|
זאב וורמברנד, מנכ"ל אלון החזקות ברבוע כחול [צילום: רונן אקרמן]
|
|
|
|
|
הרווח הנקי של אלון החזקות ברבוע כחול ברבעון הסתכם בכ-48.4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-71.8 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. כך עולה (יום ה', 30.8.12) מפרסום הדוחות הכספיים של הקבוצה. הרווח ברבעון המיוחס לבעלי המניות בחברה הסתכם בכ-28.8 מיליון שקל.
ההכנסות (כולל היטלים ממשלתיים) ברבעון הסתכמו בכ-4.09 מיליארד שקל, לעומת 3.89 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של כ-5.2%. הגידול נובע בעיקר מגידול בהכנסות דור אלון בהשוואה לרבעון המקביל.
ההכנסות ממתחמי התדלוק והמסחר עלו ל-1.41 מיליארד שקל לעומת 1.32 מיליארד שקל ברבעון המקביל - גידול של 18.6%. עיקר הגידול נבע מעלייה במחירי הדלקים וכן מעלייה במכירות חנויות הנוחות. לעומת זאת, הכנסות מגזר הסופרמרקטים ירדו ל-1.63 מיליארד שקל - ירידה של 6.4%. הירידה בהכנסות נבעה מקיטון במכירות סניפים זהים (SSS) בהיקף של 7.6%, בעקבות התגברות התחרות ופתיחת שטחי מסחר ושחיקה במחירי המכירה, אשר קוזזה מפתיחה נטו של שמונה סניפים במהלך 12 החודשים האחרונים.
הכנסות מגזר הלא מזון קטנו בכ-8.5% לכ-96.4 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. הקיטון בהכנסות נבע מקיטון במכירות לזכיינים. וזאת בעיקר בעקבות סגירה של עשרים חנויות בזכיינות במהלך 12 החודשים האחרונים. הירידה קוזזה בחלקה בגידול בחנויות נעמן וורדינון ובחנויות שעברו מזכיינות לתפעול עצמי.
במגזר הנדל"ן, הכנסות שכר דירה גדלו ב-7.1% מ-8.4 מיליון שקל ל-9 מיליון שקל ברבעון המסוקר, בעיקר כתוצאה מגידול בשטחים המושכרים.
תחרות לרמי לוי?
דודי ויסמן, יו"ר פעיל ומנהל העסקים הראשי בחברה, מסר בתגובה: "אנחנו מאוד מרוצים מהצעדים שנקטה דור אלון בהתמודדות מול הורדת מרווח השיווק והשיפור ברווח התפעולי. חברת הנדל"ן ממשיכה בצמיחה ונמצאת כיום בפיתוח והשבחה של נכסי נדל"ן להשקעה. מגה מגלמת עוצמה בפריסה בלמעלה מ-200 סניפים בפיזור ארצי מעולה בעיר ומחוץ לעיר ובהון עצמי חזק. במגזר הלא מזון אנחנו נמצאים בתהליך שינוי אותו מובילים המנכ"ל והיו"ר החדשים".
בהתייחס למגזר הסופרמרקטים אמר זאב וורמברנד, מנכ"ל החברה, כי הוא מציג שיפור ניכר בשיעור הרווחיות התפעולית בהשוואה לתוצאות העסקיות בשני הרבעונים החולפים. "השיפור בתוצאות העסקיות הינו פועל יוצא של יישום מהלכי התייעלות במהלך הרבעון הראשון והתאמת מבנה ההוצאות התפעוליות למצב השוק המשתנה. בחודשים האחרונים גיבשה החברה תוכנית מקיפה. לעניין פריסת הסניפים והמבנה המותגי של מגזר הסופרמרקטים. כאשר
בכוונת החברה לטפל בכשלושים סניפים באופן פרטני בשני אפיקי פעילות - יציאה מפעילות של עשרה סניפים מחד-גיסא וגיבוש רשת 'הבי-דיסקאונט' חדשה ביתרת הסניפים מאידך.
"החברה מכרה את הפעילות של תשעה סניפים וסיימה חוזה שכירות בסניף נוסף, בשטח כולל של כ-23 אלפי מ"ר. מהלך זה יושלם עד סוף 2012.
"הפרק השני בתוכנית זו הינה השקת רשת בפורמט הבי-דיסקאונט, תחת שם חדש ובפריסה ארצית של כעשרים סניפים. רשת זו תושק עד סוף השנה, תהיה ממובילות זירת הבי-דיסקאונט בישראל ותתופעל במודל הפעלה חדש לצד רשתות מגה".