חברת סלטי צבר תשווק סדרת חומוסים חדשה - מלך החומוס - חומוס אותנטי כפי שמוגש בחומוסיות המובילות בישראל. מן החברה נמסר, כי בתהליך הפיתוח, ייצור, שיווק ופרסום סדרת מלך החומוס, הושקעו 5 מיליון ש"ח. כמחצית מהסכום הנ"ל מיועד לתקציב שיווק ופרסום.
במשך כשנה וחצי שקדה חברת סלטי צבר על פיתוח סדרת מלך החומוס. במהלך תקופה זו ערכה החברה מחקר שוק בנושא העדפות של הצרכן הישראלי בתחום החומוס, והתוצאה היתה חד משמעית - שהצרכן הישראלי אוהב לאכול חומוס כפי שמוגש בחומוסיות, שהפכו בשנים האחרונות לטרנד מוביל בנוף המסעדות בישראל.
בנוסף, במהלך תקופה זו, צוות שכלל 4 אנשי שיווק ומהנדסי טכנולוגיה סיירו בעשרות חומוסיות בכל רחבי הארץ ולמדו את סודות עשיית החומוס האותנטי המוגש בחומוסיות אלו. על בסיס ידע זה, פיתחה החברה את הסדרה החדשה.
תהליך הלימוד כלל בחירת חומרי הגלם, תהליכי הערבול, הבישול, התיבול, הכנת החומוס והגשתו. במסגרת תהליך הלמידה התקיימו גם ביקורים של בעלי חומוסיות במפעל חברת סלטי צבר שעקבו אחרי תהליך הייצור וסייעו בגיבוש תהליך הכנת סדרת החומוסים החדשה.
נילי צור, סמנכ"לית לשיווק בסלטי צבר מציינת, שעל-פי התוכנית האסטרטגית של החברה, הצפי הוא שתוך כ-6 חודשים יתפוס החומוס האותנטי כ-10% מנתח שוק החומוס הארוז, כמחצית מנתח שוק זה, יבוא מגידול השוק כולו.
סדרת מלך החומוס כוללת שלושה סוגי חומוס:
1. חומוס עלי-סולטאן - שהמתכון שלו מבוסס על גרגירי חומוס טחונים בגריסה גסה בתוספת לימון ומעט חריף - חומוס ביתי בהשראת החומוסיות במגזר הערבי.
2. חומוס אבו-רמזי - חומוס במרקם חלק עם תערובת תבלינים מיוחדת.
3. חומוס סמיר הגדול - חומוס עם המון טחינה, בעל מרקם חלק וטעם עדין, בהשראת החומוסיות באזור הגליל.
המחיר לצרכן של אריזת חומוס (500 גרם) מסדרת מלך החומוס הינו בין 9.50 ש"ח - 11.50 ש"ח (תלוי ברשתות ובמבצעים השונים).
אריזות מלך החומוס עוצבו בדומה לאריזות המשמשות את החומוסיות במכירת החומוס הטרי - "לקחת הביתה" (Take Away), ולכל אריזה מצורפת הצעת הגשה וכן סיפור קצר שמאפיין את סוג החומוסיות שחומוס זה נעשה בהשראתן.
צור מציינת עוד, שבימים הקרובים יעלה קמפיין פרסום בתקציב של כ-500 אלף דולר שיכלול: טלוויזיה, פרסום מתחת לקו, דיול, טעימות ועוד.
במסגרת השקת סדרת מלך החומוס יוזמת החברה, לראשונה בישראל, הפקת פסטיבל חומוס - "ניגובים 2003" שיתקיים בנמל ת"א ב-26-27 לאוגוסט.
הפסטיבל נערך בשיתוף פעולה עם עיריית ת"א ונמל ת"א וכולל נציגות של עשרות חומוסיות מהידועות בישראל מצפון ועד דרום, מסעדות משלימות עם אוכל ביתי, מזטים וכד' ופעילות חברתית תרבותית ענפה כגון: מעגלי דרבוקות, אוהלי רביצה מול הים, רקדניות בטן, להקות ותזמורות אותנטיות, תחרויות ניגוב חומוס, מפגש בעלי חומוסיות יהודיים ערבים ופלשתינים ועוד.