עשרות אלפי אנשים הצטרפו לקבוצה בפייסבוק תחת השם 'חרם על מוצרי מזון'. "בכל חודש נערוך חרם על מוצר מסוים שהמחיר שלו מתייקר בלי שום פרופורציות", נכתב
בעמוד הפייסבוק. "לא יכול להיות שמוצר של חברה ישראלית שמיוצר בישראל יעלה כאן מחיר X ושנראה את אותו מוצר בדיוק נמכר באירופה/ארה"ב במחיר נמוך בכ-50% וזה למרות עלויות השינוע של המוצר".
ל-TheMarker נודע כי גם רשת כמעט חינם תצא במבצע על מוצרי החלב לאור העלאות המחירים: עד יום ראשון יימכר חלב תנובה בקרטון במחיר של 3.90 שקלים במקום 6.20 שקלים. גבינה לבנה טרה 5% תימכר ב-4.5 שקלים במקום 7.4 שקלים.
קבוצה נוספת העונה לשם: "קוטג' מוצר כל כך בסיסי שעלותו הגיע לקרוב ל 8 ש"ח. לא קונים במשך חודש", צברה עד כה מעל 6,600 משתמשים.
א"ין סיבה שידפקו אותנו בלי שום פרופורציות", נכתב בדף הקבוצה. "כל מי שמצטרף לקבוצה יקח על עצמו שבמשך בין שבועיים לחודש ימים לא יקנה את אותו מוצר שהקבוצה החליטה, ואולי כך נצליח להוזיל את המחירים ונגיע לרמת שפיות כלשהי במחירי המזון אותם אנו משלמים בכל חודש".
בתגובה הודיע היום רמי לוי, הבעלים של רמי לוי שיווק השקמה, כי לאות הזדהות יוריד את מחיר הקוטג' עד יום ראשון. הקוטג' יימכר במחיר של 4.90 שקלים לעומת 6.49 שקלים היום. "אני מקווה שגם רשתות מזון אחרות יוזילו את מחיר הקוטג' וכך נצליח להוריד את מחיר המוצר", אמר לוי ל-TheMarker.
רשת הרבוע הכחול, מפעילת רשתות מגה, מסרה כי אין בכוונתה להוזיל מחירים של מוצרים מסויימים - מאחר שצעד זה יוביל לתוצאה הפוכה מהרצוי, של צריכה מוגברת של אותם מוצרים. "רשת מגה מברכת על מאבק הצרכנים להורדת מחירי מוצרי הצריכה. הוזלת מוצר כזה או אחר לפרק זמן מסוים לא תביא לפתרון אמיתי לטווח הארוך, אלא רק יכולה לפגוע בהצלחת המאבק", אמרו היום ברשת. "הנהלת רשת מגה פועלת באופן יסודי מול הספקים על-מנת לבלום את עליית המחירים ולהביא להוזלה אמיתית ומשמעותית של המוצרים לצרכנים", הוסיפו.
אחרי רמי לוי וכמעו חינם, גם שופרסל לא נשארה מאחור והודיעה כי תצא במבצע 1+1 על קוטג' תנובה וטרה בקנייה מעל 75 שקל. ריצ'י הנטר, מנהל עסקים ראשי בשופרסל, אמר כי: "בשופרסל קיימים מגוון מוצרים במבצע של 1+1 והחל מהיום המבצע יחול גם על קוטג' תנובה וקוטג' טרה. אנו נמשיך ונעשה את הכל על-מנת להוזיל את סל הקניות של לקוחותינו".
מבדיקת TheMarker עולה כי קוטג' של תנובה שעלה ב-2009 כ-7.19 שקלים עולה כיום כ-7.5 שקלים. בחודשיים האחרונים העלו חברות מזון רבות את מחירי מוצריהן. ראשונה הייתה שטראוס, שהודיעה לרשתות השיווק כי תעלה את מחירי מוצריה החל מה-1 ביוני - מחירי העוגות של שטראוס עלו ב-5%, מחירי הקפה ב-13.5%, הסלטים ב-3.3%-8.3%, מוצרי יטבתה ב-5%-7% וממתקים ועוגות ב-5%.
תנובה העלתה את המחירים של כל מוצרי החלב שלה בשיעור של 5%-7%. בנוסף, העלתה ב-3%-5% את מחירי מוצרי המותגים של החברות הבנות שלה מעדנות, סנפרוסט, טירת צבי ומאמא עוף.
גם פרוקטר אנד גמבל הודיעה כי תייקר באחוזים בודדים מחירי מוצרים, כמו מוצרי כביסה ושמפו פאנטן, ואילו חוגלה קימברלי העלתה את מחירי מוצריה בשיעור של 7% עד 15%. מחירו של נייר טואלט לילי עלה ב-7%, נייר טואלט שמורת טבע ומולט ב-10%, מגבות מטבח ניקול ב-15%, ושאר מוצרי ניקול ב-7%-10%.
חברת יוניליוור כבר הודיעה בתחילת חודש מאי כי תעלה את מחיריהם של מוצרי המזון שלה בשיעור של 4% עד 12% החל מחודש יוני. מחירי המיונז והמרגרינה של יוניליוור עלו בשיעור של כ-12% בממוצע, מחירי חטיפי השוקולד עלו בשיעור של 4% ומחירי החטיפים המלוחים וחטיפי הדגנים עלו בשיעור של 6% .בתחום טיפוח הפרט, החברה העלתה את מחיריה בכ-5%. בנוסף, ליימן שליסל מעלה את מחירי שוקולד פררו רושה ב-5%.