|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

לבני על המלצות טרכטנברג: "לגבש מיידית תקציב חדש ל-2012"

מרבית המגיבים לפרסום הערב למסקנות ועדת טרכטנברג לשינוי חברתי-כלכלי לא רואים אותן בחיוב, מסיבות שונות מנהיגת המחאה דפני ליף: "מחר אנו נציג את המשך המתווה שלנו יחד עם מומחי המחאה החברתית" פסח האוספטר, רכז תנועת דרור ישראל: "מה שראש הממשלה קורא לו בשורה הוא בגידה בתקווה של הציבור הישראלי" יו"ר ההסתדרות: "על פניו נראה שההמלצות מאכזבות"
26/09/2011  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   המחאה החברתית   |   תגובות
ציפי לבני. "לעגן השינויים בחקיקה" [צילום: פלאש 90]

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, צופה בשידור פרסום מסקנות טרכטנברג [צילום: עומר מוסלי]

מרבית המגיבים לפרסום הערב (ב', 26.9.11) למסקנות ועדת טרכטנברג לשינוי חברתי-כלכלי לא רואים אותן בחיוב, חלקם בגלל עצם המסקנות עצמן, חלקם בטענה שאילו אינן מספיקות, וחלק נוסף סקפטיים באשר ליכולת ליישמן.

יו"ר קדימה, ציפי לבני, דרשה מראש הממשלה לקטוע את פגרת הכנסת מיידית כדי לגבש תקציב חדש ל-2012. "יש לעגן בחקיקה את השינויים שישקפו את סדרי העדיפויות החדשים הדרושים למדינת ישראל", אמרה לבני, שהטילה על צוות בראשותו של שר האוצר לשעבר, רוני בראון, לרכז מיידית את דרכי הפעולה הנדרשות, פרלמנטרית וציבורית, נוכח המלצות הדוח. במקביל, מסר דובר קדימה, כי המלצות ועדת טרכטנברג מהוות אכזבה מהדהדת לציבור הישראלי. "על פניו, הדוח מכיל מספר המלצות נכונות, חלקיות ביותר, שעוד תצטרכנה לעמוד במבחן היישום , וממילא לא מסתירות את הפער העצום שנותר בין דרישתם הצודקת של מאות האלפים שיצאו לרחובות לבין התוצאה שמקבעת את סדרי העדיפויות העקומים של ממשלת נתניהו", נמסר מהמפלגה.

דפני ליף, ממנהיגות המחאה, אמרה כי "לא מדובר בשינוי מרחיק לכת, אפילו לא מעט, למקרה שחשבנו שנופתע. מחר בשעה 11:00 בבוקר נציג את המשך המתווה שלנו יחד עם מומחי המחאה החברתית, יחד עם החזון ההולך ומתגבש של ועדת המומחים, שיראה איך אפשר לגבש מציאות אחרת".

הפורום לצדק חברתי מסר: "כבילתה של ועדת טרכטנברג על-ידי ראש הממשלה ושר האוצר לתפיסת עולמם הקיצונית הולידה מסקנות חיוורות ומצומקות אשר מתבססות על העברת כספים מכיס אחד לכיס שני תוך התעלמות מדרישות המחאה והציבור בישראל אשר מאס בשיטה.

פסח האוספטר, רכז תנועת דרור ישראל ומהפורום לצדק חברתי, אמר: "מה שראש הממשלה קורא לו בשורה לציבור הוא בגידה בתקווה של הציבור הישראלי שתוצאותיה יהיו מרות, קשות וכואבות.

"ללא הגדלה משמעותית של הוצאות המדינה על אזרחיה לא ניתן ליצור שוויון הזדמנויות. ללא הורדת המיסים העקיפים והעלאה משמעותית של המיסים הישירים לא ניתן לצמצם את הפערים הכה גבוהים בחברה הישראלית. התעלמות מהדרישה לעצור את ההפרטות ומהעסקת עובדי קבלן לא מאפשרים כללי העסקה הוגנים ולא ביטחון בסיסי וכבוד לאחר הפרישה. הפקרה של השכבות המוחלשות אינה יוצרת חברה צודקת יותר הברית המקודשת שבין האזרח למדינתו, על-אף המילים היפות, נותרה מנותצת , חסרת תוכן ומובילה לייאוש".

לדברי הפורום, בעקבות דלות ההמלצות, הוא יקיים מחר בשעה 18:00 משמרת מחאה מול ביתו של ראש הממשלה . "פעולה זו תהיה יריית הפתיחה לשרשרת פעולות כנגד משמרי השיטה בנימין נתניהו ויובל שטייניץ. לא לכך התכוונו מאות אלפי המפגינים ברחובות ומיליוני התומכים כאשר קראו לצדק חברתי ושינוי השיטה. האם באמת חושב ראש הממשלה שלאחר התדרדרות חברתית של שנים, אחרי הקטנה מתמדת של ההוצאה הממשלתית, לאחר היווצרות מימדי עוני גדולים כל כך- ניתן לפתור זאת בהמלצות דהויות וממוחזרות, ללא הגדלת תקציב ובמילים יפות?"

יש לציין, כי בפורום לצדק חברתי 40 ארגונים, תנועות ומאהלים, ביניהם תנועת דרור ישראל, השומר הצעיר, מחאת העגלות, המאבק להורדת מחירי הדלק ועוד.

יגאל רמב"ם, גם כן ממובילי מחאת האוהלים של הקיץ, אמר כי מסקנות ועדת טרכטנברג מראות על הבנה והכרה של הממשלה כי אכן קיימת בעיה אמיתית בחברה הישראלית, אולם בשביל לפתור בעיה זו יש צורך בשינוי מהותי ומשמעותי הרבה יותר ממה שהציגה הוועדה, אשר מלכתחילה לדבריו לא הייתה זו שאמורה לתת את הפתרון האמיתי. "הדרך ליצירת מפנה חברתי אמיתי נמצאת אך ורק בידי כנסת ישראל. כדי לקיים דיון אמיתי וכן, חייבת הכנסת להורות על פתיחת התקציב מחדש והעלאתו לדיון במליאה. רק כך יוכל להתקיים דיון אמיתי ורציני בסוגיה הכל כך חשובה ורק כך יוכל הציבור להיות מעורב ולהשפיע", אמר.

ישי סקלי, ראש מאהל נורדאו, אשר הופיע בפני הוועדה במהלך דיוניה, הוסיף: "כבר לפני חודש, בעת שהופעתי בפני הוועדה, התרעתי ואמרתי שמסקנות ועדת טרכטנברג הן רק טיוטא לעיון הציבור. אנחנו מתכוונים ללמוד היטב את מסקנות הוועדה ולהגיב בצורה עניינית ורצינית. אבל אנחנו גם מבינים ויודעים - ועדת טרכטנברג לא תפתור את כל הבעיות, וכדי להשיג את כל מה שהחברה הישראלית צריכה יש צורך ללכת בדרך ארוכה, רצינית, וברורה הרבה יותר. לכן חבריי ואני יזמנו הקמת תנועת מחאה אזרחית שתדאג להבטיח עתיד חברתי טוב יותר. תנועה שתישאר גם כאשר יתפוגגו ספיחי המחאה של הקיץ. אנו נהיה שם בכל רגע ובכל זמן כדי להפעיל לחץ על חברי הכנסת ונבטיח כי חברי הכנסת יפעלו לטובת האזרחים. עם חזרת הכנסת מפגרה אנו נצא למאבק ציבורי בכנסת ישראל שטרם נראה קודם לכן".

אילנית חפוטה, העומדת בראש מאהל אור עקיבא, הוסיפה: "לצערי הרב ועדת טרכטנברג לא פתרה את בעיותיהם של מחוסרי הדיור, אלו שבאמת אין להם לאן ללכת ואלו שיישארו ברחוב ביום שאחריי. אנו דורשים מממשלת ישראל, עוד לפני שהיא דנה בפתרון רציני וארוך טווח, למצוא פתרון מיידי לאותם אנשים שתמיד נוח לשכוח אותם. אותם אנשים שהאוהל הפך להיות ביתם. ממשלת ישראל עשתה זאת בעבר והיא יכולה לעשות זאת גם עכשיו".

הסטודנטים, המתכנסים בשעה זו במכללת סמינר הקיבוצים בתל אביב, קוראים ומנתחים את דוח טרכטנברג. אייל בסון, דובר התאחדות הסטודנטים הארצית, מסר: "אנו לומדים את הדוח ונגיב עליו עוד הערב. מדובר בנושא רציני מדי מכדי שנגיב בשליפה והסטודנטים יגיבו מיד לאחר שיסיימו ללמוד ולנתח אותו".

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שהצטרף למאבק במהלכו וגייס את ארגונו לצורך כך, מסר בתגובה: "על פניו נראה שההמלצות מאכזבות ואינן מביאות בשורה לצעקה האמיתית שעלתה ממצעדי המחאה ההמוניים. יתרה מזאת, נראה כי חלק גדול מהמסקנות עלול אף להוביל לפגיעה בציבור עובדים גדול. בימים הקרובים נלמד את המסקנות לעומקם ונתייחס אליהם".

שר התמ"ת שמחון: "המסקנות יפגעו דרמטית בהסכמי הסחר"

שר התמ"ת שלום שמחון התייחס להמלצות הצפויות ואמר כי הפחתת המכסים על יבוא - אחת מהמלצות הוועדה - תפגע באופן דרמטי וחד-צדדי תפגע ביכולות המו"מ של ישראל, אל מול מדינות אחרות בהסכמי סחר.

"נכון כי הפחתת המכסים תיעשה כנגד הפחתת מכסים מקבילה ליצואנים הישראלים במסגרת משאים ומתנים להסכמי סחר", אמר שמחון. "הפחתה חד-צדדית תגדיל את הייבוא לישראל ותקטין את הייצוא מישראל. זה נכון לפתוח את המשק לייבוא שייצר תחרות, אך לא ניתן לעשות זאת בפעימות הגדולות שהוועדה מתכננת. יש לעשות זאת בהדרגה ובתאום עם השחקנים הגדולים במשק".

שמחון הוסיף כי מסקנות ועדת טרכטנברג צריכות להוות בסיס לעסקת חבילה רחבה במשק שתכלול את ארגוני המעסיקים והעובדים. הוא ציין כי משרד התמ"ת יתמוך בהורדה מתונה והדרגתית מהמומלץ בוועדת טרכטנברג וזאת לנוכח החשש מפגיעה כוללת בתעשיה המקומית, בתעסוקה בפריפריה ובחברה הישראלית בכללותה.

"פגיעה בתעשיה הישראלית כחול לבן היא פגיעה בתעסוקה ופגיעה ביכולת של ישראל להבטיח ייצור עצמי במצבי חירום. לפני שמפחיתים מכסים בצעד חד-צדדי, יש לייצר תשתית שמבטיחה תחרות, אחרת לא תגיע ההטבה הגלומה בהפחתת המכס לכיסו של הצרכן ומי שייהנה ממנה יהיו המשווקים והיצרנים", ציין שמחון. "המכס הוא לא האשם העיקרי במחירים גבוהים והפתרונות יגיעו באמצעות טיפול בכשלי השוק שמונעים תחרות. רמת המכסים למוצרים תעשייתיים כבר היום נמוכה, והיא עומדת כיום על 1% בלבד בממוצע. יוקר המוצרים מושפע במידה רבה ממסי קנייה ומע"מ והורדה שלהם הייתה יכולה גם להוזיל וגם לעודד ייצור מקומי".

בנושא הרפורמה שתציע הוועדה בתחום החינוך, אמר שמחון כי הציפייה של הציבור הישראלי לנוכח המחאה הייתה כי יינתנו פתרונות מהירים בתחום החינוך והדיור. לדבריו, משמעות ההמלצה כי חינוך חינם לגילאי 3-4 יתחיל רק ב-2016, היא שאנשי אגף התקציבים באוצר ניצחו את הוועדה. "זו המלצה שקיימת 20 שנה ועכשיו הרוויח אגף התקציבים עוד 4 שנים. בנוסף, אין בהמלצה זו כל בשורה לפריפריה, שכן חוק חינוך חינם מיושם ממילא בפריפריה", אמר שמחון.

שמחון אומר כי הכלי המרכזי שהציגה הוועדה, להעביר את אגף מעונות היום ממשרד התמ"ת למשרד החינוך, אינו מהווה שינוי אמיתי. "זהו תיקון טכני וקוסמטי המהווה ניסיון למכור את אותו המוצר רק בעטיפה אחרת. הציפייה מוועדת טרכטנברג הייתה כי תציג מתווה מדורג וחזון עתידי לשנים הבאות, ליישום חוק חינוך חובה מגיל 0 ועד גיל 18 ובשלב הראשון - לקבוע כי משפחות בהן שני ההורים עובדים, ייהנו מחינוך חינם מגיל 0-18, ובכך תיעשה הבחנה ברורה בין אדם עובד לאדם שאינו עובד".

"חוק הפיקוח על המעונות מקודם על-ידי משרד התמ"ת ואיננו זקוקים לוועדה כדי שתמליץ להמשיך ולעשות זאת", אמר שמחון. "במקביל, אנו ממשיכים לפעול כדי להגדיל את היצע מעונות היום, להפחית את תשלומי ההורים, להגדיל את הסבסוד הממשלתי. צריך לעודד גופים נוספים להיכנס לתחום, להעניק להורים זכות בחירה. משרד התמת נמצא בעיצומו של מהלך גדול ומשמעותי ומבצע את הדברים. עם זאת, בתחום הגיל הרך דרוש מהלך יותר דרמטי. אני ער למצוקות התקציביות. עם זאת נושא החינוך לגיל הרך הוא לא רק שאלה חינוכית ותקציבית, יש לו גם השפעה על יכולתן של אימהות לצאת לעבודה והוא כלי מרכזי בהגדלת שיעור התעסוקה והגדלת הצמיחה הכלכלית".

סגן שר הבריאות ליצמן: "ההמלצות לרפורמה במשרדי לא הושמו כלשונן"

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר כי הוא שמח שוועדת טרכטנברג קראה את תוכנית הרפורמה של משרד הבריאות והתייחסה לכך במסקנותיה, אך אמר כי חבל שלא יישמו אותה כלשונה, "שכן התוכנית המוצעת הינה חלקית ביותר, לא נותנת מענה מספק לקשישים ואפילו מרעה את מצבם של חלק מהאזרחים. במקום להוריד את הנטל מהאזרחים, הולכים להקשות עוד יותר על חלק מנזקקי הסיעוד, מה שאינו עולה בקנה אחד עם עיקרון הצדק החברתי, שהוועדה חרטה על דגלה".

ממשרד הבריאות נמסר כי סגן שר הבריאות נועד עם פרופ' מנואל טרכטנברג באופן אישי והציג לו את עיקרי תוכניתו לרפורמת הסיעוד הציבורי בישראל. "יש להצטער שסגן השר או מי מנציגי הצוות המקצועי שעמלו לגבש את התוכנית הכוללת, לא הוזמנו לדיוני הוועדה. ברור גם כי המלצה של עמוד אחד אינה יכולה להחליף תוכנית רפורמה מלאה שנכתבה לאחר חודשים של התעמקות בנושא וניתוח יסודי של הכשלים הקיימים כיום במערכת זו", נמסר בהודעת משרד הבריאות.

לדברי המשרד, "גם מבחינה תקציבית, הצעת הוועדה היא של עד 600 מיליון שקל תוספת בשנה, ללא הבטחה של מקורותיה ואי שחיקתה, לעומת פי שתיים בהצעת משרד הבריאות והבטחת קידומה התקציבי לאורך שנים. אם רוצים לתת מענה אמיתי לנזקקי הסיעוד, יש לאמץ את המלצות משרד הבריאות, אשר מקלות על האזרח, יוצרות רצף טיפולי ומעמידות את נזקק הסיעוד במרכז העניינים".

שר החינוך סער מרוצה: "עבודה מקצועית, רצינית ואחראית"

שר החינוך גדעון סער קרא לאישור המלצות ועדת טרכטנברג על-ידי הממשלה וקביעת לוח זמנים ברור ומחייב לביצוען. סער אמר כי "הוועדה בראשות פרופ' טרכטנברג עשתה עבודה מקצועית, רצינית ואחראית".

סער התייחס להמלצות הוטעדה ואמר כי הן עולות בקנה אחד עם חזון משרד החינוך והמהלכים שננקטים בקדנציה הנוכחית. "יש לראות בהקצאת המשאבים למערכת החינוך כהשקעה ולא כהוצאה. צריך להמשיך ולהשקיע באופן עקבי בחיזוק מערכת החינוך במטרה להעמיד את מערכת החינוך בשורה אחת עם מערכות החינוך המובילות בעולם

"למדינת ישראל אין את הפריבילגיה לא להשקיע בחינוך. במידה רבה הקיום שלנו תלוי באיכותה של מערכת החינוך", הוסיף השר סער.

סער ציין כי ההמלצות הנוגעות להעברת הפיקוח והאחריות הפדגוגית על גילאי 0-3 למשרד החינוך ויישום חוק חינוך חובה בגילאי 3- 4 הן המלצות חיוניות והשר הצביע פעמים רבות על הצורך לבצען, בין היתר מתוך מטרה ליצור רצף חינוכי איכותי מהגיל הרך.

שר החינוך הוסיף עוד כי מינה היום צוות מקצועי במשרדו בראשות המנכ"ל המיועדת, דלית שטאובר, להיערכות מיטבית ליישום ההמלצות הנוגעות לפרק החינוך.

גם השר מיכאל איתן בירך את ועדת טרכטנברג "על העבודה המצוינת שעשתה". אולם, לדבריו, "על הממשלה לשקול את הגדלת המיסוי על חברות ובעלי הכנסות גבוהות, על-מנת שנוכל גם לצמצם את הפגיעה בתקציב הביטחון ולהגדיל את תקציבי הרווחה המיועדים לילדים בסיכון ולמשפחות בעלות זכאות לדיור ציבורי".

אדם מסופק נוסף הוא נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, שבירך על הגשת מסקנות ועדת טרכטנברג לממשלה. הנגיד ציין את עבודתה המאומצת והמקצועית של הוועדה, אשר הצליחה, בפרק זמן קצר ביותר, להתמודד עם מגוון נושאים ובעיות מתחומים רבים. "הוועדה הצליחה להביא המלצות משמעותיות תוך שמירה על המסגרת הפיסקלית שהתוותה הממשלה, מסגרת שחשיבותה רבה לאמינות המדיניות המאקרו כלכלית וליציבות הפיננסית של המשק הישראלי, בפרט בתקופה הרגישה שבה מצוי המשק העולמי", אמר פישר.

בבנק ישראל מסרו כי השינוי הכלכלי הנדרש אינו מסתכם בהגשת המלצות הוועדה. "על הממשלה מוטלת כעת האחריות לטיפול בהמלצות ולקבלת ההחלטות. בבנק ישראל מביעים תקווה שתהליכי קבלת ההחלטות, ובמידת הצורך החקיקה, יבוצעו ביעילות ותוך פרק זמן סביר".

ח"כ חרמש: "דווקא הטריגר למחאה קיבל התייחסות דלה"

ח"כ שי חרמש, ראש הלובי החקלאי וחבר ועדת הכספים בשש השנים האחרונות, אמר על המסקנות: "על ראש הממשלה ושר האוצר לצאת מהארון ולהודות בפני הציבור: המלצות טרכטנברג אינן ישימות ללא הרחבה תקציבית וביטול התקציב הדו-שנתי".

ח"כ חרמש אמר את הדברים בהרמת כוסית בפני הקונגרס היהודי כי "הרמטכ"ל עיכב אתמול ב-45 דקות את טיסתו רק כדי לאיים בפגיעה אנושה במערכת הביטחון, במידה שיקוצצו ממנה 15 מיליארד שקל. זהו למעשה הסיפור כולו"

בראשית דבריו ציין חרמש, כי הוא מופתע, שדווקא הסיבה שלשמה הוקמו המאהלים ופרצה המחאה – אותו טריגר שהביא להתכנסות הוועדה – מציאת פתרונות לדיור בר השגה – מקבל התייחסות דלה ולא מקיפה בדוח. "ציפיתי שהוועדה תיתן מענה אסטרטגי לבעיית הדיור", הודה חרמש

50% מתקציב ההמלצות אמורים להילקח מתקציב מערכת הביטחון. להערכת חרמש, מדובר בגזרה ששום ראש ממשלה לא יוכל – בפרט בעת הזו ליישם. "גם אם לא חיינו במדינה הזו ב60 השנים האחרונות - מספיק לשמוע את תגובת הרמטכ"ל אתמול כדי להבין זאת".

לדברי חרמש, כלכלן במקצועו, הוועדה פרקה למעשה את שתי התזות המרכזיות עליהן נסבה המדיניות הכלכלית של נתניהו-שטייניץ: מתווה להורדת המסים הישירים וקיומו של תקציב דו-שנתי. "הצורך במציאת תקציב בגובה 30 מיליארד שקלים יחייב את הממשלה לעשות אחד משניים – או לפתוח את התקציב לדיון מחודש, כולל פריצה תקציבית והרחבה של הגרעון, או ביטול של המלצות הוועדה, חד-משמעית".

ח"כ דב חנין: "חברי הוועדה גילו 'סוד אפל' - יש אי-שוויון בישראל"

ח"כ דב חנין (חד"ש), הגיב אף הוא למסקנות: "מוזר לשמוע את חברי הוועדה, ממובילי המדיניות הכלכלית של ישראל, מגלים 'סוד אפל' של גידול עצום באי השוויון בישראל. היכן הם היו עד עכשיו? מסקנות ועדת טרכטנברג כוללות שילוב בין צעדים שכבר נמצאים בחוק ורק הממשלה מונעת את הפעלתם לצעדים קטנים ומאוחרים מדי של שינוי. בתחום הדיור, במקום בנייה ציבורית על קרקעות המדינה של דיור בר השגה להשכרה, הוועדה מציעה עוד הטבות ליזמים ולקבלנים.

"בסופו של דבר צריך גם לזכור כי כרגע מדובר רק בדיבורים. כדי להפוך את השינויים למעשים אין ברירה אלא להביא בפני הכנסת חוק תקציב מדינה חדש לשנת 2012 שיבטא באמת את דרישת הציבור לצדק חברתי ושינוי עמוק של סדר העדיפויות.

"בכוונתי ליזום בימים אלה מהלך רחב של חקיקה יחד עם חברי כנסת נוספים כדי להביא בפני הכנסת הצעת חוק לתקציב מדינה חדש לשנת 2012, כדי שהשנה הבאה תהיה באמת שנת התקדמות לצדק חברתי.

תגובות נוספות

  • מפלגת "התנועה הירוקה" מסרה כי היא רואה בחומרה את מסקנות ועדת טרכטנברג, שאינן מציגות פתרון אמיתי וכולל לבעיה החברתית-כלכלית של מדינת ישראל, אלא מנסות להרגיע את מחאת הרחוב מתוך מחשבה קצרת-טווח. רחלי תדהר-קנר, יו"ר מפלגת "התנועה הירוקה": "מסקנות הוועדה אינן יותר מכיבוי שריפה לקראת החג על חשבון החגים הבאים".

  • גדעון ברומברג, מנכ"ל ישראלי בארגון ידידי כדור הארץ המזה"ת, התייחס להמלצות הוועדה בעניין ענף המים: "מסקנות ועדת טרכטנברג מכירות בחשיבות התחזוקה הנאותה של תשתיות המים והביוב, וזהו צעד חשוב בכיוון הנכון. תאגידי המים הוכיחו שהם משקיעים בשיקום התשתיות לאחר שנים של הזנחה מצד הרשויות המקומיות, ובסופו של יום יתבטא הדבר כחסכון בכיס של כולנו - באמצעות מניעת התשלום על מים שדלפו או טיפול בזיהומי מים. יש למנוע את הפרטת תאגידי המים ולהשאירם בידיים ציבוריות, יחד עם קידום התאגוד האזורי".

תאריך:  26/09/2011   |   עודכן:  26/09/2011
עופר וולפסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לבני על המלצות טרכטנברג: "לגבש מיידית תקציב חדש ל-2012"
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירדנה
26/09/11 19:45
2
מני הזועם
26/09/11 19:56
3
ישמעאל
26/09/11 20:05
4
אברהם מערב השומרו
26/09/11 21:01
5
רונן גולדשטיין
26/09/11 22:47
6
ישמעאל
27/09/11 07:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"השסעים אשר הכתיבו את סדר היום במשך עשרות שנים, חלקם הצטמקו וחלקם נמאסו של השדרה המרכזית של החברה בישראל", כך פותחת ועדת טרכטנברג את הדוח שלה. לדבריו, הציבור התמודד בחריקת שיניים עם קשיי היום-יום, וכעת העם דורש צדק חברתי - לא מבקש, אלא דורש, משום שהוא בעל הבית.
26/09/2011  |  איתמר לוין  |   חדשות
יו"ר הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי, פרופ' מנואל טרכטנברג, מציג את המלצות הוועדה שבראשה עמד.
26/09/2011  |  איציק וולף  |   חדשות
הרב הראשי לישראל מפרסם חוות דעת הלכתית, שעשויה לסנדל את הרב הראשי לצה"ל בסוגיית שירת נשים. במכתב רחב-יריעה, ששלח לרבנים בישראל, פורס הרב הראשי יונה מצגר את עמדתו ההלכתית בעניין.
26/09/2011  |  עידן יוסף  |   חדשות
פישר משנה כיוון. בניגוד לרוב תחזיות האנליסטים והכלכלנים, החליט (יום ב', 26.9.11) נגיד בנק ישראל סטנלי פישר להוריד את הריבית במשק לחודש אוקטובר ברבע אחוז לרמה של 3%, לאחר שלושה חודשים רצופים בהן הוא הותיר אותה על-כנה.
26/09/2011  |  עופר וולפסון  |   חדשות
ועדת טרכטנברג שכחה, בפרק ההמלצות בנושאי הדיור, את העיקר, הביורוקרטיה, החוסמת בניית רבבות דירות - זוהי הנימה העיקרית בתגובות צוננות של אנשי נדל"ן על המלצות הוועדה.
26/09/2011  |  אלעזר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   המחאה החברתית  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ועדת טרכטנברג  /  מי ומי  
דוח טרכטנברג הוגש לראש הממשלה ולנשיא  /  עופר וולפסון, איציק וולף
המדינה הודיעה לבג"ץ: ייבוא הגבינות יעוכב  /  איתמר לוין
אוהלי המחאה בתל אביב יפונו לאחר ראש השנה  /  א. לוין
מתמיכה צרכנית להתנגדות אזרחית  /  אסא מרון
תשבחות לטרכטנברג  /  איתמר לוין
המדריך למהפכה (חלק ח')  /  אהרון שחר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il