חברת התעופה אייר פראנס תורה לנוסעיה לנקות את מושביהם עם סיום הטיסה ולקחת עמם את האשפה כשהם עוזבים את המטוס, כחלק מהמאמצים לקצץ עלויות ולהתחרות בחברות המוזלות איזיג'ט וריינאייר, דיווחה בלומברג.
הרעיון להורות לנוסעים לנקות אחריהם הועלה באייר פראנס לאחר שהחברה החליטה לוותר על שירותי הניקיון בשדות תעופה מקומיים בצרפת כדי לצמצם זמני קרקע ועלויות ונתקלה בסירוב דיילי האוויר לקחת על עצמם את חובות הניקיון.
מנכ"ל אייר פראנס, פייר אנרי גורז'ון, ביקש לבצע את המהלך כחלק ממאמץ רחב יותר של החברה שנועד לאפשר לה להתחרות בחברות המוזלות, אשר הגדילו באחרונה את היצע הטיסות שלהן בתוך צרפת. הנתח של אייר פראנס בשוק המקומי והבינלאומי ירד מ-39% ב-2002, כאשר איזיג'ט פתחה את הבסיס הראשונה שלה בצרפת, ל-34% ב-2009. ואולם אחת הסיבות שבגללה התקשה גורז'ון לבצע שינויים אלה, הכוללים בין היתר שעות עבודה ארוכות יותר, הייתה התנגדות מצד איגודי העובדים.
"אייר פראנס קצת מאחרת להסתגל ולבצע את השינויים והשוק ממשיך הלאה בלי לחכות להם", אמרה פני בוצ'ר, אנליסטית במורגן סטנלי בלונדון. "רוב החברות הדומות לה כבר זיהו לפני שנים את איום הלואו-קוסט ושינו את עסקיהן בהתאם. 99% מהעיכוב הזה הם בגלל העובדים".