|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

עד המדינה חוזר לקשריו עם אולמרט

ש"ד: כך ויתרה העירייה על 19 מיליון דולר

ש"ד פורס את התהליך שהביא להפחתה של מחצית בהיטל ההשבחה שנגבה בפרויקט הולילנד: הפנייה לאולמרט, המעורבות של זקן והפגישות עם אנשי העירייה
12/07/2012  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
זקן. טיפלה גם בזמן חופשת הלידה [צילום: פלאש 90]

"תחזיק אותי"
במאי 1999 הוצאה להולילנד דרישת תשלום של 38 מיליון דולר בגין היטלי ההשבחה, סכום שלדברי ש"ד לא הפתיע את היזמים משום שהם צפו דרישה של 40-35 מיליון דולר. בתגובה ביקש ש"ד מהשמאים שעבדו עבור הולילנד להכין שומה שלא תעלה על 1.5 מיליון דולר, ואכן הולילנד הציעה לעירייה לשלם 1.1 מיליון דולר. "רציתי מלכתחילה להגיע ל-20 מיליון דולר. אם הם אומרים 38 ואנחנו אומרים 1, באמצע זה 20", הסביר. את הצעת הולילנד לפנות לשמאי מכריע תיאר כ"תחזיק אותי כדי שלא ארביץ לך"

"ידעתי מראש את כל התוצאות בוועדה המקומית, כי עבור זה שולם קודם שוחד". כך אומר (יום ה', 12.7.12) ש"ד בהמשך עדותו בפרשת הולילנד. הוא התייחס למסמך בו דיווח לראשי הפרויקט, עוד לפני התכנסותה של הוועדה, כי היא תדחה את ההתנגדויות לשינויים בו.

לדברי ש"ד, בתחילת שנת 2001 סיכם עם ממלא-מקום ראש עיריית ירושלים דאז, אורי לופוליאנסקי, כי היטל ההשבחה בגין תב"ע ד' יופחת כנגד שוחד בצורת תרומה ליד שרה. לדבריו, מנכ"ל פולאר השקעות, אביגדור קלנר, אישר את תשלום השוחד. סניגורו של קלנר, עו"ד איתן מעוז, העיר שטענת שוחד זו כלל אינה מופיעה בכתב האישום. סניגוריתו של שמעון גלאון, עו"ד יעל גרוסמן, הוסיפה: "זה לא המקרה היחיד. יש הרבה כאלה". כאשר העיר מעוז מאוחר יותר על ריבוי המקרים בהם יש צורך לרענן את זכרונו של ש"ד באמצעות הודעותיו במשטרה, השיב השופט דוד רוזן: "אני מתפלא שזה נעשה כל כך מעט. אני לא הייתי זוכר 10%". מעוז השיב, כי בעמודים הבאים של ההודעות מסר ש"ד גרסאות אחרות.

לטפל כמה שיותר מוקדם

בתב"ע ד' נקבע, כי היטל ההשבחה ייגבה על-פי חוק ועל-פי ההסכם עם עיריית ירושלים. לדברי ש"ד, חלקו השני של המשפט היה חריג ביותר, משום שמשמעותו הייתה שניתן יהיה לגבות את ההיטל לפי הסכם ולא על-פי החוק. הוא הזכיר, כי בגין תב"ע ג' שילמה הולילנד היטל השבחה של 20 מיליון דולר אל מול דרישה של 38 מיליון דולר. בשל כך, ביקשו אנשי העירייה לחשב את היטל ההשבחה לפני הוצאת תב"ע ד'.

לדברי ש"ד, לבקשתו של אמנון ספרן (מנכ"ל פולאר נדל"ן) הוא פנה בנושא ללופוליאנסקי כדי שהעירייה תסיר את דרישתה זו. "לפי ההסכמים עם העירייה ועוד איך הגיעו היטלי השבחה, כי נקבע בהם שעל כל דבר הכי קטן שישונה לעומת תב"ע ג' - מגיעים היטלי השבחה", הסביר. בעקבות פנייתו ללופוליאנסקי אכן הוסרה הדרישה, והוא טען שהדבר נעשה בעקבות תשלומי שוחד בדמות תרומות ליד שרה.

עוד אמר ש"ד, כי היזם הלל צ'רני ביקש שהיזמים יסללו בעצמם את הכבישים בפרויקט, שכן היטלי הסלילה עמדו להגיע ל-20 מיליון שקל. לדבריו, צ'רני ביקש ממנו כבר בפברואר 1999 לטפל בהיטל ההשבחה בגין תב"ע ג' - עשרה חודשים לפני כניסתן לפרויקט של פולאר, קרדן נדל"ן ולאומי השקעות. "היה חשוב לו להתחיל את הטיפול כמה שיותר מוקדם, כי זה היה משפיע על העסקה ועל הרווחים של הולילנד", הסביר.

ביולי 1999 נפגש ש"ד עם איתן מאיר, שהיה אז המשנה למנכ"ל העירייה, לדיון בהיטלי הסלילה. לדבריו, הפגישה נקבעה לבקשתו בידי שולה זקן, שהייתה מנהלת לשכתו של ראש העירייה דאז, אהוד אולמרט. "ביקשתי מאולמרט לאשר שאנחנו נסלול את הכבישים ואת המעורבות שלו בסיום המחלוקות שהיו ושיהיו בנושא היטלי ההשבחה", העיד ש"ד. "זקן אמרה למאיר שאולמרט מעוניין לגמור את הנושא כמה שיותר מהר".

איך להגיע ל-20 מיליון

במאי 1999 הוצאה להולילנד דרישת תשלום של 38 מיליון דולר בגין היטלי ההשבחה, סכום שלדברי ש"ד לא הפתיע את היזמים משום שהם צפו דרישה של 40-35 מיליון דולר. בתגובה ביקש ש"ד מהשמאים שעבדו עבור הולילנד להכין שומה שלא תעלה על 1.5 מיליון דולר, ואכן הולילנד הציעה לעירייה לשלם 1.1 מיליון דולר. "רציתי מלכתחילה להגיע ל-20 מיליון דולר. אם הם אומרים 38 ואנחנו אומרים 1, באמצע זה 20", הסביר. את הצעת הולילנד לפנות לשמאי מכריע תיאר כ"תחזיק אותי כדי שלא ארביץ לך. לא היה לנו כל רצון להגיע לשמאי מכריע, לא רצינו שהעירייה תהיה הראשונה שתציע שמאי מכריע ולכן הצענו את זה כדי להראות שאנחנו לא מפחדים".

השמאים בין הצדדים נפגשו מספר פעמים, אך לא הצליחו להגיע להסכמה. בעקבות זאת, פנה ש"ד לזקן, אמר לה ולאולמרט שאינו רוצה להגיע לשמאי מכריע, והיא הסדירה בידיעתו של אולמרט את הפגישה עם מאיר; הקשר ביניהם נמשך גם כאשר הייתה בחופשת לידה. לדבריו, אולמרט לא היה מרוצה מתיפקודו של מאיר בנושא ולכן החליף אותו באודי ניסן. "צ'רני היה מדווח יומית על כל הנושאים האלה, זה היה בנפשו", הוסיף.

בפגישה עם מאיר הסכימה העירייה להוריד את דרישתה ל-25 מיליון דולר, אך דרשה לקבל 5 מיליון דולר נוספים אם הקרקע תימכר בתוך שבע שנים. ש"ד התנגד בתוקף, משום שידע על המכירה העתידית שהוסתרה מהעירייה. עוד ביקש מאיר תוספת להיטלי הסלילה בסך 50 שקל למ"ר, וגם לכך התנגד ש"ד. העתק מסיכום הפגישה נמסר בידי אנשי העירייה לאולמרט, וש"ד נפגש עימו לאחר מספר ימים וסיכם איתו על פעולות לריכוך עמדתה של העירייה.
פרוטוקול, 12.7.12: ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח'
פרוטוקול משפט הולילנד, 12.7.12: המשך חקירתו הראשית של עד המדינה

תאריך:  12/07/2012   |   עודכן:  12/07/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יד שרה   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעל גרוסמן / Yael Grosman   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ש"ד: כך ויתרה העירייה על 19 מיליון דולר
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אולמרט מתאים :
12/07/12 11:21
2
מה חדש
12/07/12 11:33
3
עידןסובול
12/07/12 11:59
 
צדוק
12/07/12 13:00
 
עידןסובול
14/07/12 11:22
 
הנ"ל
14/07/12 11:29
4
שמעון אמסלם
12/07/12 12:16
5
אהבל
12/07/12 15:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

כפי שפורסם לראשונה אתמול בערוץ הספורט, סארי פאלח נמצא בארץ אך בשלב זה הוא בנתק עם מכבי חיפה. השחקן, שיצא לרומניה ללא אישור כדי לחתום בוואסלוי, שייך למכבי חיפה ויש לו חוזה לשנתיים הבאות. לכן, סביר להניח שבימים הקרובים יהיו התפתחויות בנושא.

הערכה אחת מדברת על כך שפאלח ייתנצל אך בכל זאת יושאל לקבוצה אחרת, או שבכל זאת יישאר בחיפה. בכל מקרה ההחלטה בנוגע לעתידו של הבלם תהיה של המאמן ראובן עטר. גם הקהל כאן הופך להיות פקטור ויהיה מעניין לעקוב אחרי התגובות שלו עם חזרתו של פאלח לאימונים. השחקן עצמו אמור להשתחרר מהצבא בתחילת שבוע הבא ובינתיים הוא ומשפחתו שומרים על שקט תקשורתי לאור ההתפתחויות האחרונות.


12/07/2012  |  תומר לוי  |   חדשות

אחרי שכבר נראה היה כי המשא ומתן בדרך לעלות על שרטון, בימים האחרונים חודש הקשר בין ולדימיר גלושצ'ביץ' לבעלי הפועל חיפה יואב כץ. החלוץ הסרבי, אחד המצטיינים בעונה האחרונה של האדומים, קיבל הצעה משודרגת מכץ והוא עשוי בכל זאת להמשיך עונה נוספת בקרית אליעזר.

המאמן ניר קלינגר צירף בפגרה כבר את מהראן לאלה מהפועל תל אביב, כאשר בנוסף במועדון הצליחו לשמור את יובל אבידור שחוזר על ידי מספר קבוצות אחרות בליגת העל. אם גלושצ'ביץ' אכן ימשיך עונה נוספת בסופו של דבר, להפועל חיפה צפויה להיות התקפה לא רעה בכלל.


12/07/2012  |  תומר לוי  |   חדשות

הקשר מחמוד עבאס הציע להפועל תל אביב לוותר על מענק החתימה שהם חייבים לו בסך 70 אלף שקלים על מנת שסכום זה ייחשב כמעבר שלו לבני סכנין. אך בתל אביב לא מוכנים להשאיל את השחקן בחינם ומכאן גם מגיע הכעס של בני סכנין.

על פי ההערכות מחזיקת הגביע חייבת לעבאס מענק חתימה, מענק גביע ושתי משכורות והוא מתכוון לבנות לבוררות אם העניין לא יסתדר עם הפועל תל אביב. בינתיים הוא הודיע כי אין בכוונתו לחזור לאימוני הפועל ת"א, למרות שהוא תחת חוזה בקבוצה.


12/07/2012  |  תומר לוי  |   חדשות
רוב המעשנים המפסיקים עם ההרגל מעלים במשקל, למרות מחקרים שהראו אחרת, ומוסיפים למשקלם בין 3.6 קילוגרם ל-5 קילוגרם בשנה הראשונה. אלו ממצאי מחקר אירופי חדש.
12/07/2012  |  יפעת גדות  |   חדשות
"בתי המשפט נדרשים להתחשב במצבם הכלכלי של בעלי הדין כאשר הם משיתים עליהם הוצאות משפט, אך אין משמעות הדבר כי צד שהפרוטה אינה מצויה בכיסו יהיה פטור תמיד מתשלום הוצאות כאלה, במיוחד כאשר מדובר בהליכי סרק". כך אומר (יום ד', 11.7.12) שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר.
12/07/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
חדשות נוספות ברשת  
ילד נפל מגובה ופעוטה שנכוותה ממים רותחים
18/04/2024  |  04:17  |  בחדרי חרדים   |   קובי ברקת
סוף עצוב: ספרי התורה לא שרדו את השריפה • תיעוד
18/04/2024  |  04:17  |  בחדרי חרדים   |   יענקי פרבר
יואלי שטיינברג מגיש מחרוזת שירי פסח
18/04/2024  |  04:17  |  בחדרי חרדים   |   אליעזר חסיד
יצחק דנון
איתמר לוין, יצחק דנון
איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
יוסף אליעז
יוסף אליעז
ביבי הבליג על כל הפגיעות בישראל, בחייליה ובאזרחיה    למרות דרישות שר הביטחון וצה"ל לקבוע יעדים ברורים מעבר להצהרות ריקות מתוכן, להחליט סוף-סוף מה הן מטרות המלחמה ולקבוע מתווה ליום ש...
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il