"המחקר הביוטכנולוגי בשילוב הביואינפורמטיקה ותוך ניצול המידע הרב על גנום האדם, עתידים לתרום תרומה חשובה להתפתחות התעשיה הביוטכנולוגית ולכלכלת המדינה. ההתקדמות בתחום תשפיע על אורח החיים של האדם ועל כן טוב נעשה אם נבטיח שימורם של ערכים הומניים". אלה דבריו של פרופ' מישל רבל, חתן פרס ישראל, אשר נודע במחקר האינטרפרון שהוביל לפיתוח תרופה למחלת הטרשת הנפוצה.
תגלית אשר חוללה מהפכה של ממש ואשר הפכה את בעליה פרופ' אברהם הרשקו ופרופ' אהרון צ'חנובר לחתני פרס נובל לכימיה, היא גילוי האוביקויטין - תגלית המשמשת מאז בסיס לאלפי פרסומים וספרים ולהקמתן של חברות ביוטכנולוגיה, התרות אחר תרופות למחלות כמו אלצהיימר, פרקינסון וסוגים רבים של סרטן.
אחת הגאוות המקצועיות שלי היא העובדה שאני נמצאת כל הזמן עם "יד על הדופק" להבנת תגליות מעין אלו והבאתן לפני תלמידי. לא מורה המסתמכת על החומר שלמדה באוניברסיטה לפני... הרבה שנים, אלא מורה מעודכנת, משתלמת ומודעת למתרחש בשדה המחקר ובשיטות הוראה שונות כפי שמתחייב ממקצוע ההוראה בכלל וביולוגיה בפרט, וכדי שתלמידי יהיו מוכנים למהפכת הביוטכנולוגיה אשר אנו עומדים בעיצומה. דבריו של פרופ' צ'חנובר הם מובילי דרך בשבילי: "חינוך זה לא רק כסף, אלא יש להפוך אותו לערך לאומי ולמרכיב בחוסן הלאומי הפנימי של המדינה" .
מי שמאפשר לי את החשיפה לחידושים אלה, הינו המרכז הארצי למורי הביולוגיה אשר עושה עבודה מדהימה - השתלמויות, ימי עיון, כנס שנתי, כתב עת, הפעלת אתר המכיל חומרי למידה מעודכנים, ניהול והפעלה של קבוצות דיון בו המורים מתייעצים, מחליפים דעות וחומרי למידה.
על כל אלו מוטלת כיום עננה כבדה - המשך פעילותו של המרכז הארצי למורי הביולוגיה, יחד עם מרכזי המורים האחרים - לוט בערפל!
"בחודש ינואר השנה קוצץ תקציב מרכזי המורים כך שלא ניתן להשלים את הפעילות המתוכננת לשנה זו. קשה שבעתיים היא תחושת חוסר הוודאות לגבי המשך פעילותנו בשנה הבאה. מדי שנה בחודש פברואר אנו מתבקשים להגיש תוכניות עבודה לשנה הבאה, והשנה אפילו לא התבקשנו להכין תוכניות כאלו.
בשלב זה לא הגיע ממשרד החינוך אות לכך שמרכזי המורים יתקיימו בעתיד. אנו, יחד עם כל מרכזי המורים, חשים שמשרד החינוך עומד לסגור את מרכזי המורים."
אחרי הקיצוץ הדרסטי באולפנים לעולים, אחרי הקיצוץ במכינות הקדם צבאיות (המחנכות את חניכיהן למנהיגות, תרומה לקהילה, מעורבות חברתית ועוד), עומדים היום לפגוע בבית המקצועי שלי!
אני קוראת מכאן לפרופ' יולי תמיר:
שמרי על הבית שלי! אל תפגעי במורי הביולוגיה, תני לנו להכשיר את תלמידינו להיות חלק ממהפכת הביוטכנולוגיה!