הביקוש הגובר לאנשי שיווק ומכירות בשוק, הביא להקמתה של מכללה חדשה - מכללת "תמורה", המתמחה בצד היישומי של השיווק. במכללה אומרים, כי הלימודים בתמורה מדגישים את ההתמקצעות במכירות - ולא רק את התאוריות.
המרצים במכללה הינם בעלי רקורד ניהולי ועסקי רב שנים. בין המרצים: עופר כרמל, עד לא מזמן מנכ"ל זארה ובעבר, מנכ"ל קנה ובנה - ACE; ענת לוין, לשעבר מנכ"ל דלתא שיווק, סמנכ"ל אופיס דיפו וכיום מכהנת כסמנכ"ל GOLF & CO; יהודה צדר, לשעבר סמנכ"ל קו-אופ, מנכ"ל כל-בו שלום, כיום משמש כדירקטור במספר חברות ועוד "אנשי אשכולות" אחרים.
פרופ' יעקב קדם, ראש החוג להנדסה, תעשיה וניהול והיועץ האקדמי של מכללת תמורה, אומר כי בתקופה הבעייתית בה נמצאים היום הארגונים, הם מחפשים תשואה מיידית על ההשקעה בהדרכה - יותר כלים יישומיים לשיפור הרווחיות וחסכון בהוצאות.
יוסי צורי, מייסד "מכללת תמורה", פיתח שיטת הדרכה המתבססת על 5 עמודי תווך: יצירתיות, הכרה יסודית את "כלי מקצוע" השיווק והמכירות, שיפור המנגנון במוח האדם המתרגם תיאוריה לפרקטיקה, הבנה מעמיקה בתקשורת ביו-אישית ו"תהליך השכנוע" ושיטה ייחודית להדרכה ואימון.
צורי מוסרי, כי שיטת יוסי צורי שמה דגש על יושרה והוגנות, על העברת מסרים חיוביים, גישה סופיסטית (שעיקרה התבוננות, הקשבה והצגת שאלות).
הקורסים ממוקדים ענפית על-פי חלוקת ענפי המשק המובילים, כך שהבוגרים מגיעים לשטח מצוידים בכלים מתאימים לכל ענף וענף: נדל"ן, פרסום, היי-טק, בנקאות, ביטוח, מטבחים, רהיטים, מקצועות הכפופים למגבלות האתיקה המקצועית, כמו: רופאים, עו"ד, רואי חשבון.
בין הקורסים: "קורס יישומי לניהול השיווק", "קורס להכשרת מרצים/מדריכים לאנשי שיווק ומכירות", "קורס ניהול יצירתי למנהלי סניפים/חנויות", "קורס מכירה יצירתית", קורסים בתחום הקמעונאות, מצוינות בשרות ללקוחות, ניהול מו"מ, ניהול זמן, טלמרקטינג.
בין הנושאים הנלמדים: בניית אסטרטגיה שיווקית ומיתוג, חונכות עסקית למנהלים, שיטה לגיוס מנהלי מכירות ומנהלי סניפים, הקמה ועיבוי של מערכי מכירות וטל-שיווק, קמעונאות ועוד.
המכללה תפעיל החל מאוקטובר מרכזי לימוד באזור המרכז, אזור הצפון ואזור הדרום.