|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

"הארטיסט" ניצח, "הערת שוליים" הפסיד

הארטיסט הוא המנצח הגדול של הטקס עם חמישה פרסים, בהם הסרט הטוב, הבמאי והשחקן הראשי. מריל סטריפ זכתה בפרס השחקנית, ו"הוגו" קטף חמישה פסלונים
27/02/2012  |   עכבר העיר עכבר העיר   |   חדשות   |   תגובות
מאת: אור סיגולי, אורון שמיר   |    |  עכבר העיר  |  mouse.co.il  |  תגובות    
[צילום: יח"צ]

בתום שנת סרטים מלאה נוסטלגיה, רומנטיקה וקולנוע תם כמו שעשו פעם, "הארטיסט", סרט צרפתי אילם, הוא הזוכה הגדול בטקס פרסי האקדמיה האמריקנית ה-84.

בפרס השחקנית הראשית זכתה, בפעם השלישית, מריל סטריפ על תפקידה ב"אשת הברזל", לאחר שגברה על ויולה דיוויס שחקנית "העזרה", ומישל וויליאמס שיגלמה את מרילין מונרו ב"השבוע שלי עם מרילין". מלבד הזכייה עצמה, סטריפ סיפקה את אחד הרגעים המרגשים בטקס עם נאום ניצחון סוחט דמעות.

"הוגו", סרט הילדים הקסום של מרטין סקורסזה, זכה בחמישה פסלונים מוזהבים, ו"פרידה" האירני הותיר את ישראל בידיים ריקות כשזכה בפרס הסרט הזר. ככה זה נראה, דקה אחר דקה:

06:35 - כמחווה לסרט, בלי יותר מדי מילים: "הארטיסט" הוא הסרט הטוב של השנה.

06:26 - באחת הקטגוריות המותחות בטקס, מריל סטריפ לוקחת הביתה פסלון שלישי אחרי 17 מועמדויות. ויולה דיוויס - שנחשבה למועמדת המובילה - קמה לחבק. מישל וויליאמס מסתכלת מהקהל במבט נוגה. "באמת, שוב היא?", סטריפ שואלת אל תוך המיקרופון בהתרגשות כנה. היא לא מפסיקה לחייך, וגם אנחנו. האם זו דמעה שנקוות לה בזווית העין? עושה רושם שכן. אור: "אחד הנאומים הגדולים של האוסקר". אורון: "היא גנבה לדז'ארדן את הרגע"

06:18 - ז'אן דז'ארדן! אור ואורון צוהלים. למה? "כי האוסקר לפעמים מפשל". דז'ארדן, בפפיון כמו כל הגברים, מבריק מהתרגשות, מקריא באנגלית מדף נייר. בניגוד להזונוויציוס, דז'ארדן זוכר להודות לאישתו, וגם לברניס בז'ו, ומסיים בצהלולים. חסר רק קטע סטפס.

06:13 - נטלי פורטמן, ענוגה וקורנת, עולה לבמה לצלילי "ברבור שחור". הפעם היא לא פה כדי לקבל, אלא כדי להעניק. למי, אתם תוהים? ג'ורג' קלוני נמס לשלולית כשהיא מדברת על תפקידו ב"היורשים". "ז'אן, איזה דרך להציג את עצמך לקהל האמריקני", פורטמן מדברת בעוד מתורגמנית לוחשת לאוזנו של השחקן הצרפתי. "גארי, איזה טירוף זה שזו המועמדות הראשונה שלך!". מהפה של פורטמן זה לא נשמע מטורף בכלל, כמעט נוגה, בעצם.

05:55 - האם מריל סטריפ היא "שחקנית יוצאת דופן, או זונה מסורה במיוחד"? בילי קריסטל, המגיש והאגדה, תוהה בקול רם.

05:53 - למישל הוזנוויציוס יש אוסקר. השלישי במניין "הארטיסט", אבל הפעם חשוב באמת. הוא מודה למי שמימן את הסרט. והוא לא מודה לאישתו - לברניס בז'ו, שחקנית המשנה בסרט. אורון: "אנשים התגרשו על פחות מזה".

05:50 - מייקל דאגלס עולה לבמה. אור: "הוא עדיין חי??". כן, והוא כאן כדי להכריז על הבמאי הטוב של השנה.

05:41 - מנפלאות הבדיחות הפנימיות של הסאג: כל פעם שאומרים "סקורסזה" צריך לשתות. ולכן "מסיבת רווקות" שותות על הבמה. וזה ממש לא מצחיק כמו בסרט. את פרס הסרט הדוקומנטרי הקצר הן מעניקות ל-Savin Face. אחרי אירן, גם פקיסטן מקבלים פסלון. אורון: "לדעתי זו הייתה הופעת האורח של בוראט. סשה ברון כהן התעלה על עצמו".

05:38 - נשות "מסיבת רווקות" על הבמה. חבל שברת מקנזי לא עלה איתן. הן הרבה פחות מצחיקות כשלא כותבים להן את התסריט. את הפסלון הן מביאות לטרי ג'ורג', יוצר הסרט הקצר The Shore.

05:28 - התסריט המקורי: וודי אלן, "חצות בפריז". אור שמח כי סוף סוף הוא צדק בהימור. וודי אלן כמובן נפקד. אורון, בהתייחס להיעדרו של אלן, למרות שהזכייה הייתה וודאית למדי: "איזה אפס".

05:26 - פרס התסריט המעובד הולך ל"היורשים". אורון: "זה פרס ניחומים קלאסי. "היורשים" זה סרט שהיה אמור להיות מועמד חזק אבל בסוף הוא לא, ולכן - פרס התסריט". לבמה עולה אלכסנדר פיין, שראה לא מעט דוכני נאומים בעונת הפרסים הנוכחית - רק אתמול הוא זכה בפרסי הספיריט לקולנוע עצמאי, ולפני כן קטף את פרס גילדת התסריטאים.

05:18 - ברת מקנזי זכה באוסקר. זה קרה בקטגוריית השיר המקורי (Real In Rio ). ברת מקנזי מ-Flight of the Concords. זה שחורז שירים על קבבים, ועל דוגמניות במשרה חלקית, ועל עודף איברי מין זכריים על רחבות ריקודים. לא ברור מה בדיוק זה אומר על האוסקר, אבל בטוח דברים טובים.

05:14 - פרס הפסקול המקורי. שזה אומר הארטיסט. שזה אומר 5:2 מול הוגו, וגם איש צרפתי (לודוויק בורס) עם מבטא כבד במידה שעולה לבמה לקבל את הפרס ולהגיד תודות לא לגמרי מובנות. אם אין מילים, לפחות מנצחים במנגינה.

05:08 - בילי קריסטל קורא את המחשבות של הקהל. שזה אומר של המועמדים. זה קצת מלחיץ. וגם די מצחיק. במיוחד כשהוא מגיע לסקורסזה.

05:02 - פלאמר, על הבמה, מודה לפון סידוב. ג'נטלמן אמיתי, ומהבודדים בעולם כולו שנראים טוב בטוקסידו מקטיפה.

04:58 - שחקן המשנה. מאבק הנפילים שטרם אחזו בפסלון. כריסטופר פלאמר, 82 מול מקס פון סידוב, 82. פעם ראשונה שאנחנו במתח. כריסטופר פלאמר זוכה, הקהל מוחה כפיים בעמידה. מי היה מאמין שדמות זקן-אילם-בסרט-עם-שואה לא תקח פסלון. האם זה אומר משהו טוב על האקדמיה?

04:56 - והזוכה? "הוגו". 5:1 מול הארטיסט.

04:53 - אמה סטון מגישה את פרס האפקטים המיוחדים. בעינינו היא בעצמה אפקט מיוחד. אפילו המגה-פפיון שלה נראה פתאום חמוד. אמה תעשי לנו ילד! או לפחות תפקיד ראשי בקומדיה רומנטית איכותית. אורון: "אפשר ללכת הביתה. הפרזנטורית הכי טובה אי פעם. עברנו את הפיק". לזה קוראים אהבת אמת.

04:47 - אוסקר לגור ורבינסקי על "רנגו" בקטגוריית סרטי האנימציה. אורון: "הוא כבר מזמן היה צריך להיות עם אוסקר". מי אנחנו שנתווכח?

04:41 - גווינת' פאלטרו. בשמלה לבנה שזועקת "תאכלי משהו". מנסה להפיח עניין בקטגוריית הסרט התיעודי. עוזר לה רוברט דואני ג'וניור, שנראה לידה נמוך במיוחד ומשעשע במיוחד. הרקדנים של "פינה" הפסידו, הספורטאים של Undefeated ניצחו. אור: "מסתבר שכדי לקבל אוסקר לא מספיק להציל מישהו מעונש מוות. עובדה - "פרדייס לוסט" הפסידו לשחקני פוטבול".

04:39 - בילי קריסטל מספר בדיחות על זקנים. ואז על יהודים. מותר לו, כי הוא גם וגם. הוא מצחיק, אבל מיס פיגי יותר.

04:28 - מיקס סאונד. "הוגו", הפתעה הפתעה. אחרי כל ההתחכמויות (גאונות!) של סקורסזה, סרט מצוייר תמים, קסום ואפילו קצת דידקטי, לוקח בהליכה פרס אחר פרס.

04:25 - סאונד. "הוגו". איזה מקסימה את טינה פיי. אולי תשארי עוד קצת על הבמה. יצויין ש"הוגו" מוביל עם שלושה פרסים, הארטיסט בינתיים עם פסלון אחד. אור סיגולי: "זה האוסקר הגברי ביותר שהיה אי פעם. אפילו בפרס האיפור זכה גבר. אוקטביה היא האישה היחידה שעלתה לבמה".

04:22 - טינה פיי עולה להגיש. חבל שלא נתנו לה להנחות את הטקס. עדיף ביחד עם פיס פיגי מ"החבובות". ולעניינו, פרס העריכה: או וואו את זה לא ראינו - "נערה עם קעקוע דרקון".

04:12 - אוקטביה ספנסר (שחקנית משנה, "העזרה") עולה לקבל פסלון. לחלל הלייב בלוגינג מופרחות מילים לא יפות. ספנסר מודה למשפחה באלבמה. ואז היא בוכה. ובוכה. זה מרגש. באמת!

04:06 - הנה זה בא. סנדרה בולוק מדברת גרמנית על במת האוסקר. זה כמובן כדי להציג את הסרט הזר. היא מנסה להיות מצחיקה, אבל אנחנו במתח. ישראל, פולין (שואה), אירן. הו האירוניה. ו... "פרידה". מי היה מאמין שהשמרנים מהאקדמיה יתנו פרס למשהו שקשור לאחמדינג'ד? כך או אחרת - האיום האירני התממש, ואנחנו נשארנו עם 10 מועמדויות ואפס פסלונים.

03:54 - ג'ניפר לופז וקמרון דיאז יצאו מקטלוג שמלות כלה ועלו להגיש את פרס התלבושות. פרס ראשון ל"הארטיסט". הראשון מתוך רבים שיבואו. פרס האיפור הולך ל"אשת הברזל". המאפר של מריל מודה לה על 37 שנים של פרנסה.

03:46 - שני פסלונים ל"הוגו" בפחות משלוש דקות. הפעם בקטגוריית העיצוב האומנותי.

03:45 - הפרס הראשון: צילום. אנחנו מהמרים ש"הוגו" יזכה. והנה אנחנו צודקים. את הפסלון לוקח רוברט ריצ'רדסון, הצלם והמחלפות.

03:36 - בתום השמלות והנצנוצים, מתחילים להתקרב לפסלונים. "שום דבר לא יכול להוציא את העוקץ מצרות העולם כמו מליונרים שמחלקים אחד לשני פרסים" - בילי קריסטל פותח בבדיחה, ואז פוצח בשיר. האמת? צודק.

03:35 - כיאה לשנה בה שני הסרטים המובילים חוזרים לראשית ימי הקולנוע, המנחה בילי קריסטל מגיע לטקס רכוב על פילם. בסרטון הפתיחה כמובן.

תאריך:  27/02/2012   |   עודכן:  27/02/2012
אור סיגולי, אורון שמיר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הארטיסט" ניצח, "הערת שוליים" הפסיד
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עיריית ירושלים וחברת סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה, אינן יכולות להכתיב למי שנפגעה כתוצאה מעבודות בפרויקט, איזה טיפול רפואי לקבל. כך אומר (22.2.12) שופט בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, פאול שטרק.
27/02/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
בית המשפט לנוער בבאר שבע זיכה (23.2.12) קטין בדואי שהואשם בשלושה מקרים של יידוי אבנים כלפי כלי רכב בכביש 60, בשל ליקויים חמורים בחקירתו והפרת זכויות יסוד שלו. הקטין (שהיה בן 17 בעת מעצרו) הודה בחקירתו בעבירות שיוחסו לו, ולמרות שנדחתה טענתו לפיה הוכה בחקירתו - קבע השופט יעקב שפסר שזכויות אחרות שלו הופרו בצורה שאינה מאפשרת לקבל את ההודאות.
27/02/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אמנון כהן, הרשיע (יום א', 26.2.12) את עדן כהן, לשעבר שוטר במשמר הגבול, בשורה של גניבות נשק מבסיס מג"ב בבית אל בו שירת. המעשים בוצעו מדצמבר 2008, ובמסגרתם גנב כהן עשרות רימונים, מאות קליעים ותרמילים, אבק שריפה ועוד. כמו-כן הורשע כהן בכך שהכין מטעני חבלה בביתו.
27/02/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשות תוכל לנקוט בהליכי גבייה מינהליים רק בתוך שלוש שנים מהיום בו הייתה רשאית לנקוט בהם. כך קובעת הנחיה שפרסם (יום א', 26.2.12) היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. ההנחיה מסדירה לראשונה את כל היבטי ההפעלה של הליכי גבייה מינהליים לפי פקודת המיסים (גבייה).
27/02/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
רבים מאזרחי סוריה יצאו אתמול להצביע במשאל העם על החוקה החדשה של המדינה אך האלימות נגד מתנגדי משטרו של הנשיא בשאר אל אסד המשיכה לגבות את מחיר הדמים שלה.
27/02/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il