15 משרדי פרסום, 37 מפרסמים, וסך הכל 45 מהלכים, יתחרו בגמר תחרות האפי 2012. התחרות, המנוהלת על-ידי איגוד הפרסום הישראלי, איגוד השיווק הישראלי והמי"ל (המרכז הישראלי לניהול) מתקיימת בישראל זו השנה ה-12 ותגיע לשיא בטקס הכרזת הזוכים שיתקיים ב-7 בנובמבר במרכז
יצחק רבין.
השנה מוביל משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי Grey עם עשר עבודות שעלו לגמר; מיד אחריו משרד הפרסום McCann Erickson עם תשע עבודות שעלו לגמר; משרד הפרסום
באומן בר ריבנאי Saatchi & Saatchi עם חמש עבודות שעלו לגמר;
ראובני פרידן IPG עם ארבע עבודות שעלו לגמר; שלמור אבנון עמיחי / Y&R, פובליסיס ישראל וגיתם BBDO עם שלוש עבודות שעלו לגמר כל אחד. משרדי הפרסום זניט אופטימדיה, בולטון פוטנציאל, הביילינים, פרומרקט, גליקמן נטלר סמסונוב, דובצקי זקס אוברוצקי, יהושע / TBWA וברונקר נטע יער עם עבודה אחת בגמר כל אחד.
בין המפרסמים הבולטים שעלו לגמר השנה: פרוקטל וגמבל עם שלוש עבודות; בזק, חוגלה קימברלי, מפעל הפיס, שטראוס גרופ, אסם ובנק
מזרחי טפחות עם שתי עבודות כל אחד. עוד עלו לגמר בנק לאומי, פלאפון, קוקה קולה ישראל, לאומי קארד, yes, שיכון ובינוי, אל-על, דלק מוטורס, דיזיין סנטר ועוד.
בגמר - רק העבודות שעברו את ציוני הסף
כזכור, הנהלת התחרות שינתה השנה את קטגוריות התחרות ואת תהליך השיפוט כפי שמקובל בתחרויות האפי הבינלאומיות. כך בכל קטגוריה עלו לגמר אך ורק העבודות שעברו את ציון הסף של כל קטגוריה (ציון הסף נקבע על-פי הציון הממוצע של השופטים בקטגוריה), תהליך שמשפיע על מספר העבודות הנכלל בכל קטגוריה. בשלב הגמר - בכל הקטגוריות, נקבע סולם ציונים אחיד המייצג כל אחת מרמות הפרס - זהב, כסף וארד. המשמעות היא שבכל רמת פרס יוכלו להיות יותר מזוכה אחד או לחלופין אף זוכה. המטרה במהלך היא לקבוע סטנדרט איכות אחיד לכל הקטגוריות.
בקטגוריה עמותות, ארגונים התנדבותיים, משרדי ממשלה, מלכ"רים ורשויות ציבוריות, הפועלים לקידום מטרות חברתיות וציבוריות, עלו לגמר שמונה עבודות; בקטגוריה שירותי תקשורת ובקטגוריה מוצרי מזון עלו לגמר חמש עבודות בכל קטגוריה; בקטגוריה יופי, אופנה, טואלטיקה ופארם עלו לגמר ארבע עבודות; בקטגוריה רכב ותחבורה, בקטגוריה שירותי תקשורת ובקטגוריה מוצרי חשמל אלקטרוניקה ומוצרים לבית עלו לגמר שלוש עבודות; בקטגוריה נדל"ן ותשתיות, בקטגוריה שירותים, נופש ופנאי ובקטגוריה פיננסים עלו לגמר שתי עבודות בכל אחת; בקטגוריה מגזרים ו-אמצעי תקשורת ומדיה ו-קמעונאות עלתה לגמר רק עבודה אחת בכל קטגוריה.
בקטגוריה אפי פלטינום, שבה נבחנות עבודות באפקטיביות לאורך זמן, עלו לגמר עשר עבודות, מתוכן שלוש עבודות של McCann Erickson ושתי עבודות של אדלר חומסקי & ורשבסקי Grey וראובני פרידן IPG כל אחד.
חבר השופטים כולל יותר מ-60 שופטים, בתוכם אנשי אקדמיה, נציגים של המפרסמים ושל הפרסומאים, אנשי יחסי ציבור, ייעוץ ומחקר. גם השנה תדרג קבוצת מנכ"לים נבחרת את המהלכים השיווקיים שייעלו לגמר ב-Effie Platinum. ציונם יהווה 50% מסך הציון הכולל. חבר השופטים ימנה כ-15 מנכ"לים של החברות המובילות במשק. ב-7 בנובמבר יתקיים טקס הענקת פרסי האפי במרכז יצחק רבין בתל אביב.