|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

מפולת גלובלית | הדולר בשיא של 7 חודשים

הדאו צנח ב-3.5%; הסחורות <br>מחקו את העליות של השנה

הנפט צלל ב-6% ונסחר בפחות מ-80 דולר הזהב נפל ב-3.7% אלון USA צנחה בקרוב ל-8% צ'ק פוינט נפלה ב-7% טבע נסוגה ביותר מ-3% התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללה לשפל שווי החברות בבורסות אירופה נחתך היום ב-270 מיליארד דולר
22/09/2011  |   TheMarker TheMarker   |   חדשות   |   תגובות
מאת: נמרוד הלפרן  |    |  TheMarker  |  TheMarker.com  |  תגובות
[צילום: AP]

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות חדות, על-רקע חששות כי לא יהיה די בצעדים עליהם הודיע אמש הבנק הפדרלי כדי למנוע מיתון חוזר בארה"ב. נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו באירופה ובסין הכבידו אף הם על המדדים. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-30 שנה רשמה את הנפילה הדו-יומית החדה ביותר מאז המשבר הפיננסי העולמי בשנת 2008, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נפלה לשפל.

מדד דאו ג'ונס צנח ב-3.5%; מדד S&P 500 נפל ב-3.2%; מדד
נאסד"ק איבד 3.3%. ירידות חדות נרשמו גם בבורסות אירופה היום. לונדון נסגרה בירידה של 4.7% - הירידה היומית החדה ביותר מאז חודש מארס 2009 - תוך מחיקת 64 מיליארד ליש"ט (98 מיליארד דולר) משווי השוק של החברות הבורסאיות הגדולות בבריטניה; פרנקפורט נפלה ב-5%; פאריס צללה ב-5.3%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי צנח ב-4.6% לרמתו הנמוכה ביותר מאז חודש יולי 2009, והשלים בכך נפילה של 26% מהשיא של שנת 2011 שרשם בחודש פברואר. מדד יורו סטוקס 300 הכלל אירופי נפל ב-4.7% תוך מחיקת 270 מיליארד דולר - כמעט מחצית מסכום תוכנית החילוץ של גוש היורו לממשלות שנקלעו למשבר חובות - משווי החברות הגדולות באירופה.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט, בלטו לרעה חברות האנרגיה והטכנולוגיה. אלון USA צנחה בקרוב ל-8%; צ'ק פוינט נפלה ביותר מ-7%. ענקית התרופות הגנריות טבע נסוגה ביותר מ-3%.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקניות נסגר בעליות חדות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נפלה ב-0.16% לרמה של 1.72%, לאחר שבמהלך המסחר כבר נפלה מתחת לרמה של 1.7% - הרמה הנמוכה ביותר מאז החל הבנק הפדרלי לפרסם נתון זה בשנת 1953. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-30 שנה נפלה ב-0.25% לרמה של 2.79%, והשלימה בכך נפילה של 0.42% בתוך יומיים - הנפילה הדו-יומית החדה ביותר מאז חודש דצמבר 2008.

ירידות חדות נרשמו גם בשוק הסחורות. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 1,741.7 דולר לאונקייה, נפילה של 3.7%, בבורסת הסחורות של ניו-יורק. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו בניו-יורק במחיר של 80.51 דולר לחבית - שפל של שישה שבועות - לאחר נפילה של 6.3%. במהלך המסחר כבר נפל מחיר הנפט הגולמי לרמה של 79.66 דולר לחבית. מדד S&P GSCI, הכולל 24 סחורות, נפל ב-4.8% - הנפילה היומית החדה מאז מאי - נמוך כעת ב-3.9% מרמתו בתחילת השנה.

בשוק המט"ח מתחזקים הדולר והין היפני, הנחשבים למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, מול המטבעות המרכזיים בעולם. הדולר מתחזק ב-0.9% מול היורו לשער של 1.3449 דולר ליורו, לאחר שמוקדם יותר כבר עלה לרמה של 1.3385 דולר ליורו - שיא של שמונה חודשים; מול הליש"ט מוסיף הדולר 1% לרמה של 1.5338 דולר לליש"ט; מול הין היפני נחלש הדולר ב-0.3% לשער של 76.25 ין לדולר. מדד הדולר של ICE, העוקב אחרי שער הדולר מול המטבעות של שש שותפות סחר גדולות של ארה"ב - בהן היורו, הין והליש"ט - עולה ב-1% לרמה של 78.47 נקודות, לאחר שמוקדם יותר כבר עלה לרמה של 78.798 נקודות, שיא של שבעה חודשים.

הבנק הפדרלי העריך אתמול כי הצמיחה בארה"ב צפויה להישאר נמוכה, והודיע כצפוי על כוונתו להמיר אג"ח ממשלתיות קצרות טווח באג"ח ארוכות טווח, במטרה להוריד את הריביות. הבנק המרכזי הודיע כי ימכור אג"ח קצרות טווח בשווי 400 מיליארד דולר, וישקיע את ההכנסות מהמכירה באג"ח שמועדי הפירעון שלהם נעים בין שש ל-30 שנים. התוכנית, אשר תבוצע עד יוני 2012, זכתה לכינוי "מבצע טוויסט", על שם מהלך דומה שנשא שם זה, ואשר בוצע בשנת 1961. הצעד נועד להקל את התנאים הפיננסיים השוררים בשוק, ציין הבנק הפדרלי.

נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו היום באסיה, אירופה ובארה"ב, הגבירו את החששות מפני מיתון עולמי חוזר.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-9,000 לרמה של 423 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקני. תחזית הכלכלנים הייתה לירידה מעט יותר חדה לרמה של 420 אלף תביעות.

כלכלת ארה"ב צפויה להמשיך לסבול מחולשה בצמיחה במהלך הסתיו והחורף, העריכה היום חברת המחקר קונפרנס בורד בעת פרסום מדד המדדים הכלכליים המובילים לחודש אוגוסט. המדד עלה בחודש שעבר ב-0.3%, לעומת עלייה של 0.1% שצפו הכלכלנים. "קיים סיכון גובר לכך שהחולשה המתמשכת בביטחון הכלכלי תגרום לירידה בביקוש ובפעילות העסקית, דבר שעלול לגרור מיתון כלכלי", אמר כלכלן קונפרנס בורד, קן גולדסטיין, בעת פרסום המדד. "אמנם הסיכוי לכך ממשיך להיות פחות מ-50%, אולם ההסתברות בהחלט גברה בחודשים החולפים", הוסיף.

באסיה, נרשמה האטה בפעילות מגזר הייצור בסין - הכלכלה השנייה בגודלה בעולם - זה החודש השלישי ברציפות. מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בסין ירד בחודש בספטמבר לרמה של 49.4 נקודות לעומת 49.9 נקודות בחודש הקודם, לפי נתוני HSBC שפורסם היום. המדד נמצא מתחת לרמה של 50 נקודות זה החודש השלישי ברציפות - הרצף הממושך ביותר מאז מארס 2009.

באירופה ירד מדד מנהלי הרכש של גוש היורו בחודש ספטמבר לרמה של 49.2 נקודות, לעומת 50.7 נקודות באוגוסט. זו הפעם הראשונה מאז יולי 2009 שהמדד יורד מתחת לרמה של 50 נקודות.

הכלכלן הנודע נוריאל רוביני, אשר זכה לכינוי "דוקטור דום" הודות לתחזיותיו הקודרות, הכריז היום בעקבות מבול נתוני המקרו הכלכליים המאכזבים שפורסמו ברחבי העולם, כי מיתון כלכלי בארה"ב ובאירופה הוא כעת בלתי נמנע , וכי יתכן שיהיה אף גרוע יותר מהמיתון של שנת 2008.

"ארה"ב, גוש היורו ובריטניה נמצאות כעת בפועל במיתון", כתב רוביני, פרופסור לכלכלה בבית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת ניו-יורק, בחשבון טוויטר שלו. "לקובעי המדיניות הולכים ואוזלים שפני המדיניות שהם יכולים לשלוף מכובעי המדיניות שלהם".

רוביני, יו"ר מועצת המנהלים של חברת הייעוץ שייסד רוביני גלובל אקונומיקס (RGE), ציין עוד כי השאלה היחידה כעת היא האם צפוי מיתון קל יחסית בכלכלות ג'י-7 (G7) או מיתון חמור יותר במקביל למשבר פיננסי עולמי שיהיה גרוע כמו זה של השנים 2008-2009, או חמור אף יותר.

העולם נמצא ערב משבר פיננסי נוסף, אשר במרכזו עומד משבר החוב של ממשלות, אמר היום מוחמד אל-עריאן, מנכ"ל פימקו - קרן האג"ח הגדולה בעולם, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

הבנק המרכזי של אירופה לא התקין "מנתק זרם" כדי לבלום את משבר החוב בגוש היורו, אמר אל-עריאן באירוע שנערך היום בוושינגטון בירת ארה"ב.

"נרשם גידול משמעותי בדרישות הפיננסיות הכרוכות בהתערבות בינלאומית", אמר אל-עריאן. "נדרש הרבה יותר כוח אש כדי להפעיל מנתק זרם. תראו כמה הזרים הבנק המרכזי של אירופה ותשאלו את עצמכם את השאלה הבאה: האם זה הצליח ליצור מנתק זרם? התשובה היא לא, למרות שמדובר היה בסכומים עצומים".

ענקית המחשוב האמריקנית HP קרובה הודיעה על מינוי מנכ"לית אי-ביי לשעבר כמחליפתו של מנכ"ל HP, ליאו אפותקר, פחות מ-11 חודשים לאחר שנכנס לתפקידו, לדברי שני מקורות המקורבים לחברה, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. החברה הודיעה על ההחלטה היום לאחר סגירת המסחר בוול סטריט.

מאז מונה למנכ"ל HP בנובמבר האחרון, הוריד אפותקר את תחזית המכירות של החברה שלוש פעמים וניהל מהלכים אסטרטגיים שגרמו למשקיעים לפקפק באמינותו. מניית HP איבדה כמחצית משווייה מאז מינויו, כאשר לפני לכן כיהן כמנכ"ל ענקית התוכנות העסקיות SAP.

תאריך:  22/09/2011   |   עודכן:  22/09/2011
נמרוד הלפרן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הדאו צנח ב-3.5%; הסחורות מחקו את העליות של השנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

ימים לא פשוטים עוברים על רוני לוי. אחרי ההפסד לפאנדורי בליגה שהיה השני ברציפות של סטיאווה בוקרשט, הלחץ על המאמן הישראלי הוסיף להיות קשה. הערב (חמישי) שיחרר לוי הרבה אוויר עם ניצחון 0:4 על סאנטאטאיי קלוז' מהליגה השלישית בגביע.

בעקבות הניצחון העפילה קבוצת הפאר הרומנית לשמינית גמר הגביע. ניקוליץ' (2), פרפליצה (31), מרטינוביץ' (50) ופופה (87) הבקיעו לקבוצה של רוני לוי.


נושיה של חברת הבנייה והשיפוצים החיפאית הוותיקה מוני בנייה ופיתוח, שנקלעה לקשיים, יקבלו סך הכל פחות מ-50% מכספם - כך קובע הסדר הנושים, שאושר (יום ג', 20.9.11) בבית המשפט המחוזי בחיפה. החברה נמצאת בשליטת מנשה שובי, שאף נתן ערבויות אישיות. עם סילוק החובות, תמשיך החברה לפעול בבעלותו.
22/09/2011  |  אלעזר לוין  |   חדשות

זה לא לקח הרבה זמן עד שמישהו יפתח את הפה על דייגו מראדונה בהרפתקאה החדשה באיחוד האמרויות. היום (חמישי) זה קרה. אנדרה ווצל, מנהלה הטכני של אל ג'זירה, כינה את מינוי של אלוף העולם לשעבר "כמגוחך".

"הגעתו לאל ואסל הייתה החלטה שיווקית בלבד", אמר ווצל בראיון למגזין הכדורגל ההולנדי פוטבול אינטרנשיונל, "איפה שנמצא מרדונה יש מצלמות, לכן אני מבין את ההחלטה של אל ואסל. ועם זאת אי אפשר לכנות את מראדונה מאמן, הוא מופע קרקס".


במערכת הביטחון לא נוטלים סיכונים. על-רקע רצונם של הפלשתינים לבקש מן האו"ם הכרה - אבו מאזן עומד על דעתו להגיש למזכ"ל האו"ם לקראת ערב ביום שישי את הבקשה להקמת מדינה - תוגברו כוחות הצבא והמשטרה לקדם התפרעויות של ערבים ביהודה, בשומרון, בירושלים ובקו התפר.
22/09/2011  |  עידן יוסף  |   חדשות
האיש שבעבר העסיק יותר מכולם, נדחק לשוליים לטובת אבו-מאזן. חלקים גדולים מהמשלחות השונות ששהו בעצרת הכללית של האו"ם, נטשו (יום ה', 22.9.11) את האולם במחאה, במה שהפך לנוהג קבוע במהלך הופעותיו של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד. אפילו ארדואן הטורקי לא טרח כלל להגיע לנאום והמתין שעמיתו האירני ייצא מהבניין.
22/09/2011  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל    בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי    נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית    סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין    טקס המשואו...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
צמיחתו של גאון צבאי: היינץ גודריאן; התרבות הצבאית הפרוסית; פיתוח ה"בליץ קריג" בצבא גרמניה בין שתי מלחמות העולם; חשיבות השילוב בין תיאוריה ופרקטיקה; איך יחיא סינוואר הָמַם את ישראל;...
חיים רמון
חיים רמון
נתניהו, גלנט, גנץ ובכירי המטכ"ל, הוציאו לפועל תוכנית צבאית שהביאה לגירושם של תושבי צפון הרצועה לרפיח. ועכשיו, ברפיח יש ריכוז של יותר ממיליון עקורים, מה שמונע מצה"ל לחסל את גדודי הח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il