|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
בית המשפט העליון לא ידע [צילום: איציק וולף]
פסק הדין במשפט אולמרט מגלה:

אולמרט הסתיר בימק"א את ידידותו עם ארנון

ארנון ייצג את אולמרט במשפט החשבוניות בליכוד ובמקביל ייצג משרדו את ימק"א במו"מ מול עיריית ירושלים בג"ץ דחה את הטענה שמדובר היה בניגוד עניינים - אך כעת אומר ביהמ"ש המחוזי, כי ביהמ"ש העליון לא ידע שבין השניים קיימת גם ידידות אישית עמוקה
15/07/2012  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט אולמרט   |   תגובות
אולמרט. "הידידות היא מן המפורסמות" [צילום: AP]

ארנון. פרש מייצוג אישי בימק"א

ביהמ"ש לא היה ער
"הטענה שלפיה עו"ד ארנון לא היה רק עורך דינו של הנאשם אלא גם חברו, לא נזכרה באף אחד משלבי הדיון בפרשת ימק"א... מאחר שבית המשפט שנתן את פסק הדין בפרשת ימק"א לא היה ער לטענות החברוּת עם עו"ד ארנון, אין למצוא באותו פסק דין אסמכתה למצב בו עובד הציבור נדרש לקבל החלטה בעניין שהמייצג בו אינו רק עורך דינו של עובד הציבור (בעניין אחר) אלא גם חברו"

דומה מאוד להולילנד
ההתנהלות בנושא היטלי ההשבחה של ימק"א דומה מאוד לזו שתיאר ש"ד בפרשת הולילנד. הדמיון בין המקרים יכול להתפרש בשני אופנים. מחד-גיסא ניתן לטעון, כי הדבר מוכיח שהתערבותו של אולמרט בהולילנד לא הייתה יוצאת דופן, וגם חתימתו על ההסכם עימה לא הייתה (כפי שטען ש"ד) אירוע חריג. מאידך-גיסא ניתן לטעון, כי העובדה שאולמרט התערב בימק"א בצורה שגבלה בניגוד עניינים, מלמדת שגם התערבותו בהולילנד לא הייתה נקייה משיקולים זרים

אהוד אולמרט הסתיר בתחילת שנות ה-2000 ממבקר המדינה ומבג"ץ את ידידותו האישית עם עו"ד יגאל ארנון, בכל הקשור לפרשת ימק"א. כך עולה מפסק הדין בעניינו של אולמרט. בדיקה חוזרת של פרטי פרשת ימק"א גם מעלה קווי דמיון בינה לבין פרשת הולילנד.

בשנת 1996, בזמן כהונתו של אולמרט כראש עיריית ירושלים, אישרה הוועדה המחוזית תוכנית להפוך את מתחם ימק"א בעיר - ובמרכזו מגרשה של בית"ר ירושלים - לאזור מגורים, מסחר, מלונאות וספורט יוקרתי. עקב כך, דרשה העירייה מאגודת ימק"א היטל השבחה בסך 26.4 מיליון דולר. ימק"א טענה שהיא פטורה לחלוטין מההיטל, אך לאחר מכן הציגה שומה נגדית ולפיה יהיה עליה לשלם 1.24 מיליון דולר בלבד.

לאחר פגישה במרס 1997, בה הכריע אולמרט בהסכמת ימק"א במחלוקות בין הצדדים, הושג הסכם ולפיו תשלם ימק"א 14.2 מיליון דולר, מתוכם 3 מיליון דולר בלבד במזומן. את היתרה התחייבה האגודה לשלם בצורה של 200 מקומות חניה נוספים עליהם תוכל העירייה לגבות "כופר חניה", וכמו-כן התחייבה להעמיד לרשות העירייה גני ילדים, בריכת שחייה, ספרייה, אולם אירועים ואולם מופעים. שמאי מטעם העירייה העריך את שווי התועלות הנוספות ב-14.4 מיליון דולר. ההסכם נחתם ביולי 1997, ואולמרט עצמו חתם עליו בשם העירייה.

מבקר המדינה: היה ניגוד עניינים

בשנת 2001 גילה מבקר המדינה דאז, שופט בית המשפט העליון בדימוס, אליעזר גולדברג, כי ימק"א יוצגה במו"מ מול העירייה בידי עו"ד יגאל ארנון, אשר ייצג את אולמרט באותה עת במשפטו (בו זוכה) בפרשת החשבוניות הפיקטיביות בליכוד, וקבע שאולמרט היה מצוי בניגוד עניינים. בעקבות זאת עתרה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ, בבקשה לבטל את ההסכם. השופטים תאודור אור, מרים נאור ואשר גרוניס דחו את העתירה. אור ונאור קבעו, כי אולמרט לא פעל בניגוד עניינים, ואילו גרוניס השאיר שאלה זו בצריך עיון.

במשפטו הנוכחי של אולמרט הסתמכו עורכי דינו, אלי זהר ורועי בלכר (שייצגו אותו גם בבג"ץ ימק"א) במידה רבה על אותה החלטה של בית המשפט העליון, וטענו שכשם שאולמרט לא היה בניגוד עניינים מול מייצגו דאז - כך לא היה בניגוד עניינים בטיפולו כשר התמ"ת בענייני לקוחותיו של עו"ד אורי מסר. השופטים מוסיה ארד, יעקב צבן ומשה סובל דחו טענה זו, לאחר שעמדו על שורה של הבדלים בין המקרים. בין היתר ציינו, כי ארנון פרש אישית מייצוג ימק"א והעבירו לעורכי דין אחרים ממשרדו, לאחר שהחל לייצג את אולמרט בתיק הפלילי.

"יחסים אישיים יותר טובים ממני"

השופטים מזכירים, כי זהר ובלכר העלו את פסק דין ימק"א כבר בתגובה ששלחו למבקר המדינה היוצא, מיכה לינדנשטראוס, כאשר הכין טיוטת דוח על ייצוגו של מפעל סיליקט בידי מסר. באותה תגובה נאמר: "קשרי החברות בין ראש הממשלה לבין עו"ד יגאל ארנון, שייצג באופן אישי את ראש הממשלה במשפט שנוהל נגדו אותה עת, כאשר משרדו ייצג את ימק"א במגעים עם עיריית ירושלים, לא נפלו מקשרי החברות בין ראש הממשלה לעו"ד מסר".

אולמרט עצמו התייחס לאותה ידידות בחקירתו במשטרה, באומרו שארנון היה מצוי עימו "בידידות גדולה והיה גם עורך דיני". בעדותו בבית המשפט אמר אולמרט: "יגאל ארנון היה חבר שלי ונשאר חבר שלי והקשר בינינו היה מהמפורסמות". ואילו מסר אמר בעדותו: "יגאל ארנון בשעתו היה ביחסים אישיים [עם אולמרט] יותר טובים ממני".

"הטענה לא נזכרה בפרשת ימק"א"

ארד, צבן וסובל אומרים, כי לכאורה ניתן להסיק מכך, שפסק דין ימק"א התיר לעובד ציבור לטפל בענייניו של מייצג עימו הוא מיודד - אך לא כך הוא. ראשית, הם מזכירים, ארנון לא ייצג בעצמו את ימק"א מול אולמרט והעירייה. כאן הם מגיעים לנקודה ממנה עולה ההסתרה של אולמרט באותה עת, אשר ייתכן שהשפיעה הן על מבקר המדינה והן על בג"ץ:

"שנית, הטענה שלפיה עו"ד ארנון לא היה רק עורך דינו של הנאשם אלא גם חברו, לא נזכרה באף אחד משלבי הדיון בפרשת ימק"א: לא בדוח מבקר המדינה בפרשה זו, לא בתגובה שהעירייה והנאשם הגישו לעתירה ביום 31.5.01 ולא בפסק הדין בעתירה מיום 25.3.04. יתר על כן, טענת החברוּת בין הנאשם לבין עו"ד ארנון לא נזכרה אפילו בתגובת הנאשם לטיוטא של דוח מבקר הדמינה בנושא מפעל סיליקט. הטענה הועלתה לראשונה בתגובת הנאשם לטיוטא הסופית של אותו דוח ביקורת, שהינה מסמך מאוחר למסמך התגובה לטיוטא המקורית.

"מאחר שבית המשפט שנתן את פסק הדין בפרשת ימק"א לא היה ער לטענות החברוּת עם עו"ד ארנון, אין למצוא באותו פסק דין אסמכתה למצב בו עובד הציבור נדרש לקבל החלטה בעניין שהמייצג בו אינו רק עורך דינו של עובד הציבור (בעניין אחר) אלא גם חברו".

דמיון בין ימק"א להולילנד

כאמור, ההתנהלות בנושא היטלי ההשבחה של ימק"א דומה מאוד לזו שתיאר ש"ד בפרשת הולילנד. לדברי ש"ד, העירייה דרשה היטל השבחה של 38 מיליון דולר, היזמים הציעו לשלם 1.5 מיליון דולר, ולבסוף הושג הסכם על 20 מיליון דולר. גם בהסכם זה היה אולמרט מעורב וגם עליו הוא חתם אישית. לטענת ש"ד, מעורבותו זו לטובת היזמים נבעה מהשוחד שקיבל מהם.

הדמיון בין המקרים יכול להתפרש בשני אופנים. מחד-גיסא ניתן לטעון, כי הדבר מוכיח שהתערבותו של אולמרט בהולילנד לא הייתה יוצאת דופן, וגם חתימתו על ההסכם עימה לא הייתה (כפי שטען ש"ד) אירוע חריג. מאידך-גיסא ניתן לטעון, כי העובדה שאולמרט התערב בימק"א בצורה שגבלה בניגוד עניינים, מלמדת שגם התערבותו בהולילנד לא הייתה נקייה משיקולים זרים.
פס"ד: בג"ץ 2758/01, התנועה למען איכות השלטון נ' עיריית ירושלים ואח'
דחיית עתירה לביטול ההסכם בין עיריית ירושלים לימק"א בטענה לניגוד עניינים של אולמרט
דוח על הביקורת בשלטון המקומי, 2001: עיריית ירושלים
דוח מבקר המדינה על פרויקט ימק"א ומעורבותו של אולמרט בהפחתת היטל ההשבחה

תאריך:  15/07/2012   |   עודכן:  15/07/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי קורב   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי אברבנאל   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אליעזר גולדברג   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אשר גרוניס / Asher Grunis   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יגאל ארנון /  Arnon Yigal"   יגאל ארנון ושות', משרד עורכי דין ונוטריון / Yigal Arnon & Co, Law Office   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם דנציגר / Yoram Danziger   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יעקב צבן   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מוסיה ארד   מיכה לינדנשטראוס   מני מזוז / Meni Mazuz   מרים נאור / Miriam Naor   משה טלנסקי   משה  ישראל   משה לדור   משה סובל / Moshe Sobel   משה שמיר   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   נוית נגב   ניגוד עניינים   ניל הנדל / Neal Hendel   נעמי גרנות   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין   תאודור אור 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אולמרט הסתיר בימק"א את ידידותו עם ארנון
תגובות  [ 19 ] מוצגות   [ 19 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יהוה
15/07/12 09:44
2
מאיצת חלקיקים
15/07/12 10:06
3
חזק הנביא
15/07/12 10:08
 
המום
15/07/12 10:47
 
ירדנה
15/07/12 16:06
4
עידןסובול
15/07/12 10:48
 
הנ"ל
15/07/12 11:41
5
בוננזה
15/07/12 11:55
6
אא
15/07/12 11:58
7
משחק מכור
15/07/12 12:39
8
קורןנאוה טבריה
15/07/12 14:19
 
צביקי מירושלים
15/07/12 16:17
 
קורןנאוה טבריה
16/07/12 03:56
9
קונפוציוס
15/07/12 16:21
10
=צדיקוב
15/07/12 16:52
11
שמעון אמסלם
15/07/12 18:26
12
אברהם מערב השומרו
15/07/12 19:02
13
4 במאה
16/07/12 02:30
14
בן בנימינה
16/07/12 23:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שוטרי מג"ב שנקלעו למקום נטלו יוזמה וגררו את החמור בשולי הכביש עד לצומת הקרוב ומשם הועבר לשטחי הרשות.
15/07/2012  |  יצחק אלהרר  |   חדשות
בסוף השבוע שעבר התקיימו בלוב, בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינה זו, בחירות דמוקרטיות וחופשיות, למועצה מחוקקת זמנית בת 200 חברים - 120 "עצמאיים", כלומר נציגים של שבטים וערים, ו-80 נציגי מפלגות כלל ארציות. בעת כתיבת שורות אלו עדיין לא התפרסמו התוצאות הרשמיות, אך לפי הערכות המשקיפים זכו הכוחות האיסלאמיים במיעוט ממושבי הפרלמנט. יש להזכיר כי בשנה האחרונה צץ בלוב זרם סלפי ג'יהאדיסטי שבראשו עומד עבד אלחכים בלחאג', והוא הדאיג מאוד חלק מהמשקיפים החיצוניים.
15/07/2012  |  מרדכי קידר  |   חדשות
שר החינוך, גדעון סער, אמר (יום א', 15.7.12) כי על החברה הישראלית למנוע הגעת אנשים למצב שבו הם עושים מעשה נואש כהצתת עצמם.
15/07/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
אמו של מוחמד בועזיזי, אשר הצית עצמו למוות בתוניסיה וחולל את מהפכות האביב הערבי, נעצרה ביום שישי לאחר שהעליבה שופט.
15/07/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
גינדי החזקות מכרה (יום ו', 13.7.12) 142 מתוך 234 הדירות שתבנה בצפון שהם. תמורת המכירות – 304 מיליון שקל. הדירות, המיועדות רק לתושבי שהם ובני משפחותיהם, נמכרו תוך 90 דקות, במשרד מאולתר שהחברה פתחה בישוב. הסיבה לביקוש השיא הן הנחות של 175 עד 300 אלף שקל שהחברה נתנה לקונים.
14/07/2012  |  אלעזר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט אולמרט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
מצא: פס"ד אולמרט לא משורין מפני ערעור  /  איתמר לוין
בתו של אולמרט ובנו של השופט מלמדים יחדיו  /  איתמר לוין
"מתקפה אישית משולחת רסן"  /  איתמר לוין
הוא זכאי - עם "עננה" כבדה  /  אברהם פכטר
הקלון, קלון של אולמרט – הידיים, ידי זקן  /  אפרים הלפרין
לא העכבר גנב, החוק גנב  /  אהוד פרלסמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il