שיצליחו להפוך את מהלכה, ושיצליחו לשמור עליה אחר כך כרדומה, משך שנים רבות.

ההצלחה של הפסיכולוגיה בכך היא חלקית ביותר. עדיין, הפסיכולוגיה המערבית לא הצליחה, כפי שהדבר נעשה במידה רבה במחלות לב, למצוא דפוסים פסיכולוגיים שינבאו בצורה רבה, יחד עם משתנים רפואיים, את מהלך מחלת הסרטן.

כתוצאה מייאוש זה, מן היכולת של פסיכולוגיה לתרום להבנת מחלת הסרטן, פנו רופאים וחוקרים לתורות מזרחיות. לאורך שנים פונים רופאים וחוקרים, לרוב לאחר שהם עצמם לקו בסרטן והחלימו בדרך נס, לתורות מזרחיות כדי להסביר ולשלוט במהלך מחלת הסרטן.

ספרים רבים הפכו לרבי מכר, בעיקר מאז מהפכת ילדי הפרחים בארצות הברית של שנות השישים, של המאה שעברה, שסימנה את ההכרה הלגיטימית של המערב בשיטות מזרחיות. עיקרם של ספרים אלו הוא בדרך כלל דומה - הפיכת סגנון המחשבה וסגנון החיים ממערבי וטרוד למזרחי ורגוע. הוא שימנע את מחלת הסרטן והוא שיסביר את ההחלמה ממנו ואת "הרדמת" המחלה לזמן רב ככל האפשר, כך שלא תחזור.

המשותף לספרים אלו הוא שאימוץ עקרונות בסיסיים של תורות מזרחיות שונות, ובעיקר מדיטציה יוגה ואיור וודה, הוא שמסביר הימנעות מן המחלה והחלמה ממנה. ההצלחה של תורות אלו יעילה יחסית לפסיכולוגיה. יחד עם מעקב וטיפול רפואי שמרני, מתועדות שיטות אלו כבעלות יעילות יחסית.

לרופאים ולחוקרים שמיישמים את השיטות האלו, גם אם יש להן הצלחה יחסית, אין עדיין הסבר ברור ומקיף לדרך העבודה שלהן. במחלות לב פועלים, מזה כמה עשורים, חוקרים רבים שיכולים כבר להסביר במדויק כיצד שינוי אורח החיים, לזה הנהוג באחת התורות המזרחיות שהוזכרו, משפיע לטובה על מהלך מחלת הלב. בסרטן, אין עדיין הסבר כזה. רוב החוקרים והרופאים מתייחסים לשיטות האלו כקופסא שחורה, שלא ברורה דרך ההשפעה שלה, למשל על החלמה מסרטן.

לאחרונה, מעלים רופאים טענה כי ההצלחה של אימוץ תורות מזרחיות על החלמה מסרטן, צריכה להיות מובנת בלוגיקה אחרת. לוגיקה של פעולה של הגוף, ברמת התא הבודד מחד, ושל כל תאי הגוף יחד מאידך.

רוב הרופאים והחוקרים שמעלים את הטענות האלו טוענים כי תהליך זה קיים, אבל הוא אינו מוסבר אלא בצורה מיסטית כלשהיא. טענה זאת דומה בבסיסה לטענה הרפואית המקובלת לגבי הקשר בין פסיכולוגיה לרפואה, כי הוא קיים, אבל כפי שאמר דקארט לפני מאות בשנים, טבעו לעולם יישאר, גם אחרי התקדמות המדע והרפואה, מיסטי. כך שרוב הרופאים שמתעדים את "חוכמת התא" של הגוף בהחלמה מסרטן, מסבירים זאת בתורות מיסטיות או מטאפיזיות ולא במודלים רפואיים מערביים.

משמעות שבכל זאת ניתן לגזור מאותה גישה חדשה להבנת מניעה, תחלואה והחלמה מסרטן, היא אימוץ של מושגים שמעבר לאלו שקיימים כיום ברפואה. רופאים שמסבירים מדוע חולים החלימו מסרטן, לאחר שאימצו אורח חיים של יוגה ומדיטציה, מסבירים זאת במונחים של אנרגיות - סוגי כוחות של אנרגיה, תעלות אנרגיה, חסימות אנרגיה, חילופי אנרגיה בתוך ומחוץ לגוף וכדומה. בכל המודלים האלו אין סיבה מרכזית כמו ברפואה המערבית, אלא יש מודל המשתרע בכל הגוף ובקשר שלו עם סביבתו.

לאחרונה מעלים חוקרים שונים דרך חדשה של הסבר, המשלבת בין הלוגיקה של הרפואה המזרחית ללוגיקה של הרפואה המערבית, להסבר מקיף של מחלת הסרטן - מדוע חולים במחלה, מה היא המחלה, ומדוע מצליחים גם במצב חמור שלה להסיג אותה לאחור ולהרדים אותה לשנים רבות.

הדרך לשלב בין תורות מזרחיות לתורות מערביות, שמציעים לאחרונה חוקרים, היא לפי תורת הקוואנטים.

יסודות תורת מכניקת הקוונטים הונחו כבר לפני כמאה שנה, ברבע הראשון של המאה ה-20. תחילה בעבודותיהם של מקס פלאנק ואלברט איינשטיין, כתורה פיזיקלית המתארת את התנהגות החומר בסקאלות (אורך, טמפרטורה, עוצמת שדה כוח, זרם חשמלי ועוד) קטנות ביותר. התורה מספקת תיאור כמותי של מספר תופעות שלא ניתנות להסבר, במסגרת המכניקה הקלאסית והאלקטרודינמיקה הקלאסית.

הפרשנות לתוצאות של מכניקת הקוונטים עדיין שנויה במחלוקת. אך תרומתה להבנת מחלת הסרטן יכולה, לדעת חוקרים שונים, להיות ברורה. כפי שמכניקת הקוונטים הביאה להבנה אחרת של תהליכים ולפתרון אחר לגביהם, מפיזיקה גרעינית ועד למחשב קוואנטי, כך יכולה התורה הקוונטית להביא להבנה אחרת של הסרטן כמחלה, ולפתרונות אחרים של מניעת המחלה או של הבראה ממנה.

הבנת מחלת הסרטן לפי התורה הקוונטית צריכה, לדעת חוקרים חדשניים בתחום, להיעשות כאמור ביחידות ניתוח קטנות יותר מן הקיים וביחידות אחרות. למשל, ברמה של אנרגיות בגוף ובתא הבודד, והכוחות המכלילים בו-זמנית את תאי הגוף יחד.

חוקרים חדשניים אחרים גם מציעים להתקדם צעד נוסף בחיבור בין סרטן, להבנה שלו לפי תורת הקוואנטים. אם חלק ממודל ההסבר המתקבל, של הסיבות למחלה ולהצלחה בהסגתה ובהרדמתה לאחר שפרצה, הם למעשה הסבר במונחים מדעיים מערביים, קרי תורת הקוואנטים של תהליכים רפואיים, קרי השפעת תרגילי מדיטציה על החולה, מדוע לא לשלב בתורת הקוואנטים להבנת הסרטן גם את התהליכים האלו?

כתוצאה מן השאלה הזאת, עוסקים חוקרים בניסיון להבין, לפי מכניקת הקוואנטים, מדוע טיפול על-ידי מטפל או תרגול עצמי של תרגילים שונים ברפואה סינית, משפיע על הסגת הסרטן והרדמתו.

מבלי להיות מואשמים בתוצאות מקריות, שמושפעות מעמדתם הרגעית של החוקרים המטפלים בגישה כזאת, כפי שיטענו לגביהם, דבקים בגישות פיזיקאליות חלופיות אחרות כמו תורת היחסות הפרטית והכללית, מנסים רופאים שמטפלים לפי השיטות האלו להוכיח כי שינוי התנהגות, שמציעות גישות מזרחיות מזה אלפי שנים, יעילות להחלמה מסרטן, במונחי תורת הקוואנטים.

כך למשל, מציעים חוקרים כאלו לראות בתרגילי נשימה, תרגילי הדמיה, ושיטות טיפול פיזיות במרידאינים, ולמשל שיאצו, כגורם המשפיע על האנרגיות בגוף ובתא הבודד לפי מכניקת הקוואנטים.

סביר כי התרחבות הגישה הזאת תביא לממצאים. גם אם יהיו מובהקים לחיוב, יזכו לביקורת בגין היות תורת הקוואנטים עדיין במבחן, בקהילה המדעית, בטענה שהממצאים הם סובייקטיביים.

איך ללמד את היחיד לרפא את עצמו?

השאלה המעניינת, שתעלה לאחר הצטברות של ממצאים חיוביים, על הבנת מחלת הסרטן, ויותר חשוב מכך על החלמה ממנה לאחר שפרצה, במונחי תורת הקוואנטים תהיה איך ללמד את היחיד לרפא את עצמו, וגם לעקוב אחר מצבו הרפואי. איך להגיע למצב שדומה למה שקיים כיום במחלות לב וכלי דם, בהן עומדים לרשות היחיד עזרי מעקב רפואיים ביתיים למדידת מצבו, וגם עזרי לימוד של דרכי תרגול מזרחיות יעילות להתמודדות במחלה, כמו מוניטורים של ביופידבק ועוד. מוניטורים אלו חשובים, שכן, לא כל אדם יכול, בעצמו וללא מטפל, להגיע לשליטה באותם תפקודים עדינים של הגוף, הקושרים להחלמה כמו לימוד תרגילי נשימה והדמיה והמוניטורים עוזרים לו בכך.

גישה מעניינת, שיכולה לשמש גם למעקב רפואי בגישה שונה מן הקיים וגם ללימוד דרכי התמודדות, היא השימוש לשתי המטרות האלו במצלמת האינפרא אדום.

השימוש במצלמות אינפרא אדום, לאבחון מוקדם של סוגים רבים של סרטן, נעשה ברפואה מזה כחמישים שנה. למרות התרומה שלה לאבחון מוקדם, פשוט, נגיש וללא קרינה, היחס למצלמות אלו ברפואה נגזר מכך שתהליך האבחון שלהן דומה ביסודו לזה של מכניקת הקוואנטים, ובאופן יותר ממוקד מתוכה, אבחון של שינויי טמפרטורה מזעריים ברמת התא, כסמן לאבחון מוקדם אף בשלביה הראשונים של מחלת הסרטן.

הלוגיקה השונה של דרך האבחון, במצלמות אלו, מביאה לגילוי מוקדם יותר של סרטן, מדרכים קיימות אחרות. מחקרים, ובעיקר בשנים האחרונות ובעיקר לאחר שיפורים טכניים שונים במצלמות אלו, הולכים וצוברים עדויות לתועלת שנוספת מן השימוש בהן.

כך שלמרות היחס הרפואי החשדני אליהן, בשל היותן פועלות במודל פיזיקאלי שונה, שדומה יותר למכניקת הקוואנטים מאשר למודל הפיזיקאלי הקלאסי, יחס המוסדות הרפואיים אליהן הולך ומשתנה לחיוב.

כך למשל הודיעה לאחרונה החברה האמריקנית לסרטן, כי היא כוללת את המצלמות הטרמיות בין הגישות האפשריות לתוספת לממוגרפיה, שהיא כיום השיטה היחידה כאבחון מוקדם של סרטן השד, אם יוסיפו להצטבר ממצאים חיוביים על יעילות מצלמות אלו באבחון מוקדם.

הכרה זאת נבעה מכך שכמו הבעיה הכללית בסרטן, כך בסרטן השד, אבחון מוקדם במודל הקיים כיום להבנת המחלה, שנעשה רק בממוגרפיה, מיצה את עצמו בתועלתו, ויש צורך בשיטות אבחון נוספות, גם אם הן בנויות על הנחות מוצא אחרות.

השימוש במצלמות תרמוגרפיות, שהולך ומתחדש, מביא רופאים, שפועלים לפי מכניקת הקוואנטים כגורם מחבר בין רפואה מזרחית ומערבית להבנת הסרטן, להציע גישה חדשה: אם מצלמות אלו יעילות לאבחון, כפי שכבר מוכח, הן גם יכולות להיות אולי גם מוניטור יעיל לטיפול על-ידי מטפלים ובהמשך גם בצורה עצמית.

כך שרופאים שכבר עוסקים וחוקרים את הנושא, טוענים כי ניתן לעקוב במצלמות תרמוגרפיות אינפרא אדום, לא רק אחר שינויי טמפרטורה קטנים במצבור תאים שהופך לסרטני, אלא גם לעקוב אחר הכוחות המתוארים ברפואה הסינית של מרידיאנים מרכזי אנרגיה וכדומה, למטרת לימוד של מטופל לשלוט בהם ואף למטרת טיפול עצמי.

טענה כזאת בבסיסה אינה חדשה. מזה כארבעים שנה משתמשים רופאים במוניטורים שונים, כולל כאלו המתעדים שינויי טמפרטורה קטנים בגוף, ככדי ללמד את החולים גישות מזרחיות מסורתיות, כמו תרגילי ריכוז נשימה ודמיון, כדי למנוע ולהחלים ממחלות שונות, כולל מחלות לב וכלי דם לפי שיטת הביופידבק.

מאחר ולרפואה המערבית בפיזיקה המכאנית, השליטה בה עדיין ללא הסבר, ברור שלהשפעה המיטיבה של אימון בביופידבק, למשל על מחלות לב, הסבר השפעת אימון כזה נעשה בין השאר במונחי מכניקת הקוואנטים.

מה שמציעים הרופאים שפועלים בשיטה כזאת, שעדיין נסיונית ברובה, זה לשנות את המוניטור לכזה שהוא פשוט יותר לשימוש ואינו מחייב התחברות לאלקטרודות, אלא הוא מצלמה פשוטה וללא קרינה. באותה פעולה, בה ניתן לעקוב אחר מצב הסרטן, ניתן גם ללמד השפעת תרגילי יוגה ומדיטציה שונים, לחיוב על הגוף.

שימוש כזה יכול להוביל למטרה חשובה וכללית יותר, בגישת הרפואה לסרטן. במקום לראות באבחון של סרטן אבחון של תופעה מפחידה, שאין לרופאים שליטה עליה, לראות בה כתופעה שניתן למנעה ולשלוט עליה, גם לאחר שפרצה. תופעה שניתן להסיגה ולהרדימה.

במקום להסביר תופעה של אנשים שהחלימו לפתע מסרטן והצליחו להרדימו לשנים ארוכות, כנס מטאפיזי, מציעים אותם רופאים מודל פיזיקאלי חלופי וכלי שנגזר ממנו להבנת הסרטן. מכשיר אבחון, שהוא גם כלי ללימוד דרכי התמודדות והחלמה מסרטן, יכול לתרום לשינוי היחס של מטפלים ומטופלים לסרטן. לראות בו כגורם בר שליטה, ולהשקיע את עיקר הזמן, במפגש עם המטופל, בלימוד דרכי התמודדות, ותוך כדי גם לעקוב אחר מצב המחלה, בשיטה פשוטה ולא מזיקה, כמו מצלמת האינפרא אדום.

בהמשך גם יהיה ניתן, כפי שנעשה הדבר כיום במוניטורים בשיטות אחרות, כמו ביופידבק, לתת לאלו שיחפצו בכך את המכשיר, כעזר רפואי וככלי מעקב לשימוש עצמי בבית.

תאריך:  11/01/2008   |   עודכן:  11/01/2008
דוקטור ניצן יניב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אבחון והחלמה מסרטן ותורת הקוונטים
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ליאור, רחובות
11/01/08 15:16
2
בבני ברק בנתיבות
11/01/08 16:00
3
ליאור, רחובות
11/01/08 16:58
4
ליאור, רחובות
11/01/08 17:13
5
ורה
11/01/08 19:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאמר תשיעי בסדרה "סיפורים אטומיים"
11/01/2008  |  עמי דור-און  |   מאמרים
הכוכבים מארס, מרקורי והאסטרואיד ווסטה מעידים על תהליך המסתיים בפנאטיות. מתעורר צורך לגונן על דעות אישיות, גם אם המשמעות היא "מלחמה" על חופש הדעות. כוכב וונוס יהיה בריבוע לכוכב אורנוס, ומרקורי ושמש גם הם בהיבט לא נחמד עם כוכב שבתאי ב13.01, כך שיש קושי להגיע להסכמה. בתאריך 17.01 כוכב מרקורי, ווסטה וכירון, בהיבט לכוכב פלוטו, כדאי לשמור על מידע סודי. זה זמן בו מתפתחים רעיונות מהפכניים, המאתגרים אינטרסים אישיים.
11/01/2008  |  טובה ספרא  |   מאמרים
ביקור נשיא ארצות-הברית הראה לנו שרק מעט מאוד מבדיל בינינו לבין משטרים עריצים, הדומים לנו - בעולם של רפובליקות הבננות (עיינו בערך ביקור הנשיא בוש ברמאללה).
11/01/2008  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
נתבשרנו בעיתונות כי הרב יוסף שלום אלישיב התבטא בנחרצות נגד המושג החדש "שמיטה לחומרא": "או ששומרים שמיטה במלואה, או שנכשלים. מה שייך בזה עניין חומרא וקולא?" פסק: יש להגעיל כלי בו בושלו ירקות של התר מכירה.
10/01/2008  |  ניסן יואלי  |   מאמרים
בשלהי המאה העשרים נחשבה, עדיין, מה שידועה כיום כ"פיברומיאלגיה", מחלה בלתי-מזוהה ואפופת-מסתורין. עשרות-אלפי הישראלים שהתלוננו על קיום הסימפטומים שלה, מצאו עצמם מהר מאוד נופלים בין הכיסאות: הם לא זכו לטיפול הראוי להם, באשר שום רופא לא ידע לאבחנה בבירור.
10/01/2008  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il