|
שופרסל. ירידות ברווחים [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
שופרסל מדווחת היום (א', 5.8.12) על תוצאות החציון הראשון והרבעון השני של שנת 2012, ומציגה רווח נקי של 36 מיליון שקלים בלבד ברבעון השני - ירידה של 54% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
גם ברווח התפועלי רשמה החברה ירידה של 34%, והוא הסתכם בכ-99 מיליון שקל. הכנסות הרשת ירדו ב-3.8% ברבעון השני ל-2.9 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
תוצאות החברה למחצית השנה רשמו ירידות גם כן, כאשר הרווח הנקי רשם ירידה של 22% והסתכם ב-297 מיליון שקלים, הכנסות החברה במחצית השנה ירדו ב-1.8% ל-5.7 מיליארד שקל והרווח התפעולי ירד ב-36% במחצית השנה ל-179 מיליון שקל, לעומת 267 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד.
רפי ביסקר, יו"ר שופרסל, אמר כי "רשת שופרסל התאימה את פעילותה למציאות החברתית שנוצרה, אנו ממשיכים להיות קשובים לצרכנים ולהציע הוזלות אמיתיות. תוצאות שופרסל ברבעון השני מראות שינוי מגמה חיובי ועלייה בשיעורי הרווחיות התפעולית לעומת הרבעונים האחרונים. השיפור הושג על-ידי הנהלת החברה בראשותו של איציק אברכהן הודות למהלכי התייעלות רוחביים וחיזוק התשתיות האסטרטגיות. הגברת היקפי המכירות לצד המשך הרה-ארגון ימשיכו להיות במרכז העשייה של החברה גם בחודשים הבאים".
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, ציין כי "החברה התמקדה בחודשים האחרונים בשיפור תהליכים, ברה-ארגון במטה ובהנהלה, בהתייעלות תפעולית ובחיזוק המנועים החשובים לצמיחת החברה. תוצאות הרבעון מראות שינוי מגמה חיובי מאוד ואני מאמין שמגמה זו תימשך גם בעתיד. החברה עשתה ככל יכולתה להימנע מעליית מחירים והציעה מבצעים אטרקטיביים ללקוחותיה, לחברי המועדון ולמחזיקי כרטיסי אשראי שופרסל ויש. בחצי השנה האחרונה פתחנו סניפים חדשים וחשובים, כמו: דיל קריית שמונה ודיל ערד. נוספו ארבעה סניפי אקספרס, סניף אחד אורגניק מרקט ושופרסל ישיר ממשיך לצמוח בקצב דו-ספרתי. כמו-כן, מועדון הלקוחות של שופרסל מונה מעל לכ-1.5 מיליון לקוחות. לחברה כ-430 אלף מחזיקי כרטיס אשראי שופרסל ויש".