|
חו''ל כבר בישראל [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
משרד האוצר ו
משרד התחבורה צפויים לפרסם בעוד כשבועיים מכרז הפונה לרשויות מקומיות, ומציע להן תוכנית לפיתוח עירם כמודל לתחבורה ציבורית בת-קיימא. ל-News1 נודע כי בעיר שתזכה במכרז יושקעו למעלה מ-200 מיליון שקלים.
על מענק זה להיות מושקע בקידום התחבורה ציבורית ובאמצעי תחבורה משלימים. המכרז יכלול רכיב בקרה ופיקוח שיוודא כי הכסף יוקצה אך ורק למטרות של פיתוח התחבורה הציבורית.
המכרז, כך מעריכים המוחות שמאחורי המכרז, ייצור תחרות בין העיריות השונות, ויתמרץ את ראשיהן להפוך את עירם לעיר תחבורה ציבורית חכמה, כנהוג בערים מתקדמות רבות בחו"ל.
ראשי ערים רבים בישראל מעדיפים כיום שיקולים קצרי טווח שייטיבו עם תושביםים בעלי רכב, ואינם מבינים את ההשלכה ארוכת הטווח של סתימת העיר בפקקים. הם חוששים כי פגיעה ברכב הפרטי והעברתם של ההמונים לשימוש בתחבורה ציבורית תפחית את סיכוייהם האלקטורליים להיבחר בבחירות הבאות. לשם כך בדיוק נועד תמריץ זה.
ד"ר משה הירש, שסייע למשרדי הממשלה להוציא את המכרז לפועל, צפוי להרצות על המכרז. הוא ידבר בכינוס התחבורה הציבורית השמיני שעורך ארגון "תחבורה היום ומחר.
מנכ"ל הארגון, תמר קינן, אמרה כי בשנה שבה נושא הצדק החברתי נכנס למרכז השיח הציבורי, נוצרה הזדמנות לחיזוק מעמד התחבורה הציבורית בסדר העדיפויות של ממשלת ישראל והרשויות המקומיות, לטובת כל מגזרי האוכלוסיה, וכן להקטנת אי-השוויון בין מרכז לפריפריה ובין קבוצות שונות בחברה. "אנו קוראים לממשלה לפעול באופן מיידי ליצירת עדיפות אמיתית לתחבורה הציבורית", דברי קינן.