|
מפרץ חיפה [צילום: צבי גיל]
|
|
|
|
|
החברה הלאומית לדרכים הוציאה השבוע לפועל, שלב נוסף בביטול צמתים מרומזרים בין הגליל לבין חיפה ותל אביב. זאת, עם פרסומו של המכרז לשדרוג דרך 79, בקטע שבין גלעם לאפק, בואך כביש עוקף קריות, הנמצא בהקמה. המכרז שפורסם, כולל הוספת נתיב בכל כיוון והקמת מחלפון, ויוצר רצף של נסיעה במהירות של 100 קמ"ש בהמשך לעבודות להקמת מחלפון טל בכביש 79 המתחבר למחלף סומך והמשכו לכיוון מחלף המוביל.
המכרז לשדרוג הדרך בין אפק לגלעם, יבוצע בשיטת תכנון-ביצוע, המאפשר לקבלן לקצר לוחות זמנים ולהוזיל את עלויות הביצוע. במסגרת הפרויקט, יוקמו מחלפון גלעם וצומת לא מרומזר בכניסה לקיבוץ אפק, יסללו דרכי גישה לשטחים חקלאיים, ייבנו שלושה מעברים חקלאיים, תוקם תאורה לאורך הציר ותשמר רצועת דרך במרכז הכביש, עבור הרכבת הקלה המתוכננת בין חיפה לנצרת.
מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אדריכל שי ברס, אמר כי החברה שתבחר במכרז, תבצע את העבודות בפרק זמן מרבי של 30 חודשי תכנון-ביצוע. "הכביש החדש יסייע לעשרות אלפי נהגים המתעכבים כיום בפקקים בכניסות לערים קריית אתא וקריית ביאליק", אמר ברס.
העבודות בכביש 79, יצטרפו לסדרת פרויקטים הנמצאים בביצוע בצפון, ברכבת העמק, רכבת עכו-כרמיאל, מחלף יגור, כביש 75, מחלף גולני, כביש עוקף קריות ועוד.