|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

50 עמדות ממוחשבות למידע על כלי רכב מיד 2

משרד התחבורה הודיע בוועדה לפניות הציבור כי בתוך כחצי שנה צפויות כ-50 עמדות ממוחשבות בפריסה ארצית שינגישו את המידע על כלי רכב משומשים לציבור
13/06/2012  |     |   הודעות כלליות   |   תגובות
מאת: קרן יפה - גדיש  |    |  איגוד המוסכים  |  iga.org.il/  |  תגובות

לפני כ-3 שנים, בעקבות פניות אזרחים, יזם חבר הכנסת מקלב, שהיה יו"ר וועדת הכנסת לפניות הציבור, דיון במליאת הכנסת בנושא הנגשת המידע של מאגר פרטי רכב במשרד הרישוי לעיון הציבור.

משרד התחבורה התחייב להקים מאגר מידע לכלי רכב פרטיים, כבר ברבעון הראשון של 2010. אך הדבר טרם קרה. בדצמבר 2010 התכנסה שוב הוועדה לפניות הציבור לדון בהקמת המאגר, נציגי משרד התחבורה טענו שהעיכוב בהקמת המאגר נובע מבעיות משפטיות הנובעות מחוק הגנת הפרטיות. ח"כ מקלב קרא למשרד התחבורה להניע את הקמת המאגר והודיע, שיקיים דיון מעקב בהמשך. היום התקיים דיון מעקב זה בוועדה לפניות הציבור בהנחייתו של יו"ר הוועדה ח"כ דוד אזולאי.

ח"כ אורי מקלב ציין כי: "שר התחבורה אמר שהוא מוכן לפתוח את המידע לציבור, אך החלק המעשי לא התקדם. ישנה הסכמה על מידע מסוים לבעלים ולא על הכל. כרגע, מידע זה כמעט ואיננו נגיש לציבור. מדובר בנושא בעל חשיבות בטיחותית ממדרגה ראשונה ולכן יש לפתוח אותו לכמה שיותר אנשים ולא רק לבעל הרכב, יש לוודא שלקונה תהיה גישה למידע לא רק דרך המוכר. כל התופעה של "אובדן להלכה" היא אבסורד – מי שמניע את התהליך, בסוף גם לא מוכן לבטח רכבים אלה. עלינו להגיע למקסימום שקיפות בעניין זה. משרד התחבורה מדבר על צנעת הפרט, אך המשמעות והיתרונות של חשיפת מידע זה גדולים לאין ערוך ויש לבחון עלות מול תועלת.

חנן אהרון, סגן מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה אמר כי: "בהתחלה רצינו להקים את מאגר המידע כך שבעל הרכב יוכל להיכנס לאתר באמצעות כרטיס חכם של ממשל זמין, אך כיון שהתעוררו בעיות של פגיעה בפרטיות החלנו בסוף להקים עמדות שירות ממוחשבות. בחרנו כבר זכיינים וכרגע יש 4 עמדות שירות בארבעה מחוזות של משרדי הרישוי הגדולים, כרגע ניתן לבצע שם שירותים כגון העברת בעלות, חידוש רישיון וכדומה. בקרוב ניתן יהיה להוציא בעמדות אלה מידע על ההיסטוריה של הרכב – עיקול, שיעבוד, מהות הבעלות הקודמת וכדומה. בתוך כחצי שנה צפויות כ-50 עמדות כאלה בפריסה ארצית. המידע קיים באיגוד חברות הביטוח וההתאמה המיחשובית תיעשה ביחד איתם, עם אגף מערכות מידע אצלנו ועם ממשל זמין.

לדברי שמואל מלכיס, יו"ר איגוד חברות הביטוח: "החובה של חברות הביטוח לספק את המידע כבר קיימת וקבועה בחוק גילוי נאות ובזמן חקיקת חוק זה התחייבנו להקים מאגר מידע. עוכבנו ע"י הממונה על רשות ההגבלים, כיון שיש כאן פעילות בין חברות ביטוח שהיא אסורה בד"כ. לבסוף, קיבלנו את אישור הממונה אך מבלי שנוכל לחייב חברות ביטוח להצטרף לפרויקט. על-פי הממונה אנו מחויבים לפנות גם לשלושת חברות הביטוח שאינן חברות איגוד והן הביעו הסכמתן להצטרף למאגר. הממונה הגביל אותנו לגבייה בסך 10 שקל בלבד ממבקש המידע ולכן אפשרויות תוכן המידע כרגע מצומצמות. כרגע, אנו נמצאים בשלב האפיון וכמעט כל חברות הביטוח חתמו שהן מוכנות להצטרף למאגר. יש לקחת בחשבון כי רק 40% מכלי הרכב במדינה מבוטחים בביטוח מקיף ולכן המאגר לא יפתור את הבעיה של 60% הנותרים, חברות הליסינג למשל מבטחות את עצמן ומטפלות ברכבים במוסכים שלהם.

ח"כ יוליה שמאלוב התייחסה לבטיחות הטיפול ברכבי הליסינג באותו הקשר ואמרה כי היא נסעה ברכב הליסינג שלה עם שני צמיגים שונים באותו הרכב ולא ידעה מכך. בנוסף ביקשה שמאלוב לתרגם את המידע בעמדות הממוחשבות לשפות נוספות.

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים אמר כי: "התחלנו את חקיקת חוק גילוי נאות ב – 2007, אך בגלל התנגדות משרד האוצר, משרד המשפטים, חברות ביטוח והליסינג, לא הצלחנו להביא לכך שהמידע יהיה זמין גם עבור רוכשים פוטנציאליים, אלא רק עבור בעל הרכב. באירופה ובארה"ב המצב שונה. יש לי פה דוגמה של קארפקס מארה"ב, ניתן לראות את המידע שחברת קארפקס מספקת באינטרנט: איזה בעיות היו לרכב? מי היו הבעלים הקודמים? מידע זה זמין גם עבור רוכשים פוטנציאליים. אין פה בעיה חוקית. אני מברך על ההתקדמות של משרד התחבורה, אך זה לא מספיק. אני מציע שהמידע של משרד הרישוי יכלול כמה שיותר מידע, כולל ממוסכים ושהזמינות שלו תעבור גם לחברות מסחריות דוגמת קארפקס, שהיא החברה המובילה בתחום זה בארה"ב, כך שכל אחד יוכל להוציא את המידע באינטרנט, רק לאחר הזדהות חזקה כמובן. בארה"ב, סוחרי רכב משווקים את האמינות שלהם באמצעות הקארפקס הזה. פנינו לגורמים מסחריים רבים שהיו נכונים לשתף פעולה, אך כיון שמשרד התחבורה מסרב להנגיש את המידע שקיים אצלו לאותן חברות, הן לא הסכימו להמשיך בתהליך, היות שמדובר בהשקעה גדולה. צריך לזכור כי כ-30,000 רכבים משוקמים בשיטת המסחר של ה"אובדן להלכה" עולים על הכביש בכל שנה וראוי שהציבור יקבל גילוי אודות מצב הרכב, איכות שיקומו וערכו המסחרי הנוכחי לפני הרכישה ולא לאחריה.

משה שטאובר בעלי חברה מסחרית בתחום הקמת מאגרי מידע אמר כי: "באנו לפני שנתיים והצענו את הרעיון של קאר פקס למשרד התחבורה, אנו מוכנים לאסוף את המידע מכל הגורמים הרלוונטיים ולהפכו לזמין באינטרנט ללא בעיות של אבטחת מידע, בדיוק כפי שניתן להוציא מידע על חשבון הבנק. אם היו משתפים איתנו פעולה, זה כבר היה קורה. אפילו קיבלנו אישור משפטי על חוק הגנת הפרטיות, אפילו מחברות ביטוח וממוסכים קיבלנו הסכמה לשת"פ ואנחנו ממתינים לשיתוף הפעולה של משרד התחבורה. במידה ומשרד התחבורה ישתף פעולה נוכל די מהר לחבר את כלל המידע מכלל הגורמים ולהנגיש אותו לציבור טרם רכישת הרכב.

לדברי אינגריד הר-אבן היועצת המשפטית של איגוד המוסכים: "יש לתת את הדעת על שתי נקודות משפטיות: לציבור חשוב לדעת על רכב שמצבו היה "אובדן להלכה" כיון שמדובר בשיעור נזק גבוה וכיון שהתיקון שהרכב עובר לא בטיחותי. לרוב, הרכב נמכר כאילו שהוא בסדר, בעוד הקונה לא מודע לעברו הבעייתי. משרד התחבורה עשה נכון שהוסיף זאת לרישיון הרכב וחבל שהוא חזר בו, הרבה יותר חשוב לדעת אם הרכב עבר תאונה קשה מאשר לדעת כמה קילומטראז' עשה הרכב. בנוסף, לחוק גילוי נאות יש היבט פלילי, אבל האכיפה לא קיימת במקרה של הגשת תלונה. כמו-כן, לא קיימת כלל האפשרות להגיש קובלנה כי החוק הושמט מחוק סדר הדין הפלילי ואני מבקשת להוסיף אותו".

ח"כ דוד אזולאי, יו"ר הוועדה סיכם את הדיון באומרו כי: "אנו יוצאים מפה עם בשורה שבתוך כחצי שנה יהיו פזורות ברחבי המדינה כ – 51 עמדות ממוחשבות שינגישו את המידע על רכב משומש לציבור ואני מברך על כך. אני פונה לאיגוד המוסכים בבקשה לשים שילוט ברור במוסכים על כך שבעל הרכב יכול לקבל את כל המידע על רכבו וכן שהאיגוד ימשיך לשבת עם משרד התחבורה לבדיקת האפשרות להוסיף את המידע שלו לעמדות הממוחשבות. בנוסף, תהיה פניה ללשכה המשפטית של משרד התחבורה בבקשה להוסיף את חוק גילוי נאות לחוק סדר הדין הפלילי. בנוסף, אני פונה למשרד התחבורה בבקשה להוסיף לעמדות שפות נוספות ומציע לו גם לפנות לחברות הליסינג ולבדוק אפשרות שהם גם יצטרפו למאגר זה. אני מציע שחברות ליסינג שלא רוצות לשתף פעולה, מוסדות ממלכתיים יחשבו פעמיים אם לרכוש רכב מאותה חברה". אזולאי סיכם את דבריו באומרו כי: "הנושא של אובדן להלכה פרוץ, רוכשים בתום לב משקיעים ממיטב כספם ולבסוף נוחלים עגמת נפש. כדאי לקיים פגישות בין כל הגורמים הנוגעים בדבר ולהגיע לפתרון בהקדם".

תאריך:  13/06/2012   |   עודכן:  15/06/2012
קרן יפה - גדיש
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
50 עמדות ממוחשבות למידע על כלי רכב מיד 2
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת דור אלון מקימה 10 תחנות תדלוק הכוללים מתחמים מסחריים בהשקעה של כ-40 מיליון שקל. בנוסף החברה מתכוונת להרחיב את תחום הקמעונאות ולפתוח סניפים מחוץ לתחנות התדלוק..עד סוף השנה תשלים דור אלון הקמתם של 10 תחנות חדשות עם מתחמים מסחריים מרביתם תחת המותג "אלונית". בשנים האחרונות צמחה הרשת בקצב מהיר ומספר התחנות בחברה כמעט הוכפל, עם תוספת של כשבע תחנות בשנה.
13/06/2012  |  דנה קריב  |   הודעות כלליות
אלווריון (Alvarion נאסד"ק: ALVR), הספקית המובילה לרשתות תקשורת בגישת פס רחב אלחוטי, כולל פתרונות תקשורת וקיבולת מידע, קיבלה הזמנה חוזרת מספקית הטלקומוניקציה מאורוגוואי, דדיקאדו טלקום, לאספקת אינטרנט אלחוטי בפס רחב ללקוחות הארגוניים של החברה במונטוידאו, אזור העסקים הראשי של אורוגוואי.
חברת רד בנד תוכנה, המובילה העולמית בשוק ניהול תוכנה סלולרית(MSM) עם למעלה מ 1.5 מיליארד מכשירים מבוססי תוכנת רד בנד, הודיעה היום כי Lenovo, יצרנית מחשבים אישיים ומכשירי הדור הבא לאינטרנט הסלולרי מהגדולות בעולם, בחרה בפתרון של רד בנד vRapid Mobile®, לספק עידכוני קושחה דרך האוויר (FOTA) למכשירי הטאבלט הפופולריים שלה מסדרת LePad. מכשיר ה- LePad הינו הטאבלט הראשון של Lenovo וניתן לרכוש אותו כיום בסין וברחבי העולם כולו.
PetMed Express, בית המרקחת המקוון הגדול בארה"ב, המשווק תרופות ותכשירים לחיות, יישם את פתרון Kaminario K2 של חברת קמינריו הישראלית, על-מנת להאיץ את התהליכים התפעולים והדיווח היומי. בעקבות יישום K2 השיגה PetMed Express שיפור ביצועים של 400% בתהליכי הדיווח ותהליכים תפעוליים.
קיידנס (Cadence), מובילה עולמית בתחום התכנון האלקטרוני, הודיעה כי פוג'יטסו סמיקונדקטור אימצה את מערכת תכנון השבבים המעודכנת של קיידנס בתשעת מרכזי התכנון של פוג'יטסו ברחבי העולם. פוג'יטסו סמיקונדקטור בחרה את המערכת של קיידנס בגלל יתרונות הזמן, הדיוק והעלות שהיא מציעה בפיתוח של שבבי המיקרו-בקרים שלה המצריכים אינטגרציה רחבת היקף, או LSI.
13/06/2012  |  מוטי שוימר  |   הודעות כלליות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il