חברת בזק תשלם לעו"ד
שלמה כהן, לשעבר ראש לשכת עורכי הדין, פיצוי של 20,000 שקל בגין שלושה ניתוקים של קווי הטלפון והאינטרנט במשרדו, שאירעו תוך יממה בנובמבר 2008. שופט בית משפט השלום בתל אביב, אבי פורג, קבע (24.1.12), כי מדובר ב
רשלנות חמורה מצידה של בזק, שלא אליה התכוון המחוקק כאשר העניק לה חסינות מפני תביעות.
הניתוקים נמשכו שעות ארוכות ונבעו בשל הפעמים מטעויות של בזק. בפעם הראשונה שדרגה החברה מיוזמתה את מהירות הגלישה בשירותי האינטרנט של משרד כהן, בפעם השנייה בוצע ניתוב לא נכון של הקו ובפעם השלישית הוא נותק לחלוטין. על כך אומר פורג: "שלושת הניתוקים של שירותי האינטרנט והדואר האלקטרוני למשרד התובע בפרק זמן קצר של כ-24 שעות אירעו כתוצאה מטעויות אצל הנתבעת (ככל הנראה טעויות אנוש) כאשר הצטברות הטעויות, מספרן ומשכן על-רקע הזמן הקצר שחלף בין תקלה לתקלה מגיעות לכדי אי אכפתיות ואדישות מצד הנתבעת לתוצאות התנהלותה". לדבריו, התקלות תוקנו במהירות יחסית רק משום שכהן מעסיק חברת מיחשוב, ולכן עולה השאלה מה גורלו של לקוח שאין לו שירות כזה.
בדחותו את טענת בזק לחסינות, אומר פורג: "איני סבור שיש לקבל את התנהלות הנתבעת שמבצעת טעויות פעם אחר פעם וגורמת לתקלות חוזרות ונשנות בשגרת העבודה במשרדו של התובע. איני רואה סיבה מדוע אנשי הנתבעת לא יפעלו ביתר תשומת לב נוכח הפניות בכתב ובעל פה של משרדו של התובע וזאת במקום לפעול בצורה חסרת אחריות וללא התחשבות ברצון הלקוח לבצע בדיקה של אפשרות לשדרוג לפני השדרוג בפועל.
"איני סבור שהמחוקק התכוון בסעיפי החסינות ליצור מצב שאנשי הנתבעת ינהגו בחוסר אכפתיות, אדישות ורשלנות כפי שנהגו במקרה זה בהקשר של מקור התקלות ומשך הטיפול בתקלה השנייה, במיוחד על-רקע מקור התקלות בעטיה של התנהלותה של הנתבעת.
"אני סבור שמספר התקלות, תכיפותן, משכן הכולל כאשר במהלכן משרדו של התובע לא קיבל שירותי אינטרנט ודואר אלקטרוני ובמיוחד הסיבות לתקלות שמקורן בהתנהלות הנתבעת, כל אלה יחדיו, הופכים את רשלנות הנתבעת בענייננו לרשלנות חמורה ולפיכך יש לה אחריות בגין התנהלותה לנזקים שנגרמו לתובע".
כהן תבע פיצוי של 250,000 שקל, מתוכם 150,00 שקל בטענה לנזקים ישירים והיתרה בטענה לפגיעה במוניטין שלו. ואולם, פורג זיכה אותו כאמור בפחות מעשירית סכום התביעה, לאחר שקבע שלא הוכיח את הנזקים הנטענים, ולכן קבע את הנזק על-פי אומדן.