החברה הלאומית לדרכים החלה בהתקנת עשרות שלטים דיגיטליים, בסמוך לתחנות האוטובוסים הבינעירוניות, שיספקו לנוסעים מידע בזמן אמת על זמני ההגעה של האוטובוסים לתחנה.
השילוט יספק לראשונה בישראל מידע בזמן אמת על זמני הגעת האוטובוסים של מספר מפעילי תחבורה ציבורית בו-זמנית ובשלוש שפות: עברית, ערבית ואנגלית.
ניתן בו מענה מלא גם למוגבלים - עיוורים וכבדי ראייה, שכן הוא כולל מערכת חיווי קולית המספקת בלחיצת כפתור את המידע הדרוש.
השילוט האלקטרוני מופעל באמצעות מערכת סולארית חכמה, המנצלת את קרינת השמש ויכולה לפעול במשך 15 ימים ברציפות, בתנאי חשיכה מלאים. המערכת אינה מחוברת למערכת החשמל.
אוטוסטרדת מידע
מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אדריכל שי ברס, אמר כי "השילוט האלקטרוני נותן משמעות חדשה לביטוי 'אוטוסטרדת המידע' מאחר שהוא יוצב לאורך האוטוסטרדות ויעביר לנוסעים מידע בזמן אמת".
שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר כי "מתן מידע בזמן אמת יסייע לנוסעים בצמצום תחושת האי-ודאות על זמני ההגעה של האוטובוס וישפר את רמת השירות של התחבורה הציבורית".
עד סוף השבוע תושלם התקנתם של 100 שלטים ראשונים בתחנות האוטובוסים הבינעירוניות. בנוסף לכך, יותקנו בשלב הראשון גם 20 שלטי מידע בתל אביב-יפו שיספקו מידע עדכני על התחבורה הציבורית. מדובר בשלב ניסויי לקראת הפעלה כלל ארצית. לאחר בחינת המערכת יותקנו בכל אחת משלוש השנים הבאות כ-1,000 שלטים.
בתום שלב הניסוי, ייבחנו מדדים רבים, בהם אמינות הדיווח, תאימות המערכת למפעילים השונים, שביעות הרצון של הנוסעים, עמידות בפני ונדליזם ועוד. החברה הלאומית לדרכים מתחזקת כיום כ-1,200 תחנות עצירה וכ-1,800 נקודות עצירה נוספות.
השלטים הדיגיטליים הותקנו עד כה בין השאר בצומת יהוד, בצומת חולון, בצומת הטייסים, בתל השומר, ברמת פינקס, בצומת מסובים, בנווה מונסון, בצומת סגולה, בירקונים, במגשימים, בבארות יצחק ובצומת אל על. כמו-כן הותקנו מספר שלטים בתל אביב בדרך בגין ובשדרות רוקח. הפעלתם תחל בימים הקרובים.
גודל השלטים הוא 3.5 מטרים על 70 ס"מ, והם מעוצבים בעיצוב חדשני. הם כוללים גם את מפת הקווים של האוטובוסים.