|
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
יבוא מקביל - גם לרכבים מסחריים
|
התיקון לצו יבוא הרכב מבקש לאפשר ייבוא מקביל גם של רכב מסחרי שמשקלו עד 3.5 טון, בהמשך לאישור היבוא המקביל לרכבים פרטיים
|
יבוא מקביל - גם לרכב מסחרי
|
|
|
|
|
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום ד', 23.5.12) את בקשת שרי התחבורה והתמ"ת לתיקון צו הפיקוח על מצרכים ושירותים, בנושא יבוא רכב ומתן שירותים לרכב, המהווה המשך לרפורמת הייבוא המקביל. נציגת משרד התחבורה, עו"ד שרית זוכוביצקי אור, הסבירה כי מדובר בשלב נוסף לרפורמה שהחלה ב-2010 לפתיחת ענף יבוא הרכב ועידוד יבוא מקביל. לדבריה, התיקון כולל שני אלמנטים, האחד הוא הרחבת סוגי הרכב שניתן יהיה לייבוא בייבוא מקביל והשני הוא לחייב יבואנים ישירים לייבא רכבים מיוחדים שדרושים לצרכים מיוחדים של בעלי עסקים. נציגי משרד התחבורה הסבירו כי כיום אפשר לייבא ביבוא מקביל רכב נוסעים פרטי שמשקלו מתחת ל-3.5 טון, והתיקון מבקש לאפשר ייבוא מקביל גם של רכב מסחרי שמשקלו עד 3.5 טון. כמו-כן, מציע המשרד להקל על היבואנים המקבילים, ולאפשר להם לייבא רכבים גם בתקינה שונה מהתקינה של הרכבים המיובאים בייבוא ישיר. נציגי משרד התחבורה הבהירו כי כל רכב ימשיך להיות מחויב לעמוד בתקינה אירופאית או אמריקנית. כמו-כן, ישנן הקלות בתנאים לקבלת רישיון יבוא והקלות באשר לסוכנים המורשים בחו"ל שמהם ניתן לייבא רכבים בייבוא מקביל. כיום ניתן להתקשר עם סוכנים בחו"ל שמכרו יותר מ-2,000 כלי רכב בשנה והתיקון מציע להוריד את הרף ולאפשר התקשרות עם סוכנים שמכרו יותר מ-1,500 רכבים בשנה. כמו-כן, נקבע בצו כי היבואנים הישירים לא יוכלו לסרב לספק רכבים מיוחדים שהם לא מייבאים היום לארץ מהיצרנים איתם הם בקשר, אם הם דרושים לצרכים מיוחדים של בעלי עסקים. נציגי משרד התחבורה הסבירו כי מדובר ברכבים מיוחדים הדרושים לבעלי עסקים, למשל לצרכים של הובלת מטענים מיוחדים או לצרכים תיירותיים מסוימים. במקרה של יבוא רכבים מיוחדים כאלה נקבעו הקלות בחובות של היבואנים כלפי הרוכשים. בכלל זה אישר ח"כ יצחק וקנין, שעמד בראשות הישיבה, כי אספקת מוצרי תעבורה לרכבים כאלה תהייה תוך 50 יום ולא תוך 7 ימים כמתחייב ברכבים שמיובאים בייבוא סדיר. כמו-כן, אישר וקנין כי התיקונים ייכנסו לתוקף עם פרסומן ברשומות.
|
תאריך:
|
23/05/2012
|
|
|
עודכן:
|
23/05/2012
|
|
עופר וולפסון
|
יבוא מקביל - גם לרכבים מסחריים
|
|
בתום מחלוקת ארוכה, שר האוצר אישר (יום ד', 23.5.12) כרית ביטחון בהיקף של 2.5 מיליארד ש"ח לקרנות הפנסיה הוותיקות שאינן בהסדר. הכרית נועדה להגן על החוסכים בקרנות אלו מפני סיכוני תנודתיות שוק ההון ומפני פגיעה אפשרית בקצבאות הזקנה. כמו-כן, צפוי האישור למנוע את הפחתת זכויות העמיתים שהייתה צפויה להתרחש ב-1 ביוני 2012.
|
|
|
היזמים משה ישעיהו, אייל אפלבוים ויהלומן הצמרת אברהם נמדר, ישקיעו 50 מיליון דולר בבנית מגדל משרדים שגובהו 147 מ"ר, ובו 28 קומות משרדים ושלש קומות מסחריות ברחוב המסגר פינת יצחק שדה בתל אביב. יהיה זה מגדל המשרדים הראשון מתוך 14, שייבנו במתחם המשרדים החדש של העיר "חסן ערפאה" המתעורר לחיים לאחר שנים רבות. יהיו בו 31,000 מ"ר משרדים ו-4,000 מ"ר מסחר.
|
|
|
שר התמ"ת שלום שמחון פנה (יום ד', 23.5.12) במכתב נוזף לשר האוצר יובל שטייניץ ובו כתב כי גילה שהאוצר מנהל מו"מ עקיף עם חברת אינטל ללא ידיעת הגורמים המקצועיים במשרד התמ"ת.
|
|
|
בפסיקתו של בית המשפט העליון בנושא פסלות ראיות קיימות שתי גישות, האחת חיובית והשנייה בעייתית. כך אומר (יום ד', 23.5.12) שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, במושב בנושא זה בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין. הפסילה המידתית, שבאה לידי ביטוי בפסק דין יששכרוב, היא זו הנראית להנדל חיובית. מדובר במצב בו ראיה תיפסל אם הושגה בדרך בלתי חוקית, וקבלתה תפגע בצורה קשה בזכויותיו של הנאשם. "בסופו של דבר זה יוביל לכך שהמשטרה תגיע לראיות טובות יותר", העריך הנדל.
|
|
|
המודל הישראלי הייחודי של הגישור - שתחילתו בהפניית הצדדים בכפייה בידי בית המשפט והמשכו לפי רצונם של הצדדים - נחל הצלחה. כך אומרת (יום ג', 22.5.12) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל רובינשטיין, ברמז לכוונתו של שר המשפטים, יעקב נאמן, להחיל בוררות חובה בחלק מן התיקים.
|
|
|
|
|
|
דן מרגלית
במרכז האמנויות בתל אביב, באולם ענק שהיה מלא עד אפס מקום, התקבצו יהורם גאון וחברי הגבעטרון להנעים משירי נעמי שמר, שהלכה לעולמה לפני 20 שנים
|
|
|
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
|
|
|
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|