מעל ל-200 מהעוסקים בענף יח"צ והדוברות הגיעו אתמול לכנס הדיגיטל שהתקיים בסינמטק בתל אביב ביוזמת האיגוד הישראלי ליחסי צבור .
הרציונל לכנס התבסס על-רקע השימוש ההולך וגובר במדיה החברתית על-ידי מותגים עסקיים, חברות, ארגונים, המגזר הממשלתי, המגזר השלישי וכד'. מהלך זה הביא לכך שיועצי תקשורת רבים מפתחים מיומנויות של תקשורת אינטראקטיבית להתמודדות עם הצרכן הסופי. בשנתיים האחרונות רבים ממשרדי יחסי הצבור פתחו מחלקות ניו מדיה לצד דוברי חברות שעושים שימוש בכלי זה. בכנס ניתנו הכלים העדכניים ביותר בתחום וטיפים יישומיים על-ידי גורו הניו מדיה – Shel Israel - והן על-ידי מרתון פרזנטציות בסגנון מפגשי ה- TED , מהעשייה הבולטת בתחום זה בישראל.
- בין הדוברים : גלי ברגר - דוברת סופר פארם, ניר הירשמן - דובר השר
מיכאל איתן, מור לביא - מנכ"ל יפעת, גל מור - עורך חורים ברשת,סער רוזנברג נציג
מיקרוסופט ישראל,טל וולקוביץ- טריואקס, מנהלת
like@triwaks, תומר גרציאני - מנהל שיווק ופיתוח עסקי , תפוז, ושי אטיאס - מנהל תחום ההסברה במשרד ההסברה והתפוצות.
בין התובנות שהועלו בכנס- היתרון הגדוול בשימוש ברשתות החברתיות הינו באפשרות להקשיב וללמוד מה הלקוחות רוצים וצריכים כדי לקדם את המותג..
של ישראל הדגיש בהרצאתו כי "מותג אינו מוגדר עוד לפי איך שאנו מציגים אותו ללקוחות , מותג הוא מה שהלקוחות אומרים לנו שהוא .כמו-כן הסביר של כי "תפקידנו כאנשי יחסי ציבור ללמוד לנהל שיחה עם הצרכן במקום לדבר ולשדר אליו אינפורמציה."
גלי ברגר דוברת סופר פארם הוסיפה "אנחנו משתתפים בשיחה ברשת רק כשיש ערך לכך. נפתור בעיות, נקשיב, אבל לא נאמר סתם תודה או נכנס לשיחות לא יצרניות". אמרה והוסיפה" בדף הפייסבוק לא מוחקים פוסטים אלא מנסים להעביר את השיח לאחד על אחד".
ניר הירשמן,דובר השר מיכאל איתן ,התייחס להצלחה בפעילות הדיגיטלית במהלך וועדת טרכטנברגל ולחשיבות המוכחת של שיתוף הציבור בדיון על נושאים בעלי חשיבות ציבורית.