בעקבות שופרסל, גם רשת מגה מודיעה (יום ד', 31.8.11) על מהלך אסטרטגי להוזלת סל הקנייה, במסגרת "סל מסובסד" - סל מוצרי בסיס בהוזלה קבועה של כ-20%.
הסל המסובסד מונה 32 מוצרים ממגוון רחב של קטגוריות, המצויות במרבית סלי הקנייה של המשפחה הישראלית וכולל מוצרים מהמותג הפרטי ומוצרים מובילים אחרים, במחיר הנמוך בכ-20% ממוצרים מקבילים אחרים.
בין הקטגוריות הנכללות בסל המסובסד ניתן למצוא לחם ומוצרי חלב, ביצים, פסטה וקטניות, אריזות קורנפלקס ודגנים, חטיפים לילדים, מוצרי מזון קפואים, שימורים, מוצרי אפייה, מוצרי ניקיון וכו'. מוצרי הסל המסובסד כוללים ברובם את מוצרי המותג הפרטי של מגה, שמחירם נקבע ישירות על-ידי הרשת, מה שמאפשר לה לשלוט במחירי המוצרים ובמרווח הקמעונאי שלה ולהעניק לצרכנים הוזלה משמעותית לאורך זמן.
בחברה מציינים כי מדובר במדיניות תמחור חדשה ארוכת טווח ולא בפתרון נקודתי וזמני להוזלת סל הקנייה. מהלך זה מתווסף למגוון מבצעים והנחות שיתקיימו ברשת לקראת החגים ומצטרף לשורת מהלכים אותם ביצעה הרשת כבר במהלך חודש אוגוסט, הכוללים הוזלה של אלפי מוצרים ברשתות "מגה בול" ו"מגה בעיר" והוזלה משמעותית של עשרות מוצרים באתר הקניות "מגה באינטרנט" והשוואתם למחירי "מגה בול".
זאב וורמברנד, מנכ"ל מגה, מסר בתגובה כי "בתקופה בה אנו עדים להתעוררות חברתית בשל עליית מוצרי המזון, החלטנו לקחת אחראיות ולסבסד לאורך זמן סל של מוצרי בסיס הנצרכים על-ידי כל בית בישראל. אנו מודעים כעת לצורך של הציבור להוביל לפתרון קבוע של ירידת מחירים ולא לקבל מבצעים והנחות זמניות. אנו ממשיכים כל העת לפעול לבלימת עליית המחירים ויודעים כי רק מותג פרטי חזק יהווה תחרות אמיתית אשר תוביל להוזלה משמעותית של המוצרים המקבילים בקטגוריות השונות. עם פתיחת השוק ליבוא אנו מתכוונים להיכנס לתחומים נוספים כמו גבינות קשות ולהוביל להוזלה של כל התחום".
המחאה החברתית הפחיתה מכירות הסופרמרקטים
יש לציין, כי לפני כשבוע, עם פרסום התוצאות העסקיות לרבעון השני של אלון החזקות ברבוע כחול-ישראל, אמר וורמברנד כי בעקבות המחאה החברתית חלה ירידה במכירות מגזר הסופרמרקטים של החברה בחודשים יולי-אוגוסט.
אמש הגיעה רשת שופרסל לסיכום עם נציגי אגודת הסטודנטים בתל אביב, לפיו גם היא תוזיל סל של 30 מוצרי יסוד בשיעור ממוצע של 20%, בתמורה להסרת איום החרם עליה מצד הסטודנטים. החרם על הרשת אמור היה להתחיל ביום חמישי.