מעל ל-40 קמפיינים הוגשו השנה לתחרות המצוינות ביחסי ציבור ודוברות - "האריה השואג 2012", הנערכת מדי שנה על-ידי איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל. מספר ההגשות ירד בכ-10% לעומת אשתקד, נתון המשקף את הירידה בהשקעות בענף יחסי הציבור בשנה האחרונה, כתוצאה מהלך הרוחות החברתי-כלכלי.
נושאי ההגשות אף הם משקפים את האקלים החברתי וקמפיינים רבים עסקו במאבקים ציבוריים ביניהם: קמפיין הפורום לשוויון בנטל, קמפיין המשט לעזה, קמפיין מזרימים חיים לים המלח ועוד. נתון בולט בקמפיינים שהוגשו היה עיסוקם של משרדי יחסי ציבור רבים שעסקו בים המלח, שטיפלו בנושא החל בתחרות 7 פלאי תבל, צילומו של ספנסר טוניק, עידוד התיירות ועוד. ירידה מסוימת נרשמה בקרב עבודות שעסקו בתחומי הקמעונאות והצרכנות. יחד עם זאת הוגשו לתחרות גם עבודות שנעשו פרו בונו.
השנה, בדומה לתחרויות הבינלאומיות של קאן ואיפרה (האיגוד הבינלאומי ליחסי ציבור) שונתה מתכונת ההגשה והשיפוט למתכונת אינטרנטית באמצעות אתר אינטרנט שפותח על-ידי חברת 'יפעת' עבור האיגוד.
בראש חבר השופטים של התחרות, אשר הורכב מאנשי שיווק, תקשורת ויחסי ציבור, עמד ד"ר אזי לב און, ראש בית הספר לתקשורת במרכז האוניברסיטאי אריאל ובין השופטים ניתן למנות את
דוד גלבוע - מנהל בי"ס כותרת, קובי מידן, איילת גרדמן - יועצת תקשורת, דוד רגב -
הרשות השנייה, עופר פטרסבורג - עיתונאי,
ידיעות אחרונות, בני ברק - עיתונאי, ידיעות אחרונות, יהודה קונפורטס - עורך ראשי קבוצת אנשים ומחשבים, מירב לפידות - דוברת חברת דואר ישראל, רוני הרץ - פרסומאי, אורן הלמן - חברת החשמל, עטרה בילר - מומחית למיתוג, ערן ארדן - מנכ"ל Great interactive, דורי בן-ישראל - בעלים קבוצת Mizbala, ורד אורן - דוברת מכון התקנים, רני רוגל - יועץ תקשורת ועוד.
טקס חלוקת הפרסים והאירוע המרכזי של "האריה השואג" ייערך ב-22 ביולי באגף החדש במוזיאון תל אביב לאמנות.