|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

מסמך: גרסת אולמרט - העדות המלאה

עדותו המלאה של אולמרט המובאת כאן נחשפה לראשונה בעיתון מעריב המסמך אינו מעלה גילויים חדשים עם זאת, הוא מציג את דמותו של אולמרט: שקרן, מניפולטור, מאחז עיניים זו עדותו הראשונה של אולמרט מתוך שתיים בפרשת מעטפות הכסף
20/07/2008  |   יואב יצחק   |   מאמרים   |   פרשת אולמרט-טלנסקי   |   תגובות
אולמרט. שקרן, מניפולטור

ביום 2 במאי 2008 - כ-48 שעות לאחר שנדרש לכך, נאלץ אולמרט לאפשר חקירתו בפרשה שנודעה כפרשת מעטפות הכסף. החקירה התבצעה באופן בהול, וזאת לאחר כמה חודשים במהלכם בוצעה חקירה סמויה, וימים ספורים לאחר שנחקר העד המרכזי בפרשה, משה (מוריס) טלנסקי. תמליל העדות המלא נחשף ומפורסם כמסמך בעיתון מעריב, על-ידי העיתונאית דורית גבאי.

אולמרט נחקר על-ידי ארבעה מבכירי היחידה הארצית לחקירות הונאה: תנ"צ שלומי אילון, סנ"צ איציק אברהם, רב-פקד איריס ברק ורב-פקד אלישע קוגן. יחד עימם הגיע הטכנאי ישי בן-דרור, שהקליט את החקירה. חקירתו של אולמרט נעשתה לאחר שטלנסקי הודה בהעברת כספים במזומנים לידיו של אולמרט, וכן לאחר שאורי מסר, נאמנו ומקורבו של אולמרט לפחות עד אותה עת, אישר את הדברים.

המסמך המלא אינו מעלה גילויים חדשים שטרם פורסמו בתקשורת. עם זאת, הוא חושף את דמותו של אולמרט, כמו שהיא: מניפולטור, שקרן, תחמן, עבריין סדרתי, מאחז עיניים. זה כוחו של המסמך, המביא דברים מפיו של אולמרט עצמו, וזו תרומת עיתון מעריב להצגת דמותו של אולמרט. בלי מסיכות. בלי להטוטי דנקנרים. ובלי ברנעים.

חקירת אולמרט ביום 2 במאי נדרשה בבהילות, כדי לשמוע ממנו גרסה ראשונית בשאלה הגדולה: האם אכן אולמרט קיבל כסף, במעטפות, מטלנסקי, באופן הנוגד את החוק. אולמרט נפל בפח. בחקירתו הוא הכחיש, מכל וכל, שקיבל כסף מטלנסקי. מטרת המשטרה, הפרקליטות, והיועמ"ש, הושגה. הם לכדו את אולמרט בגרסה ראשונית, כוזבת. מכאן קצרה הדרך להחלטה הדרמטית: פנייה לבית המשפט כדי "לשמר" את עדותו של טלנסקי, בחירה ראשית. בחקירתו השנייה, המאוחרת יותר, ניסה אולמרט לתקן את עדותו, והודה שקיבל כספים, אך מדובר בהחזרי הוצאות. לא יותר מכך. ובכלל, אמר, הוא לא יודע כמה כסף התקבל, שכן הכסף ניתן במעטפות, והוא העבירו לשולה זקן או לאורי מסר מבלי לפתוח את המעטפות. אשרי המאמין...

אולמרט מסובך בשש פרשות פליליות חמורות: כרמיה, לאומי, מרכז ההשקעות, המינויים בתמ"ת, מעטפות הכסף, אולמרטורס. כתב אישום יוגש נגדו, קרוב לוודאי. אם לא בכל השש, אזי לפחות בשלוש-ארבע מהן. אולמרט נוקט סחבת וגורם לעיכוב בהליכי החקירה ומשפט. בינתיים הוא מכהן עדיין כראש ממשלה ומסכן את מדינת ישראל. פרקליטיו מתחילים לדבר על אפשרות של עסקת טיעון, תמורת התפטרות ועונש סביר. בפרקליטות טרם דנו בכך, אך בחדרי-חדרים כבר התגבשה עמדה עקרונית: לעשות כל מה שדרוש לשלוח את אולמרט לכלא.

בוקר טוב אדוני ראש הממשלה

השעה 10:02. כל הסידורים נערכו. הטייפ פועל. הדברים שנאמרים מוקלטים. תנ"צ אילון מזהיר את אולמרט: אדוני ראש הממשלה, אתה נחקר באזהרה, בחשד לקבלת כספים שלא כדין, בארץ ובחו"ל. אולמרט מוזהר ומשיב בקולו: "הבנתי". כאן מתחילה חקירתו, שנודעה כפרשת מעטפות הכסף:

תנ"צ אילון: בוקר טוב אדוני ראש הממשלה.

אולמרט: אתם מרשים לי לכתוב, אני מבין.

אילון: אדוני, אבל תרשומות שתירשמנה, אנחנו ניקח אותן והן יהיו חלק מחומר חקירה.

אולמרט: אהה, בסדר, טוב. בוא נראה בסוף מה אנחנו נעשה איתם.

תנ"צ אילון: היום יום שישי, השני במאי 2008. השעה כעת עשר ושתי דקות, ואנחנו נמצאים בחדר העבודה במעונו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, בירושלים. ראינו לפנינו את מר אהוד אולמרט, ראש ממשלת ישראל, והודענו לו: אנו קציני המשטרה עומדים לחקור אותך באזהרה בחשד לביצוע עבירות הקשורות לסכומי כסף שקיבלת שלא כדין, מגורמים שונים בארץ ובחו"ל, במהלך כהונתך כשר התעשיה והמסחר ובתפקידים ציבוריים אחרים. אנו מודיעים לך כי אינך חייב לומר דבר, אולם כל אשר תאמר עשוי לשמש כראיה. הימנעות מלהשיב לשאלות עשויה לחזק את הראיות נגדך, אנו מודיעים לך גם על זכותך להיוועץ בעורך דין. כמו-כן החקירה מוקלטת על-ידי אחראי מעקב טכני ביחידה הארצית לחקירות הונאה, רב-סמל בכיר ישי בן דרור. הואיל והחקירה מוקלטת, נודה לך אדוני אם תאשר בקולך שהבנת את האזהרה.

אולמרט: הבנתי.

אילון: כפי שאתה יודע אדוני, אסור להקליט את החקירה למעט ההקלטה המבוצעת על-ידינו. מר אולמרט אישר והבין כי הבין את האזהרה מרצונו הטוב והחופשי כדלקמן. אני רק אקדים ואומר שידוע לך כי הזמן שנקבע לנו לחקירה הוא קצר, ולכן ניגש ישר לשאלות.

אולמרט: בבקשה.

רפ"ק איריס ברק: מחומר החקירה עולה כי בתקופה בה כיהנת כשר התעשיה והמסחר, קיבלת מטלנסקי כסף במזומן. מהי ההתייחסות שלך לכך?

אולמרט: העניין הזה לא נכון.

ברק: מחומר החקירה שלנו עולה שמדובר בסכומים המצטברים בעשרות אלפי דולרים ואפילו יותר. מה אתה אומר על כך?

אולמרט: אותה תשובה.

ברק: עבור מה אתה קיבלת את הכסף מטלנסקי, שמחומר החקירה שלנו עולה שכן קיבלת אותו?
אולמרט: אני מכיר את טלנסקי משנת 1993. במשך התקופה שהכרתי אותו הוא היה המנהל של, אההה... קרן של בית החולים שערי צדק, שגייסה כספים לבית החולים שערי צדק, ו... אההה... ראשי שערי צדק שאותם הכרתי קודם לכן כשהייתי שר הבריאות. באותה תקופה החלטתי להתמודד על ראשות עיריית ירושלים, והם הציעו לי שהוא יעזור לי לגייס למסע הבחירות תרומות כספיות שניתנו לי כמקובל בדרך שבה מותר לקבל תרומות, ואת התרומות האלה רשמנו בעמותה או בפורום שאנחנו קיימנו אז. אני לא יכול להגיד לכם עכשיו שאני זוכר את הכל לפרטי הפרטים. זה היה לפני 15 שנה.
ברק: ברשותך, נבקש להתמקד בכספים שקיבלת מטלנסקי בתקופה שבה כיהנת כשר המסחר והתעשיה.

אולמרט: לא זכור לי שקיבלתי תרומות.

ברק: בתקופה שהיית שר התעשיה והמסחר לא קיבלת מטלנסקי כספים? זו התשובה שלך?

אולמרט: נכון. ברק: מחומר החקירה שלנו עולה כי אתה וטלנסקי בתקופה שהיית שר התעשיה והמסחר, נפגשתם כמעט בכל פעם שטלנסקי הגיע לישראל, או שאתה הגעת לארה"ב. נכון הדבר הזה?

אולמרט: אני לא יודע לתת לכם דיווח מפורט על ה... על ה...

ברק: באופן כללי, בתקופה כשאתה נמצא... נהגתם להיפגש?

אולמרט: נפגשנו, נפגשנו. נפגשנו, נוצר קשר אישי ידידותי בינו לביני במהלך התקופה הזאת.

ברק: במה התבטאה הידידות הזו?

אולמרט: במהלך התקופה הזאת הוא...

ברק: שוב אני מבקשת להתמקד בתקופת הכהונה כשר התעשיה והמסחר.

אולמרט: אני לא יכול לזהות איזה שהוא שינוי משמעותי או דפוס משמעותי שונה בתקופת התעשיה והמסחר, לעומת תקופות אחרות, כי אמרתי לך שהכרתי אותו מאז 1993.
ברק: אם כך אנחנו נתקדם ברשותך. בפגישות שאתם נפגשתם בתקופה שאתה היית שר התעשיה והמסחר, נכון שבפגישות האלה טלנסקי נהג לתת לך את הכסף המזומן שהוא העביר לך?

אולמרט: לא.

ברק: מהחומר שלנו עולה שאתה ושולה זקן, העוזרת הבכירה שלך - אתם הייתם אלה שביקשתם מטלנסקי להביא לכם אתה כסף במזומן. זה נכון?
אולמרט: לא. אני לא יודע מה לגבי שולה זקן, אני יכול לדבר לגבי עצמי.

ברק: אממ. טוב. אתה אומר לנו שלא קיבלת ממנו כסף במזומן? אתה מהנהן, כלומר?!

אולמרט: נכון.

ברק: זה מה שאתה אומר לנו. לעומת זאת אם שולה קיבלה, אתה לא יודע?

אולמרט: אני לא יודע שהיא קיבלה, אני לא מעריך שהיא קיבלה, אבל...

ברק: כי אנחנו יודעים ששולה באמת קיבלה מטלנסקי בידיעתך ועבורך סכומי כסף במזומן.

אולמרט: אני לא יודע להגיב על מה שאתם יודעים. אני יכול להגיד לכם על מה שאני יודע.

ברק: בסדר גמור. טלנסקי אמר לנו כשהוא היה אצלנו בחקירה, שהוא מסר לך באופן אישי אפילו עשרות אלפי דולרים במזומן. מה אתה אומר על כך?

אולמרט: אני אומר על כך שהדבר הזה איננו נכון. הוא מסר לי תרומות, שיקים, אבל לא בכספים מזומנים.
ברק: כעת אנחנו מדברים על צ'קים. אנחנו מדברים על כספים שנמסרו במזומן, ולא רק טלנסקי אמר לנו את זה. קבלת הכספים הזו במזומן מתועדת גם ביומן הלשכה שלך. מה אתה אומר על כך?

אולמרט: אני לא מכיר את זה. אולי אתם יכולים להראות לי את זה?

ברק: אנחנו בהמשך נציג מסמכים. בשלב הזה אנחנו נבקש את התייחסותך לשאלות. מחומר החקירה שלנו עולה כי טלנסקי שילם גם מכרטיס האשראי שלו את שהייתך במלון 'ריץ קרלטון' בוושינגטון. על כך אתה יכול להתייחס?

אולמרט: אני לא זוכר אבל יכול להיות שקרה דבר כזה. משום שבמסגרת היחסים שלנו יכול להיות שאני הרציתי בפני איזה שהוא פורום שהיה לו עניין בו, והוא כיסה את הוצאות השהייה שלי.

ברק: היה כנס אחד כזה? היה יותר מכנס אחד כזה?

אולמרט [משיב על-רקע צלצול ברקע]: אני לא זוכר להגיד לך.

ברק: בסדר. טלנסקי אמר לנו שאתה ושולה זקן ביקשתם ממנו להעביר לכם את הכסף במזומן. למה ביקשתם שהכספים יועברו במזומן? לא הייתה כאן כוונה להסתיר את עצם קבלת הכספים? את מקור הכספים שהתקבלו מטלנסקי?

אולמרט: אני אומר לך, נתתי תשובה לגבי עצמי, אני לא יודע להגיד לך לגבי אחרים.

ברק: והתשובה לגבי עצמך - שאתה מעולם לא קיבלת מטלנסקי בשום הזדמנות כסף במזומן?

אולמרט: נכון.

היחסים עם אורי מסר, הכספת
אורי מסר. הבנקאי של אולמרט


החוקרים פעלו תחת לחץ. לכן דילגו במהירות לשלב הבא – היחסים הכספיים עם "הבנקאי", אורי מסר. בדברים שלהלן ניתן ללמוד: אולמרט מכחיש כל קשר לכספים שהתקבלו מטלנסקי והועברו למשמרת לידיו הנאמנות של אורי מסר.


ברק: מהחומר שנאסף אצלנו עולה כי הכספים שקיבלת במזומן, נשמרו על-ידי עו"ד אורי מסר בכספת. מה אתה אומר על כך?

אולמרט: אין לי מושג.

ברק: אני מבקשת את ההתייחסות שלך למסמכים האלה. אנחנו מציגים לך מסמך שהופק מהדואר האלקטרוני של שולה זקן. זה דף מתאריך 1 בפברואר 2004 בו רשמה שולה זקן: 'טלנסקי הביא 72'. אני מפנה אותך לשורה האחרונה שממורקרת בצהוב: "טלנסקי הביא 72,500 דולר. נתתי לאהוד 7,500 דולר, והשאר למסר". התאריך שבו בוצעה הפעולה הזו הוא ה-24 בדצמבר 2003.

אולמרט: זה לא אומר לי שום דבר. זה רישום שלה. אני לא זוכר את זה.

תנ"צ אילון: האם אדוני שולל את האפשרות שיכול להיות כזה דבר? אולמרט: נראה לי מאד מוזר.

ברק: אני מפנה אותך לשורה נוספת בדף הזה. כאן רשמה שולה: 'אורי מסר שב-27 במאי היה 3,295,500 שקלים, ב-24 באוגוסט הוספנו 60 אלף, לקחת 21 אלף דולר לזאב דובר'. אתה יכול להתייחס לשורה הזו?

אולמרט: לא.
תנ"צ אילון: אדוני מכיר את זאב דובר?

אולמרט: זה נשמע לי שם מוכר של מישהו שהיה פעיל ליכוד פעם.

ברק: ואתה זוכר שהועבר אליו פעם סכום של 21 אלף דולר?

אולמרט: ממש לא.

ברק: האם יש לאדוני קשרים עם זאב דובר?

אולמרט: ממש לא.

ברק: הסכום הזה של 3,295,500 דולר מוכר לך? אולמרט: אני לא רואה שכתבו כאן דולר.

ברק: כן, אהה... לא כתוב כאן דולר?

אילון: אכן כתוב 3,295,000.

ברק : תראה, הסכום הזה לא מדויק. עו"ד אורי מסר הסביר לנו בחקירה שבשורה הזו נפלה טעות דפוס. לא מדובר על 3,295,000 דולר, יש כאן אפס מיותר, ומדובר בסכום של 300,000 דולר שהוא שמר עבורך בכספת שלו. זה מה שהסביר לנו אורי מסר, כשהוא ראה את הרישום הזה. מה אתה אומר לנו על כך?

אולמרט: אותו דבר, שאני לא יודע עליו.
אילון: כלומר, אדוני מכחיש לחלוטין את עניין הכסף והעברתו לאורי מסר.

ברק: אתה מהנהן בראשך, כלומר אתה מכחיש. אולמרט: כן, כן.

100 אלף ש"ח להירשזון, למימון כינוס בחירות
הירשזון. גם הוא נהנה


במהלך חקירתו נשאל אולמרט על יחסיו הכספיים עם הירשזון. טפח מיחסים אלה, שאותו חשפנו כאן ב-Nfc לפני כחודשיים, התגלה מיומניה של שולה זקן. עיקרו: אולמרט "סידר" 100 אלף ₪ להירשזון, למימון כינוס בחירות. לצורך זאת הומרו דולרים שהוחזקו בכספתו של אורי מסר, והועברו בשקלים עבור הירשזון.


ברק: אני מציגה לך מסמך. כתוב כאן: "מאה אלף הירשזון כנס, אורי המיר 23,450 שקלים". כאן קיימת טעות נוספת: זה אמור להיות 23,450 דולר שהומרו למאה אלף שקלים. זה גם השער שמתאים לתקופה הזו.

אולמרט: ממש אין לי מושג.

ברק: אתה לא זוכר סכום של מאה אלף שקלים.

אולמרט: אני לא יודע איזה כנס זה, אני לא יודע על מה מדובר.

אילון: האם אדוני שולל את האפשרות שהיה דבר כזה?

אולמרט: אני לא יודע.

אילון: מה פירוש?

אולמרט: אני לא יודע, אני לא יודע אם אהה... אני לא יודע על איזה כנס ב-1 בפברואר 2004 יכול היה להיות. אני לא יודע מי ארגן את הכנס. אני לא יודע מי שילם עבור הכנס. אתם אומרים שזה כנס של הירשזון.

אילון: ואם אדוני רואה אכן רישום כזה, מה יכולה להיות המשמעות שלו?

אולמרט: אני לא עוסק במשמעויות. אני לא יודע לתת לכם תשובה. אני קורא מה שכתוב.

אולמרט מעומת עם הפרטים מיומני שולה זקן
שולה זקן. ניהלה את ענייני אולמרט


אחד המסמכים המדהימים שנתפסו בבדיקות שנערכו על-ידי מבקר המדינה הינו "יומני אולמרט" – אותם יומנים שנרשמו, בזמן אמת, על-ידי מנהלת לשכתו, שולה זקן. היומנים מתעדים את העברות הכספים, כמו גם הודעות שנתקבלו מהצדדים בהקשר לזאת. מיותר כמעט לציין: היומנים מפלילים את אולמרט, והם משמשים כראיה נגד אולמרט עצמו. שתיקתה של שולה זקן אינה מורידה מאומה. יומניה הם שמדברים.


ברק: טוב. הרישום הזה [הנוגע להירשזון, י.י.] הוא לא יחיד. ברשותך אנחנו נציג לך רישום נוסף. אנחנו מציגים לך מסמך שגם הוא הופק מהדואר האלקטרוני של שולה זקן. זהו דף יומן מתאריך 29 באוקטובר 2004. אני מבקשת שתתייחס לרישומים נוספים שיש כאן. יש כאן רישום שאומר: '355,660 דולר נכון ל-15 בפברואר-2004 אהוד לקח 5,600 דולר ב-22 באפריל 2004 וב-7 במארס הוא לקח 5,000 דולר". מה ההתייחסות שלך לרישום הזה?

אולמרט: כמו להתייחסות הקודמת. אני לא יודע. אני חושב ששולה צריכה להסביר את זה.
ברק: תראה, מה שעולה גם מהחומר שלנו זה נכון שהרישום נעשה עבור, נעשה על-ידי שולה, אולם מדובר בכספים שנשמרו אצל אורי מסר עבורך, כלומר ובידיעתך. כלומר, אתה ידעת שנשמרים הכספים. אתה היית מודע למצב החשבון, ולכן מטבע הדברים אנחנו נדרשים לקבל את ההתייחסות שלך לנושא הזה.

אולמרט: השאלה היא האם יש אמירה של שולה או של אורי, שהכסף הזה הועבר על-ידי אליו, וששולה אומרת שהיא נתנה לי כסף?

אילון: אדוני, אם שולה תאשר כזה דבר, מה תהיה תגובתו של אדוני?

אולמרט: נשמע כשהיא תאשר.

ברק: כפי שאתה רואה, יש גם רישומים נוספים בדף הזה שקשורים לאותו נושא. בשורה השנייה שגם כן ממורקרת בצבע צהוב, נאמר: "נתתי לאורי עוד 9,000 דולר". שולה כאן מתעדת 9,000 דולר נוספים שהועברו לאורי מסר לכספת. ההעברה היא מה-20 באפריל 2004. "אורי נתן לי 25 אלף דולר". וכאן יש תיעוד לסכום נוסף שנתקבל מטלנסקי, ב-21 ליולי. כאן בשורה לפני אחרונה שמדברת על 50 אלף דולר שנתקבלו מטלנסקי. מה ההתייחסות שלך לרישומים הללו?

אולמרט: אותה התייחסות כמו הקודמת.

אילון: דהיינו?

אולמרט: אני לא יודע. אני רואה רישום של שולה. אני לא יודע יותר מזה.

ברק: אתה מכיר את שולה שנים רבות.

אולמרט: בהחלט.

ברק: הקשר ביניכם הוא הדוק. כפי שאתה מכיר אותה, האם היית, האם נראה לך סביר ששולה הייתה עורכת רישומים כאלה אם אין מאחוריהם שום דבר?

אולמרט: אני לא יודע מה יש מאחוריהם, אז קודם כל אני לא יכול לומר לך. אני יכול לומר לך רק דבר אחד: ששולה במשך שנים רבות מאז שהיא עבדה אצלי, כשלושים שנה, עסקה בכל עניין כמעט שקשור בעניינים האישיים שלי. היא שילמה את חשבונות הבנק שלי, אהה.. היא הייתה עומדת בקשר ישיר עם פקיד הבנק. כשהחשבון שלי היה ב-OVER, פקיד הבנק היה מתקשר איתה, היה מוסר לה. היא הייתה מוסרת לי. כלומר, אין דבר בהתנהלות השוטפת של העניינים הכספיים שלי, שהיא לא הייתה מתמצאת בו.

ברק: דבריך מאד משתלבים עם הנושא שלנו, כלומר: מה שאתה מתאר זה מערכת עם אמון מוחלט בינך לבין שולה העוזרת שלך. ובמסגרת האמון הזה שעולה מהדברים שלך וגם מחומר החקירה שנאסף על ידינו, האם נראה לך סביר בנסיבות העניין ששולה הייתה עורכת רישומים כאלה, אם לא היה מסתתר מאחוריהם משהו נכון? זו השאלה שלנו.

אולמרט: אני לא יודע להגיד לך. אני יודע להגיד לך שלשולה היה חופש פעולה גדול מאד במסגרת הפעילות השוטפת, והיא עשתה דברים שונים שלא תמיד אני יכולתי לדעת וידעתי, ועקבתי אחריהם, ושהיה לי עניין לבדוק אותם. אני לא ראיתי אף פעם את הרישומים האלה.

תנ"צ אילון: אדוני אומר שהיה לו אמון מלא בשולה?

אולמרט: היה לי בהחלט אמון מלא בשולה.

אילון: אחרת קשה להסביר את כל הרישומים האלה, היא לא ניהלה אותם עבורה מן הסתם?!

אולמרט: תראה, העובדה היא שאני מעולם לא ראיתי את הרישומים האלה.

האם אולמרט ידע על הפעולות שביצע אורי מסר


בשלב זה מדלגים החוקרים שוב לקשריו של אולמרט עם אורי מסר. השאלה היא האם אולמרט ידע על מעשיו של אורי מסר, בזמן אמת, ו/או האם פעל על-פי הנחיותיו של אולמרט בכל הקשור לכספים שנתקבלו. אולמרט מנסה, ככל יכולתו, להרחיק עצמו מכך. החוקרים לוחצים בנקודות אלה.


רפ"ק אלישע קוגן: אדוני, מלבד שולה, אורי מסר מאשר את כל הרישומים האלה, ואת הידיעה שלך לגביהם. מה התייחסותך לכך?

אולמרט: אני מעולם לא דיברתי עם אורי מסר על האיש, על הרישומים האלה, היות ולא ראיתי אותם אף פעם. לא דיברתי עליהם אף פעם עם אורי מסר.

אילון: השאלה היא - אורי מסר מאשר, מה אתה אומר על כך שהוא מאשר?

אולמרט: אתה יכול להראות לי מה הוא אומר?

אילון: אההה. אנחנו אומרים לך שהוא מאשר. החקירה מוקלטת.

אולמרט: בסדר, אני מקבל את מה שאתה אומר. אני רק אומר שהיות ואני לא ראיתי, אני לא יודע להתייחס לדבר שאני לא שמעתי ממנו. שמעתי את זה בצורה ש...
אילון: ובכל זאת?

אולמרט: אני אומר לך, אני מעולם לא דיברתי עם אורי מסר על העברת הכספים, על רישום כספים, מעולם לא דיברתי איתו על התיעודים האלה שאני רואה כאן.

רפ"ק קוגן: אורי מסר ביקש ממך לשמור את הכספים האלה. אורי מסר אמר שאלו כספים שאתה ביקשת ממנו לשמור עליהם בכספת שלו.

ברק: אתה מהנהן בראשך לשלילה?

אולמרט: לשלילה.

ברק: אתה לא ביקשת מאורי מסר?

אולמרט: לא.

ברק: לשמור עבורך כספים? לא. לסיכום הנושא: אנחנו דיברנו כאן ואתה סיפרת על מערכת היחסים הארוכה ומלאת האמון בינך לבין שולה זקן, והמעורבות הגדולה שלה בעניינים הכספיים והאישיים שלך ושל משפחתך. אי-פעם במהלך השנים אתה ראית שהיא ערכה רישום לא נכון כלשהו, או שדברים שהיא אמרה לגבי מצב חשבון הבנק שלך בבנקים, או בכל מקום אחר, לא היה נכון, לא שיקף נאמנה את המציאות?

אולמרט: ברישומים שאני ראיתי, ובדיווחים שאני קיבלתי ממנה לגבי הרישומים בבנקים או לגבי נושאים כספיים שהיו כרוכים נניח בקניה או מכירה של נכס, או משהו כזה, אה... תמיד קיבלתי ממנה דיווח אמין.

ברק: בסדר, תראה, מפאת קוצר הזמן אנחנו לא נתייחס כרגע לכל הסכומים שאתה קיבלת, ולכל העידכונים לגבי מצב החשבון. יש לנו מסמכים רבים שמתעדים עידכונים במצב החשבון שלך בחשבון הדולרים המזומנים שהיה בכספת של עו"ד מסר. יש לנו את הרישומים האלה. זה מאושר על-ידי עו"ד מסר. אבל אנחנו נמשיך, נתקדם כעת לנושאים הבאים.

המכתבים לאדלסון, ארנל והפניה ליצחק תשובה
אדלסון. התבקש לסייע


במהלך חקירת אולמרט הם עימתו אותו עם מכתבים ומידע על אודות התגייסותו למען עסקיו של טלנסקי. בכך ביקשו החוקרים לבסס את החשד לעבירת שוחד מצד אולמרט-טלנסקי: אולמרט מקבל עשרות אלפי דולרים במזומנים, מטלנסקי, ובתמורה מסייע לו בעסקיו הפרטיים, וזאת תוך ניצול מעמדו כשר בכיר בממשלה. הסיוע ניתן בעיקר בדרך של ניסיון לסייע לטלנסקי לשווק מתקני מיני בר. אולמרט פנה לכה גורמים: המיליארדר שלדון אדלסון, שגריר ארה"ב לשעבר בהולנד, רונלד ארנל (המנוח), ואיל ההון יצחק תשובה. מאדלסון ומתשובה ביקש לשלב את המיני-ברים בבתי המלון שהם מקימים; מארנל ביקש לסייע. אולמרט, מתברר, השתמש בחלק מהמקרים בנייר מכתבים רשמי כשר בממשלה, ואף עשה שימוש במזכירתו, רייצ'ל ריסבי – זו הידיעה בפרשת אולמרט טורס.


רפ"ק איריס ברק: נבקש את ההתייחסות שלך - נכון שפנית למספר אנשי עסקים על-מנת לקדם את עסקיו של טלנסקי?

אולמרט: ממש לא זכור לי. יכול להיות שהיו מקרה או שניים שהוא פנה אלי. אבל אני לא זוכר על איזה שהוא עסק.
ברק: מי פנה אליך?

אולמרט: טלנסקי פנה אלי.

ברק: פנה ומה?

אולמרט: ביקש שאעזור לו.
תנ"צ אילון: מה הוא ביקש?

אולמרט: שאעזור לו באיזה שהם כל מיני רעיונות עסקיים שהיו לו, אבל אני לא זוכר איזשהו דבר ממשי. הוא היה נראה לי פורח באוויר כל הדבר.

ברק: אתה יכול לפרט שמות של אנשים ספציפיים, אנשי עסקים ספציפיים שפנית אליהם לטובת טלנסקי, לטובת קידום עסקיו?

אולמרט: אני לא זוכר, אבל אם תזכירי לי שמות ואני אזכר, אני...
ברק: רולנד ארדל, זה איש עסקים שפנית אליו מיוזמתך?

אולמרט: יכול להיות, אני לא זוכר.

תנ"צ אילון: ולגבי שלדון אדלסון ויצחק תשובה?
אולמרט: יכול להיות.
אילון: האם יכול להיות שפנית אליהם בעל-פה?, בכתב?

אולמרט: אני לא שולל אפשרות שפניתי אליהם. אני לא זוכר.

ברק: את אופן הפניה אתה זוכר?
אולמרט: אני לא זוכר את אופן הפניה.
(החוקרים מציגים בפני אולמרט את המכתבים שכתב ונשלחו מטעמי)
אולמרט: כן, אני רואה שזה באמת מכתב של רייצ'ל.

ברק: והפניה הזו לארנל נועדה לקדם את הפגישה של מוריס טלנסקי עם ארנל לטובת קידום עסקיו, כן?

אולמרט: אני לא זוכר בדיוק מה היו הנסיבות, אבל זה יכול להיות. למרות שאני לא יודע מהעסקים של רולנד ארנל, אההה... משהו שאני ידעתי על העסקים שלו שיכול היה להתחבר עם מוריס טלנסקי. אני לא זוכר, אני פשוט לא מעלים מכם, אני...

ברק: ובכל זאת יש כאן פניה שהיא בהמשך לשיחה שלך איתו.

אולמרט: כן, אני מניח שהוא ביקש ממני להיפגש איתו ושאני הייתי בידידות עם רונלד ארנל, והצעתי לו להיפגש איתו.
(החוקרת ברק מציד לאולמרט את המכתב עליו הוא חתום, אשר נשלח לאיש העסקים שלדון אדלסון, באותו עניין)
אולמרט: אני מאשר שזה נראה כמו מכתב שלי.

ברק: אתה זוכר ששלחת אותו?

אולמרט: אני לא זוכר עכשיו. כשאת מראה לי אני לא מכחיש שזה נראה כמו מכתב שלי.

רפ"ק קוגן: למה שלחת אותו אדוני?

אולמרט: בטח ביקש ממני ליצור קשר עם רונלד, אההה. עם שלדון אדלסון, והסכמתי לחבר אותו אליו.

קוגן: לצורך מה?

אולמרט: אני מניח שהיה לו עניין עסקי.
(ברק מציגה עותק נוסף של המכתב שנשלח לשלדון אדלסון, החתום על-ידי אולמרט)
ברק: כאן אנו רואים גם את הנייר הרשמי, גם חתימת ידך.

אולמרט: זאת חתימת ידי.

תנ"צ אילון: כפי שאדוני יודע, למר שלדון אדלסון יש מלונות ברחבי ארה"ב והעולם. ולאור עסקיו של מר טלנסקי יש בהחלט היתכנות שהוא אכן יסייע לו באופן ממשי.

אולמרט: כן, הוא גם סייע לו?

אילון: אני מדבר על הפוטנציאל הגלום.

אולמרט: אני מניח שהייתה פנייה כי ראיתי את המכתב, הוא חתום על-ידי, ושאני המלצתי לשלדון אדלסון להיפגש איתו.

תנ"צ אילון: האם זה נראה לך תקין אדוני, ששר בממשלת ישראל, על נייר מכתבים רשמי, פונה לאיש עסקים, כדי שיעזור לאיש עסקים אחר?

אולמרט: אני חושב שזה חלק מהפרקטיקה שנוהגת במקומותינו, שאני לכשעצמי, לא רואה בה שום דבר פסול.

רפ"ק קוגן: כשאדוני מקבל סכומים במזומנים באותה עת?

אולמרט: אם אכן אדוני מקבל סכומי מזומן?

ברק: את הפניה ליצחק תשובה בנושא של טלנסקי לטובת קידום עסקיו, אתה זוכר?
אולמרט: לא.

ברק: גם כאן תשובה בדיוק הקים מלון, את מלון פלאזה אם אני זוכרת נכון, בארה"ב, בתקופה מקבילה להקמת עסקי המיני בר של טלנסקי.
אולמרט: יכול להיות שאז טלנסקי ראה הזדמנות לקדם עסקים שהוא היה מעורב בהם, באמצעות אנשים שאני מכיר אותם. ובתור ידיד שלי הוא ביקש שאעזור לו לחבר אותו לאנשים האלה. זה דבר שקורה לי יום יום במשך שנים רבות בכל התפקידים השונים שביצעתי. זה חלק בלתי נפרד מהפרקטיקה העניינית. יום-יום פונים אלי אנשי עסקים, כולל יצחק תשובה שביקש איתי פגישה ביום ראשון, בטח בקשר לאיזה שהוא עסק שלו.

ברק: אבל כאן אנחנו לא מדברים על ידיד של קשר חברי תמים. אלא כאן מדברים על ידיד שחומר החקירה שלנו מצביע בבירור שבאותה תקופה במקביל, ואני שוב מדגישה שמדובר על התקופה שבה אתה שר התעשיה והמסחר המכהן במדינה, בתקופה הזאת אתה מקבל ממנו סכומים, ובמקביל פונה לאנשי עסקים בכירים בעולם ובארץ, לקידום עסקיו. איך אתה מסביר את החיבור הזה?

אולמרט: החיבור הזה, הוא אההה... חיבור אם הוא קיים?

ברק: לפי חומר החקירה שלנו הוא אכן קיים.

אולמרט: אין לך מסמך שהראית לי, לפחות לא הראית לי ששלדון אדלסון, לא סליחה, ש... .אההה... מוריס טלנסקי העביר לי כסף.

ברק: יש לנו מסמכים כאמור, וכמו שהסברנו קודם...

מי קיבל ומי ניהל את כספי התרומות


חוקרי המשטרה מעמתים את אולמרט עם מידע פרטני בדבר אופן זרימת הכספים, מי קיבל, מה אמר אורי מסר, מה אמר טלנסקי, ומה חלקו בכל ההתנהלות המוזרה הזו. אולמרט הכחיש שידו במעל. לדבריו, הוא לא עסק בגיוס הכספים וגם לא קיבלם. לדידו, שולה זקן ואורי מסר הם הכתובת למידע, כמו גם לשאלות ממי נתקבלו כספים במזומן, והאם נמשכו כספים במזומן. הוא מרבה להשיב: "לא יודע"; "לא זוכר", ונראה כי הוא מנסה להרחיק עצמו מהחיבור המוכח בינו לבין הכסף.

תנ"צ אילון: האם אדוני שולל את האפשרות שקיבלת כספים ממר טלנסקי במזומן?

אולמרט: אני לא זוכר כספים במזומן ממר טלנסקי. אני זוכר תרומות ממר טלנסקי. לא ממנו ישירות אלא מאנשים שהוא גייס עבורי תרומות, בעיקר לפי דעתי ב-1993 וייתכן מאד שגם לפני הבחירות של 1998.

אילון: ומה לגבי תקופת היותך שר בממשלת ישראל?

אולמרט: לא זכור לי דבר כזה.

אילון: האם ייתכן שקיבלת תרומות במזומן?

אולמרט: אני לא זוכר. יכול להיות שאם הייתה תרומה כזו, אז היא אהה...

אילון: בווודאי היית זוכר תרומה כזו?

אולמרט: אם הייתה תרומה כזו, אז היא הייתה מופקדת כמו כל תרומה אחרת, זאת אומרת זה כשלעצמה תרומה במזומן היא לא עבירה אם היא מדווחת ונרשמת.

ברק: עכשיו אתה מדבר על אופציה לקבלת תרומה במזומן. מהדברים האלה אני מבינה שגם אם היה מקרה של תרומה במזומן, מדובר על מקרה חריג יחסית, שכן תרומות מטבען לא מתקבלות במזומן.

אולמרט: אני לא זוכר, אהה... תרומות כאלה.
ברק: עו"ד מסר אמר לנו בחקירתו שהוא קיבל ממך ומשולה זקן סכומי כסף במזומן שמגיעים למאות אלפי דולרים. אנחנו שואלים לאיזו מטרה הועברו אליו הסכומים הללו?

אולמרט: הוא שאל אתכם? הוא השיב לכם על כך?

אילון: חומר הראיות הוא בידינו אדוני, ולא נפרט אותו כרגע.

אולמרט: אני לא יודע להגיד לכם על דבר כזה. אני לא זוכר שנתתי לו במזומן שום דבר.

אילון: ואם נאמר לך שהוא אמר את זה?

אולמרט: יכול להיות שהוא אמר את זה. יכול להיות שהיו לו כספים במזומן, והוא נשאל שאלה והוא היה צריך לתת תשובה. אני לא יודע להשיב בשמו.

אילון: ואם אנחנו אומרים לך שהאמירות שלו כפי שהוא מסר אותן בחקירה, מתיישבות עם הרישומים שרשמה שולה ביומן?

אולמרט: אז מה שיכול להיות ודאי זה ששולה נתנה לו כספים, ושהוא קיבל את הכספים האלה.

אילון: ואם הוא טוען מעבר לשני הדברים שכרגע דיברנו עליהם, שהוא קיבל גם ממך והכל היה בידיעתך?

אולמרט: אז אני על כך כבר השבתי, שאני לא נתתי לו כספים במזומן.

ברק: טוב, עו"ד מסר הוסיף בחקירה שלו שחלק מהכסף שהוא שמר עבורך בכספת שלו התקבל ממוריס טלנסקי. אתה מאשר את הדברים שמסר לנו עו"ד מסר?

אולמרט: היות ואמרתי לך שאני לא יודע שהוא קיבל כספים במזומן ממני, כלומר אני יודע שהוא לא קיבל כספים במזומן ממני, אני לא יודע להגיד לך לגבי כספים אחרים, אם הוא קיבל.

ברק: אתה פוסל את האפשרות שעו"ד אורי מסר קיבל כספים במזומן ממך?

אולמרט: אני לא פוסל ולא מאשר, אני אמרתי לגביי, אני אומר שאני לא נתתי כספים במזומן.

ברק: אף פעם לא נתת לו כספים במזומן?

אולמרט: לא זכור לי.

ברק: אף פעם לא ביקשת משולה זקן לתת לעו"ד מסר כספים במזומן שישמור עבורך?

אולמרט: לא.

ברק: אף פעם לא ביקשת דבר כזה. ולא ידוע לך ששולה ביקשה - העבירה לעו"ד מסר כספים במזומן שהתקבלו עבורך, בין היתר מטלנסקי, וביקשה שהוא ישמור אותם אצלו?

אולמרט: תחזרי על השאלה.

ברק חוזרת על השאלה ואולמרט משיב: אני לא יודע מזה.
סנ"צ אברהם: אדוני מסוכסך עם אורי מסר?

אולמרט: לא.

אברהם: אז למה שאורי מסר יבוא וימסור את זה במשטרה?

אולמרט: אני חושב שזו שאלה שצריך לשאול אותו.

ברק: עו"ד מסר אמר בחקירה שלו שאתה ושולה נהגתם להתקשר אליו מפעם לפעם, ולבקש בכל פעם חלק מהכסף המזומן שנשאר עבורך בכספת שלו. מסר הוסיף בחקירתו שהוא היה מביא מעת לעת את הכסף ללשכתך על-פי הבקשות שלך או של שולה בדולרים במזומן. מה אתה אומר על כך?

אולמרט: אני אמרתי לך שהוא לא נתן לי כסף במזומן. עכשיו, מה היה בינו לבין שולה לאור הרישומים שאת הראית לי בניירות הללו, זה דבר שאני לא ידעתי אותו, אבל אני רואה אותו לראשונה כשאת מראה לי את זה.
ברק: בסדר. ואני מבינה שאת הרישומים ראית לראשונה, בסדר. אבל אני מדבר לתוכן, למהות שעומדת מאחורי הרישומים הללו. אתה לא זוכר מקרים שאתה מבקש מאורי להביא אליך ללשכה כסף במזומן מתוך הכסף שנשמר אצלו? או שאתה מבקש משולה שמנהלת את ענייניך הכספיים: "שולה, תבקשי מאורי להביא איקס כסף, אני זקוק לכסף לצורך העניין הזה והזה", או גם בלי לפרט אתה זקוק לסכום מסוים?

אולמרט: אני לא זוכר שביקשתי את זה.

ברק: אתה מנענע בראשך לשלילה, כלומר הסצנריו שאנחנו מתארים כאן - אתה מכחיש את קיומו?

אולמרט: ממממ...

אילון: ומה תהיה תגובתך אדוני אם קיימת ראיה נוספת לחיזוק דבריו של אורי מסר והרישומים?

אולמרט: במידה שאני אראה אותה אני אדע להתייחס אליה.

ברק: דיברנו כאן שלפעמים בהתאם לבקשות, עו"ד מסר היה מביא כספים, דולרים במזומן, כי הכסף נשמר אצלו בדולרים. אבל הוא הוסיף בחקירה שלו כי לעיתים, לפי בקשה של שולה או שלך, הוא המיר את לשקלים חלק מהדולרים שנשמרו אצלו בכספת, והעביר אליכם בתמורה. מה תגובתך?

אולמרט: אותה תגובה כמו לשאלה הקודמת.

ברק: דהיינו.

אולמרט: שאני לא זוכר דבר כזה. אני לא יודע מה הוא עשה. את מדברת על דברים שהוא עשה והוא המיר, אני לא יודע מזה.

ברק: אז אתה אומר שאתה לא זוכר. אבל אתה לא פוסל שהדברים הללו התקיימו?

אולמרט: אני לא יכול לפסול דבר שאני לא יודע אותו.

ברק: מה שאנחנו יכולים לומר לך שתוכן הדברים של עו"ד מסר, מתיישב עם תוכן דבריו של טלנסקי, הם מתאימים לרישומים ביומן הלשכה שלך וכן לראיות נוספות בתיק החקירה, שנאספו על ידינו. מה התגובה שלך לכך?

אולמרט: אני לא יודע, אני צריך לראות את הראיות הללו, לראות מה רשום ועל-פי זה לדעת להשיב לשאלה שלך.

ברק: בסדר. אתה שולל את הדברים שאמר לנו מסר שלפיהם שמר לך כספים במזומן בכספת שלו?

אולמרט: אמרתי לך כבר קודם את התשובה לשאלה הזאת. אני לא ביקשתי ממנו דבר כזה.

אולמרט: טלנסקי עזר בגיוס כספים למערכות בחירות. ב-1993 בוודאות, ויכול להיות שגם ב-1998 אני לא זוכר בוודאות. זה סיפור שלפני עשר שנים.

ברק: האם כל התרומות נרשמו כחוק

אולמרט: למיטב ידיעתי כן. אני לא עסקתי בעניין הזה לחלוטין. לא ב-1998, לא ב-1999, בשום עניין שקשור בקבלת התרומות או ברישומם או הפיקוח עליהן.

קוגן: אז איך אדוני קיבל מטלנסקי את הכסף למערכת הבחירות?

אולמרט: אני מניח שהוא הביא צ'קים מאנשים שתרמו, ושהצ'קים האלה נמסרו למי שטיפל בנושא הזה. הייתה ועדה, עמותה או משהו כזה, והיא טיפלה בדברים האלה. אני אפילו לא הייתי חבר העמותה.

קוגן: ואם טלנסקי אומר שהוא קיבל את הכסף במזומן בין היתר גם לאדוני וגם לשולה, עבור מערכת הבחירות של 2003?

אולמרט: אני לא יודע להגיד לך שאני זוכר דבר כזה.

כיצד כוסה גירעון בסך 300 אלף דולר מכספי טלנסקי


חוקרי המשטרה התמקדו בחקירתם בשאלה: כיצד כוסה גירעון בסך 300 אלף דולר, מכספי טלנסקי. על-פי חומר החקירה, בשנת 2002 הוצאו במרמה 300 אלף דולר מחשבונו של טלנסקי – אורי מסר ניהל את החשבון והיה נאמנו של טלנסקי – לכיסוי חוב העמותה "ירושלים המלוכדת בראשות אהוד אולמרט". סכום זה הוצא לאחר שקודם לכן ניתנה ערבות בנקאית לכיסוי חוב זה, אף ערבות זו ניתנה במרמה. מהחקירה עולה חשד כי הכסף שהוצא טרם הוחזר לטלנסקי.

ברק: לאיזו מטרה הועמדה הערבות על-ידי טלנסקי.

אולמרט: אין לי מושג. אני לא ביקשתי את זה ממנו, לא פניתי אליו בעניין הזה, לא דיברתי איתו על זה, ואני לא יודע מזה. לא הייתי מעורב לחלוטין בענייני העמותה. היא נוהלה באופן מוחלט על-ידי אורי מסר.

ברק: אורי מסר אמר לנו בחקירה שלו שהוא גילה את הגירעון, דיבר איתך על כך שצריכים לטפל בנושא הזה, ואתה הפנית אותו לטלנסקי על-מנת לבקש את הסיוע שלו בכיסוי הגירעון.

אולמרט: אני חושב שזה לא נכון (בהמשך אמר: "אני לא זוכר שהפניתי אותו").

ברק: אתה לא זוכר, אבל לא פוסל את האפשרות שהפנית אותו לטלנסקי?

אולמרט: אני לא... מהסס מאוד להגיד לך שאני עשיתי את זה.

ברק: הייתה ערבות מטלנסקי על-מנת לטפל בגירעון הזה?

אולמרט: אני זוכר שמה שאורי מסר אמר לי, שהייתה ערבות של לקוח שלו, שהייתה קשורה לעניינים אחרים לגמרי שלא קשורים למערכת הבחירות. אני לא יודע מי היה הלקוח.

ברק: והלקוח הזה אולי טלנסקי?

אולמרט: אם את אומרת לי שהוא טלנסקי. אני לא יודע. מה אמר לך אורי מסר על כך? הרי הוא זה שטיפל בעניין.

אילון: האם יש אפשרות שטלנסקי פנה אליך ואמר לך שהוא העמיד כזאת ערבות?

אולמרט: יכול להיות. אם תראה שהוא פנה אלי, ואני אוכל לראות את זה, אתייחס לזה.
(החוקרים מציגים בפני אולמרט את המכתב שעליו חתם טלנסקי, שבו ביקש להחזיר לו את החוב).

אולמרט: אני לא זוכר את המכתב הזה אבל אני מאשר שזה מכתב שיועד אלי. אם את קוראת את הנוסח שלו היטב, הוא לא אומר שאני ביקשתי ממנו את הערבות הזאת, הוא רק חי תחת הרושם שאני הייתי אמור לדעת מזה. מישהו דיבר איתו על הכסף הזה, שמישהו טיפל במתן הערבות, וזה ברור לחלוטין שזה לא אני, גם לא לפי הנוסח המכתב. אני לא ביקשתי מטלנסקי לתת ערבות כזאת. אני לא זוכר את המכתב של טלנסקי, אבל כשאתה מראה לי אותו אני מאשר שזה מכתב שמיועד אלי.

אילון: ואיך אדוני הגיב?

אולמרט: היה ברור שמדובר כאן בחוב שצריך היה לכסות אותו.

ברק: איך הוא כוסה בסופו של דבר?

אולמרט: אני עוד לא יודע אם הוא כוסה.

אולמרט: מה זה צריך, למה אני צריך לתת לכם פרשנות?

ברק: אנחנו נסביר פרשנות אפשרית. מהמכתב עולה שעדיין קיימת הערבות, כלומר שקיים חוב מסוים, הועמדה ערבות על-ידי טלנסקי.

אולמרט: החוב הוא לא שלי.

ברק: וטלנסקי מצפה שהחוב של העמותה שפעל לה לקידום הבחירה שלך...

אולמרט: כן, אבל לא שאני ניהלתי אותה ולא שהייתי אחראי לכספיה, ולא שדיווחתי עליה ולא שאני חתמתי עליה.

ברק: מה שאנחנו אומרים זה, שמהמסמך עולה שהחוב הזה עדיין קיים. גם אתה אמרת לנו שאתה לא יודע אם החוב כוסה בסופו של דבר.

אולמרט: נכון.

ברק: כלומר, החוב הזה עומד בעינו.

אולמרט: אני לא יודע. אורי מסר לא פנה אלי בעניין הזה בכל התקופה האחרונה, כך שאני לא יודע אם אההה... לא הייתה לי סיבה להיות מוטרד מהעניין, כי הוא לא פנה אלי ולא אמר לי שקיימת בעיה בעניין, וצריך לפתור אותה.

הפגישות החפוזות עם טלנסקי


חוקרי המשטרה הציגו בפני אולמרט מידע פרטני מתוך יומני לשכתו אותם כתבה שולה זקן, בהם ניתן פירוט על אודות פגישותיו עם טלנסקי. אחת הפגישות נערכה ביום 17 במאי 2004, בשעה 05:45 בבוקר. אולמרט נחת בשדה התעופה בניו-יורק, ונפגש למשך כ-15 דקות עם טלנסקי. החוקרים הביעו תמיהה מדוע נפגש עם טלנסקי מוקדם בבוקר, ומדוע לפרק זמן כל-כך קצר.


ברק: מה התגובה שלך לקיומה של הפגישה הזו שלכם?

אולמרט: אין לי שום תגובה. אני לא יודע להגיד עליה שום דבר. אני לא זוכר אותה, אני רק רואה שהיא רשומה.

ברק: למה נפגשת איתו?

אולמרט: אני לא יודע.

קוגן: למשך רבע שעה?

אולמרט: אני מניח שאולי הוא עמד לנסוע, או שהייתי בדרכי, ושהיה לו הכי נוח כי אולי הוא גר בסביבה, לעצור בשדה התעופה. אני לא יודע להגיד מעבר לזה.

ברק: הדבר שהכי נוח לטלנסקי היה לעצור בשדה התעופה בשעה 05:45 לפנות בוקר?

אולמרט: אני לא יודע. את זה צריך לשאול אותו.

ברק: האם נכון שהסיבה המרכזית לפגישה הזאת הייתה לקבל ממנו כסף?

אולמרט: לא.

ברק: לא?

אולמרט: לא שאני זוכר.

ברק: אתה מכחיש?

אולמרט: אני לא זוכר מה היה בפגישה.

ברק: אז מה היה כל כך דחוף להיפגש בשעה כל כך מוקדמת?

אולמרט: אני לא יודע למי היה דחוף, אני לא חושב שלי היה דחוף.

(החוקרים מציגים בפניו מידע פרטני על אודות פגישה נוספת ביום 2 בנובמבר 2004, במסעדת טלהסה בניו-יורק. גם היא נערכה למשך זמן קצר. הפגישה עם טלנסקי נערכה זמן קצר לפני פגישתו עם שאול אולמרט).

ברק: אנחנו אומרים לך שגם במקרה הזה הסיבה המרכזית לפגישה הזו שלך עם טלנסקי הייתה לקבל ממנו כסף.

אולמרט: אני לא יודע. אני לא זוכר דבר כזה ואני לא חושב שזה נכון.

ברק: אבל אתה לא פוסל את האפשרות שנפגשת איתו במסעדת טלהסה לפגישה הקצרה הזו כדי לקבל ממנו כסף?

אולמרט: אני פוסל את המסקנה שלך, אני לא מכחיש... אני מאשר את מה שכתוב כאן. אגב, אני במקרה זוכר את הפגישה הזאת כי אכלתי לאחר מכן ארוחת צהריים עם בני שאול, ועם עוד ידיד משותף, במסעדה הזאת. אני לא זוכר שנפגשתי עם טלנסקי, אבל אני מאשר שבסדר היום מופיע מועד לפגישה כזאת.
(פגישה נוספת ביום 25 באפריל 2005, בצהריים. בלשכת שר התמ"ת).

ברק: טלנסקי שהה אז בישראל, ומפירוט הכניסות והיציאות שלך לישראל, שגם אותן בדקנו, אותו יום לקראת חצות אתה יצאת מישראל. כלומר, בתקופת הכהונה שלך כשר התעשיה והמסחר, אתה וטלנסקי הקפדתם להיפגש כמעט בכל פעם שהוא היה מגיע לישראל.

אולמרט: תראי. אני לא יודע אם הוא לא הופיע בהרבה פעמים נוספות שהוא לא נפגש איתי. אני לא יודע מזה. אני יודע שהוא נפגש איתי כמה פעמים. בסך-הכל כשאת מסתכלת על מספר הפגישות, זה די מועט, זה לא אין-ספור פגישות.

ברק: מפאת קוצר הזמן לא נציג כעת את כל הפגישות. מה שחשוב לנו לשאול זה האם נכון שגם במקרה זה הסיבה המרכזית לפגישה שלך עם טלנסקי הייתה לקבל ממנו כסף?

אולמרט: לא.

ברק: ומה היה דחוף להיפגש איתו כשהוא רק הגיע לארץ?

אולמרט: אני לא זוכר מה היה.

ברק: אתה עם רגל על המטוס לארה"ב, לוח הזמנים קצר, ויש פגישה עם טלנסקי.

אולמרט: את רואה שהיו לי באותו יום הרבה מאוד פגישות שקיימתי, וזו הייתה אחת הפגישות. נפגשתי עם לב לבייב, ואברמוביץ' למשל, באותו יום. נפגשתי עם מספר אנשי עסקים לאורחת בוקר. העובדה שהיו לי הרבה פגישות, והייתה גם פגישה עם טלנסקי כשלעצמה יכולה להיות שהוא רצה לראות אותי, לשאול אותי משהו, להגיד לי משהו, והיות ונסעתי באותו יום אז היה טבעי שהוא ינסה להיפגש איתי באותו יום.

ברק: מה יכול להיות שהוא רצה להגיד לך?

אולמרט: לא יודע להגיד לך. את צריכה לשאול אותו.
החקירה נסובה שוב על כספים שלטענת המשטרה קיבל אולמרט מטלנסקי.

ברק: האם החזרת לטלנסקי כספים שקיבלת ממנו?

אולמרט: לא אישרתי לך שקיבלתי ממנו כספים, אז ודאי שלא אוכל להגיד לך שהחזרתי לו כספים.
חוקרי המשטרה מציגים בפני אולמרט רישומים מהיומנים שכתבה שולה זקן, ובהם: העברות כספיות בסך 23,950 דולר שהתקבלו מטלנסקי והועברו לאורי מסר; וכן 24,000 דולר שנתקבלו מטלנסקי והועברו אף הם. מה תגובתך לכך, נשאל אולמרט.
אולמרט: שאני קורא את זה.

ברק: ומה אתה אומר מעבר לקריאה?

אולמרט: אני לא זוכר את זה, ולא יודע על זה.

ברק: אתה לא פוסל את קיומה של ההעברה הזו?

אולמרט: אני לא פוסל את העובדה שזה רשום.

ברק: רשום כאן שטלנסקי חייב 6,500 דולר. איך אתה יכול להסביר רישום כזה?

אולמרט: אני לא יודע. אני חושב ששולה צריכה להסביר את זה כי היא כנראה כתבה את זה.

ברק: ואיך מבחינתך אתה מהקשר שלך עם טלנסקי - נראה לך סביר מצב שטלנסקי חייב לך סכום מסוים?

אולמרט: לא.

ברק: אין לך הסבר לזה. וכאן אנחנו רואים שב-12 באוגוסט הועברו לאורי מסר 7,500 דולר. אין לך מה לומר על זה?

אולמרט: לא.

ברק: טלנסקי קישר בינך לבין גורמים נוספים?

אולמרט: אני לא זוכר. תצייני, ואתייחס לזה.

ברק: אתה זוכר שנפגשת בלשכתך למשל עם גורמים שהכרת דרך טלנסקי?

אולמרט: כרתה? מי זה כרתה?

קוגן: שהכרת...

אולמרט: אני לא זוכר, אבל אני מציע שבמקום לשאול אותי שאלה פתוחה, תשאלי אותי קונקרטית, ואם אדע אתייחס לזה.

החוקרים: הנה, דף מיומן סדר-היום מיום 17 בדצמבר 2004, המתעד פגישה עם אנדרו דאף.

אולמרט: אני לא זוכר מי האיש הזה, אני לא זוכר שנפגשתי איתו, אבל אני רואה שזה רשום.

ברק: אנדרו דאף, והוא כתוב כאן כחבר של טלנסקי שנפגש איתו בלשכתך.

אולמרט: אני ממש לא זוכר מי זה. לא זוכר את האיש ולא את הפגישה.
החוקרים: האם לדעתך הרישומים מתעדים את המציאות.

אולמרט: קרוב לוודאי. זה לא אומר שאם היה רישום כזה, אז בהכרח אומר שאנחנו גם אההה... שהפגישה התקיימה בהרכב הזה, שהיא לא בוטלה ברגע האחרון, או משהו מן הסוג הזה. אני לא יודע, לא זוכר את השם הזה, אני רואה אותו כרגע, נראה לי משהו שאני לחלוטין לא זוכר אותו.

החקירה הסתיימה כמתוכנן אחרי שעה


החקירה נמשכת שעה בדיוק, על-פי התוכנית המקורית. תנ"צ אילון שואל אם אפשר להמשיך. אולמרט מסרב.

אילון: אנחנו מבחינתנו מוכנים להמשיך את החקירה כעת או בכל זמן קרוב. האם אתה מוכן להמשיך, או לעצור כאן?

אולמרט: "כרגע אני אעצור כאן, כי זה מה שקבענו, וזה חייב אותי להמון אילוצים בלוח הזמנים שלי. אתם יודעים שקיבלתי את ההתרעה על האפשרות הזאת תוך זמן קצר מאד, ובאמת פיניתי את לוח הזמנים בהתאם, ו... אההה... אני אצטרך למצוא לוח זמנים מתאים כדי להמשיך את הפגישה אתכם, אם אתם תבקשו את זה. אני כבר אומר שזה נורא לא פשוט, ואני מניח שאתם מבינים את זה. אנחנו עומדים לפני יום העצמאות וערב יום הזיכרון, ביקור הנשיא בוש, ביקור של עוד אה... אבו-מאזן, מחר, כך שאתם חייבים לקחת את זה בחשבון, עם כל ההבנה לפניה שלכם, שאני מכבד אותה, אני גם כיבדתי אותה לגבי היום, לפי בקשתכם. אומנם נאמר לי שהפגישה הזאת לא תהיה נושא לכותרות ראשיות בכל העיתונים, אבל אתם ודאי תבדקו את עצמכם איך קורה שההבטחות שלכם לא מתקיימות.

אילון: אדוני, אנחנו חוקרים, ולא ממונים על דוברות ותקשורת.

אולמרט: לא. אבל אתם הרי שותפי הסוד של העניין.

אילון: לא היחידים.

אולמרט: בסדר, אבל מכל מקום זה לא בא ממני, זה בא מהמשטרה. זה ברור לחלוטין.

אילון: אנחנו מטילים ספק בנושא, אבל זה לא נושא לוויכוח כמובן. אדוני, אנחנו רק רוצים לציין שצורכי החקירה מחייבים חקירה נוספת, ואפילו בקרוב, ואנחנו נעריך מאוד ככל שאדוני יוכל להתפנות.

אולמרט: בסדר.

אילון: ולו לשעה או שעתיים נוספות גם תעזורנה מאוד מאוד לחקירה הזאת, ככל שיותר קרוב יותר טוב. זהו. אז השעה כעת 11:13 והחקירה הסתיימה בשלב זה. הובהר למר אולמרט כי נאסר עליו לשוחח בנוגעים לנושאים שהועלו בחקירה ותוכנה עם כל מאן-דהוא, כמובן לרבות מעורבים בחקירה הזאת, למעט עורכי דינו.

אולמרט: ממממ....

טכנאי ההקלטה דרור בן-ישי: אני מפסיק את ההקלטה.

אולמרט: אני בסוף לא רשמתי שום דבר כפי שראיתם, חוץ מאשר את העובדה שאמרתם לי בוקר טוב, ושהתאריך הוא השני במאי.

ברק: את התאריך אתה יכול לקחת יחד איתך.
אולמרט: זה בסדר, הנה אני.

תאריך:  20/07/2008   |   עודכן:  20/07/2008
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מסמך: גרסת אולמרט - העדות המלאה
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמיל44
20/07/08 13:14
2
רואה את הנולד
20/07/08 15:06
3
רע-נן
20/07/08 15:28
4
טהורת המידות
20/07/08 16:04
5
בן העוולה
20/07/08 17:29
6
מחלבות טלנסקי
20/07/08 17:43
7
מאולמרט?????
20/07/08 17:58
8
Jack Florida
20/07/08 18:14
9
לא בפני אתר nfc
21/07/08 10:02
10
לוגיקה בע"מ
26/07/08 14:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בַּתלמוּד הבבלי במסכת יומא נאמר על-ידי רָבָא: מָאי חזֵית דְּדָמָא דִּידָ סוּמָק טְפֵי, דִּילמָא דָּמָא דְּהָהוּא גָּבְרָא סוּמָק טְפֵי. כלומר, מה ראיתָ שדמ של סָמוּק יותר? שמא דמו של האדם ההוא סָמוּק יותר? מילת המפתח כאן היא המילה "סָמוּק", כלומר חשוב יותר, יקר יותר. אין הכתוב קובע שאין מבחינים בין דם לְדָם, יש תהייה מפורשת - דָּמוֹ של מי סָמוּק יותר? מי שאומר שאין הבדל ואסור להבחין בין דם לְדָם לוֹקֶה בִּצביעוּת משום שזה בניגוד גמור לְטִבְעוֹ של כל חי, אדם וּבהמה. דָּמוֹ של שְׁאֵר בשר קרוב - בן, בת, אח, אחות, אבא, אמא - סָמוּק יותר בעיני האדם מִדמם של כל האחרים. חשוב יותר! יקר לאין ערוך! כ דמם של בני העם הזה, היהודי, סָמוּק יותר בעיני העם היהודי מִדמם של אויבי העם היהודי, ועל-כן יש בפירוש אבחנה ברורה בין דם לדם.
20/07/2008  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
הרבה מאוד כותבים, מטעם צד זה או הצד נגדו, על פרשת טלנסקי ועדותו שהפכה לדרמה המרכזית. מעט מדי מפנים אצבע מאשימה נגד השופטים, ובהם השופטת שאני מאוד אוהב מעריך ומכבד מוסיה ארד, על הנזק החמור שהם גורמים לשלטון החוק ולסיכוי לסלול לחושפי שחיתויות דרך מלך לעשות את הצעד שכל החברה זקוקה לו.
20/07/2008  |  אריק באך   |   מאמרים
תהליך עשיית הביטוח הוא לעיתים קרובות מסורבל ונמשך יתר על המידה. גופים רבים מדי בוחשים בו: חתמים מטעם חברת הביטוח, פקידים של סוכנות הביטוח, לא אחת גם פקידים של סוכנות משנה של סוכנות הביטוח. כולם מבקשים לחתוך קופונים.
20/07/2008  |  עו"ד חיים קליר  |   מאמרים
צריך לומר זאת בצורה בוטה וחד-משמעית: התקשורת הישראלית משרתת את חמאס וחיזבאללה. וצריך לומר זאת בלא מורא: הנרצחים והנחטפים בפיגועים הבאים יהיו על מצפונם של רבים מהעורכים והכותבים בתקשורת הישראלית.
20/07/2008  |  איתמר לוין  |   מאמרים
למען הסדר, אגדיר את מעמדי: אני אזרח ישראל הזכאי להצביע לכנסת ישראל בבחירות הבאות והנה מונחת לפניכם מערכת השיקולים שלי.
20/07/2008  |  אריה דרוקמן   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il