|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

שר התחבורה: עובדי הרכבת משתמשים בנוסעים כבני ערובה

מסמך התחייבות שהוצג לעובדים והגיע לידי TheMarker כולל הבטחה כי תחזוקת הרכבות הקיימות תיעשה בידי עובדי החברה למשך 20 השנים הבאות
22/09/2011  |   TheMarker TheMarker   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
מאת: אבי בר-אלי  |    |  TheMarker  |  TheMarker.com  |  תגובות    תחבורה ציבורית
[צילום: רוני בר-און]

שיבושים ברכבת ישראל: ועד העובדים משבש הבוקר את תנועת הרכבות לאחר שהכריז אמש על עיצומים בעקבות פיצוץ המשא-ומתן עם הנהלת החברה על הוצאת מערך התחזוקה של הרכבות העתידיות למיקור חוץ. חלק מקווי הרכבת מבוטלים - ואחרים רושמים איחורים משמעותיים.

משרד התחבורה והרכבת גייסו מהבוקר 170 אוטובוסים לתגבור התחנות המרכזיות ברחבי הארץ. בין היתר, הופנו 25 אוטובוסים לקו חיפה-תל אביב, 30 אוטובוסים לקווי באר-שבע-תל אביב, בקו אשדוד-תל אביב נוספו 12 אוטובוסים וקווי נתניה-תל אביב תוגברו ב-10 אוטובוסים נוספים.

שר התחבורה, ישראל כץ, קרא הבוקר לעובדי הרכבת לשוב מיד לשולחן המשא-ומתן מול ההנהלה הרכבת ולמנוע כל פגיעה בציבור הנוסעים: "לא ייתכן כי ועד העובדים ישתמש בנוסעי הרכבת כבני ערובה בניסיון למנוע מהנהלת הרכבת לבצע מהלכים שנועדו לשפר את השירות לציבור".

החלטת ועד העובדים לנקוט בעיצומים התקבלה חרף קריאתו של בית הדין לעבודה השבוע לעובדים ולהסתדרות - לנהל במשך השבועיים הקרובים משא-ומתן על כוונת משרדי התחבורה והאוצר להוציא את תחזוקת הרכבות החדשות של הרכבת למיקור חוץ - בידי יצרן הרכבות.


במהלך הפגישה אתמול בין הצדדים, הציעה הנהלת רכבת ישראל, בגיבוי הממשלה, התחייבות מפליגה לרשת ביטחון תעסוקתי עבור עובדי הרכבת - במטרה להסרת התנגדותם למהלך. מסמך ההתחייבות אשר הגיע לידי TheMarker כולל הבטחה כי תחזוקת הרכבות הקיימות תיעשה בידי עובדי החברה למשך 20 השנים הבאות וכי במהלך תקופה זו תסכים הממשלה לגיוס עובדים נוספים למערך התחזוקה וליצירת תפקידים חדשים. זאת, מאחר שהרכבת תחייב את יצרן הרכבות לשכור את שירותי חברת רכבת ישראל לביצוע עבודות שונות. בנוסף, התחייבה הממשלה כי עובדי התחזוקה שלא יגיעו עד תום שני עשורים אלה לגיל גמלאות, ינויידו לתפקידים אחרים בחברה - ללא פגיעה בשכרם או שיוכלו לפרוש מרצון בתנאים שיוסכמו עם הוועד.

במסמך אותו גיבשו משרדי האוצר, התחבורה וחברת רכבת ישראל, מוזכר כי הממשלה החליטה אסטרטגית לבצע רכש של רכבות חדשות בתנאי שאלה יתוחזקו בידי היצרן. זאת, מתוך ראייה הצורך למקד את חברת הרכבת בפעילויות הליבה שלה: הסעת נוסעים והובלת מטענים. לטענת המשרדים, ביצוע התחזוקה של הציוד החדש אינו פוגע בהיקפי התעסוקה של עובדי הרכבת - שיילכו ויגדלו במהלך העשור הקרוב לנוכח הגידול הצפוי בפעילות הרכבת. לפיכך, נטען כי אין למהלך השלכות משמעותיות על עובדי רכבת ישראל ואין פגיעה בעבודה המאורגנת של העובדים.

ואולם, ועד העובדים בחברה העלה חשש לביטחונם התעסוקתי של עובדי התחזוקה הקיימים ברכבת כתוצאה מגריטת הציוד הקיים בעתיד. כמו-כן, טען הוועד כי הוצאת התחזוקה למיקור חוץ תביא לאובדן ידע של עובדי הרכבת בתחומי התחזוקה.

לפיכך, התחייבה הממשלה לרשת ביטחון תעסוקתי עבור עובדי התחזוקה הקיימים, במסגרתה תבטיח כי היקף הפעילות וכוח האדם של עובדי דור א' ודור ב' בתחום התחזוקה - יישארו קבועים. בנוסף, תחייב הנהלת החברה את יצרן הציוד לרכוש שירותי תחזוקה מהרכבת, דוגמת שיפוץ מזגנים וחריטת גלגלים, אשר יבוצעו בידי עובדי חברת הרכבת. זאת, תוך הגדלת פעילות עובדי התחזוקה הקיימים בכמאות עובדים.

לטענת הנהלת הרכבת, גריטת הרכבות הקיימות לא תשליך על מרבית העובדים במערך התחזוקה - משום שאלה צפויים להגיע עד אז לגיל פרישה. באשר ליתר העובדים הצעירים יחסית, ובאשר לעובדים אשר ייקלטו בעתיד לתחזוקה ברכבת - תבטיח ההנהלה אחת משניים: הסבה מקצועית וניוד לתפקידים אחרים ברכבת תוך שמירה על שכרם הקודם או מתן אפשרות לפרישה מרצון בתנאים שייקבעו עם הוועד.

באשר לשימור הידע המקצועי של עובדי הרכבת בתחזוקת הקרונות הדו-קומתיים, מתחייבת ההנהלה כי תחזוקת הרכבות תיעשה בידי עובדי החברה למשך 20 השנים הבאות, תוך שעובדי הרכבת הם שיפקחו על פעילות התחזוקה של יצרן הרכבות.

ועד העובדים ברכבת טען עוד כי הוצאת תחזוקת הרכבות למיקור חוץ עשויה ליצור פערים בתנאים והתשתיות שבין מערך התחזוקה של היצרן לבין זה הקיים של הרכבת. גם לכך נותנת הממשלה מענה באמצעות שורות התחייבות: הוספת תקנים מיידית למערך התחזוקה, הוספת תפקידים חדשים (עובדי פיקוח ותיאום שיהיו אחראים לפיקוח על עבודות התחזוקה של היצרן), שדרוג שכר כך שיתאים לקליטת טכנאים ומהנדסים במסגרת ההסכם הקיבוצי - וכן השקעה ממשלתית בפיתוח תשתיות מתחמי התחזוקה ואחרים בהיקף מיליארד שקלים. זאת, בהקמת מתחם תחזוקה חדש בבאר שבע, שדרוג והרחבה של המתחמים בלוד ובחיפה, הקמת מתחם נוסף בדרום הארץ (אשקלון) ומתחם נוסף באזור המרכז.

בחטיבת התחזוקה ברכבת מועסקים 350 עובדים (17% מכוח האדם ברכבת) ותקציבה השנתי עומד על 186 מיליון שקל (כ-18% מהתקציב השוטף). פתיחת הקווים החדשים בין ראשון-לציון לתל אביב, ובין לוד ואשקלון לבאר-שבע-וכן יישום תוכנית "נתיבי ישראל", יגדילו משמעותית את נפח הפעילות ברכבת, ויחייבו לפיכך את הרחבת מערך התחזוקה במאות עובדים נוספים. זאת, למרות הביקורת שהופנתה בעבר נגד יעילות העבודה בחטיבה זו.

תאריך:  22/09/2011   |   עודכן:  22/09/2011
אבי בר-אלי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שר התחבורה: עובדי הרכבת משתמשים בנוסעים כבני ערובה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פישלזון
22/09/11 12:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מאשים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואת ראש הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) כי הם נוהגים באופן לא נבון שעלול לעורר כאוס ואלימות ולהפוך הסכם שלום לקשה יותר להשגה.
22/09/2011  |  איציק וולף  |   חדשות
סמנכ"ל משאבי אנוש, אבי זמיר, הודיע (יום ה', 22.9.11) לדירקטוריון חברת פרטנר על רצונו לעזוב את החברה לאור "הצעה שקיבל שאינו יכול לסרב לה". בהודעת החברה נמסר כי בימים אלו מתקיים תהליך לאיתור מחליף. כהונתו של זמיר מסתיימת שלושה חודשים בלבד מאז כניסתו לתפקיד בחברה.
22/09/2011  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוקה של הכנסת אישרה (יום ד', 21.9.11) לקריאה ראשונה את "חוק גרוניס" אשר אמור לאפשר את מינויו של השופט אשר גרוניס לנשיא בית המשפט העליון לאחר תום כהונתה של הנשיאה הנוכחית, דורית ביניש.
22/09/2011  |  איציק וולף  |   חדשות
אנשים הסובלים מאפילפסיה נמצאים בסבירות גבוהה כמעט פי שמונה לעומת אלו שאינם סובלים מהמצב לפתח שסעת (סכיזופרניה), ואלו הסובלים משסעת גם הם בסבירות גבוהה פי שישה לפתח אפילפסיה לעומת אנשים שאינם סכיזופרנים. אלו ממצאיו המפתיעים של מחקר חדש.
22/09/2011  |  יפעת גדות  |   חדשות
עסקת נטפים-פרמירה יצאת לדרך והייתה צפויה להיחתם אתמול (יום ד', 21.9.11). קרן ההשקעות של פרמירה, שהחליטה לא לקנות את כלל ביטוח, תרכוש את נטפים. שווי העסקה - 890-850 מיליון דולר.
22/09/2011  |  שלי אפלברג  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il