פישי הגדול וליאת בנאי משתפים פעולה בג'ינגל המחודש של מועצת הפירות לקידום המנגו הישראלי, המהווה את הגירסה ה'צעירה' של הג'ינגל הידוע "צריך שניים למנגו".
מי שהציע את השילוב המנצח ל"שקולניק תקשורת", פרסומאי מועצת הפירות, היה דידי הררי, בעקבות דואט שמבצעים השניים, הנקרא "סוג ב'". תקציב הקמפיין: 800,000 ש"ח.
כאמור, השניים משתפים פעולה בג'ינגל החדש, שמדבר בשבחו של המנגו וכולל את כל המאפיינים של פרי קייצי מובהק זה: קיץ חם, חוף הים, צבע ירוק וכתום, מפוצץ בוויטמינים ועוד.
גם הקיץ כובש המנגו את השוק בסערה, מותיר אצל מעריציו טעם של עוד. בעבר נחשב היה לפרי של אניני-טעם, אך כיום הוא פרי של כולם, מתאים לכל כיס, מענג ומרענן בימות הקיץ החמים.
צבע בשר הפרי וקליפתו משתנים על-פי הזן.
הזנים העיקריים הם: "מאיה" - זן צבעוני וארומתי שטופח בארץ; "היידן" - זן צבעוני מפלורידה, המצטיין ביופיו ובטיבו; "טומי אטקינס" - זן צבעוני פורה; "קנט" - חצי צבעוני ומצטיין בטעמו; "קיט" - זן ירוק, המצטיין באיכות ובניחוח; וזן חדש, המעורר ציפיות רבות - "שלי" - המצטיין בחיי מדף ארוכים, צבעוני, טעים וארומתי.
בעולם מגדלים מעל 20 מיליון טונות מנגו. הודו היצרנית הגדולה ביותר, ומגדלים בה כ-50% מכלל הצריכה העולמית, בעיקר לצריכה עצמית. בישראל מגדלים 35,000 טונות, כשליש לייצוא.
הפעולות הברוכות שמבצעים מגדלי המנגו בישראל להשגת מוצר איכותי, באמצעות בקרת איכות לאורך מסלול הפרי, הביאו לכך שהמנגו הישראלי תופס מעמד חשוב בשוק האירופי בחודשים אוגוסט-אוקטובר, בהשאירו מאחור מתחרים, כמו מקסיקו, פורטו-ריקו ובסוף העונה גם ברזיל. בשיא עונת היצוא מהווה המנגו הישראלי כ-40% מכלל הספקת המנגו לאירופה. הפרי מיוצא ל-18 מדינות באירופה, ובעיקר: גרמניה, צרפת, ארצות בנלוקס, אנגליה, ספרד ופורטוגל.
המנגו מכיל כמות גדולה של בטא קרוטן ושל אשלגן, וכן כמות ניכרת של ויטמין C, ולפיכך יש לו תפקיד חשוב גם בחיזוק המערכת החיסונית.
כאשר קונים פרי כשהוא עדיין קשה, מותירים אותו כמה ימים בקערה באוויר הפתוח בטמפרטורת החדר, עד שיבשיל, ואז הוא נשמר מצוין במקרר עד שלושה שבועות.