|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

מחדל האלטרוקסין מסעיר את המטופלים

"האם השימוש באלטרוקסין היה עלול לגרום למוות?"

מאות מטופלים באלטרוקסין פנו למערכת News1 וסיפרו על תופעות הלוואי שמהן סבלו מאז החלו ליטול את התרופה אלטרוקסין בפורמולציה החדשה שלה חלק מן המטופלים התחילו טיפול בכדורים פסיכיאטריים צפו במקבץ תלונות שהגיעו בדוא"ל האדום
28/10/2011  |   איציק וולף   |   חדשות   |   תגובות
[צילום: איציק וולף]

איציק וולף
בעקבות חשיפות News1 על המחדל: משרד הבריאות הקים ועדה מיוחדת

מאז פרסום מחדל האלטרוקסין ב-News1 לפני כחודש זרמו אל המערכת מאות פניות של מטופלים ומטופלות אשר סיפרו על תופעות הלוואי שמהן סבלו כתוצאה מנטילת הפורמולציה החדשה.

חלק גדול מן המטופלים אינם מעוניינים בפרסום שמם המלא. הפרטים המלאים שמורים אצל מערכת News1 אשר מכבדת את רצונם לשמור על פרטיותם.

  • ח', תושבת תל אביב: דודתי, בת 68, צרכה את התרופה לבלוטת התריס במשך שנים רבות. במאי 2011 נפטרה דודתי באופן מפתיע (סיבת המוות אינה ידועה) נמצאה במיטתה ללא רוח חיים, שערנו שנפטרה כתוצאה מ"ארוע" (לב או מוחי). טרם פטירתה דודתי חשה שלא בטוב, מצב רוח ירוד (דיכאון), עייפות, כאבי פרקים. מותה של דודתי הכה את בני המשפחה בתדהמה והעלה בפנינו סימני שאלה רבים אודות הסיבה הרפואית שהביאה לכך. היום כשנתקלתי בכתבה אודות התרופה התעוררו בפני מספר שאלות האם השימוש בתרופה המדוברת היה עלול לגרום למותו של פציינט המטופל בה?

  • מ"ב, תושבת רמת השרון: מזה כארבעה חודשים אני סובלת מתחושות קשות בגופי, כאבי מפרקים בכל הגוף, כאבי עצמות ושרירים, מיחושים ותחושות חשמל בגוף ועייפות נוראית. אני רק בת 35 הייתי בטוחה שזה הסוף שלי, חשבתי שתוקפת אותי מחלה ניוונית הלכתי לכל רופא אפשרי, ואף אחד לא ידע מה לומר לי. אמרו לי זה נפשי תקחי ציפרלקס. אובדת עיצות ומרוב דיכאון קשה שאליו נפלתי מחוסר אונים התחלתי טיפול של ציפרלקס ולקחתי חופש של חודש ימים מהעבודה.

  • ר"ג, אם לשני תינוקות: לאחר הלידה הראשונה בינואר 2010 אבחנו תפקוד איטי של בלוטת התריס והתחלתי את הטיפול באלטרוקסין. זמן קצר לאחר הלידה השנייה שלי התחלתי לחוש עייפות קיצונית, דיכאון כאבים מוזרים בחלקים שונים של הגוף, נשירת שיער לא רציונלית, עליתי במשקל למרות שבקושי אכלתי. את כל התופעות הללו שייכתי ללידה עצמה, חשבתי שזהו דיכאון לאחר לידה. עברו כבר 8 חודשים והתופעות האלו רק הלכו והתגברו. עכשיו לאחר שקראתי את כל המחדל של הכדור החדש אני מוצאת לנכון להפסיקו מייד ולעקוב אחר ההתפתחות בעניין ייבוא תרופה חלופית. אני אמא ל-2 תינוקות ומתפקדת בקושי. בעלי גם עזב את מקום עבודתו כדי לתמוך בי בגידול שתי הבנות. לפני כ-3 שבועות פניתי לרופא המשפחה שלי וסיפרתי לו על כל התופעות והוא פשוט רשם לי תרופה צימחית (רמוטיב) ש"עושה קצת מצב רוח טוב". לאחר קריאת תגובות החולים נוכחתי להבין שכל התופעות שאני עוברת - עוברים על כל אותם חולים המטופלים בתרופה הזאת ללא קשר להריון או ללידה.

  • ש"מ, תושבת ראשון לציון: גם אני חשה חולשה כללית קשה בגוף, כאבי שרירים, התכווצויות וחוסר איזון בעקבות הכתבה, הבנתי את הסיבה.

  • ח"א, תושבת דימונה: אני גם שותה את הכדורים ויש לי סחרחורות ונשירת שיער חזקה מאוד. אני רוצה לדעת מה לעשות ואת מי לתבוע. ברצוני לציין שאני בת 39 ויש לי המון גלי חום כמו לאישה בת 50.

  • ר"ב, תושבת חולון: ביולי השנה קיבלתי כרגיל מרופא האנדרוקרינולוג את התרופה שאני מקבלת כבר למעלה משנה. פניתי לבית המרקחת בקופה שלי וראיתי שהקופסה יותר גדולה הרוקחת ציינה רק שצריך לעשות פעם ב 3 חודשים תיפקודי כבד לא הבנתי למה שאלתי והיא ענתה שזו חברה אחרת. המשכתי לקבל כל יום בבוקר כדור כרגיל ואחרי כמה ימים הרגשתי לא טוב לא הבנתי מה יש לי וזה המשיך - כאבי ראש, כאבי צוואר, כאבי רגליים, שרירים קשים בירך, עייפות קשה, הזעה מוגברת, נשירה חזקה, עצבנות (בבית חשבו שאני זקוקה לטיפול פסיכולוגי), קימה של 2 עד 3 בלילה, עליה במשקל. יש לי הוכחות של אנשים שראו את השינוי ושאלו מה קרה לך, עלית במשקל. הייתי מאד עצבנית עקב התופעות לא הבנתי שזה מהכדור עד שראיתי את השידור של אברי גלעד בבוקר מיד נכנסתי לאינטרנט ואז חשכו עיני אחד עם השני החלפנו שיחות וכמעט לכולם אותן התופעות כולל גברים אני לפני שבוע הפסקתי לקבל את הכדור ולהפתעתי למחרת פגו כמעט כל התופעות.

  • ד"כ, תושבת אשדוד: מחודש בפרואר השנה אני סובלת מנשירה גדולה, מעודף משקל,מגלי חום שלא נותנים לי לישון בלילה .אני נירדמת רק בעזרת כדורי שינה.

  • א"ש: אני נוטלת אלרטרוקסין מזה כשנתיים, מזה כ-4חודשים נוטלת את הכדורים החדשים, לפני 3 ימים עשיתי בדיקות דם , ב-4 החודשים הללו עלה ערך TSH מ 3.81 ל 8.15, כלומר אינני מאוזנת, יש לי עייפות נוראית, נשירת שיער כמו שלא לא הייתה לי אף פעם.

  • א', תושבת גנות: מאז נטילת כדורי האלטרוקסין החדשים המוגדלים אני סובלת מדפיקות לב מואצות כל היום, מאי יכולת לרדת במשקל למרות דיאטה חריפה ומנשירת שיער מואצת. עברתי גם בדיקת הולטר וגם אקו לב בעקבות התלונות הללו ולא נמצאה בעיה בלב. מה עושים ולאן פונים? לא ייתכן שתרופה הכרחית לתת-פעילות הבלוטה שהנני נוטלת יותר מעשר שנים,תוציא אותי מאיזון ותגרום לתופעות לוואי שלא היו עם הכדורים הישנים. החזירו לנו את הכדורים בנוסחה הקודמת לפני שיקרה אסון.

  • ס"א, תושבת כפר סבא: אני נוטלת את תרופת האלטרוקסין מזה כשנה. תופעות הלוואי שאיתן אני מתמודדת הן כאבי בטן חמורים מלווים בשלשולים ועלפונות מרובים. היו מקרים בהם איבדתי את ההכרה סתם כך, אני סובלת מעצבנות יתר, חוסר שקט, כאבי מפרקים, כאבי ראש, עיני בולטות מאוד, במהלך השנה הזאת הייתי בבתי חולים מספר פעמים ואף אושפזתי. הופניתי לבדיקות מרובות ללא כל הבחנה למהו מקור הבעיה כאשר הרופאים המשיכו לרשום לי בקביעות להמשיך לקחת את התרופה אפילו בעת שהייתי באישפוז בבית החולים. עד היום אני ממשיכה לקחת את תרופת האלטרוקסין בשני מינונים שונים ימי ראשון וחמישי 100 מיליגרם ובשאר הימים כדור של 50 מיליגרם. השימוש בתרופה פגע באורח חיי בצורה משמעותית.

  • מ"ש, תושבת בת ים: אני מטופלת מזה שנים באלקטרוקסין 100 מ"ג. לאחרונה אני סובלת מגלי חום כאבי פרקים בעיקר בצד ימין וכמו-כן יציאות מרובות, ועצבים. מה עלי לעשות? כשאני עושה הפסקה מהתרופה על דעת עצמי המצב משתפר.

  • ח"ה: אני נוטלת אלטרוסין מזה 20 שנה. בחודשים האחרונים סובלת מתופעות שונת ומשונות שייחסתי אותן לדברים שונים כמו למשל גיל. התופעות הן: נשירת שיער מאסיבית, דפיקות לב מואצות לפעמים. כאבי פרקים, חולשה, גלי חום, כאבים בצד שמאל - הרגשה כללית רעה.

  • ד"ב, תושבת יהוד: כבר כארבעה חודשים אני סובלת מתופעות בלתי נסבלות. כל זה החל כי שינו לי את תרופת אלטרוקסין אותה לקחתי שנים רבות. כיום אני חשה שעולמי חרב עלי עיקצוצים בכל הגוף: רעידות, הזעות, פריחות שמעולם לא היו לי, לא נרדמתי בלילות ואיש לא ידע על כך כולל הרופאים שבדקו אותי. עד כדי כך שעלה חשד כי אני סובלת ממחלה אוטואמונית קשה. וכל זה החל מעט לאחר ששינו לי את התרופה ללא ידיעתי וללא קבלת כל הסבר על תופעות הלואי שנגרמו לי כתוצאה משינוי התרופה. כל זה ועוד מבלי לדבר על פגיעה קשה באיכות חיי שנמשכה חודשים רבים ואף לעבוד לא יכולתי כתוצאה מכך. אם מישהו יודע היכן אוכל למצוא את הכדורים הישנים אודה לו מאוד אם יצור עימי קשר דחוף כי ללא הכדורים אני עלולה שוב להיכנס לבעיות תפקוד בלוטת התריס על כל המשמע מכך עוד אוסיף כי בין יתר התופעות חשתי כאבי ידיים וחזה עד לרגע זה כולל מין מכות חשמל בגוף וגרד חזק ופריחה חזקה. תודה לכל מעוררי הבעיה באינטרנט כי אם לא כך מעולם לא הייתי יודעת מה תקף אותי באמצע החיים.

  • י', תושבת בארות יצחק: אני מטופלת באלטרוקסין 100מ"ג מספר שנים. לפני כחודשיים אני פתחתי קופסא חדשה לשימוש,וראיתי שגודל הקופסא וגודל הכדורים השתנה. לרגע לא חשבתי שיש בעיה בהרכב הכימי של התרופה. ואכן לאחר כ-3 שבועות התחלתי להרגיש סחרחורות, חוסר שיווי-משקל, גלי-חום, נשירת שיער. בבדיקת דם שעשיתי לפני שבוע התברר לי שהערכים של בלוטת התריס שלי ירדו.

  • גילה אפשטיין: אני נוטלת את התרופה בגלל כריתה של בלוטת התריס עקב סרטן. עד לפני כחצי שנה הייתי די בסדר. כאשר פתחתי את האריזה החדשה וראיתי הבדל בגודל הטבליות פניתי לבית המרקחת ושם הרוקחת אמרה לי: "אל תדאגי, הכל בסדר". רק שכאשר אומרים לי "אל תדאגי" אני דואגת שבעתיים. התחלתי להתלונן על גלי חום, דפיקות לב, בלבול, שבירת ציפורניים, עצירות, עצבנות, אפטיות, רעד בידיים שיעור יתר והשמנה. הרופאה האנדוקרינית בבדיקה שיגרתית עוד העזה לצעוק עלי שאני לא לוקחת את התרופה כמו שצריך. כיון שכלום לא נספג בדמי. כמובן שאני אשמה!! עד עכשיו לא הצליחו להחזיר אותי לאיזון. עכשיו מסתבר שאני לא היפוכונדרית ויש סיבות לכל המיחושים עליהם התלוננתי.

  • פנינה רביב: גם אני סובלת מתופעות לוואי קשות. נכון להיום עיקר הסבל שלי הוא מכאבים חזקים, חולשה בשרירים, וכאב ברכיים בשתי הרגלים. בקושי מצליחה ללכת במיוחד בעליה או ירידה במדרגות. התחלתי פזיוטרפיה על-פי המלצת אורוטופד,עדיין לא מרגישה שינוי גדול. אני כולי תקוה שהכדור לא גרם לי לנזק בלתי הפיך ברגליים. הפסקתי ליטול את הכדור לפני שבועיים וחצי והבאתי זאת לידיעת רופאת המשפחה שלי. תופעות לוואי נוספות שהיו - נפיחות ברגלים, בצקות בכפות הרגלים, התקף גירוד קשה עד כדי פציעת חלקים בגופי שהיה בנוסך מלווה בהרגשת עקיצות כמו של יתושים, נימול באצבעות יד ימין, גלי חום, כאבי חזה ודפיקות לב, עליה בלחץ דם, עלייה במשקל ונשירת שיער. מאפריל ראיתי רופאים למיניהם לפחות פעמיים בשבוע ואף אחד לא אמר לי שאולי זה קורה בגלל האלטרוקסין הארור. עברתי בדיקות לא שגרתיות: צילומי רנטגן, מיפוי עצמות, MRI , אולטרה סאונד ואפילו נקבע לי תור לניתוח בברך רגל שמאל. חיי השתנו מקצה לקצה, שגרת החיים נלקחה ממני. הפכתי בחצי השנה האחרונה מאישה בריאה תוססת ופעלתנית לאשה חולה בגוף ובנפש. מלאו אותי בכל מיני כדורים שלא עזרו. רק לפני שבועיים גיליתי מה גרם לי לסבל הנוראי הזה שאת אותותיו אני מרגישה עד היום

למשלוח תלונות נוספות אל הדוא"ל האדום של מערכת News1

תאריך:  28/10/2011   |   עודכן:  28/10/2011
מחלקה ראשונה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"האם השימוש באלטרוקסין היה עלול לגרום למוות?"
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אנה ארשבסקי
29/10/11 09:49
2
מוציקו
29/10/11 09:53
 
גליתי
29/10/11 20:44
 
יפיתי
30/10/11 16:36
3
אורית ש.
29/10/11 19:31
4
מה עושים
30/10/11 13:42
5
אפרת
30/10/11 14:52
6
יעלוש
30/10/11 20:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שר החינוך, גדעון סער, המייצג את ישראל בעצרת הכללית של אונסקו בפריז, אמר בנאומו בעצרת, כי אין זה מתפקידו של אונסקו להחליט על "הקמת" מדינות חדשות וכי מדינה פלשתינית לא תקום כתוצאה מהחלטה אפשרית כזאת.
28/10/2011  |  עידן יוסף  |   חדשות
הסכם נחתם (יום ו', 28.10.11) בין הסגל הבכיר לבין הנהלת אוניברסיטת תל אביב. זאת לאחר שהגיעה להבנות עם הסגל הבכיר ועם הסטודנטים לגבי המשך תמיכתם באוניברסיטה בנוגע להסדרת הקיצוץ בתקציבה.
28/10/2011  |  איציק וולף  |   חדשות

אחרי 5 משחקים ללא ניצחון בית"ר ירושלים תארח ביום ראשון (20:00) את עירוני רמת השרון, אבל ההכנות לא עברו בשקט. כ-60 אוהדים הגיעו למתחם האימונים בבית וגם, קיללו את השחקנים, פרצו לכר הדשא וגרמו להפסקת האימון. לאחר דין ודברים שארך כ-20 דקות הסכימו לרדת מהמגרש, ובמקום להמשיך באימון החליט יובל נעים לכנס את שחקניו לאסיפה קצרה על הדשא.


28/10/2011  |  זיו אברג'יל  |   חדשות
"ב-1978 הקמתי עם חברים את עיתון 'מוניטין'. חברי ארנון אורבך הדפיס את העיתון. הפכתי מאחד המשקיעים ליועץ המשפטי של 'מוניטין' וכתבתי ביקורות קולנוע. העורך היה אדם ברוך, והסגן רון מיברג. העיתון הודפס על נייר כרומו והקדים את זמנו. כתבו בו טובי העיתונאים: נחום ברנע, אמנון אברמוביץ', ניבה לניר, אורי דן, דן בן-אמוץ, רן אדליסט. שם הכרתי את חיים בר-און, מנהל העיתון, וזה התפתח לידידות אמיצה".
28/10/2011  |  אבישי מתיה  |   חדשות
אלמונים חיללו את קברו של איל ההון סמי עופר בבית העלמין טרומפלדור בתל אביב. על המצבה צויירה תגית מחיר ועליה הכיתוב "100 שקלים חדשים".
28/10/2011  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il