אחרי שנים של עיכובים, מנהיגה גם
רכבת ישראל כרטיס חכם. בסוף החודש יסתיים ניסוי שבמסגרתו הותקנו קוראי כרטיס חכם בכל תחנות הרכבת. בימים אלו מופעלות עמדות הנפקת כרטיס חכם ב-23 תחנות.
בעתיד, יאפשר הכרטיס החכם פיצוי ממוחשב בגין איחור רכבת, תשלום בדיעבד (post paid), מכירת מקומות שמורים על-פי "נתוני אמת" של המערכת, ניהול מלאי מוצרים, ניהול לקוחות עסקיים, מכירת כרטיסים ברכבת, רכישה באמצעות האינטרנט, מערכת תעריפים מלאה וגמישה ועוד.
את הרב-קו ניתן יהיה לטעון בקופות התחנה. בשלב זה ניתן לטעון על כרטיס הרב-קו הסדרי נסיעה תקופתיים (חופשי חודשי וחודשי שבועי), כמו גם כרטיסיות, אך לא ניתן לטעון ערך צבור (קרי: טעינת כרטיס בסכומים קבועים המעניקה הנחה). סטודנטים בעלי פרופיל סטודנט מורחב יכולים לטעון גם הסדרי נסיעה בודדים.
כמו-כן, ניתן יהיה לעבור עם הכרטיס החכם בשערי המעבר אל הרציפים ומהם גם בתחנות תל אביב. החל בסוף חודש אוקטובר ניתן יהיה לטעון בכרטיס הרב-קו הסדרי נסיעה משולבים (רכבת+אוטובוס) לכל היעדים.
נייר במשקל 7 טנקים
במסגרת הפרויקט הוסבו חלק משערי המעבר לקריאת כרטיס חכם והם מסומנים במדבקה ייעודית, ומותקן עליהם מכשיר לזיהוי הכרטיס החכם.
ציוד חדש ומשודרג הוגדר מחדש, וכן הוגדרו מודולים ושירותים חדשים ללקוח: בתחנות הרכבת יוחלפו כל הקופות ומוכרי הכרטיסים האוטומטים. בקופות קיים מסך ייעודי הפונה לכיוון הנוסע ומציג לו את פרטי ההזמנה ואת תוכן הכרטיס החכם - לצורך שיפור המידע לנוסע. שערים חדשים יותקנו בחלק מהתחנות ושערים קיימים ישודרגו לתמיכה בטכנולוגיה החדשה. בהמשך יוחלפו תשתיות שרתים ומערכות מחשוב תומכות נוספות וכן תוכנת הניהול של המערכת.
ברכבת ישראל צופים כי המערכת הדיגיטלית תצמצם את השימוש בכרטיסי נייר. מדי שנה ממחזרת החברה כ-412 טון נייר לבן וכרטיסי נסיעות בשנה - משקל השווה לכ-7 טנקי מרכבה.