|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

המדינה: להרחיב איסור הפרסום בענייני ש"ד

ש"ד בקול חנוק מבכי: בן כספית אמר שלא הייתי במחנה - ויש לי רשימה של 61 בני משפחה שמתו בזרועותי במחנה רוזן: קיימת בעייתיות של שפיטה בתקשורת נציג כלבוטק: הפרסום המתוכנן עוסק בענייניו העסקיים של ש"ד ולא בענייניו הפרטיים
02/09/2012  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
ש"ד. אמר שאינו עומד בכך יותר [צילום: פלאש 90]

   איתמר לוין
ש"ד: הקלות במבני הציבור - בסיועו של מסר

   איתמר לוין
המדינה: ההגנה מנסה להשאיר את ש"ד חשוף

   איתמר לוין
אורי שטרית מאשר קבלת סכומי עתק מידי ש"ד

"ביום חמישי, אחרי שבוע קשה שעבר עליו, עד המדינה הגיע אלינו ואמר שאינו עומד בכך יותר, כאשר הוא צריך כל הזמן להסביר דברים לבני משפחתו". כך אומרת (יום א', 2.9.12) פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), עו"ד ליאת בן-ארי שווקי, עם חידוש משפט הולילנד. השופט דוד רוזן הרחיב ארעית את צו איסור הפרסום, כך שיחול על כל פרט אישי של עד המדינה, והבטיח שהחלטתו תינתן לפני שידור התוכנית "כלבוטק" ביום חמישי הקרוב.

בן-ארי ביקשה להרחיב את צו איסור הפרסום על שמו של ש"ד, ולהחיל אותו על כל פרטיו האישיים ועל עברו עד לסיום עדותו של ש"ד, כך שניתן יהיה לדווח רק על עדותו. לטענתה, בשבוע האחרון נתון ש"ד למסע הכפשה בתקשורת, המקשה עליו עוד יותר מכפי שהעדות קשה ממילא. "זה נראה כניסיון לסיכול ממוקד ליכולתו של העד למסור עדות חופשית", האשימה.

בן-ארי ביקשה להוציא צו איסור פרסום במעמד צד אחד, במיוחד נגד שידור התוכנית "כלבוטק" השבוע. לטענתה, אין זה מקרי, שהפרסומים המציגים את ש"ד כנוכל, רמאי ושקרן באים ימים אחדים לפני תחילת החקירה הנגדית. כמה מן הסניגורים העירו, כי מדובר בציטוט מדויק מתוך עדותו של ש"ד, אשר הגדיר את עצמו במילים אלו. עוד טענה, כי יש בכך משום מסר מדאיג לעדי מדינה עתידיים.


הטרדת עד ושיבוש מהלכי משפט


רוזן אמר, כי אינו מבין מה הבעיה: "אולי זה דווקא לטובתכם - חושפים בפניכם מראש את מה שיעלה בחקירה הנגדית". בן-ארי השיבה, כי אינה בטוחה כלל שפרסומים אלו - כגון בנוגע לעסקות התמונות בהן היה מעורב ש"ד - יעלו בחקירה הנגדית, וכי מדובר בפגיעה חמורה בפרטיותו של העד המהווה על-פי החוק עילה לאיסור פרסום. לדבריה, מדובר בעבירות חמורות של הטרדת עד, סוביודיצה ושיבוש מהלכי משפט. "מי שצריך להחליט האם מדובר בנוכל ורמאי הוא אדוני ולא רפי גינת, לא בן כספית ולא אף אחד אחר".

סניגורו של הלל צ'רני, עו"ד גיורא אדרת, הגיב: "אני מצפה שאותה פרקליטות תגן בחירוף נפש גם על הדלפות של חומרי חקירה ובטרם משפט, ולא רק כאשר יש עד שאולי קצת מפחיד אותם שלא יעיד. כאשר התפרסמו כתבות חיוביות על העד, לא שמענו אותם". בן-ארי אמרה, כי הופר האיזון בין זכות הציבור לדעת לבין ההגנה על ש"ד, על בני משפחתו ועל עדים פוטנציאליים בעתיד.

התביעה שבה והעריכה, כי חקירתו הראשית של ש"ד תסתיים עוד השבוע או לכל המאוחר בתחילת השבוע הבא, ועדותו כולה תסתיים בעוד חודשיים. כאשר העיר היזם הלל צ'רני דבר-מה לעברו של ש"ד, אמר רוזן: "יהיה לכם אותו לחקירה נגדית להרבה זמן בעוד לא הרבה זמן". ש"ד הגיב: "אני כבר מחכה להיות בידיים שלהם".


ש"ד והסניגור זה לזה: חצוף


ש"ד עצמו אמר: "למרות כל מה שהנאשמים והסניגורים טוענים, כל שדיברתי הוא אמת. היה לי ברור שלא אעבור בקלות את התקופה, היה לי ברור שינסו להעלות כל דבר מהעבר, ותודה לאל יש לנאשמים מספיק כסף לבזבז על אנשים כדי להעביר ידיעות ומסמכים לעיתונאים. אני מוכן לספוג הכל, אבל בחודש וחצי האחרונים - זו רדיפה שפוגעת באופן קשה ביותר לא בי; בי כבר אין במה לפגוע, אלא בנכדים שלי.

"למשל: ב-7 באוגוסט פירסם בן כספית שאני בכלל לא הייתי בזמן השואה במחנה. אני רוצה להגיש רשימה של יד ושם של 61 בני משפחה, כולל אמי, שמתו בזרועותי במחנה ריכוז" - אמר בקול חנוק מבכי. "יש לי פה את האישור שקובע חד-משמעית שהייתי במחנה השמדה, שמתוך 2,000 איש שהגיעו למחנה נשארו רק 170. ישנו האדון רפי גינת שכבר שלושה שבועות עושה 20 פעם ביום פרומו על הורדת המסיכה מעד המדינה. אין בזה מילת אמת. יש אפילו חומר שהסניגורים לא מתביישים לתת לו". עו"ד איתן מעוז הגיב: "חצוף". ש"ד הגיב בזעם: "אתה חצוף! יש מספיק אנשים שיגידו לי על הצ'קים שאתם מעבירים". עו"ד גיורא אדרת: "אתה לא יכול לשבת פה ולהשמיץ את הסניגורים". ש"ד: "אז אל תשב פה".

ש"ד תקף גם את בקשתם של הסניגורים להורות לפרקליטיו, עוה"ד אמנון יצחקניא ואיתן סובל, להפסיק את ייצוגו. כאשר הפריעו שוב הסניגורים, נזף בהם רוזן ואמר לש"ד: "הם לא אוהבים את מה שאתה אומר". ש"ד: "הם לא יאהבו הרבה דברים שאני אומר". רוזן: "אל תתייחס לסניגורים, הם לא יעניינו אותך".

רוזן למעוז: "נראה לך סביר שבאיזה משפט שהוא ייפתח דיון ציבורי על עד, יפרסו את עברו? זה נושא בעייתי?" מעוז: "כאשר מעלים מידע הקשור להתנהלות הכספית של עד המדינה, זה מידע חשוב שצריך לבדוק. אין תשובה חד-משמעית לשאלה של אדוני". רוזן: "מה הסכנה שיחכו עוד חודשיים? אבל אולי צריך להמתין עד סוף המשפט. אני חושב בקול, להבדיל כמובן, במה שהיה במשפט קצב ואי-אפשר להתעלם מהטענה של שפיטה בתקשורת".


העבר והאופי אינם הטרדת עד


סניגורו של אורי לופוליאנסקי, עו"ד עמוס ון-אמדן, תקף את התביעה על כך שהפתיעה את ההגנה בבקשה זו. לדבריו, אין ספק שש"ד לא יכול היה לקבל צו מניעה אם היה פונה בעצמו, ואם היו פרסומים שפגעו בו - ביכולתו להגיש תביעת לשון הרע. "אין טענה שמשהו מהנושאים שעלו בעיתונות נגעו לעדותו. זו לא הטרדת עד. הציבור זכאי לדעת מהם אופיו ועברו של עד המדינה", טען. "אם זו הטרדת עד - נראה את התביעה מזמינה עיתונאי לחקירה. ההיגיון שאם יש לסניגוריה חומר טוב להפריך את מהימנותו של העד, שהוא יינתן לעיתונות וכך העד יוכל להתכונן - זה היגיון מוזר". ון-אמדן הזכיר, כי ש"ד היה זה שהעיד על עצמו כרמאי ושקרן.

בא-כוחה של רשת, עו"ד פז מוזר, אמר שאינו מבין מהי העילה בגינה ניתן לאסור פרסום על עברו של ש"ד. "לא מדובר בשום עניין שנוגע לפרטיותו. כל הדברים שכלבוטק מתכוון לשדר נוגעים בעסקיו, בסיפורים שלו על תמונה שקנה ומי שכביכול מכר לו אותה אומר שלא מכר אותה. הם החליטו לרדוף רק את כלבוטק, יומיים לפני השידור. זו אפליה; רוב מוחלט של הדברים כבר פורסמו. מדובר בעד במשפט בעל עניין ציבורי ממדרגה ראשונה. אין בדבר הזה שמץ-שמצו של הטרדת עד. התוכנית לא התקרבה אליו, לא שוחחה איתו, לא עם בני משפחתו. מדובר על דברים מפוקפקים שעשה".

רוזן שאל: "מה לגבי שפיטה על-ידי התקשורת?" מוזר השיב בציינו שורה של הבדלים מהותיים הקיימים לדעתו בין משפט קצב (שם עלתה סוגייה זו) לבין משפט הולילנד. רוזן: "אתם בעצם אומרים שזה עד שלא ניתן להסתמך עליו, הפרקליטות כבר נפלה לבור הזה ובית המשפט עומד ליפול לתוכו. זה סביר במהלך המשפט?" מוזר טען, כי לש"ד מותר על-פי ההסכם עימו להגיב על הפרסומים שאינם נוגעים לפרשיות עליהן הוא מעיד. "הוא אמר על עצמו שהוא שקרן; אז אסור לנו להראות שהוא שיקר?", תהה מוזר.

רוזן: "איזה אסון יקרה אם ניתן למשפט להתנהל ונחכה עוד חודשיים?" מוזר: "אפשר תמיד לחכות, השאלה היא פומביות ופרסום. כלבוטק השקיעה הרבה כסף באיסוף אינפורמציה ובנסיעה ללונדון. איפה הם היו קודם? יש פה לא שיהוי, אלא אם כל השיהויים". בן-ארי: "זה בדיוק הטיעון שלנו - שהגיעו מים עד נפש". מוזר: "הם לא יכולים לאסור לפרסם דברים שכבר פורסמו. מבחינתנו זו קטסטרופה גדולה, אם אחרי כל הפרומואים נגלה שאין לנו תוכנית. ייגרם לכלבוטק נזק אדיר". עוד טען מוזר, כי שמו המלא של ש"ד מופיע בוויקיפדיה ובגוגל, אך המדינה לא עשתה דבר.
פרוטוקול, 2.9.12: ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני
משפט הולילנד: המשך עדותו של עד המדינה + דיון בבקשת המדינה להרחבת צו איסור פרסום + שאלת ייצוגו של ש"ד בהליכים האזרחיים

תאריך:  02/09/2012   |   עודכן:  02/09/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   בן כספית   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   רפי גינת   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המדינה: להרחיב איסור הפרסום בענייני ש"ד
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מייקל
2/09/12 13:12
 
יוסי מ
2/09/12 13:57
 
מייקל
3/09/12 13:44
2
מיכאל10
2/09/12 19:11
3
aviku
2/09/12 20:58
4
נפתלי גור-אריה
2/09/12 22:51
5
מסתירים עדים
3/09/12 01:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חלק מתושבי המאחז מגרון התפנו הלילה (א', 2.9.12) מבתיהם ועברו לגור באופן זמני במדרשה בעפרה. זאת עד למעבר שלהם לאתר המגורים הזמני בגבעת היקב בעוד ימים ספורים.
02/09/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, מיכל נד"ב, דחתה על הסף (28.8.12) בקשה לתביעה ייצוגית שהגיש פרשן הספורט רון קופמן נגד מפעל הפיס. קופמן טען להטעיה בהגרלות "חיש גד", אך נד"ב קיבלה את טענת הפיס לפיה טענות אלו כבר נדונו והוכרעו בתביעה קודמת.
02/09/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות

מכבי תל אביב מודאגת. פופס מנסה בונסו עלול שלא לשחק בעונה הקרובה בגלל פציעה, גיאורגי שרמאדיני וקיינר-מדלי שוהים עם נבחרותיהם ונכון לעכשיו אין מספיק שחקני פנים כדי לקיים אימון ברמה גבוהה. הפתרון: הפורוורד-סנטר אטארה מאז'וק החל להתאמן עם הצהובים בהיכל.


02/09/2012  |  רועי גלדסטון  |   חדשות

ימים לא קלים בבני סכנין, על המגרש ומחוצה לו. החוזים לא עוברים בקלות בבקרה התקציבית והסגל של שלומי דורה עדיין לא נראה כמו שהוא היה רוצה. במישור המקצועי הדברים מקרטעים ואמש (שבת) הגיעה תצוגה מאכזבת והפסד 3:1 למ.ס אשדוד בדוחא, עם שלושה שערי חובה כבר אחרי מחצית אחת.


02/09/2012  |  תומר לוי  |   חדשות

למרות שהפסידו במחזור הפתיחה, בבית"ר ירושלים היו מרוצים מכך שהשיגו נקודה בלבד בטדי, ב-1:1 מול הפועל באר שבע. "הייתה לנו מחצית ראשונה טובה ובשניה נחלשנו. רצינו לשמור על היתרון ואוטומטית הלכנו אחורה. באר שבע הגיעה למספר מצבים וזה היה יכול להיגמר עם ניצחון שלה ואז היינו מדברים אחרת. אני מקווה שעד למשחק הבא נתחזק במספר שחקנים שלנו שיושבים עכשיו ביציע ונראה טוב יותר", אמר שחקן במועדון. שחקני בית"ר שמחו במיוחד עם כובש שער היתרון, אלי דסה, שחזר להרכב לאחר היעדרות ממושכת של למעלה מחצי שנה בשל פציעה. בקבוצה גם היו מרוצים מזימונו המחודש של אופיר קריאף לנבחרת הצעירה וציינו כי מגמת שילוב הצעירים מוכיחה את עצמה.

אלי כהן שראה את שחקניו מהיציע בשל עונש הרחקה, הוסיף: "לצערי, העונש שקיבלתי הוא לא מידתי. לא תמיד עושים צדק וכך גם הפעם וחבל. בשבוע שעבר שיחקנו יותר טוב והפעם לא היינו מספיק טובים ולא הראינו את המשחק השוטף שלנו. יחד עם זאת היו לנו כמה הברקות. אנחנו עדיין מתרגלים לכך שלצעירים יש עליות וירידות. אני מקווה שבן שושן וחדד יצטרפו. עשינו איתם הכנה מצוינת ואני בטוח שנוכל להצליח יחד איתם".
02/09/2012  |  זיו אברג'יל  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il