החנות השלישית של איקאה בישראל תיפתח בקריית אתא, בשותפות עם שיכון ובינוי. איקאה-ישראל רכשה משיכון ובינוי 50 אחוז ממתחם בן 97 דונם בצומת אתא, בכניסה לעיר. איקאה תשלם 55 מיליון שקל. לאחר מכן יבנו שתי החברות, בהשקעה כוללת של 300 מיליון שקל, בניין בן 24,000 מ"ר ברוטו, שבו ייפתחו בעוד כשנתיים וחצי את החנות השלישית של איקאה בישראל.
איקאה ישראל, בשליטת מתיו ברונפמן, הודיעה כבר לפני שנים כי תקים חנות בצפון הארץ. היא בחנה כמה אתרים, והחליטה לבסוף על קריית אתא, בין היתר בשל שיקולי ארנונה ודרכי גישה. יש להניח שעיריית קריית אתא הבטיחה לאיקאה הנחה מהותית בתשלום הארנונה. הצומת נהנית גם מגישה טובה יחסית לכבישים בינעירוניים. גורם נוסף בהחלטה הייתה שותפות של 50 אחוז עם שיכון ובינוי נדל"ן, בשליטת
שרי אריסון, שהיא בעלת ניסיון בבניית ובהפעלת מרכזים מסחריים.
חברת "לבנה בצפון", שאף היא בשליטת ברונפמן, חתמה על חוזה, שבו התחיבה לשכור מאיקאה-ישראל (כלומר שוכרת מעצמה) ומשיכון ובינוי נדל"ן את בניין החנות, בחוזה ל-24 שנים. מבנה זה של העסקה אמור לתת לאיקאה ישראל יתרונות מבחינת מיסוי.
שתי החברות יבנו על המתחם בן 97 הדונם גם מגרש חניה גדול, מרכז מסחרי נוסף ותחנת דלק. יודגש, כי הקמת הפרויקט כפופה לאישורי תב"ע כמקובל ולקבלת התרי בנייה. אולם מכיוון שעירית קריית אתא תומכת בפרויקט – העשוי לספק 1,000 מקומות עבודה – יש להניח שברמה המקומית לא יתעוררו בעיות בתחום זה.
על-פי הערכה, לא צפויה התנגדות מצד הממונה על הגבלים עסקיים, דוד גילה: שתי החברות, איקאה ושיכון ובינוי, אינן גורם מונופולי או מוביל בתחום המרכזים המסחריים, ולכן יש להניח שיאשר את העסקה ללא בעיות מיוחדות.
החנות בקריית אתא תהיה השלישית של החברה בישראל, אחרי החנות בנתניה (הנבנית כיום מחדש לאחר הדליקה שהייתה בה) והחנות בראשון לציון.
רון הדסי, יו"ר איקאה ישראל, אמר: "הבחירה בקריית אתא, היא חלק מהותי מפריסת רשת איקאה בישראל. החנות תיפתח כ-11 שנים לאחר פתיחת החנות הראשונה בנתניה".
מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן, תמיר דגן, אמר: "אנו שמחים לחבור לרשת איקאה על-מנת לבנות מרכז מסחרי שיביא בשורה לתושבי הצפון. הניסיון שלנו בבנייה ובהשבחה של מרכזים מסחריים יסייע בהפעלה טובה של החנות החדשה.
רשת איקאה העולמית מונה 331 חנויות ב-38 מדינות.