|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

גאורגיה פותחת את שעריה בפני משקיעים זרים

חברת דירוג האשראי הבינלאומית "FITCH" מעלה את דירוג האשראי של הבנקים המובילים – "TBC " ושני בנקים נוספים
05/08/2012  |     |   הודעות כלליות   |   תגובות
מאת: גל זרביב  |    |  פרץ תקשורת בע"מ  |  spr-peretz.com  |  תגובות

גאורגיה פותחת שעריה בפני משקיעים ישראלים ומקבלת גיבוי מחברת דירוג האשראי הבינלאומית "FITCH" שמעלה את דירוג הבנקים המובילים במדינה. בגאורגיה יוצאים במסר ברור למשקיעים: "יש לנו אפס סבלנות לשחיתות", כך לדברי שר האוצר הגאורגי הצעיר (38), דימיטרי חיבינדנדז'ה. לדבריו, דרכה של הכלכלה הגאורגית ברורה: למשוך עסקים והשקעות ככל הניתן. השוק הגאורגי די קטן ולכן החזון הוא להפוך ל-HUB אזורי. להפוך את המדינה למרכז לעשיית עסקים באזור.

כדי להפוך את כלכלת המדינה לכר נוח לביצוע עסקים, מקפידים בגאורגיה על מספר דגשים: מיסוי נמוך, פשוט והוגן; גמישות בשוק העבודה לטובת העסקים; יצירת ממשל הוגן ופרו-עסקים; יצירת תשתית נוחה למסחר; מערכת בנקאות יציבה ושמרנית ושמירה על היצע אנרגיה יציב וזול.
"ירדנו מ-21 סוגי מס שונים ב-2004 ל-6 סוגי מס בלבד כיום", אומר השר.

בגאורגיה שיעור המע"מ עומד על 18%, מס חברות העומד על 15%, מס הכנסה שווה לכולם ולא פרוגסיבי העומד על 20%, מס על הכנסות מריבית ודיבידנד של 5% ומס ייבוא שעבור רוב המוצרים עומד על 0% ומגיע עד ל-12%.

לצד המיסים הנמוכים, מציעה גאורגיה פטור ממס למשקיעים זרים שמביאים עימם עסקים בתחום המסחר.

בגאורגיה מעוניינים ליצור תשתית נוחה לתאגידים גלובאליים, שינהלו ממנה את עסקיהם האזוריים ולמעשה כבר היום משמשת גאורגיה כצומת סחר עיקרי של תעשיית הרכב.

למרות המיסוי הנמוך, שומרת גאורגיה על רמת חוב נמוכה יחסית לתמ"ג. השמירה על רמת החוב יחסית לתמ"ג מתאפשרת בזכות איזונים ובלמים שמופעלים במערת השלטונית על-מנת לא לחצות קווים אדומים כלכליים מטעמים פוליטיים,כפי שנעשה במדינות רבות.

בשנים 2003-2008 צמחה כלכלת גאורגיה ב-9.6% בממוצע בשנה. ב-2009, בשל המשבר הכלכלי הגלובאלי והמלחמה עם רוסיה, היא התכווצה ב-3.8%, אך מאז התייצבה וקצב הצמיחה השנתי הוא 6.2%.

אולם, כבר ב-2010 המשק שוב צמח בכ-6.4% וב-2011 בכ-6.8%. על-אף הצמיחה, על המשק הגאורגי המתפתח להתמודד עם אתגרים אדירים: פערים בין אזורי הכפר והפריפריה לבין המרכז העירוני של המדינה, שיעור אבטלה גבוה של כ-15.2%, הכנסה נמוכה, גירעון במאזן התשלומים כשההכנסה הממוצעת במדינה עומדת על כ-400 דולר בחודש (כ-1,600 ש"ח) והתמ"ג מסתכם בכ-3,094 דולר.

ענפי ההשקעה החזקים ביותר בגיא ורגיה כיום הם התיירות והאנרגיה. בענף התיירות לדוגמא, חל זינוק במספר התיירים מ-160 אלף ב-2003 ל-2 מיליון ב-2010. הממשלה המקומית משקיעה בעידוד פיתוח תשתיות לקליטת תיירים ובמדינה מקווים כי בקרוב מספר המבקרים במדינה יעבור את מספר תושביה – כ-4.3 מיליון איש.

במקביל, משקיעה גאורגיה משבים רבים בפיתוח תשתיות לייצור חשמל הידראולי ולניצול 2,500 ויותר הנהרות בהם התברכה. 95% מתצרוכת החשמל במדינה מסופקת ע"י חשמל הידראולי ועל-פי נתוני משרד הכלכלה, גאורגיה מנצלת רק 18% מן החשמל המיוצר.

כבר עתה,הולכת ונשלמת בנייתה של מערכת אדירה להובלת חשמל, מתחנת הכוח ההידראוליות של גאורגיה לטורקיה. בעתיד, מתכננים הגיאורגים לייצא חשמל גם למדינות מזרח ומערב אירופה.

אולם,הגיאורגים מציעים משאב נוסף למשקיעים זרים:ריביות גבוהות בענף הבנקאות. עלות הכסף בגיא ורגיה גבוהה והבנקים אינם מעניקים אשראי ארוך טווח. הריבית על המשכנתאות, המהוות 25% מהיקף ההלוואות של הבנקים עומדת על שיעור של 14% והאשראי לעסקים ניתן תמורת שעבוד נכסים ובריבית ממוצעת של 15%.

הריביות הגבוהות על ההלוואות שמעניקים הבנקים,מתורגמות לריביות הגבוהות שהבנקים מציעים על הפקדות.

בנק "TBC",אחד הבנקים המובילים בגיא ורגיה לדוגמא, מציע ללקוחותיו תשואה שנתית של 6%-8% על פיקדונות אירו ודולר, בהתאם למשך תקופת הפיקדון.

הבנקים בגאורגיה נדרשים לעמוד ביחס הון ראשוני של יותר מ-8% וביחס הון כולל של יותר מ12%. בנוסף,נדרש יחס נזילות של יותר מ-30% וחשיפה למטבע חוץ של פחות מ-20%.

הצמיחה בכלכלה הגיאורגית ויציבות הבנקים משתקפים בהמלצות חברת דירוג האשראי הבינלאומית "FITCH": חברת הדירוג Fitch העלתה את דירוג ה-IDR ( Issuer Default Rating )של בנק ההשקעות הגיאורגי "TBC" ושל שני בנקים נוספים מדירוג של B+ לדירוג של BB-.

במקביל, העלתה סוכנות הדירוג את דירוג ההנפקה ארוכת הטווח של "TBC" לדירוג של BB- מדירוג של B+, עם תחזית יציבה. דירוג ההנפקה נובע מיכולתו של הבנק לעמוד עצמאית לאורך זמן.

השדרוגים של ה-VR של "TBC" ושל שני הבנקים האחרים, משקפים את רמת ההון והנזילות של שלושת הבנקים ,המספקים מאגרים מוצקים המאפשרים לספוג הפסדים בלתי צפויים או הוצאות מימון חריגות; איכות נכס טובה נכון לעכשיו ושיעורי ביצוע, אף על-פי שהם נובעים בין השאר מסביבת הפעילות הטובה בגאורגיה וצפויים להתדרדר במידה מסוימת במהלך המחזור; כמו גם הסיכון להגבלות על מימון מחדש,בהנחה שמוסדות פיננסיים בינלאומיים הם הספקים העיקריים של מימון סיטונאי.

חברת דירוג האשראי Fitch לוקחת בחשבון כי היו שיפורים ניכרים באיכות הניהול כמו גם בניהול הסיכונים ב"TBC" וזאת לאחר שהבנק ספג הפסדים משמעותיים בין השנים 2008-2009. באופן יחסי, משקפת עובדה זו את שליטתם של מחזיקי מניות IFI בבנק מאז.

ה-VR של שלושת הבנקים מושפע לחיוב גם בזכות זיכיונות חזקים.כשבנק "TBC" הוא מהמחזיקים בחלק הדומיננטי של מניות השוק בסקטור הבנקאות הגיאורגי.

במקביל, הדירוגים המוגבלים ע"י סיכונים שלטוניים גבוהים יחסית(גאורגיה מדורגת BB- / יציב),ההתפתחות הכלכלית הנמוכה עדיין של המדינה, והשיעורים הגבוהים של הלוואות במטבע זר (בין כ-66% - 75% מההלוואות בשלושת הבנקים) הופכים את איכות הנכס ושיעורי ההון לבעלי רגישות גבוהה לפיחות משמעותי בערך ה- GEL (המטבע הגיאורגי). צמיחה מהירה ומתוכננת בהלוואות שהתקיימה לאחרונה ב-"TBC” ובנק נוסף, מהווה אף היא מרכיב שלילי עבור ה-VR של הבנקים הללו, למרות שהסיכונים הללו ממותנים ע"י הרמות הנמוכות עדיין של חדירת אשראי בגאורגיה, הכלכלה הצומחת,השקיפות יחסית במגזר העסקי והסטנדרטים ההגיוניים בחיתום.

ה-IDR ארוך הטווח של "TBC” נובע מהיכולת שלו לעמוד בפני עצמו, ועומד בקו אחד עם ה-VR שלו. האמונה ב-Fitch כי קיימת סבירות גבוהה שבעלי מניות ה-IFI של "TBC” (אשר ביחד מחזיקים ב-55% ממניות הבנק) יספקו סיוע לבנק במקרה הצורך, מתבטאת בדירוג "4" במדד התמיכה שלהם. עם זאת, לדעת הסוכנות,קיימת אי ודאות בכל הנוגע לשאלה האם תמיד תתקבל תמיכה מתואמת בשעת הצורך, סוכנות Fitch מציינת כי מחזיקי מניות ה- IFI יכולים לעזוב את הבנק בתוך מסגרת הזמן של הדירוגים ארוכי הטווח.

כל שדרוג עתידי של ה-VR של שלושת הבנקים ושל ה- IDR ארוך הטווח של "TBC”, ידרשו ככל הנראה, בין היתר, שדרוג נוסף של הדירוג השלטוני (בפיץ' לא מצפים ששדרוג כזה יתרחש בהווה, כך עולה מהתחזית היציבה של הדירוג השלטוני) ,הפחתה נוספת של סיכונים מאקרו כלכליים מקומיים, מדדים פיננסיים חזקים מתמשכים של הבנק ופיחות בהיקף ההלוואות במטבע זר במאזני הבנקים. הדירוגים עשויים לספוג לחץ שלילי במקרה של התפתחויות מקרו כלכליות שליליות, או שהבנקים יכשלו ב שמירה על הון גבוה ומאגרים נזילים בסביבת פעילות בסיכון גבוה.

"BOG” החזיק ב-36% במגזר הנכסים בסוף שנת 2011, "TBC” 27% ו-"PCBG” 9%. בפברואר 2012, Bank of Georgia Holdings” Plc "(BGH) ,כעת חברה רשומה בבריטניה הפך לחברת אחזקות האב החדשה של BoG” " ומחזיק במניות מובחרות של אחזקות הבנק בבורסה בלונדון. בין בעלי המניות של "TBC” נמנים הגופים הבאים: "The European Bank of Reconstruction and Development (20%)”, International Finance Corporation (20%), Deutsche Investitions – und Entwicklungsgesellschaft mbH” (DEG ,11%), (FMO,3%).


לינק להודעה באתר חברת הדירוג FITCH: [קישור]

תאריך:  05/08/2012   |   עודכן:  05/08/2012
גל זרביב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גאורגיה פותחת את שעריה בפני משקיעים זרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אל שורותיהם של השחקנים שלנו בהוליווד: איילת זורר ל"סופרמן" ואלון אבוטבול ואורי גבריאל ב"עלייתו של האביר האפל" מצטרף השחקן יניב מויאל. ל"ישראל היום" נודע כי מויאל לוהק לאחרונה לתפקיד ראשי בסרט "Mobster: A Call for the New Order" לצידם של השחקנים ההוליוודים המצליחים: ג'ק ג'ילנהול ("קוד מקור", הנסיך הפרסי" ועוד), מיקי רורק ("איירון מן 2", "מילק" ועוד), לייטון מיסטר ("אחת שיודעת", "הפמלייה" ועוד).
חברת Good Technology, המובילה בתחום אבטחת המידע במערכות הפעלה סלולאריות, והמיוצגת בישראל על-ידי חברת InnoCom, שותפה של קבוצת אמן, פרסמה את דוח השימושיות וההטמעות שלה לרבעון השני של 2012. הדוח מספק מידע על סוגי הסמארטפונים והטאבלטים עליהם הותקנה תוכנת Good ושופך אור על מגמות בתחום השימושיות במכשירים הניידים בארגונים.
05/08/2012  |  אסף דרגן  |   הודעות כלליות
ARM, מובילה בפיתוח פתרונות IP (קניין רוחני) טכנולוגיים לתעשיית האלקטרוניקה, ו-TSMC, הכריזו על הסכם רב שנתי המרחיב את שיתוף הפעולה שלהן מעבר לטכנולוגיית ה-20 ננומטר. ההחלטה על שיתוף הפעולה באה במטרה לספק מעבדי ARM על טרנזיסטורי FinFET, מה שיאפשר לתעשיית הפאבלס (חברות מפתחות ללא מפעל ייצור) להרחיב את מיצובה כמובילה בשוק מעבדי היישומים. שיתוף הפעולה ימטב את הדור הבא של מעבדי ARM ב-64 ביט על בסיס ארכיטקטורת ARMv8, על הקניין הרוחני הפיסי (IP) ARM Artisan® ועל טכנולוגיית התהליך FinFET של TSMC לצורך שימוש בשווקים הארגוניים ובשוקי הניידים המצריכים הן רמת ביצועים גבוהה והן שיפור של נצילות האנרגיה.
05/08/2012  |  מוטי שוימר  |   הודעות כלליות
חברת אינטרנט בינת, מקבוצת רד-בינת, הקימה לחברת dbMotion רשת MPLS פרטית על גבי ענן גלובלי המאיץ ומשפר את ביצועי הלקוח עד פי 100 מרשתות רגילות. רשת חדשנית זו מאפשרת ל-dbMotion לקיים תקשורת יציבה בפריסה גלובלית בין סניפיה בעולם. זמן ההקמה של רשתות מתקדמות מסוג זה הינו בדרך כלל כשלושה חודשים, אולם הטכנולוגיה המתקדמת והשירות החדשני אפשרו לאינטרנט בינת להקים את רשת הנתונים עבור dbMotion ביום עבודה אחד בלבד. רשת זו החליפה פתרון MPLS מסורתי אשר פעל ב-dbMotion במשך מספר שנים.
05/08/2012  |  מוטי שוימר  |   הודעות כלליות
דייאהו בחרה בחברת דנבר משדרות לביצוע פרויקט ציפוי עמודי החשמל בתחנת הכוח שמקימה דיאהו במתחם רותם שבנגב.
03/08/2012  |  פלג איתי  |   הודעות כלליות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il