חברת גוגל חויבה (18.9.11) לפצות ב-50,000 שקל את המנתח הפלסטי ד"ר דב קליין, לאחר שהקשת שמו במנוע החיפוש הביאה להפניה לקישור ממומן של חברת פרופורציה, העוסקת גם היא בניתוחים פלסטיים.
קליין טען, באמצעות עו"ד עמי סביר, כי בשנת 2007 התברר לו שפרופורציה - המתחרה בו - עושה שימוש בשמו על-מנת להפנות אליה לקוחות דרך גוגל. התוצאה הייתה, כי מי שהקליד את המילים "דב קליין" או "ד"ר קליין", הופנה לקישור ממומן של פרופורציה. לדברי קליין, בכך הופרה זכותו להשתמש בשמו כקניינו.
חנה ינון, שופטת בכירה בבית משפט השלום בתל אביב, קיבלה את עמדתו של קליין. לדבריה, "שמו של אדם אינו מילה או מושג גנרי ואף אינו סימן מסחר, ועל כן אין להשתמש בו כמושא לקישורי פרסום ממומנים המופיעים, בדרך כלל, בסמוך לשם המפרסם המצוי בשטח עסקי או כלכלי דומה לשלו, בלא הסכמתו". שימוש כזה, קבעה, מהווה פגיעה בעקרונות חוק יסוד:
כבוד האדם וחרותו.
קליין תבע פיצוי של 200,000 שקל, אך ינון כאמור זיכתה אותו ב-50,000 שקל בלבד. זאת, לאחר שפרופורציה מסרה לבית המשפט, כי רק 245 מבין 70,022 ההקלקות על הקישור שלה בארבעת החודשים הרלוונטיים, בוצעו בעקבות הקלדת שמו של קליין. בפיצוי חויבו - ביחד ולחוד - פרופורציה, גוגל ישראל, גוגל העולמית וגוגל אירלנד שהיא חברת-האם של גוגל העולמית. בנוסף לכך, הן ישלמו לקליין הוצאות ושכר טירחה בסך 10,000 שקל.