גוגל ישראל פרסמה (יום ד', 14.12.11) את ה-Zeitgeist השנתי שלה: סיכום מילות החיפוש הפופולריות ביותר של השנה החולפת, על-פי קטגוריות שונות. מקור השם Zeitgeist הוא "רוח הזמן", והוא מספק נקודת מבט ייחודית על האירועים החשובים והמגמות הלוהטות ביותר של השנה באזורנו.
בראש מילות החיפוש הפופולריות בישראל בתחום "החדשות והאקטואליה", כמו גם בתחום "האנשים", נמצא
גלעד שליט - החייל שהושב לביתו בחודש אוקטובר השנה לאחר יותר מ-5 שנים בשבי החמאס. הדיונים וה"באזז" האינטרנטי סביבו וסביב נסיבות עסקת שחרורו הביאו את חיפוש שמו לראש דירוג החיפושים בגוגל. שליט הוא גם היחיד שאינו קשור לתחום הבידור שהתברג לקטגוריית "האנשים".
במקום השני והשלישי בדירוג "האנשים" נמצאים
עומר אדם ואייל גולן, שניים מהזמרים הים-תיכוניים הפופולריים ביותר בישראל ובמקום הרביעי והחמישי, בהתאמה, מופיעים סלינה גומז וג’סטין ביבר. הראשונה היא שחקנית וזמרת אמריקנית צעירה, בת זוגו של הזמר הקנדי המצליח בן ה-17 שהופיע השנה בישראל וידוע כחביב במיוחד על בנות העשרה.
למקום השישי הגיע דודו אהרון, זמר ים-תיכוני מצליח נוסף שכוכבו דרך השנה בין השאר בזכות השתתפות בסדרת הריאליטי "לה לה לנד" ששודרה ביס. במקום השביעי נמצאת הדוגמנית הבינלאומית
בר רפאלי, שממשיכה להשתרבב לרשימות מסוג זה מדי שנה בשנים האחרונות. במקום השמיני נמצאת קרין גורן - קונדיטורית, מחברת ספרי בישול, עיתונאית אוכל ומנחת תוכנית בישול בטלוויזיה. במקום התשיעי נמצא כוכב הילדים יובל שם-טוב, הידוע יותר כ"יובל המבולבל". את הרשימה סוגר במקום העשירי משה פרץ - זמר ים-תיכוני מצליח נוסף.
המצב הגיאופוליטי נותן את הטון
בתחום "החדשות והאקטואליה" כיכבו ברשימת החיפושים שמות מדינות כגון אירן, סוריה ולוב. אלו בוודאי נכנסו לרשימה על-רקע פרוץ המהומות ומהפכות "האביב הערבי", כמו גם החשש ההולך וגובר לאיום גרעיני מצד המדינה השיעית הגדולה בעולם.
לרשימה נכנס גם ה"אייפון 5", שהשמועות לקראת השקתו הצפויה הכו גלים ברשת. בסופו של דבר גילתה אפל בתחילת אוקטובר כי היא לא מתכוונת לשחרר מכשיר תחת שם זה בשלב זה, אלא לספק טלפון משודרג לסדרת ה"אייפון 4" בשם "אייפון 4S".
מילות החיפוש הפופולריות ביותר בעולם יופיעו בימים הקרובים באתר ייעודי של Google Zeitgeist, שטרם עלה לאוויר, בו יוצגו מילות החיפוש ה"חמות" בקטגוריות שונות, בהן בידור, טכנולוגיה, חדשות ואקטואליה, מוזיקה ועוד.
יש לציין כי הכלים עליהם מתבסס הסיכום השנתי של Google Zeitgeist אינם חושפים חיפושים של גולשים אינדיבידואליים או משקפים מספר אבסולוטי של ביצוע חיפושים. מדובר בריכוז של שאילתות אנונימיות אשר בוצעו על פני פרק זמן מוגדר.