דרמה בענף התחבורה: שר התחבורה ישראל כ"ץ הדיח היום בבוקר (ג', 31.7.12) במפתיע את
אורי יוגב מתפקיד יו"ר דירקטוריון
רכבת ישראל. יוגב כיהן כממלא-מקום היו"ר מזה שנה וחצי. לפי שעה, לא ברורות נסיבות ההדחה. כץ הודיע כי ימנה לתפקיד היו"ר את סגן ראש השב"כ היוצא, דורון וייס.
בהודעת
משרד התחבורה נמסר כי "השר כ"ץ הודה ליוגב על חלקו בקידום הרפורמות החשובות שמוביל משרד התחבורה ברכבת וציין כי נוכח האתגרים הגדולים הניצבים בפני הרכבת, נדרש כיום יו"ר פעיל, בהיקף מלא, שיסייע לה להשיג את כל יעדיה".
כ"ץ עצמו הוסיף: "אני משוכנע כי שיתוף פעולה בין יו"ר הדירקטוריון החדש למנכ"ל הרכבת, יאפשר לחברת הרכבת להמשיך את תנופת הפיתוח חסרת התקדים ולשנות מהיסוד את רמת השירות והבטיחות שלה".
אורי יוגב אמר בתגובה: "בשנת 2003, כראש אגף התקציבים באוצר, האמנתי בפיתוחה של הרכבת והקציתי כ-24 מיליארד שקל לפיתוח והקמת חברת רכבת בע"מ שתביא לפיתוח הפריפריה ולחיבור ערים ויישובים נוספים לרשת מסילות הברזל. הוא הוסיף כי "ב-2010, כיו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, הובלתי בין השאר את תוכנית 'נתיבי ישראל' המחברת את הצפון לרשת המסילות, מגדילה משמעותית את צי הרכבות ומקדמת את הסבת הרשת לרכבות חשמליות".
לגבי תפקידו ברכבת אמר יוגב כי "לחברת רכבת ישראל הגעתי לפני למעלה משנתיים לבקשת ראש הממשלה, על-מנת לסייע לחברה להפוך לגוף תחבורה חזק ויעיל המתפקד בצורה מיטבית. בתקופה זו פעלתי למימוש מדיניות הממשלה, שאני, כאחד מיוזמיה, מאמין בה ומקדם אותה זה למעלה מעשור. את עבודתי בחברה התחלתי על-רקע משבר קשה ואני חושב שנעשו שינויים דרמטיים וחיוביים בחברה. אם וכאשר דורון וייס ימונה ליו"ר פעיל, אסייע לו בכל דרך אפשרית".