|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

חשיפה: הסניגורים נגד מייצגיו של ש"ד

"זיהום בעדויות הצפויות של פרקליטיו של ש"ד"

הסניגורים ידרשו להגיש את כל המסמכים וטיוטות התביעה שבידי עוה"ד אמנון יצחקניא ואילן סובל טוענים: לשניים יש אינטרס אישי בהצלחת ההליך הפלילי יצחקניא: הבקשה מלמדת על מצוקתם של הנאשמים
29/08/2012  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
בלכר. ליצחקניא ולסובל אינטרס כלכלי [צילום: פלאש 90]

הסניגורים במשפט הולילנד מתכוונים לדרוש מעורכי דינו של עד המדינה, אמנון יצחקניא ואילן סובל, לחשוף את כל המסמכים שבידיהם בנוגע לפרשה. כך הודיעו (יום ב', 27.8.12) בשמם עורכי הדין רועי בלכר וליאת ארזי, מסניגוריו של אהוד אולמרט, במסגרת בקשה למנוע מיצחקניא וסובל להמשיך ולייצג את ש"ד בהליכים האזרחיים בהם הוא מעורב. הבקשה הנחשפת כאן הוגשה ליו"ר ועד מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, בתפקידו כיו"ר ועדת האתיקה במחוז.

בלכר אומר, כי ש"ד חתם על הסכם עד המדינה כאמצעי להגיש את תביעתו האזרחית בסך 30 מיליון שקל נגד יזם הולילנד, הלל צ'רני. יצחקניא וסובל מייצגים את ש"ד בתביעה זו, כאשר בשלב זה משלמת המדינה את שכרם: הם קיבלו 118,320 שקל ביולי 2011, ומאז הם מקבלים 8,000 שקל לחודש עד יולי 2013. השניים אמורים גם להעיד מטעם התביעה במשפט הולילנד, ולטענת בלכר מדובר בניגוד עניינים המחייב להפסיק את טיפולם בתיק האזרחי.

"לעדויותיהם של עורכי הדין בבית המשפט ולחקירותיהם הנגדיות תהא חשיבות רבה להגנת הנאשמים", אומר בלכר. "עורכי הדין הם עדי המפתח להבנת גרסאותיו המתפתחות והמתגלגלות של עד המדינה, ביחס לטענותיו השונות בדבר מתן שוחד לנאשמים ולרבים אחרים. עורכי הדין הם אלו אשר שמעו לראשונה מפי עד המדינה, כבר בחודש מאי 2008, את גירסתו המקורית אודות השוחד, והעלו אותה על הכתב בטיוטת כתב התביעה, ובטיוטות שקדמו לטיוטא הסופית, שנמסרה לבא-כוחו של מר צ'רני. כמו-כן, בהודעותיו במשטרה פנה עד המדינה את האצבע לעבר עורכי הדין, בעניינים שבהם הוא נתפס באי אמירת אמת".

תיאום בין התביעה לכתב האישום

לדברי בלכר, ליצחקניא ולסובל יש אינטרס כלכלי מובהק בהצלחת תביעתו האזרחית של ש"ד, שכן שכרם מותנה בקבלת התביעה - וזו הוגשה רק לאחר החתימה על הסכם עד המדינה. מכאן, הוא טוען, שיש להם אינטרס מובהק גם בהצלחת ההליך הפלילי בו הם משמשים כעדי תביעה. בלכר מצטט קטעים רבים מההתכתבויות בין יצחקניא וסובל לבין הפרקליטות, מהם הוא לומד על האינטרס שלהם "לבסס את טענותיו של ש"ד, להגן על גירסתו ולבצר אותה, ולהפחית ככל האפשר את הפגיעה האפשרית במהימנותו כעד - הן כעד מדינה והן כתובע אזרחי". לדבריו, ש"ד ועורכי דינו הפכו את המשטרה לקבלן משנה לביצוע חקירה פלילית, מתוך תקווה שפירותיה של זו ישמשו אותם בתביעה האזרחית.

טענה נוספת של בלכר היא לזיהום עדויותיהם הצפויות של יצחקניא וסובל, לנוכח העובדה שלטענתו הם נחשפים לחומרי חקירה רבים. הסכם עד המדינה קובע, כי ש"ד יוכל לבקש לעיין בחומרי חקירה לצורך תביעתו האזרחית, ולדברי בלכר עורכי דינו פונים שוב ושוב לפרקליטות ומבקשים לממש זכות זו. לדבריו, בפגישה בנובמבר שעבר עם פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) דאז, אלה רובינק, אפילו אמר יצחקניא: "חייבים תיאום בין התביעה הנ"ל [האזרחית] לבין כתב האישום".

בנובמבר שעבר גם עיינו יצחקניא וסובל בשלוש מהודעותיו של ש"ד. בלכר טוען: "ברי, כי עיון של עד תביעה בהודעותיו של עד תביעה אחר, במיוחד באותן הודעות העוסקות בדיוק באותם נושאים לגביהם מסר עד התביעה את גירסתו במשטרה, עליה ישיב בבית המשפט, אינו מתיישב, ולו בדוחק, עם 'שמירה מקסימאלית על ההליך הפלילי' [כפי שהתחייב יצחקניא לפני העיון]". לדבריו, זיהום נוסף של העדויות נגרם כתוצאה מכך שיצחקניא וסובל ממשיכים לשמש כאנשי הקשר של ש"ד עם גורמי האכיפה וממשיכים להעביר חומרי חקירה למשטרה ולפרקליטות כעת בזמן עדותו בבית המשפט.

משוחחים על עניינים שיעלו בעדות

בלכר מצטט מכתב ששלחה בחודש שעבר עו"ד אתי בן-דור מצוות התביעה לעו"ד גיורא אדרת, סניגורו של צ'רני, בו נאמר, כי התביעה תזכיר לש"ד שאסור לו לשוחח על תוכן עדותו עם גורמים הנוגעים לפרשה. "יחד עם זאת", כתבה בן-דור, "ככל שההליכים האזרחיים בתביעות שבין העד לבין מר צ'רני נמשכים במקביל לעדותו, לא ניתן למנוע ממנו לשוחח עם עורכי דינו בעניינים הקשורים בהליכים אלו". לטענת בלכר, זוהי הודאה של התביעה בכך שש"ד משוחח עם יצחקניא וסובל על עניינים הצפויים לעלות בעדויותיהם.

בסיום מכתבו אומר בלכר: "רק מניעת ייצוגו של עד המדינה על-ידי עורכי הדין יצחקניא וסובל בתביעה האזרחית שהגיש ובכל הסובב את מעמדו כעד מדינה, תאפשר לעורכי הדין להעיד עדות אמת, חפה ונקייה מכל אינטרס, בהליך הפלילי; רק הפסקת הייצוג תנתק את עורכי הדין מהאינטרס הכלכלי האישי הישיר שלהם בהצלחת ההליך הפלילי, על-מנת שזה ישמשם במסגרת התביעה האזרחית, ויאפשר להם לגבות את שכר הטירחה עליו סיכמו עם עד המדינה; רק ניתוק מוחלט בין עורכי הדין לעד המדינה יאפשר להם לפרוש את התמונה במלואה במסגרת עדותם בהליך הפלילי, ולספר, בין היתר, על שקריו של עד המדינה, שרימה אותם בכך שסיפר להם בדותות של ממש, אותן כללו בטיוטת כתב התביעה".

מכתבם של בלכר וארזי נשלח על דעתם של עורכי הדין גיורא אדרת, איתן מעוז, משה ישראל, יעל גרוסמן, שמואל קליין, עמוס ון-אמדן, עופר ברטל, אירית באומהורן, נבות תל-צור, גיל פרידמן ושי פינס. מדובר בסניגוריהם של הלל צ'רני, אביגדור קלנר, אמנון ספרן, שמעון גלאון, מאיר רבין, אורי לופוליאנסקי, אהוד אולמרט, שולה זקן, אלי שמחיוף ודני דנקנר. ליוזמה לא הצטרפו סניגוריהם של אורי שטרית, אברהם פיינר ויעקב אפרתי.

יצחקניא מסר בתגובה, כי יגיב בפרוטרוט על הבקשה בפני לשכת עורכי הדין. לדבריו, "הבקשה מעידה יותר על מצוקת הנאשמים, כי מי שאין לו ממה לחשוש - אין לו סיבה להתנגד להמשך ייצוגו של ש"ד על ידינו. עדותי כלל אינה קשורה לאירועים שהתרחשו בזמנים הרלוונטיים לכתב האישום, אלא לאירועים שהתרחשו שנים רבות לאחר מכן, מאז התחלתי לייצג את עד המדינה".
מכתב: ניגוד עניינים בייצוגו של עד המדינה בפרשת הולילנד
הסניגורים במשפט הולילנד מבקשים מלשכת עוה"ד להורות לפרקליטיו של ש"ד לא לייצגו בהליכים האזרחיים בפרשת הולילנד
הסכם בין ש"ד לבין משטרת ישראל ורשות המיסים
הסכם עד המדינה עם ש"ד בפרשת הולילנד

תאריך:  29/08/2012   |   עודכן:  11/09/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אפי נוה / Efi  Nave   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעל גרוסמן / Yael Grosman   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   משה ישראל, משרד עורכי דין / Moshe Yisrael, Law Office   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"זיהום בעדויות הצפויות של פרקליטיו של ש"ד"
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי מ
29/08/12 14:46
 
הרשל
27/09/12 11:58
2
המצליף
29/08/12 16:00
3
יהוה
29/08/12 16:28
4
ירחמיאל שלוש
29/08/12 17:04
5
כל-כך שקוף
29/08/12 17:24
6
נפתלי גור- אריה
29/08/12 18:20
7
אלפי מנשה
30/08/12 07:01
 
יוסי מ
30/08/12 09:03
8
אלפי מנשה
30/08/12 07:01
9
tאיציק
27/09/12 09:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחקר חדש מגלה כי צריכה בריאה של מיקרו-חומרים מזינים (מזונות שנצרכים בכמויות מזעריות, כמו ויטמינים ומינרלים) קשורה בצורה משמעותית לשיפור באיכות הדנ"א של הזרע בקרב גברים מבוגרים. אצל צעירים יותר, צריכה גבוהה של מיקרו-חומרים מזינים לא שיפרה את הדנ"א של הזרע.
29/08/2012  |  יפעת גדות  |   חדשות
מסעו בן שש השנים של מיט רומני להצגת מועמדותו לנשיאות ארצות הברית כנציג המפלגה הרפובליקנית הסתיים הלילה כש-4,400 צירי ועידת המפלגה אישרו רשמית שרומני יתמודד מול הנשיא אובמה בבחירות הקרובות בנובמבר.
29/08/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
בית המשפט העליון קובע (יום ג', 28.8.12), ברוב דעות בהרכב של שבעה שופטים, כי שווי חברה בורסאית לצורך ביצוע הצעת רכש מלאה ייעשה בשיטת Discounted Cash Flow, המעריכה את שווי החברה על-פי תזרים המזומנים המהוון של נכסיה הנוכחיים ושל הזדמנויות ההשקעה העתידיות שלה.
29/08/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
בעלי השליטה באי.די.בי., ובראשם נוחי דנקנר, פועלים לגייס משקיע חיצוני שיזרים בתוך ימים ספורים כ-100 מיליון דולר לחברת אי.די.בי. אחזקות - החברה העומדת בראש הפירמידה בקבוצת אי.די.בי. כך נודע ל-News1. הודעה רשמית באשר למו"מ תיתכן עד סוף השבוע.
29/08/2012  |  יואב יצחק  |   חדשות
בשנה הבאה יחלו עבודות ההרחבה והשדרוג של הכניסה לירושלים, בהשקעה 2.5 מיליארד שקל, שאמורות להפוך את כביש מס' 1 למהיר ונוח יותר ולהפחית את הפקקים.
28/08/2012  |  דניאל שמיל  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il