|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

פסטיבל ישראל ה-51

שלושה שבועות של תרבות מקורית ובינלאומית פורצת גבולות
23/05/2012  |     |   הודעות כלליות   |   תגובות
מאת: אורה לפידות   |    |  תגובות

פסטיבל ישראל יציין השנה 51 שנות פעילות בארבעה שבועות של חגיגת תרבות ישראלית ובינלאומית.

הפסטיבל יתקיים בתאריכים 14.6.2012-23.5.2012 בירושלים על אולמותיה ואתריה השונים: כיכר ספרא, תיאטרון ירושלים (רחבת התיאטרון, ואולמות שרובר, הנרי קראון, רבקה קראון), בנייני האומה, מוזיאון מגדל דוד, אולם ימק"א, מרכז ז'ראר בכר, אמפיתיאטרון הר הצופים, תיאטרון החאן, בית שמואל, מרכז ז'ראר בכר, מוזיאון יד ושם, בית מזי"א ובערים חולון ומודיעין.

מנכ"ל הפסטיבל: יוסי טל-גן, מנהל אמנותי: משה קפטן, מפיקת הפסטיבל: מירי מנירב, יועץ למוזיקה קלאסית: גיל שוחט, יו"ר הפסטיבל: דני הלפרין.

הפסטיבל הינו עמותה ציבורית ללא מטרות רווח הפועלת בתמיכת משרד התרבות והספורט, עיריית ירושלים, הקרן לירושלים והמועצה לתרבות ואמנות של מפעל הפיס.

הפסטיבל יארח יוצרים, להקות ואמנים מרחבי העולם: אירופה המערבית, יפן וסין, ארה"ב ואפריקה ויתן במה לאמנויות שונות החל מאמנות הקרקס, תיאטרון, מוזיקה קלאסית, מוסיקת עולם, ג'אז, מחול ואירועים אמנותיים רב תחומיים המשלבים ז'אנרים שונים. כמו-כן, במיוחד לפסטיבל וביוזמתו יתקיימו מופעים שהם שיתופי פעולה המפגישים על הבמה אמנים ישראלים ובינלאומיים ובתוכם הפקת מחזמר, מופע מחול ישראלי צ'כי, מחווה ישראלי אמריקני לזמרת הג'אז שילה ג'ורדן, אירוע היסטורי מוסיקלי מיוחד: הרקויאם של ורדי כפי שבוצע במחנה טרזין ועוד.

הפסטיבל יתפרס השנה באתרים מיוחדים ויעלה מופע עם בשקיעה בהר הצופים עם קבוצת יאמאטו היפנית, מחווה ליוסי בנאי בכיכר ספרא, מגדל דוד ועוד.

דן הלפרין, יו"ר ההנהלה הציבורית של הפסטיבל
"בתוך שפע האירועים והמופעים המתקיימים בירושלים בשנים האחרונות, ממשיך הפסטיבל לשמור על ייחודו האיכותי והבינלאומי בכל תחומי אמנויות הבמה, ומהווה יעד אטרקטיבי לקהל רב החי בעיר הבירה ולקהלים העולים אליה במיוחד. הפסטיבל תורם גם השנה את חלקו בקידום הקשרים התרבותיים עם מדינות רבות. מאמצים רבים הושקעו במיוחד עם שלוש מדינות המציינות שנים עגולות ליחסיהן הדיפלומטיים עם ישראל: יפן, צ'כיה וסין. שלוש מדינות אלו איפשרו למנהלי הפסטיבל לבחור אמנים מרתקים מארצותיהם, וחלקם ישתלב עם אמנים ישראלים בפרויקטים ייחודיים וחד פעמיים".

יוסי טל-גן, מנכ"ל הפסטיבל
"הפסטיבל מציע השנה מגוון מופעים לכל טעם וכמעט לכל גיל:
מהקלילים והמהנים כמו הרכב הקונגפו המרהיב מסין, המתופפים מיפן, הקרקס ״המטורף״ מצ׳כיה או להקת הטנגו מארגנטינה,
ועד לרציניים יותר כמו: הרקוויאם של ורדי בהפקה היסטורית וענקית ובלתי נשכחת, ההצגה ללא מילים של ויקטוריה טרי צ'פלין, ובתה אורליה טרי ולהקת המחול של גדול רקדני יפן סאבורו טשיגווארה. וזו רק טעימה מהתוכנית האמנותית של 2012.
לצד המופעים בתשלום יתקיים ״פסטיבל שלם מבלי לשלם״, שיכלול מופעי ג׳אז ומוזיקת עולם במרכז העיר וערב ערב באכסדרת התיאטרון וארועים תאטרליים בין ההצגות והאולמות".

משה קפטן, המנהל האמנותי
"יצירתיות" היא היכולת להפוך תהליך מחשבתי, אידאי, לכדי תוצר בעל משמעות או פרשנות חדשה. כיוצר בתחום התיאטרון, החיפוש אחר צורות בימתיות חדשות מעסיק אותי עד מאד.
אני מוצא שפסטיבל ישראל הוא הפלטפורמה המרכזית והחשובה ביותר בתחום התרבות בישראל בעיקר נוכח העובדה שהוא מביא אל מרכז הבמה את המושג "יצירתיות" באופן המלא שלה. השנה, שנת ה- 51 של הפסטיבל, התמקדנו באיתור אירועים בימתיים פורצי דרך בתחומם, מצויינים ואיכותיים בכל מרכיביהם. מרבית אירועי התיאטרון, המחול והמוזיקה בפסטיבל השנה הם כאלה המבקשים למתוח את גבולותיהם, להשיק זה לתחומו של האחר, ובעיקר למצוא ולהמציא דרכים חדשות לביטוי בימתי.
התמהיל הרפרטוארי השנה בוחר גם להיות נגיש, רלוונטי ונוגע.
זה היה הקו המנחה שהוביל אותנו השנה בעיצוב התוכנית האמנותית.

תוכנית פסטיבל ישראל 2012

פותחים בכיכר ספרא במחווה ליוסי בנאי - במלאת 80 להולדתו

הפסטיבל יפתח ב-23 במאי בכיכר ספרא, במופע מחווה ענק ליוסי בנאי, חתן פרס ישראל, יליד העיר ירושלים - במלאת 80 שנה להולדתו. במופע, בתמיכת מפעל הפיס, יבצעו אמנים מהשורה הראשונה מנכסי צאן הברזל שביצע בנאי ובהם שירים מאלבומיו: "אני וסימון ומואיז הקטן", "שיכור ולא מיין", השנסונים הצרפתים המתורגמים אותם ביצע ובהם שירי ברסאנס וז'אק ברל. כמו-כן, יבוצעו מערכונים וקטעי טקסט מהרפרטואר של בנאי.

מחול ותנועה בפסטיבל

סאבורו טשיגוורה - הכוריאוגרף היפני עטור השבחים לראשונה בישראל עם המופע
"מראות ומוזיקה"

יאמאטו - זוכת פרס ה-"Spirit of the Fringe" של פסטיבל אדינבורו –
במופע וירטואוזי של תיפוף ותנועה- בשקיעה בהר הצופים

להקת מומיקס (ארה"ב) מגיעה לישראל עם היצירה "בוטניקה"

כוכבת הטנגו הבינלאומית נטליה הילס ולהקתה "טנגו דל סור" מארגנטינה

ערב מחול ישראלי - צ'כי עם קבוצת המחול Dot504 ביצירה אפוקליפטית לצד המופע
"שש שנים מאוחר יותר" של רועי אסף והדר יונגר - הראל

מסין: "תשע המגילות" הפקה וירטואוזית המגשרת בין התיאטרון והמחול הסיני לאמנויות הלחימה ועוד

השנה לרגל ציון 60 שנה לידידות בין יפן וישראל יערוך הפסטיבל מחווה לאמנויות המחול והתנועה מיפן.

סאבורו טשיגוורה - גדול הכוריאוגרפים היפנים כיום יגיע עם להקתו ויחד יעלו את המופע "מראות ומוזיקה" שעלה לראשונה בספטמבר 2009 בתיאטרון הלאומי החדש בטוקיו- הפקה לשמונה רקדנים וירטואזים באוירה מיסטית מלווה במוסיקת בארוק ותאורה מרהיבה עם הופעת סולו של סאבורו עצמו.

"אתה לא הולך לחפש אחר קוהרנטיות ביצירתו של סאבורו טשיגוורה, אתה הולך לחוות אותה.." (גארדיין) אחת הדוגמאות הבולטות והטובות ביותר של מחול-תיאטרון אמנותי שראיתי מעודי" (ניו-יורק טיימס).

עוד מיפן, קבוצת יאמאטו זוכת פרס ה- "ספיריט אוף דה פרינג'" בפסטיבל אדינבורו במופע וירטואוזי של תיפוף ותנועה שיתקיים עם השקיעה בהר הצופים. הקבוצה הרב תחומית נוסדה בשנת 1993 ומאז ביקרה בחמישים מדינות והופיעה מול יותר מחמישה מיליון איש. חברי הלהקה, המונה כיום 17 משתתפים, יצרו מופע המושתת על כשרון יוצא דופן של מוסיקאים בעלי יכולות נגינה ותנועה וירטואוזיים. מופע דינמי, מלא הומור, המשלב בין מודרנה ומסורת, ומספק לקהל שעתיים של קצב ואנרגיה.

"את התופים של יאמאטו אתה לא שומע עם האוזנים, אלא עם כל לבך וגופך..."
The Argus UK , Sureka Frnando)).

להקת מומיקס (ארה"ב) בניהולו של הכוריאוגרף מוזס פנדלטון, שבה לישראל והפעם עם "בוטניקה" - מופע המבוסס על הקשר שבין האבולוציה, החיים וארבע עונות השנה. עשרת הרקדנים מביאים אל הבמה את המושג "טבע" באמצעים של משחק, אקרובטיקה, פנטומימה, מחול, מוזיקה, תלבושות אקסטרווגנטיות ודינמיקה בימתית.

"אפקטים עשירים... תמונות מהממות... הנוצות של הרקדנים על הבמה מאפילות על נוצותיהן של נערות שעשועים בלאס וגאס...." New York Times, Brian Seibert))

מארגנטינה תגיע נטליה הילס, כוכבת הטנגו הידועה, יחד עם להקתה "טנגו דל סור" - נטליה כיכבה בלהיט ברודווי שובר הקופות "טנגו לנצח". הלהקה נחשבת לאנסמבל רקדני הטנגו הטובים ביותר בעולם ועוסקת באיתורם ובאימונם של רקדני טנגו צעירים אשר המכנה המשותף ביניהם הוא האהבה חסרת הפשרות לטנגו המהווה סמל למסורת הארגנטינאית ובסיס לאמנות בימתית אסתטית.

"הבמה מתעוררת לחיים ומתמלאת תשוקה כשנטליה הילס מובילה אנסמבל רקדני טנגו מן הטובים בעולם ... הרקדנים הנפלאים הללו מפגינים עבודת רגליים מורכבת, חושנית ודרמטית" (ניו-יורק טיימס-אליסטר מקאולי).

מסין תגיע ההפקה הוירטואוזית "התגלות הקונג פו - תשע מגילות", המגשרת בין התיאטרון והמחול הסיני לאמנויות הלחימה. המופע לא רק מציג את אמנות הקונג פו, אלא גם משרטט את התרבות, האמנות והפילוסופיה הסינית. המופע מורכב מתשע מגילות הנחשפות בזו אחר זו בפני הקהל: טוהר, סוטרא, התמדה ושקדנות, רוחניות, הקשבה, כושר, רוגע, מסירות, נאמנות, וגן עדן.

"מפראג לירושלים"- ערב משותף שיזם הפסטיבל ובו יבוצעו שני דואטים של זוגות רקדנים: האחד של "דוט 504"- מצ'כיה, מופע המתאר מציאות אפוקליפטית בה נותרו על פני כדור הארץ רק בני אדם, והשני של רועי אסף והדר יונגר-הראל-"שש שנים מאוחר יותר" מתוך פרויקט "הרמת מסך" 2011.

"דוט 504": "יצירה זו היא כל מה שיכולת לבקש מתיאטרון מחול: רקדנים מצוינים, טכניקה מדוקדקת לצד רעיונות תיאטרליים חכמים שגורמים לך לצאת מהאולם עם חומר למחשבה... (Metropolis, Anna Konigsmarkova).
"שש שנים מאוחר יותר":

"רועי אסף והדר יונגר-הראל הגישו ביצוע חלומי למפגש המורכב של הדואט הזה, שנע בין התרפקות להתנגשות, בין געגוע למוכר להתוודעות אל החדש, בין הענוג לאלים, הנרמז בעיקר. תנועה עגולה, חמה, נקייה, פה ושם בהילוך איטי, פה ושם בפטפוט אינטימי בלתי נשמע. תנועה שמתקדמת לאיטה אל החיבור האולטימטיבי שבו השניים הופכים, אחרי הזמן שהפריד, לפרח אחד על שני ראשיו וארבע זרועותיו..." (צבי גורן, "הבמה").

תיאטרון בינלאומי והפקות מיוחדות

המחזמר "המצעד" – שת"פ ישראלי – אמריקני- אנגלי
הפקה מיוחדת לפסטיבל – בבימויו של משה קפטן ובהשתתפות חני נחמיאס ורוני דלומי ומייקל הרפז, עם 28 שחקנים מארה"ב אנגליה וישראל. שיתוף פעולה עם בית הספר לאמנויות הבמה של יורם לוינשטיין והאקדמיה למוזיקה בירושלים

ויקטוריה טרי צ'פלין ובתה אורליה טרי עם הפקת התיאטרון הנדירה והמורכבת "רחש הקירות"

הקרקס של האחים פורמן –(בניו של הבמאי ההוליוודי האדיר מילוש פורמן) במופע המותח את גבולות הפיזיות והתיאטרון באהל קרקס שיוקם במיוחד ברחבת תיאטרון ירושלים

מאדינבורו - קבוצת "אד אינפינטיום" עם הפקת התיאטרון הייחודית Translunar Paradise אשר הוצגה בבכורה בפסטיבל אדינבורו האחרון

הפקה מוסיקלית תיאטרלית מיוחדת ביוזמת הפסטיבל תהיה המחזמר "המצעד" בבימויו של משה קפטן - שיתוף פעולה של בית הספר לאמנויות הבמה של יורם לוינשטיין והאקדמיה למוזיקה בירושלים. המחזמר מבוסס על סיפור שבמרכזו עמד היהודי ליאו פרנק שהואשם בשנת 1913 באטלנטה באונס ורצח נערה בת 13. המחזה היה מועמד בברודווי כשעלה בשנת 1998 לתשעה פרסי טוני ו- 6 פרסי דסק הדרמה. בהפקה מיוחדת זו לפסטיבל ישראל משתתפים 28 שחקנים מרודווי, ווסט אנד וישראל ובהם: אלסטייר ברוקשאו (לונדון) , קלסי קראוץ' פינטר (ניו-יורק), אדם צ'נדלר (ניו-יורק), חני נחמיאס (ישראל), מייקל הרפז (ישראל), רוני דלומי (ישראל) ועוד.
המחזמר מושר בשפה האנגלית.

מצרפת תגענה היוצרות ויקטוריה טרי צ'פלין וביתה אורליה טרי, עם הפקת התיאטרון הנדירה והמורכבת "רחש הקירות"- תיאטרון תעתועים של אשליה ופנטזיה המתאים למבוגרים ונוער. ההצגה מביאה אל מרכז הבמה את המדיום התיאטרוני על מכלול מרכיביו: אביזרים, תאורה, אשליות וקסמים, מחול, אקרובטיקה ועיצוב דינמי. המופע מגולל את סיפורה של אישה שעולמה מורכב מפיסות חיים הלכודים בבניינים נטושים, דירות ריקות וחפצים דוממים הקמים לתחייה.

"בשחקנית אורליה טיירי יש חן אלגנטי שובה לב וקסם בימתי רב ...שיתוף הפעולה בין אורליה טיירי ואמה, ויקטוריה טיירי צ'פלין, מביא לצופים דמויות סוריאלסטיות, יצורים דמיוניים, ועולם הפוך ופרוע..." (The Stage , Liz Arratoon).

מצ'כיה יגיע קרקס "האחים פורמן" (מטיי ופטר פורמן, בניו של הבמאי ההוליוודי מילוש פורמן) עם יצירה המתרחשת באהל קרקס שיוקם ברחבת תיאטרון ירושלים. המופע שזכה בשנת 2009 בפרס מופע התיאטרון הטוב ביותר בצ'כיה מגדיר מחדש את האירוע הקרקסי ויוצק לתוכו תוכן חדש כשהוא מעצים את הקשר שבין קברט ובין קרקס. האמנים מתחומי במה שונים- להטוטנים, רקדנים, שחקנים ועוד, משלבים בין וירטואוזיות פיזית ויצירתיות תיאטרונית והדמויות המוצגות על הבמה מעוותות וגרוטסקיות בהתאמה עם העולם הציורי שמאפיין את הקרקס הנודד.

"מופע חזותי מהמם, הקורא תיגר על התיאטרון הקונבנציונאלי..." CIRQUE / SPECTACLE)).

מאנגליה מגיעה קבוצת אד אינפינטיום עם הפקת התיאטרון הייחודית Translunar Paradise שהוצגה בבכורה בפסטיבל אדינבורו האחרון. ההצגה על-פי מחזה של ג'ורג' מאן ובבימויו, היא פנטזיה של גבר שאשתו שבה לביקור מעולם המתים. באמצעים תיאטרליים פשוטים, על במת תיאטרון חשופה, נעים על ציר הזמן שלושת שחקני הקבוצה כשהם רוקדים את חייהם של בני הזוג.

"חובה לראות! ... זו לא רק אחת מהצגות הפרינג' הטובות שראיתי, אלא הצגת הפרינג' טובה ביותר שראיתי מעודי..." (Alistair Smith, The Stage)."יוצא מן הכלל!" (Observer).

מקנדה תגיע קבוצת דה מונד עם ההפקה המיוחדת במינה Living Memory
של נורמן קנאק-מרקיז ודניאל מיילור. הקבוצה יוצרת תיאטרון פואטי המשלב אמצעים טכנולוגים עם ליצנות, בובות, חפצים ואביזרים. בהצגה זו נזכרת אישה בת 100 במהלך חייה הנראים כמגרש משחקים ענק ומדהים.

"תצוגה מטאפורית של חלל ילדות קסום... שובה את הצופה בעולם של דמיון... בסוף המופע נראה היה שהקהל זה עתה נחת אל הקרקע ממסע בעולם פנטסטי..." (Gabriel Jimenez Bernal ,El Universal ).

פסטיבל ישראל לילדים

גם בשנה זו יתקיים פסטיבל ישראל לילדים ובמסגרתו שיתוף פעולה עם המדיטק חולון: בכורה להצגה "ילדת הפעמון" הפקת המדיטק ותיאטרון בית ליסין, מחזה מוסיקלי לכל המשפחה, בהשראת אגדת-עם סינית עתיקה,לגילאי 6 ומעלה,מאת: נאוה סמל למוזיקה של בן ארצי ובבימויה של יעל מיטלמן. את האגדה מספר שגריר ישראל בסין לבתו קוֹנִי, בעת הטיסה שלהם מתל אביב לבייג'ינג. קוֹנִי מתנגדת לשליחות של אביה והוא מחליט לתת לה במתנה גוֹנְג קטן שיחשוף בפניה את התרבות הסינית אליה הם נוסעים. הגוֹנְג הופך לספר וממנו קורא אבא לקוֹנִי את האגדה, עד הנחיתה.המחזה הוקרא במסגרת התחרותית וזכה בפרסי המחזה והמוזיקה בפסטיבל פותחים מסך 2011.

מנימוקי השופטים: "יצירה המצטיינת בעושר לשוני ובמוזיקה מפעימה, המעוררים את דמיון הצופה. בימוי מדויק ומלא חן של יצירה מורכבת, המבוצעת היטב".

מארה"ב יגיעו לירושלים וחולון "האחים קרמאזוב המעופפים"- להקת ג'אגלינג מטורפת, שמורכבת מארבעה אחים יהודים מניו-יורק שמפגינים יכולות מרהיבות, וירטואוזיות ומצחיקות על הבמה. המופע הקומי המצליח שלהם, שמיועד לכל המשפחה, הוצג על הבמות בברודווי וברחבי העולם.
זוהי הופעתם הראשונה בישראל.

"100 דקות של חוכמה והומור שעוברות כמו טיל" The New York Times
"בידור מופלא! אל תלכו, אל תרוצו, פשוט עופו לראות את הקרמזוב המטורפים!" NY1
"רביעיית המטורללים האלה פשוט מדהימה!"WOR Radio

מוזיקה קלאסית מהארץ ומהעולם

פרויקט הענק הבינלאומי (צ'כיה, ארה"ב, ישראל): "הרקויאם של ורדי - רקויאם של התרסה"
שיחזור הקונצרט והסיפור של המוסיקאים היהודים במחנה טרזין
עם ששון גבאי ויונה אליאן, 80 זמרי מקהלת קון הצ'כית,
התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור וסולנים, בנוכחות הניצולים ומיסדי בית טרזין

אנסמבל "מוזיקה פיקטה" במוסיקת בארוק של אמריקה הלטינית

האורטוריה המפורסמת של ליסט – "קריסטוס"
בביצוע מקהלת קלוז' הרומנית והתזמורת הסימפונית ירושלים

ההרכב האוסטרי "אקסנטוס אוסטריה"

מרתון ברהמס בהנחיית גיל שוחט ובהשתתפות מיטב הסולנים והמוסיקאים הישראלים

"באך ועוד בעין כרם" - שלושה סופי שבוע של מוזיקה קלאסית בשכונת עין כרם הקסומה

פרויקט הדגל בתחום הקלסי השנה יהיה קונצרט היסטורי מרגש ויוצא דופן פרי שיתוף פעולה ישראלי- צ'כי ואמריקני: " הרקויאם של ורדי- "רקויאם של התרסה"- ביצוע מרגש המשלב נגינה, קטעי ארכיון ועדויות של ניצולים ממחנה טרזין שבצ'כיה, שם הועלתה הפקה זו לראשונה. הקונצרט בניצוחו של מורי סידלין ובהשתתפות השחקנים ששון גבאי ויונה אליאן, מקהלת קון הצ'כית על 80 משתתפיה, התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור וסולנים ישראלים. הקונצרט יתקיים בנוכחות ניצולי המחנה ומייסדי בית טרזין.

אירועי המוזיקה הקלאסית ייתרכזו השנה ברומנטיקנים הגדולים של המאה ה 19 – ליסט, ברהאמס וורדי לצד חשיפה של מוסיקת בארוק ממחוזות פחות מוכרים כמו דרום אמריקה.

מקולומביה יגיע הרכב "מוזיקה פיקטה" הנחשב לאחד השופרות החשובים בביצוע של יצירות המוזיקה הבארוקיות של דרום אמריקה. התוכנית הייחודית כוללת יצירות מלחינים מפרו ובוליביה מהמאות ה- 17 וה- 18, המביאות את אופייה המיוחד ויוצא הדופן של מסורת זו.

"מאזינים בעלי טעם רענן ואקזוטי לא יוכלו לעמוד בפני המוזיקה הזו..." ("אמריקן רקורדס גייד).

השנה יוקדש המרתון השנתי בהגשת גיל שוחט לברהאמס. תחת הכותרת "האם את אוהבת את ברהאמס?" יבוצעו יצירות המופת הקאמריות של המלחין על-ידי מגוון של הרכבים, ווקאלים וכליים, ומיטב האמנים הישראלים ובהם: שרון רוסטרוף-זמיר (סופרן), ברכה קול (מצו סופרן), יוסף ארידן (טנור), אלכסי קנוניקוב (בריטון), נתאי צרי (כינור), אסי מתתיאס (כינור), עמוס בועזסון (ויולה), צביקה פלסר (צ'לו), אלכס גורפינקל (קלרינט) ויקטור סטניסלבסקי (פסנתר), יובל אדמוני וטמי קנזאווה (דואו פסנתר) מיכל טל (פסנתר) גיל שוחט (פסנתר).

מאוסטריה יגיע האנסמבל האוסטרי "אקסנטוס אוסטריה" שהתפרסם בעשרים וארבע שנות קיומו בשילובים מרתקים בין הרומנסות הספרדיות העתיקות ומוסיקת הבארוק מהמאות ה-16 וה-17. ההרכב משתמש בכלים עתיקים כמו הויולה דה גמבה והטמבורין לצד כלים חדשים. בביקור בפסטיבל ישראל, יקיים האנסמבל הופעה אחת בלבד ויבצע יצירות מטורקיה והונגריה.

אירוע מוסיקלי ויוצא דופן יהיה ביצוע "קריסטוס" - האורטוריה המפורסמת של המלחין ההונגרי ליסט בביצוע מקהלת קלוז' מרומניה, התזמורת הסימפונית ירושלים, רשות השידור וארבעה סולנים בינ"ל, בניצוחו של מאיר מינסקי. מקהלת קלוז' תקיים גם קונצרט א-קפלה חד פעמי בימק"א.

כמו בכל שנה ימשיך הפסטיבל במסורת המוזיקה הקלאסית בשכונת עין כרם הקסומה והפעם "באך ועוֹד בעין כרם"- שלושה סופי שבוע עם שישה קונצרטים שבאך במרכזם לצד יוצרים חשובים נוספים.

בנוסף יתקיים במסגרת הפסטיבל יום האקדמיה למוזיקה ומחול (ישראל), במסגרתו במשך יום שלם, יופיעו תלמידים ומורי האקדמיה באולמות תיאטרון ירושלים.

ג'אז ומוסיקת עולם

מופע הצדעה לזמרת הג'אז שילה ג'ורדן בהשתתפותה ובהשתתפות נגנים ישראלים

ג'ון סקופילד (ארה"ב), גיטריסט הג'אז עם הרכב הנגנים - מייק אקרוט, בן סטריט וביל סטיוארט

הרכב "בנדה בילילי" מקונגו- מנגנים נכים שהפכו לסנסציה

"שהקול נהיה בדברו" – קונצרט מיוחד במוזיאון מגדל דוד

ערב חוצה גבולות מיוחד עם הסקסופוניסט ירוסלב יעקובוביץ במסגרת מועדון הג'אז- פיס

פסטיבל ישראל יקיים מחווה לזמרת הג'אז האמריקנית שילה ג'ורדן ובכך יצטרף לחגיגת ההוקרה שזכתה לה השנה עם קבלת פרס ה-NEA בלינקולן סנטר. לכבוד הופעתה בארץ יתקבץ הרכב נגנים ישראלים ללוותה: יונתן וולצ'וק - טרומבון וניהול מוסיקלי ,תומר בר – פסנתר, אסף חכימי – בס, יקי לוי – תופים. על המופע אומרת שילה: "אני נרגשת לקראת ההופעה בה אשיר סטנדרטים לצד חומרים נוספים שיהיו פועל יוצא של מצב הרוח והאווירה..והמוסיקאים שיצטרפו אליי..."

אמן ג'אז אמריקני חשוב נוסף שיגיע לפסטיבל הוא הגיטריסט ג'ון סקופילד- מנגני הג'אז המשפיעים ביותר משנות ה-70 ועד היום, בעל צליל יחודי ומאסטר באילתור ג'אז. סקופילד הנהיג הרכבי ג'אז רבים, הקליט למעלה מ 30 אלבומים כנגן מוביל, כולל שיתופי פעולה עם אמנים מובילים כדוגמת פט מת'יני, צ'ארלי היידן, אדי האריס, ביל פריזל, ג'ו לובאנו ועוד. הוא ניגן והקליט גם עם טוני וויליאמס, ג'ים הול, רון קרטר, הרבי הנקוק, ג'ו הנדרסון, ואגדות ג'אז רבות אחרות. למופע זה לפסטיבל ישראל מצטרפים אליו הנגנים: מייק אקרוט (פסנתר), בן סטריט (באס),והמתופף והמלחין ביל סטיוארט.

לקהל הרחב וללא תשלום: מועדון הג'אז של הפסטיבלים יתקיים ברחבת התיאטרון ובמדרחוב בן שטח- עם מופעים מדי ערב. בין המופעים יהיה מופע של ירוסלב יעקובוביץ- מבכירי הסקסופוניסטים הישראלים, יליד צ'כיה, הפועל כיום רבות בארה"ב, עם נגני ג'אז מישראל, ארה"ב וצ'כיה.

מוסיקת עולם

Benda Balili מקונגו- הרכב מוסיקלי אפריקני המשלב את סגנונות הרומבה, הרגאי, והבלוז, למוזיקה מקפיצה ושובה לב. נגני ההרכב ישובים על כיסאות גלגלים בשל נכות או מוגבלות פיזית. המופע מתוכנן להיות בשיתוף גורמים ירושלמים העוסקים באמנות ובאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.

פרויקט מוסיקלי מיוחד יתקיים במגדל דוד : "שהקול נהיה בדברו". קונצרט המאגד תחת קורת גג אחת מורשת של פיוטים וקטעי תפילה, מוזיקה ליטורגית מקורית ומוזיקה מן המקורות.יחודו של הקונצרט הוא בשילוב קטעי מוזיקה מעדות ישראל השונות: התימנית, הפרסית, האשכנזית, הספרדית (אנדלוסית) והעירקית. תזמורת בת את האמנים המבצעים בני העדות השונות, תחת שרביטו של המנהל המוסיקלי אריק רודיך. המופע אשר יתקיים למרגלות מצודת דוד, יהיה בעל מרקם מעורב של מוזיקה מודרנית (רוק, ג'אז ולאקטרונית) ומוזיקה אותנטית – אתנית.

תאריך:  23/05/2012   |   עודכן:  05/04/2012
אורה לפידות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קרסו טרייד אין, מקבוצת קרסו מוטורס, יוצאת בתחרות מאתגרת לכל המשפחה במהלך חול המועד פסח, בין התאריכים 8-12 לאפריל. הזוכה הגדול יזכה ברכב מתנה!!
05/04/2012  |  סיגל איל  |   הודעות כלליות
יו"ר מחוז ת"א והמרכז- לשכת עוה"ד בישראל, עו"ד אפי נוה, אמר היום בתגובה לצו עיכוב שהוצא בנוגע לפס"ד בעניינה של לבנת פורן: "פסק הדין שניתן ע"י ביהמ"ש המחוזי מבוסס עובדתית ומשפטית וכל הנסיונות להאריך את הקץ ולאפשר את המשך הסגת גבול מקצוע עריכת הדין לא יצליחו. מוטב שהגב' פורן תפנים את העובדה שזוהי סוף דרכה של הפעילות שבוצעה בניגוד לדין ותכבד את פסה"ד שניתן בעניינה".
05/04/2012  |  חמי כהן  |   הודעות כלליות
צורות של נשמה
05/04/2012  |  ארז מיר  |   הודעות כלליות
Technion Challenge – טורניר כדורעף חופים בינלאומי ראשון מסוגו בישראל, הסתיים בטכניון, במסגרת אירועי 100 שנה להנחת אבן הפינה לבניינו ההיסטורי.
05/04/2012  |  שני דגן  |   הודעות כלליות
מנהלי המחלקות הבכירים, אחיות וצוות עזר התייצבו בדוכני בדיקות ובאולם ההרצאות בקניון נהריה וקיבלו את פני הבאים. בדיקות הסוכר, לחץ הדם, רפואת השיניים, הגנטיקה והעיניים זכו לפופולריות רבה ובחלק מהמקרים סייעו לנבדקים לזהות תסמיני מחלות שמהן הם סובלים. כ-50 איש חתמו במהלך שלושת ימי היריד על כרטיס א.ד.י. להשתלות איברים. מנהל בית החולים ד"ר מסעד ברהום: "היריד השיג שתי מטרות עיקריות: האחת לסייע לאנשים לאבחן בעיות רפואיות והאחרת, להעלות לתודעה את מגוון השירותים שאנו מעניקים לתושבי הגליל המערבי". לאור ההצלחה נבדקת האפשרות לקיים את היריד בשנה הבאה בכרמיאל.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף יריב לוין מפגין צביעות
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
ראובן דינור
ראובן דינור
כאשר צבא מוקם להגן על אזרחי המדינה בהגדרתו וזו מטרתו העיקרית, אינו יכול שהגנה זו תיסדק והאזרחים עליהם הוא מגן יחטפו    ההגנה היא באחריותו ושומה עליו כגוף מבצע למנוע חטיפת אזרחים
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בספרו "סכין" חושף ראשדי את התקיפה שכמעט ושמה קץ לחייו    במהלך הרצאה התפרץ אותו צעיר לעבר ראשדי ובמהלך הקטטה האלימה דקר את הסופר בכל חלקי גופו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il