|
עפרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס [צילום: סיון פרג´]
|
|
|
|
|
מכירות קבוצת שטראוס ברבעון הראשון הסתכמו ב-2.1 מיליארד שקל - גידול של 16.5% בהשוואה ל-1.8 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. כך עולה (יום ב', 28.5.12) מפרסום דוחותיה הרבעוניים של הקבוצה. מכירות הקפה של שטראוס הסתכמו ב-1.04 מיליארד שקל, בהשוואה ל-831 מיליון שקל אשתקד.
הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-65 מיליון שקל - שיעור של 3.2% מהמכירות - בהשוואה ל-70 מיליון שקל אשתקד. הרווח הגולמי עלה ל-731 מיליון שקלים לעומת 680 מיליון שקל - 7.4% עלייה והרווח התפעולי עלה ל-168 מיליון שקל - 9.1% עלייה.
למרות העלייה בה, חלה שחיקה בשיעור הרווחיות התפעולית של החברה, שנבעה מהגידול בהוצאות הקשורות לבניית פעילות שטראוס מים בסין ובאנגליה, ובהוצאות הקשורות לבניית פעילות המטבלים והממרחים הבינלאומית וכן מהשחיקה ברווחיות הגולמית בישראל ובקפה. בשטראוס ציינו כי פעילות הקבוצה הושפעה גם מעלייה במחירי חומרי הגלם ועלייה במחירי האנרגיה ובחלק מתשומות הייצור וכן כתוצאה מ"רגישות צרכנית גבוהה למחירי המוצרים והשירותים".
עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס, ציינה בתגובה לתוצאות כי "שטראוס ממשיכה לפעול לחיזוק מנועי צמיחה עתידיים, שיפור המעמד התחרותי של החברה והגדלת נתחי שוק, לצד המשך תהליכי התייעלות, שיפור וביצוע התאמות ארגוניות בחברה".
גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, התייחס גם כן לדוחות: "ברבעון הראשון של 2012 הקבוצה מציגה צמיחה במכירות וגידול ברווח התפעולי של הקבוצה, לצד אלו חלה שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית של הקבוצה הנובעת בין היתר מעליית מחיר חומרי הגלם בהשוואה לרבעון מקביל בשנה שעברה, ומהמשך עליות מחיר בתשומות הייצור והאנרגיה. לצד זאת, שטראוס ממשיכה בתהליכי התייעלות ומשקיעה בפעילות מסחרית ומבצעים לצרכנים בישראל. הקבוצה נערכת בימים אלה להשקת פעילות בתחום המטבלים והסלטים במקסיקו ובמקומות נוספים במסגרת השותפות עם פפסיקו, וכן להשקה צרכנית באנגליה בתחום המים במסגרת שיתוף הפעולה עליו הודענו בנובמבר האחרון עם קבוצת וירג'ן".