רכבת ישראל תרכוש מחברת ווסלו הספרדית תשעה קטרים נוספים בעלות 150 מיליון שקל, לאחר שמשרד האוצר אישר את העסקה. הקטרים החדישים, מדגם Euro3200, מסוגלים להניע רכבות נוסעים במהירות של 160 קמ"ש, וצפויים להיקלט ברכבת ישראל החל בדצמבר 2013 ובמהלך 2014.
הקטרים החדשים יתווספו ל-15 קטרים מדגם זה שאותם תקלוט הרכבת בשנה הקרובה, ול-14קטרים מדגם Euro4000 שרכשה הרכבת מווסלו בשנה שעברה והשלימה את קליטתם השנה.
ווסלו (Vossloh) זכתה בתחילת 2011 במכרז שפירסמה רכבת ישראל לאספקת 15 קטרי דיזל תמורת 70 מיליון יורו, עם אופציה לרכישת חמישה קטרים נוספים. משנותרה במכרז לבדה, לאחר יציאת סימנס ובומברדיה מהמכרז, ניהלה מולה רכבת ישראל משא ומתן לרכישה מיידית של תשעה קטרים נוספים כרכש חירום. זאת, מאחר שלוחות הזמנים לאספקת 150הקרונות הדו קומתיים שרכשה הרכבת מבומברדיה הוקדמו בלא שנרכשו עבורם די קטרים.
בסך הכל סיכמה הרכבת מול ווסלו על רכישת 29 קטרים בכ 100 מיליון יורו. מדובר בקטרי דיזל הניתנים להסבה להנעה חשמלית, וישמשו לגרירת רכבות הנוסעים. הקטרים
הנוכחיים יחליפו את הצי הישן יחסית בחטיבת המטענים.
הקטרים מדגם EURO 3200AC, אגב, תוכננו להגיע למהירות מרבית של 200 קמ"ש, ומצוידים במנוע (EMD) מאושר לשימוש בביו דיזל. כעת ביקשה הרכבת ממשרדי האוצר והתחבורה לאשר לה רכש נוסף מווסלו של תשעה קטרים ¬ תוך הבטחה להוזלת מחירם. קטרים אלה ייתנו מענה למימוש הצפוי של האופציה של הרכבת בחוזה מול חברת בומברדיה לרכישת 72 קטרים, בנוסף ל-150 שעל רכישתם כבר סיכמה.
רכבת ישראל קיבלה מהאוצר הסכמה עקרונית לביצוע הרכש במסגרת מימוש אופציה, ובימים אלה מנהלת משא ומתן מול בומברדיה כדי לכלול בעסקה מרכיבים נוספים, כמו השבחה של קרונות ישנים והקמת סדנאות בישראל.
מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר, מסר בתגובה: "אני מברך על החלטת משרד האוצר לאפשר לחברת הרכבת להגדיל את הזמנת הקטרים מחברת ווסלו. קטרים אלה הם חלק משמעותי מהתהליך שאנו מבצעים בימים אלה למען הגדלת תדירות הרכבות, שיפור העמידה בלוחות הזמנים ומתן השירות הטוב ביותר לנוסעינו".