|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
עזריה אלון [החברה להגנת הטבע] הרב חיים דרוקמן [יח"צ]

פרס ישראל לעזריה אלון ולרב דרוקמן

לעזריה אלון יוענק הפרס על תרומתו הייחודית להגנת הטבע בארץ ולרב חיים דרוקמן על תרומתו לחינוך הנוער הדתי-ציוני בארץ
07/03/2012  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   פרס ישראל   |   תגובות

חתני פרס ישראל השנה על מפעל חיים ותרומה מיוחדת לחברה ולמדינה הם עזריה אלון והרב חיים דרוקמן. בנימוקי הבחירה נאמר כי הפרס מוענק לעזריה אלון על תרומתו הייחודית להגנת הטבע בישראל, לחקר ארץ ישראל ולהנחלת החינוך לידיעת הארץ.

הרב חיים דרוקמן יקבל את הפרס על פעילותו החשובה בתחום חינוך הנוער הדתי-ציוני בישראל. הוא היה ממקימי ישיבות ההסדר, המשלבות שירות צבאי ולימוד תורה, הקים את הפנימייה הצבאית תורנית לפיקוד, ופעל לקרב בין חלקי העם ולקלוט עליה.

שר החינוך גדעון סער הודיע לאלון ולדרוקמן על זכייתם.

עזריה אלון - קורות חיים

היה ממקימי החברה להגנת הטבע בשנות החמישים.
אבי רעיון שמורות הטבע בישראל.
חיבר עשרות ספרים בנושאי ידיעת הארץ, טבע הארץ, נופי הארץ, טיולים וחקר הארץ.
הטיף ופעל לשמירת הטבע וערכי הסביבה עשרות שנים לפני שהנושאים הללו נכנסו לתודעה כללית.
ממשיך לשדר בגיל 93 מדי שבוע את פינתו ברדיו.

הרב חיים דרוקמן - קורות חיים

הרב חיים דרוקמן, בן יחיד להוריו ר' אברהם מרדכי ומילכה דרוקמן, נולד בפולין בשנת 1932 -תרצ"ג.

חיימק'ה הצעיר עבר את מוראות השואה וניצל מספר פעמים ממוות ודאי, סיפור הצלתו מהווה עד היום את המוטיביציה לפעילותו, ולתחושת הנצחון על הצורר הנאצי והאויבים הקומוניסטים.

בשנת 1944- תש"ד, תוך כדי המלחמה, הצליח לעלות ארצה בגפו, באוניית מעפילים. נקלט במוסד "עליה" בפתח תקוה, מאוחר יותר הצליחו גם הוריו להגיע ארצה.

חיים הנער, המשיך בלימודיו בישיבת "בני עקיבא" בכפר-הרא"ה. מאוחר יותר עבר ללמוד בישיבת "מרכז הרב" בירושלים, והיה מקורב מאוד לראש הישיבה, הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל, ומתלמידיו המובהקים.

חינוך:

בד בבד עם לימודיו היה הרב דרוקמן פעיל מרכזי בתחומי הנוער והחינוך הדתי. הוא שרת בצבא, במסגרת הנח"ל, בגרעין של תנועת "בני עקיבא", ומאז שנת תשי"ב-1952 (ועד היום) הינו חבר ההנהלה הארצית וממורי דרכה של תנועה זו. פעילותו הנמרצת במסגרת תנועות הנוער, מביאה לידי ביטוי את אמונתו העמוקה בכוחו של הנוער ובחשיבות חינוכו.

בשנת תשי"ד- 1954, היה הרב דרוקמן מהוגי רעיון "ישיבות ההסדר" לשילובם של בני הישיבות במסגרת השרות הצבאי, מתוך תחושת שותפות לאומית ואחריות למדינת ישראל ועמד שנים ארוכות בראש הארגון. חניכיו- תלמידיו היו, בשליחותו, המחזור הראשון של ישיבות 'ההסדר', והיום רבים מהם מכהנים בעמדות חינוכיות ותורניות בכירות, הכל בזכות אותה דרך שפרץ הרב דרוקמן.

בשנת תשכ"ד (1964) הקים הרב דרוקמן את הישיבה התיכונית - ישיבת בני עקיבא "אור עציון" שבמרכז שפירא (לזכרם של הקדושים, חללי כפר עציון). הישיבה התיכונית אור עציון כוללת בתוכה מכללה קדם-צבאית תורנית לפיקוד (פנימייה צבאית), שהיוותה בזמנה בשורה חדשה לציבור הדתי-לאומי, שילוב של ישיבה ומכללה קד"צ המכשירה נערים צעירים לשמש בתפקידי פיקוד בצה"ל הרואים את עתידם כאנשי צבא וחפצים לשמור על אורח חיים תורני. מפקדים בכירים רבים בצבא היום, רובם בתפקידי פיקוד במגוון יחידות צה"ל נמנים על בוגרי הפנימיה הצבאית אותה הקים בזמנו הרב דרוקמן ועומד בראשה עד היום.

לצידה של הישיבה התיכונית ומסגרת הפנימייה הצבאית יסד הרב דרוקמן בשנת תשל"ז (1977) את הישיבה הגבוהה "אור עציון", שהייתה לאחת מישיבות ההסדר הגדולות בארץ. תלמידי ישיבת "אור עציון" משרתים בצה"ל במסגרת ישיבות ההסדר. בישיבה לומדים כ 250 תלמידים, מהם כ 50 אברכים, שחלקם מתגוררים במקום וחלקם בעיירה הסמוכה קריית מלאכי, שם פועל מרכז תורני- "מרכז נריה", המשלב לימוד עם פעילות חינוכית, תורנית וקהילתית בקריית מלאכי.

מתוך רגישות מיוחדת לצורכי הדור והשעה, נוסד על-ידי הרב דרוקמן בשנת תשנ"ו (1996) בית מדרש גבוה לבנות – "אורות עציון".

ב"אורות עציון" לומדות בנות- "תורה לשמה" במשך שנה, מתוך מגמה לקחת עימן צידה לדרך, להמשך לימודיהן ועיסוקיהן ולהקמת בתים של תורה בישראל. הרב משמש עד היום כנשיא המדרשה.

בשנת תשנ"ו (1996) נקרא לדגל ע"י הרב משה צבי נריה זצ"ל ויבל"א הרב אברהם צוקרמן שליט"א, ומאז מכהן הרב דרוקמן גם כיו"ר מרכז ישיבות בני-עקיבא. רשת 'מרכז ישיבות בני-עקיבא' מונה כיום 60 מוסדות, ביניהם ישיבות הסדר, מדרשות לבנות, ישיבות תיכוניות, אולפנות ומכינות קדם צבאיות. מוסדות אלו פזורים בכל רחבי הארץ, ובהם כ-21,000 תלמידים ולמעלה ממאה אלף בוגרים המהווים את הגרעין המוביל של דור הכיפות הסרוגות. הרב דרוקמן הוא מורה הדרך של רשת זו, ומתווה את דרכה החינוכית והערכית.

חברה:

במשך כל השנים פעל ופועל הרב דרוקמן לקירוב בין חלקי העם, מתוך אהבת ישראל אמיתית ובעצם, בכל מסגרות העשייה הרבות המגוונות שלו, דחף הרב תמיד את תלמידיו לשילוב של תורה ארצישראלית שמביאה לידי מעשה בחיי היום-יום ובהתערות בחברה הישראלית על כל חלקיה. במשך כל חייו מהווה הרב דרוקמן דמות מחברת. עוד בצעירותו בתקופה שבה היה שליח בנ"ע בארה"ב, עסק בקירוב בני הנוער ליהדות וציונות ועודד אותם לעלות ארצה. בהיותו תלמיד בישיבת מרכז הרב, היה מעורב מאוד במסלולי 'הכשרה' של עולים צעירים במסגרות שונות- נתיב, בנ"ע עולמי ועוד.

במשך תקופות ממושכות העביר שיעורים וחוגי יהדות לנוער בקיבוצי התק"ם והשומר הצעיר, קבוצה בולטת הייתה בקיבוץ נגבה בתקופת מלחמת יו"כ. קשרים שחלקם קיימים עד היום.

הרב מהווה אוזן קשבת וראש גשר לכל חלקי העם, כפי שניתן לחוש במגוון הנשים והאנשים שמתדפקים על דלת ביתו ומשרדו בכל שעות היום והלילה. הרב מעורב בפתרון סכסוכים עמוקים העומדים בלב החברה הישראלית, בתחומי הדת והמדינה, פוליטיקה ומערכת היחסים בין חלקי החברה השונים, ומהווה כתובת למנהיגי המדינה לעצה ולתושייה.

עלייה:

אחד התחומים הבולטים בהם עוסק הרב מזה שנים הוא קליטת עלייה תוך דגש מיוחד על שילוב העולים בתוך החברה הישראלית.

בתחילת שנות ה-80 עם ראשיתה של העלייה הגדולה מרוסיה, נוכח מצוקתם הקשה של העולים החדשים ממדינות חבר העמים, שחפצו להתגייר ולהשתלב בארץ כאזרחים מן המניין ואילו הליכי הגיור הארוכים (שטמנו בחובם נושאים פרוצדורליים מסובכים) היו נראים להם כמכשול גבוה שלא כדאי להתחיל ולנסות לעבור. יזם הרב דרוקמן (בעידודם של הרבנים הראשיים, הרב גורן זצ"ל ולאחריו הרב מרדכי אליהו זצ"ל) את פתיחתו של בית דין מיוחד לגיור, במסגרת פעילות בתי הדין הכלליים של הרה"ר לישראל.

בנוסף לתחום הגיור, הקים הרב דרוקמן, כחלק ממוסדות ישיבת ההסדר, מרכז לבני נוער עולי חבר העמים. מרכז ייחודי זה הביא בני נוער לתקופה של מספר חדשים, בהם למדו עברית, השתלבו בתוך קהילת הישיבה, חלקם אף שירתו בצבא במסגרת הישיבה, וכך קיבלו את הכלים לחיות כיהודים וכאזרחים במדינת ישראל.

במקביל, נשלחו תלמידי מן הישיבה באופן קבוע לערים שונות בחבר העמים, כדי ללמד יהדות ולעודד את העלייה לארץ ישראל, והכל בהנחיה ובעידוד של הרב דרוקמן, תוך שהוא עצמו מגיע אל המקומות הללו, כדי לחזק את היהודים ואת תלמידיו שנשלחו לשם.

בשנת תשנ"ז (1997) נקרא הרב דרוקמן לעמוד בראש ועדה לגיור קטינים במשרד ראש-הממשלה ("ועדת נאמן").

בשנת תשס"ד (2004) נענה הרב דרוקמן לבקשתו של ראש הממשלה דאז, אריאל שרון וקיבל על עצמו לרכז את נושא הגיור במדינת ישראל, ומאז ועד היום מכהן הרב דרוקמן, כראש מערך הגיור אשר הוקם במשרד ראש הממשלה.

בעת העלייה מאתיופיה ראה הרב דרוקמן חשיבות גדולה בהגשת עזרה פיזית ורוחנית למשפחות העולים. העלייה מאתיופיה אופיינה בקשיי קליטה רבים, ועל כן ראה הרב דרוקמן כצורך להעמיד מנהיגות צעירה וחזקה מתוך העדה. לשם כך הקים הרב את 'אור מאופיר' מכינה ישיבתית לבני העדה, מוסד שזכה להוקרה ע"י נשיא המדינה על הפעילות למען קליטת העליה. בוגרי המכינה השתלבו במערך החינוכי בחיי החברה הישראלית, בתפקידי פיקוד במערכת הצבאית ואף הצמיחו מתוכם מנהיגים ורבני קהילות. המכינה מהווה את אחת ההצלחות הגדולות ביותר בתחום קליטת יהודי אתיופיה.

פעילות ציבורית:

בשנים תשל"ז עד תשמ"ט (1977-1989) ותשנ"ט עד תשס"ג (1999-2003) כיהן הרב חיים דרוקמן כחבר כנסת. במסגרת זו הוא שימש בין השאר כסגן השר לענייני דתות, חבר בועדות חוץ וביטחון, חבר ועדת המשנה לשירותים חשאיים, חינוך, קליטה ועליה ועוד.

בעבודתו הפרלמנטרית, היווה הרב לאורך השנים דמות מגשרת בין נציגי הזרמים השונים ונחשב לח"כ פעיל ואהוד על כל יושבי ועובדי בית המחוקקים.

נדבך חשוב בהשקפת חייו של הרב דרוקמן הוא ראייתה של עצם הקמת מדינת ישראל כחלק מרכזי והכרחי מהתהליך הארוך בגאולתו של העם היהודי. כפועל יוצא של תפישה זו מחנך הרב את תלמידיו ליטול חלק מרכזי ופעיל בעשייה הלאומית על כל סוגיה וצרכיה.

במשך עשרות שנות פעילותו החינוכית העמיד הרב דרוקמן אלפי תלמידים הפזורים ברחבי הארץ ובעולם, שותפים בכל תחומי העשייה החינוכית והציבורית ועוסקים בכל תחומי החיים מתוך תחושת אחריות מלאה לעם ישראל, לארץ ישראל ולמדינת ישראל, והכל – מתוך שאיבת הכוחות מתורת ישראל.

תאריך:  07/03/2012   |   עודכן:  09/03/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרס ישראל לעזריה אלון ולרב דרוקמן
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גזען ופרימיטיב
8/03/12 02:23
 
אברהם מערב השומרו
8/03/12 13:40
2
חובב טבע
9/03/12 09:23
3
ראיס-פוטין בן מדב
11/03/12 17:47
4
ארז טל
13/03/12 13:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יושב-ראש ההסתדרות עופר עיני הודיע כי לאור הסלמת יחסי העבודה, כלשונו, מצידו של שר התחבורה ישראל כ"ץ והנהלת רכבת ישראל, תשקול ההסתדרות בימים הקרובים את צעדי המחאה ברכבת.
07/03/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות

המסע הנפלא של הפועל תל אביב בליגה הבלקנית המשיך גם הערב (רביעי). הקבוצה ניצחה 86:90 את זרינסקי מוסטר הבוסנית ורשמה ניצחון שביעי בתשעה משחקים במפעל. למעשה, המפגש הזה לא ממש השפיע על העליה של הקבוצה לרבע הגמר אחרי שהבטיחה זאת כבר קודם לכן.

למרות זאת, במועדון יכולים להיות מרוצים לנוכח העובדה שהשחקנים חגגו בפעם השניה ב-24 שעות לאחר שיממה קודם גברו על באר טוביה בלאומית. אגב, בשלב 8 הגדולות מחכה לה סדרה נגד רילסקי סמוקוב הבולגרית. קרטיס קלי היה המוציא לפועל העיקרי עם 26 נקודות ו-10 ריבאונדים, יותם שירן הוסיף 19 ובר טימור סיים עם 15 כולל שתי קליעות עונשין יקרות בסיום.


נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, חוזר - בהחלטתו הראשונה בבקשה לפסילת שופט - על העילות הקיימות לביצוע צעד זה. מאחר שבקשות פסילה נדונות כמעט תמיד בידי נשיא בית המשפט העליון, ומאחר שהנשיאים אהרן ברק ודורית ביניש כמעט ולא קיבלו בקשות כאלו, יש חשיבות בבחינת עמדתו של גרוניס.
07/03/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
נילי ברק-פריאל, רעייתו של שר הביטחון, אהוד ברק, תקבל לעיונה 63 תיקים בהם הוגשו כתבי אישום על העסקת עובדים זרים במשק בית. לעומת זאת, לא תקבל ברק את חומר החקירה הנוגע למעצרה של העובדת הזרה הבלתי חוקית שהעסיקה, ורג'יניה נאברו. כך קבע (29.2.12) סגן נשיא בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, שמואל טננבוים.
07/03/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
משרד הפנים דרש מאישה לאמץ את ילדיה שנולדו באמצעות פונדקאית, וסירב לרשום אותם כילדיה מכוח הזהות הגנטית. שופטת בית המשפט למשפחה בתל אביב, שפרה גליק, קיבלה את עתירת ההורים נגד המשרד וקבעה שיש לאפשר לשניהם להוכיח את הורותם באמצעות בדיקה גנטית.
07/03/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
ראובן דינור
ראובן דינור
חדר בבית מלון, ממומן בידי המדינה, או דירת מגורים זמנית אינה מענה הולם אלא אקט רנדומלי שמעצב ביתר שאת את הגלות בתוך הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il