|
הגולשים לא התחברו [צילום: AP]
|
|
|
|
|
גוגל הודיעה אתמול (ו') על סגירת הרשת החברתית באזז, שכשלה בניסיונה לצבור פופולריות ולהתחרות ברשתות מצליחות כמו פייסבוק וטוויטר. בהודעה שפרסמה גוגל בבלוג הרשמי שלה, נכתב כי היא צפויה לסגור בשבועות הקרובים את באזז ואת ה-API שלה, ותתמקד בפיתוח הרשת החברתית הנוכחית של החברה, גוגל+. לאחר סגירת באזז, משתמשיה יוכלו לראות את הפוסטים הקיימים בפרופיל שלהם בגוגל, ולהורידם באמצעות Google Takeout, אך לא להפיץ פוסטים חדשים.
כמו-כן, הודיעה גוגל על סגירתם של מספר שירותים נוספים אשר יהפכו לבלתי זמינים ב-15 בינואר 2012. השירותים שייסגרו הם Code Search, מנוע חיפוש לקוד פתוח; Jaiku, שירות פרסום עידכונים דמוי-טוויטר שנרכש על-ידי גוגל ב-2007; שירותי אינטראקציה חברתית בשם iGoogle's social features, שגם הם ייסגרו בשל המיקוד בגוגל+; ושירות המעניק למספר מצומצם של חוקרים אקדמיים גישה לתוצאות החיפוש של גוגל.
גוגל השיקה את באזז לפני פחות משנתיים, בפברואר 2010, בעוד גוגל+ הושקה בסוף ינואר 2011. גוגל באזז איפשרה למשתמשים לצפות בעידכונים, תמונות וקטעי וידיאו של חבריהם באינטרנט תוך יצירת חיבור אוטומטי עם שירות הדוא"ל של החברה, ג'ימייל. גוגל ספגה ביקורת ביקורת רבה על הוספת באזז לג'ימייל, שכן זו הפכה את רשימת אנשי הקשר של הגולשים לפומבית, דבר שהוליד דיון ציבורי על פרטיות ברשת. לבסוף נכנעה החברה ואיפשרה למשתמשי ג'ימייל להתנתק מהרשת החברתית. בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה על-ידי משתמשי ג'ימייל, הגיעה גוגל לפשרה עם התובעים והסכימה לשלם 8.5 מיליון דולר בשל הפרות הפרטיות בה.