סוד גלוי הוא, כי שאיפתו של שלטון חדש - במקרה זה הליכוד-שינוי-האיחוד הלאומי, היא למנות את אנשי שלומו ואנשיו לתפקידים בכירים במקומות מפתח. כך נוהג באחרונה ראש הממשלה אריאל שרון (ובנו עמרי), וכך נוהגים חלק ניכר מהשרים.
ובכל זאת, משהו כנראה "משובש" דווקא אצל שר התחבורה, אביגדור ליברמן. הפעם אולי לטובה. נודע לי, כי בימים אלה אמור היה להתפנות תפקיד מנכ"ל אוצר מפעלי ים (נמל תל אביב), בו מחזיקה כיום אורנה אנג'ל, אז מבכירי מטה אהוד ברק, מי שנודעה כאישה החזקה שנמנתה עם המטה שהביא את ברק לכס ראש הממשלה.
אוצר מפעלי ים הינה בחברה ממשלתית-עירונית, המחזיקה את הנכסים בנמל הישן של תל אביב. היא עוסקת, בין היתר, בהשכרת נכסים, בייזום ובפיתוח המקום. חברה בינונית, שאינה מושכת יותר מדי אש.
לתפקיד זה - מנכ"ל אוצר מפעלי ים, יש קופצים רבים. חלק מהם נמנים עם אנשיו של ליברמן, וחלק אחר אנשי ליכוד או האיחוד הלאומי. כמה וכמה פניות נעשו באחרונה אל ליברמן. הוא התבקש לבצע את החילופין, שהובטחו כביכול.
אך לא. נודע לי, כי ליברמן הודיע לכמה מאנשיו, כי בכוונתו להשאיר את אורנה אנג'ל בתפקיד. אנג'ל סומנה בעבר כ"אוייבת" אצל רבים מהם. במיוחד נוכח זהותה כאחד מאנשי אהוד ברק. אלא שמאז עבר בינה לבינו חתול שחור, וזה אולי מה שמעודד סימפטיה כלפיה.
עתה, למרבה הפרדוכס, מי שמגונן עליה הוא דווקא... ליברמן, שאגב מעריך מאוד את עבודתה כמנכ"ל אוצר מפעלי ים. ובזכות. אורנה אנג'ל הצליחה בתקופה האחרונה להוביל את החברה הממשלתית-עירונית בעייתית, לשורה של פרויקטים. החברה סיימה זה מכבר תחרות אדריכלים פתוחה על כל השטחים של הנמל. כמה מבנים גדולים של החברה שלא שופצו משנות ה-40', שופצו עכשיו והוכנו להשכרה. כמו כן סיימה החברה הקמת מבנה לשאיבת מי שופכין, דבר שאמור, לדברי אנג'ל, להפוך את הסביבה למקום ידידותי.
בסך-הכל, אומרת אנג'ל, "יש לי עם השר ליברמן מערכת יחסים מקצועית. אני זוכה לשיתוף פעולה מצד הצוות של ליברמן, באופן שהוא יוצא דופן בעולם הפוליטי האכזרי. בשנה האחרונה, שהיתה אולי הקשה ביותר במשק, סיימנו עם רווח גדול. הצלחנו לשלש את ההכנסות משכירות".