|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

בזק משיקה מוקד שירות לקוחות ביישוב חורה

25/03/2012  |     |   הודעות כלליות   |   תגובות

  • במטרה להעלות את התעסוקה בקרב נשים בחברה הערבית, חבר צוות "ריאן" - מרכז ההכוון התעסוקתי של משרד התמ"ת וג'וינט ישראל-תב"ת בישוב חורה עם בזק שהקימה מוקד שירות לקוחות אינטרנט

  • מוקד השירות יושק במעמד שר התמ"ת שלום שמחון, מנכ"ל בזק אבי גבאי, ראש מועצת חורה, הד"ר מוחמד אלנאברי ומנכ"ל החברה למתנ"סים, מר איתן מזרחי.

  • מוקד בזק בחורה מתופעל ומנוהל על-ידי נשים בדואיות בלבד, ועתיד לקלוט נשים נוספות בהמשך

צוות מרכז התעסוקה "ריאן" שבישוב הבדואי חורה, יחד עם מרכז ההכוון התעסוקתי של משרד התמ"ת וג'וינט ישראל-תב"ת בישוב חורה, חברו לחברת בזק שיעורי, כדי להקים מוקד שירות לקוחות בישוב חורה, ששירת את לקוחות החברה. למהלך סייע רבות ראש המועצה ד"ר מוחמד אלנאברי. כי המוקד הוקם במסגד המקומי במרכז הישוב חורה. בכך יתאפשר לנשים לצאת ולהתפרנס בהסכמת הקהילה.

מטרת הקמת המוקד על-ידי בזק, בשיתוף הפעולה של כלל הגורמים, היא למצוא פתרון איכותי לתעסוקת הנשים בחורה שרצו ויכלו להשתלב בשוק העבודה אך נמנעו לצאת לעבוד מחוץ ליישוב. במקביל, בזק גייסה עובדים דוברי השפה הערבית למוקד בב"ש. שילוב של שתי מטרות אלה לא הצליח לעלות בקנה אחד בגלל המיקום הפיזי. בזק למדה את מורכבות הסוגיה והחליטה להקים מוקד ייחודי שיעסיק נשים בלבד, יתאים לתרבות הבדואית ויקל על הנשים לצאת לעבודה בתוך יישובן.

עובדות המוקד הבדואיות העובדות כיום בבזק עמדו בהצלחה במרכזי הערכה ועברו קורסי הכנה ראשוניים במרכז "ריאן", כהכנה למבחני הכניסה של בזק, במגוון נושאים: עברית תעסוקתית, יישומי מחשב בסיסיים, מושגי יסוד טכניים במחשבים, הכנה למרכזי הערכה והעצמה.

צוות ריאן ליווה את הנשים משלב האיתור והגיוס ביישוב, בתהליכי ההכנה ובמרכז ההערכה. אנשי הצוות בריאן מקבלים משוב אישי, הכולל נקודות לשימור ושיפור, לגבי כל משתתפת שלא עברה את המרכז ולאחר עבודה נוספת עמה, היא מופנית למרכז הערכה נוסף של בזק או עבודה אחרת המתאימה לכישוריה. הנשים אשר התקבלו לקורס ההכשרה המקצועית של בזק, עברו קורס הומוגני ומותאם לנשים הבדואיות בלבד, כך שיקבלו את החיזוקים הדרושים להן. הקורס מותאם תרבותית ולאחריו מתחיל תהליך חניכה בעבודה. מדובר בתהליך ארוך יותר לעומת האוכלוסיה הכללית ומותאם לצרכיהן.

לאחר ההשמה בפועל, ממשיכות המשתתפות להיות מלוות על-ידי מקדמת תעסוקה ממרכז התעסוקה - ריאן בחורה. בכל העת מתקיימות פגישות בין צוות ריאן ובזק לשיפור התהליכים וחיזוק שיתוף הפעולה. מוקד בזק בחורה מיועד להיות מתופעל על-ידי נשים בדואיות בלבד. כיום יש 2 ראשי צוות בדואיות במוקד ועשרות נציגות שירות, כאשר בהמשך יקלטו נציגות נוספות וכן יאוישו תפקידי ניהול נוספים בידי נשים. בימים אלו במרכז "ריאן", שוקדים על מרכזי הערכה וקורסים נוספים.


לדברי שר התמ"ת, שלום שמחון, "שילוב אוכלוסיית הבדואים בנגב במעגל העבודה היא יעד לאומי ממדרגה ראשונה. משרד התמ"ת באמצעות המטה לפיתוח אזורי, מקדם תוכניות שונות לטובת הגשמת יעד זה. בכוונתנו ללמוד ממודל עבודה זה ולהביא לכך שחברות נוספות ירצו בעתיד לפתוח מוקדים כאלה ביישובים הבדואים בנגב".

אבי גבאי, מנכ"ל בזק, "בזק היא חברה בפריסה ארצית, המעניקה שירותים לכלל תושבי המדינה.לכן אנו מספקים שירות בכל השפות. המטרה בפתיחת המוקד בחורה הוא חיזוק ההשירות אותו אנו מעניקים בשפה הערבית. אך ככל שהפרויקט התקדם ראינו שיש לנו כאן הזדמנות לענות על כמה צרכים חיוניים בהם שירות טוב יותר ללקוחותינו מכל המגזרים, תעסוקה בפריפרייה והעצמת נשים, זאת משום שהמוקד מסתמך בעיקר על נשים במגזר הבדואי. בתוך כך, בזק ממשיכה לפתוח מוקדי שירות בפריפרייה ורק לאחרונה פתחנו מוקד שירות בקריית שמונה ונוסף במודיעין עילית, המתבסס על עובדים מהמגזר החרדי. בזק תמשיך לקלוט נשים מהמגזר הבדואי ולהגדיל את המוקד בחורה. אני רואה חשיבות רבה בכך שחברות עסקיות גדולות יצאו מהמרכז ויעניקו הזדמנות תעסוקתית גם בפריפרייה".

ראש מועצת חורה, דר' מוחמד אלנבארי, "בהישג ההיסטורי הזה הצלחנו לפתח, עם מעסיק גדול, מודל מותאם לקהילה ולתרבות, דבר שמאפשר את העסקת האישה הבדואית, ונותן הזדמנות אמיתית ושווה, תוך כדי התחשבות בניואנסים תרבותיים. חשוב לציין שכל הצלחה אמיתית ומרגשת חייבת להיות מלווה במעטפה קהילתית שתומכת ועוזרת בהטמעת שינויים מהותיים בתוך הקהילה, ולכן מה שהצלחנו עם בזק לעשות יעזור לנו בעיצוב עוד מודלים להעסקת האישה הבדואית במערכות שקופות שהקהילה תומכת בהן, בנוסף למעגלי הצלחה עם יזמים אחרים שהביעו נכונות לכנס ליישוב לקבלת ומתן שירותים".

אבי פלדמן, מנהל המטה לפיתוח אזורי בתמ"ת, "כניסת מעסיק גדול כמו בזק ליישוב בדואי בנגב ופתיחת מוקד מענה טלפוני המאויש בנשים בדואיות דוברות עברית וערבית גם יחד, הוא לא עניין של מה בכך. מדובר בעבודה משותפת ושילוב ידיים של בזק עם המרכז האזורי ומרכז 'ריאן' בחורה, החברה למתנ"סים והיישוב חורה וכמובן משרד התמ"ת. ראש המועצה, דר' מחמד אלנבארי, היה מעורב לאורך הדרך בקשרים שנרקמו עם חברת בזק, בסיוע בפתרון הסוגיות שהתעוררו והקשו על המשך שיתופי הפעולה ובמיוחד מול הנהלת המסגד. תרומתו להצלחת שיתוף הפעולה ברוכה ומשמעותית".

פרופ' יוסי תמיר, מנכ"ל ג'וינט ישראל-תב"ת,"מרכזי התעסוקה בחברה הערבית מוכיחים עצמם בשטח. המרכזים מסייעים לאוכלוסיות שלא לקחו חלק במעגל העבודה, כן להשתלב ומבלי לפגוע באורח החיים הייחודי להן. הנגשת מקום העבודה – הן ברמה התרבותית והן ברמה הפיזית-גיאוגרפית – הינה צעד חשוב מאוד לעידוד השתתפות במעגל העבודה.

הפתרון היצירתי שמצאו אנשי צוות "ריאן" יחד עם חברת בזק והסיוע של ראש המועצה בהחלט מראה שעם חזון ורצון ניתן להגיע להישגים מרשימים".
איתן מזרחי מנכ"ל החברה למתנ"סים, "אני מברך על פתיחת המרכז בחורה, על היזמה הברוכה והחבירה של החברה למתנ"סים עם בזק. פתיחת המרכז התאפשרה בזכות עבודה קהילתית מאומצת של המתנ"ס המקומי והתגייסות של כלל הגורמים בישוב ומחוצה לו לממש את הרעיון ולהפוך אותו למציאות.

הליווי של החברה למתנ"סים את מרכז התעסוקה מזה חמש שנים הביא לגיוס חברת בזק להקמת המוקד בישוב. החברה למתנ"סים מהווה גורם מחבר בין קהילת חורה – צרכיה ומאפייניה הייחודיים אל מול צרכי בזק כחברה עסקית. כך נוצר מודל ייחודי שניתן יהיה ליישמו בהמשך. אני מאמין שפעילות קהילתית לצד חבירה בין ארגונים, כמו שראינו כאן היא הדרך לייצר פתרונות תעסוקה מוצלחים נוספים".

רקע:

מרכז "ריאן" בחורה המיועד לקידום התעסוקה בקרב האוכלוסיה הבדואית בנגב, פועל מאז 2010. המרכז הוקם על-ידי משרד התמ"ת כמשרד המקצועי המוביל, בשותפות עם ג'וינט ישראל – תב"ת והמשרד לפיתוח הנגב והגליל, ובהפעלת החברה למתנ"סים. בשנת 2011 עמד התקציב השנתי לתפעול המרכז על כ-1,270,000 שקל במרכז בחורה טופלו עד כה 1000 משתתפים. מתוכם 200 משתתפים הושמו בעבודה מתחילת רק בשנת 2011.

בסך-הכל צפויים לקום למעלה מ-20 מרכזי תעסוקה לחברה הערבית, הפועלים על-ידי הקהילה ולמען הקהילה. מרכזים אלה הינם על בסיס וולונטארי לחלוטין ומנגישים – פיזית ותרבותית – את אפשרויות התעסוקה השונות לחברה הערבית. המרכזים מהווים תשתית למתן מענה כולל לצרכים בתחום התעסוקה באוכלוסיית הבדואים בנגב ולטיפול והסרת החסמים התעסוקתיים הקיימים כיום.

עיקרון הפעולה המנחה, הוא העצמת הפרט והקהילה לטובת שילובו בשל הפרט בעבודה, תוך הכוונה ללימודי הכשרה מקצועית ולהשכלה המותאמים לדרישות השוק והשמתו בעבודה. שותפות האוכלוסיה הערבית בהובלת התוכנית במרכזי התעסוקה נמצאת בבסיס התוכנית ומאפשרת את היות התוכנית וולונטרית לחלוטין ולא מחייבת את האזרח באיזשהו אופן. שותפות זו כוללת גיוס המנהיגות הפורמאלית והלא פורמאלית, המסורתית, הדתית והאקדמאית בנוסף לעבודת שטח בתוך השכונות והמשפחות לשם גיוס משתתפים ושינוי עמדות ביחס לסוגיית התעסוקה בקרב האוכלוסיה.

האוכלוסיה הערבית בישראל מונה כ-1.47 מיליון נפש, המהווים 20% מהאוכלוסיה, מהם כ-600,000 בגילאי עבודה (20-64). כאשר בוחנים את נתוני התעסוקה, עולה כי רק 25% מהנשים משתתפות בשוק העבודה, בעוד שיעורי ההשתתפות של גברים ערבים דומים לאלה של גברים במגזר היהודי אולם השכר הממוצע עומד על כ-57% מזה של גברים במגזר היהודי. בין האתגרים עליהם צריך להתמודד, ישנם גם אתגרים תרבותיים. נשים רבות בחברה הערבית לא יכולות לצאת מהישוב לעבוד נוכח מגבלות המסורת. צוות מרכז התעסוקה "ריאן" שבישוב הבדואי חורה מצא פתרון יצירתי לבעיה.

תאריך:  25/03/2012   |   עודכן:  25/03/2012
בזק תקשורת תאגידית
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בזק משיקה מוקד שירות לקוחות ביישוב חורה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צביקה קירש – מנהל מחלקה במרכז לבריאות הנפש טירת כרמל, השתתף כנציג ביה"ח, בכנס ה- 20 של איגוד הפסיכיאטריה האירופי שהתקיים בפראג.
קבוצת ח.י. משווקת מותג מוצרי החשמל האיטלקי ARISTON משיקה אולם תצוגה חדש בישראל בשיתוף מותג המטבחים האיטלקי SCAVOLINI ברחוב הסדנאות 10, הרצליה פיתוח. אולם התצוגה הוא בגודל של 170 מ"ר ובעיצובה של אריאלה שניאור.
25/03/2012  |  רוני הרש  |   הודעות כלליות
הנוהל החדש להעברת מוצרים מהחי ובעלי חיים ביבוא לרשות הפלשתינית יגרום להתייקרות ניכרת של עלות היבוא של מוצרים אלה לרשות, מאחר שהשארת המוצרים במכולת הקירור המקורית היא יקרה לעומת ריקונם למחסן בונדד בפיקוח המכס. לעיתים על המטען להמתין כמה וכמה ימים עד שמגיע וטרינר מוסמך לאשר את שחרורו, ועלות הימים הללו (שבהם יהיה צורך לשלם עבור השימוש במכולת קירור ועבור עלות הקירור) תייקר את מחיר המוצרים. כך מתריע מנכ"ל לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, דב מרום.
דיזנגוף סנטר יקיים במהלך פסח מגוון פעילויות, ביניהן: מתחם משחקים לילדים בשיתוף עם ערוץ הופ קטנטנים, צביעת מצות ויריד הקידישוק המפורסם שחוזר.
25/03/2012  |  רוני הרש  |   הודעות כלליות
מנהל תחום תיירות: אייל מתן
25/03/2012  |  מירה לוי  |   הודעות כלליות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il