|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

מנכ"ל קיקה: "נעשה מאמץ לשלם שכר לעובדים"

עובדי קיקה הגיעו לחנות הסגורה בנתניה ואמרו: "זרקו אותנו לכלבים" 3,000 לקוחות שילמו ולא קיבלו סחורה עופר עיני מתערב במשבר: ההסתדרות פועלת לאגד את העובדים הערכות: קיקה חייבת 2-1 מיליון שקל למשרדי הפרסום
10/05/2012  |   TheMarker TheMarker   |   חדשות   |   תגובות
סניף קיקה. לא נקלט בחום בישראל [צילום: פלאש 90]

"לפני 8 חודשים נפתחה קיקה מתוך שאיפה להביא בשורה צרכנית חדשה לישראל. קיקה הציגה קונספט שונה וחדשני שדרש אורך נשימה שיווקי ופיננסי הבעלים האמינו בחברה והמשיכו להזרים כספים על-פי יכולתם. לצערנו, זה לא ניתן יותר" - כך אמר בצהריים מנכ"ל קיקה ישראל, צביקה גולדנברג. לדבריו, "בשעות הקרובות תוגש בקשה להקפאת הליכים ובמקביל נעשים מאמצי על לדאוג לתשלום השכר החודשי האחרון של כל עובדי הרשת שיקרים מאוד ללבי. אני תקווה שימצא פתרון שיאפשר לנו להפעיל מחדש את החנות כבר בשבוע הבא".

חברת אשטרום, המחזיקה ב-15% בקיקה ישראל, דיווחה לבורסה מוקדם יותר היום כי קיקה הודיעה לה שבכוונתה להגיש בקשה למתן צו להקפאת הליכים לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה על-מנת לאפשר גיבוש הסדר נושים של קיקה והפעלה זמנית שלה עד להשלמתו. עוד נכתב בהודעה כי התחייבויות קיקה כלפי אשטרום מסתכמות לסך של בכ-31.9 מיליון שקל בגין הלוואות בעלים וכי העמידה לטובת קיקה ערבויות לתאגידים בנקאיים המסתכמות במועד הגשת הבקשה לסך של כ-15 מיליון שקל. עוד צוין כי דמי השכירות שעל קיקה לשלם לאשטרום מסתכמים בכ-13 מיליון בשנה בשנה, מתוכם שולמו ע"י קיקה דמי שכירות עד חודש מארס.

"זרקו אותנו לכלבים"


מול חנות קיקה באזור התעשיה של נתניה, התקהלו כ-100 עובדים של החנות והמתינו לקבל את כספם. הם לא קיבלו את משכורת אפריל והיום, כשהגיעו לחנות, מצאו דלתות סגורות ומאבטחים שמנעו מהם להכנס.

"אין לנו כסף להתחיל את החודש", סיפרה יפה שדה, עובדת במחלקת הטקסטיל. "אני אחרי תאונת דרכים, ולא קיבלתי משכורת. אני רוצה לעבוד, לא להיות בבית. לא רוצים ביטוח לאומי - אני רוצה שיהיה לי לאן ללכת בבוקר".

ידעתם שהחברה בקשיים?

"שמענו שמועות. אבל לכל חברה בשנה הראשונה יש הפסדים".

נמרזל, מנהל החנות, ניסה להרגיע את העובדים: "חבר'ה, כל אחד יקבל את הכסף שלו "מדובר בהפתעה גדולה, כי עד הרגע האחרון הובטח שכל עובד יקבל את שכרו. לא ישנתי כל הלילה. אני אחראי על השכר של 230 משפחות".

איריס טייב, סגניתו של נמרזל, סיפרה כי אתמול בבוקר הבטיח המנכ"ל שהמשכורות ייכנסו עוד באותו יום אולם עד אחר-הצהריים נהיה כבר ברור שזה לא יקרה. "כולנו מאוד נסערים לגבי מה שקרה כאן", היא אמרה ל-TheMarker/ "כשקיבלתי את ההודעה שהולכים להקפאת הליכים שאלתי, מה קורה עם העובדים? לא קיבלנו תשובה".

כרגע העובדים צריכים להחליט, אם ללכת עם ייצוג של עו"ד פרטי, או עם ההסתדרות. לפי טייב, הם נוטים ללכת עם ההסתדרות. "אם לא נתאגד, לא נקבל כלום", טוען נדב אלכסנדר, עובד מחלקת תינוקות וילדים. מוקדם יותר, נמסר כי ההסתדרות פועלת על-מנת לאגד את העובדים לצורך המאבק.

כמה מהספקים הגיעו אף הם למגרש החניה של קיקה. "קיבלתי מייל לפני כמה ימים, לבוא לקחת את הסחורה - באתי ואין עם מי לדבר", מספר סשה, ספק קפה לחנות, "מהיום הראשון לא היה שם עם מי לדבר. זו הטעות הכי גדולה. ההנהלה התנהגה כמו חבורת ליצנים".

ויקטוריה, המנהלת האדמיניסטרטיבית של החנות, סיפרה כי "מאבטחים של אשטרום (הבעלים) לא נותנים לנו להיכנס לחנות וחוסמים לנו את הכניסה מכל הכיוונים. אנחנו עומדים פה בדרישה לקבל מכתב פיטורים כדי שנוכל לפחות ללכת ללשכה. לא קיבלנו את משכורת חודש אפריל וכנראה שלא נקבל ועל ימי העבודה בחודש מאי בכלל אין על מה לדבר. לפחות שיתנו לנו מכתב פיטורים. החברה זרקה אותנו לכלבים. המנכ"ל לא פה, סמנכ"ל הכספים לא פה ונציגי סלומון סטיטו ואשטרום (הבעלים) לא פה. היחידים שפה איתנו ותומכים בנו הם סמנכ"ל הלוגיסטיקה והתפעול וסמנכ"ל הסחר".

עובדים בכירים בחברה סיפרו על כ-3,000 לקוחות ששילמו לקיקה ועדיין לא קיבלו את המוצרים שהזמינו, מהם כ-900 לקוחות שהזמינו סחורה הנמצאת במחסני החברה בישראל ושילמו את מלוא מחיר ההזמנה או מקדמה בסך 35% מההזמנה וכ-2,000 לקוחות ששילמו מקדמה של 35% וההזמנה שלהם עדיין לא הגיעה לארץ.

הערכות: קיקה חייבת 2-1 מיליון שקל למשרדי הפרסום

הקריסה של רשת קיקה עלולה לפגוע גם בחברות פרסום ובגופי המדיה. לפי הערכות בענף, החברה נותרה חייבת 2-1 מיליון שקל למשרדי הפרסום ולמדיה. בשלב זה, כאשר החברה עומדת בפני בקשה להקפאת הליכים, משרדי הפרסום וגופי המדיה חוששים כי לא יראו את כספם.

מאז השקת רשת קיקה ב-2011, יצאה הרשת בקמפיינים נרחבים, בעיקר בזכייניות הטלוויזיה. לפי הערכות בענף, עד כה השקיעה הרשת כ-10 מיליון שקל בפרסום. ואולם חלק גדול מהסכום כבר נפרע. בשבועות האחרונים הייתה הרשת פעילה באופן מאסיבי בפרסום באמצעות קמפיין בכיכובו של השחקן דרור קרן.

בתקציב הפרסום של קיקה טיפל משרד הפרסום פוקס-גורן-גלעדי, ובתקציב רכש המדיה טיפל אורן יוניוב מיוניון. אם אכן הרשת תקרוס ולא תוכל להשיב את חובותיה, משרד הפרסום ורכש המדיה עלולים לספוג מכה כואבת. בתרחישים מסוימים יאלצו גם אמצעי המדיה לספוג חלק מההפסד. יוניון אמר היום כי הוא משוכנע שהרשת תשלם את הכסף: "אנחנו מנהלים דיאלוג עם קיקה ואנחנו כולנו תקווה שיעמדו בהתחייבות".

עבור משרד הפרסום מדובר גם בבעיה משפחתית, שכן בעלי המשרד הם בני משפחה של בעלי השליטה באשטרום נכסים - המחזיקה 15% ממניות קיקה. שלושת בעלי המשרד אינם נמצאים בישראל ולא ניתן היה להשיג את תגובתם.

בדרך להקפאת הליכים

ל-TheMarker נודע כי חובות חברת קיקה לבנק לאומי ולבנק הפועלים מסתכמים כיום ב60-50- מיליון שקל - זאת לאחר שבארבעת החודשים האחרונים הזרימה אשטרום הלוואות בעלים בהיקף של כ30- מיליון שקל, לפי גורם המעורה בפרטי החברה.

בימים האחרונים עלו השיחות בין הבנקים לבין נציגי החברה ונציגי הבעלים על שרטון, לאחר שדרישה חד-צדדית מהבנקים לפרוע אשראי לא נענתה. תשלומים שלקוחות ביצעו בכרטיסי אשראי מוחזקים בידי הבנקים, המסרבים לשחרר את הכספים לידי החברה נוכח חובותיה כלפיהם.

בעלי המניות ניסו לעניין את נציגי קיקה העולמית בהשקעה בחברה, אולם המגעים עם האוסטרים הסתיימו ללא הצלחה.

בעיות קליטה

בחודשים האחרונים נעשה מאמץ להבריא את החברה, ובעלי המניות, בעיקר אשטרום נכסים, הזרימו כספים לחברה על-מנת להמשיך להפעילה. ואולם לאחר שגם מאמצים אלה לא הניבו פירות, בעלי המניות החליטו להפסיק את ההזרמות לחברה.

מצבה העגום של קיקה ישראל נחשף בתחילה בדוחות הכספיים של אשטרום נכסים, לפיהם הכנסותיה של קיקה ב-2011 הסתכמו ב-27.3 מיליון שקל, והרשת רשמה רווח גולמי של 10.3 מיליון שקל, שהם 38% מהכנסותיה, והפסד תפעולי של 39.2 מיליון שקל. בעקבות הפסדיה הכבדים סובלת קיקה ישראל מגירעון של 58 מיליון שקל בהונה העצמי, ורואי החשבון שלה הפנו את תשומת הלב בדוח הביקורת לכך שקיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של קיקה כעסק חי.

אשטרום נכסים העמידה לקיקה ישראל הלוואת בעלים של 14.4 מיליון שקל וערבות של 15 מיליון שקל - 5 מיליון שקל מסכום זה בדצמבר 2011, ועוד 10 מיליון שקל בינואר 2012.

אתמול בסניף קיקה בנתניה, נרשמה תנועה דלילה - רק שלוש מתוך 11 קופות היו פעילות, והתורים היו רגועים. כאשר הזדהינו כלקוחות פוטנציאלים ותישאלנו את העובדים לגבי אפשרות להזמנה אישית של סלון או מטבח, נעננו כי "היום לא ניתן לבצע הזמנות אישיות מכיוון שהתוכנה לא עובדת".

כאשר העלינו חשש כי החברה נמצאת בקשיים וההזמנות לא יימסרו ללקוחות, המליץ אחד העובדים: "תקנו רק מה שאתם יכולים לקחת אתכם הביתה". עובדת אחרת הפגינה אופטימיות מול הלקוחות: "זה לא סוד שיש קשיים, אבל החברה תהיה בסדר - זו חברה חזקה ויש לה משקיעים ובעלים מאוד חזקים". בשיחות ביניהם הביעו העובדים בהלה ונכונות לחפש עבודה חדשה.

בתחילת ספטמבר, בפתיחת סניף קיקה בנתניה לקהל הרחב, הסתערו על החנות אלפי אנשים כדי לחזות בחנות הריהוט החדשה. ואולם בחלוף ההתרגשות מהפתיחה החגיגית, החלו הצרכנים להתלונן על מחירים גבוהים ושירות לוקה בחסר.

עמוד הפייסבוק של החברה הוצף בהאשמות קשות על קשיים באספקת המוצרים בזמן ועל תפקודו הבעייתי של מוקד שירות הלקוחות של החברה, שהופעל על-ידי חברה חיצונית ולא הוכשר לספק תשובות קונקרטיות על הזמנות ועניינים כספיים. לפני כחודשיים נעלם עמוד הפייסבוק של החברה ללא התראה מוקדמת.

בדצמבר, שלושה וחצי חודשים לאחר פתיחת החנות, פורסמה ב-TheMarker כתבה על חוסר ההתלהבות של הישראלים מהקונצפט החדש של קיקה בישראל. גורמים ברשת התעקשו אז כי יצליחו לחנך את הצרכן הישראלי; מנהלת השיווק של קיקה, אלית בן בסט נוריאל, אמרה אז: "אנשים בישראל לא רגילים לבתי כלבו שמציעים שלל מותגים, והמשימה שלנו היא לגרום להם להבין שיש קונצפט כזה. הדמיון לאיקאה הוא בעוכרינו. עם זאת, אנחנו בהחלט מרוצים. מחלקת הסלונים וחדרי השינה שלנו בגידול מטאורי".

מקיקה לא נמסרה תגובה. הבנקים לאומי והפועלים סירבו להתייחס לדברים.

פורסם במקור: TheMarker
תאריך:  10/05/2012   |   עודכן:  10/05/2012
עדי דברת-מזריץ, נתי טוקר, רותי לוי, סיון איזסקו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מנכ"ל קיקה: "נעשה מאמץ לשלם שכר לעובדים"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רמי לוי
10/05/12 10:33
2
א.
10/05/12 13:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כאב במהלך קיום יחסי מין, או בשמו הרפואי - דיספאריניה - יכול לגרום לבעיות במערכת היחסים המינית של כל זוג. בנוסף לכאב הפיסי, קיימת גם האפשרות להשפעות רגשיות שליליות, ולכן יש להתייחס לבעיה מיד כשהיא מופיעה.
10/05/2012  |  יפעת גדות  |   חדשות
עיריית ירושלים תפצה את עו"ד ניסן שאוליאן ב-3,000 שקל בשל התראה ששיגרה אליו בגין אי-תשלום דוחות חניה. שופט בית המשפט בעיר, עודד שחם, קבע (2.5.12), כי הכיתוב על גבי המעטפה היווה לשון הרע ופגיעה בפרטיותו של שאוליאן.
10/05/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
"עם כל ההבנה לרצונו של העותר להמשיך ולהתגורר בדירה בה הוא מתגורר מזה 20 שנה, מלאי הדירות בדיור הציבורי הוא משאב יקר ויש להעמידו לרשות הנצרכים לו והזכאים לו במיוחד בהתחשב בתור הממתינים לדירות בשיכון הציבורי. העותר אינו זכאי להתגורר בדירה נשוא העתירה, ורק משום מחדלם של המשיבות במשך השנים המשיך להתגורר בדירה שנים כה רבות. הותרת המצב על-כנו יהיה בה משום עידוד פולשים להיכנס לדירות ריקות של עמידר ולהיאחז בהן שנים שלא כדין, ולהעדיפו על פני מי שזכאי לדירה שנתוניה כנתוני הדירה בה מחזיק העותר".
10/05/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו יאפשר את חקיקת חוק הסדרת המאחזים שימנע את פינוי שכונת גבעת האולפנה, כך נודע ל'מקור ראשון'.
10/05/2012  |  זאב קם  |   חדשות
בזמן שהעולם ממשיך לחפש נואשות אחר מרפא לסרטן, כבר נמצא הפתרון למניעת אחד מכל שישה סוגי סרטן.
10/05/2012  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il