|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

המים לצרכן הביתי התייקרו יותר מדי

שורה של ליקויים כבדים הביאה לכך שמחירי המים עלו ב-30%, ובהם סיבסוד לשימושים אחרים ועודף בתאגידי מים לדעת שפירא ניתן להוריד את המחירים באופן כמעט מיידי
17/10/2012  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   דוח שנתי 63א (2012)   |   תגובות
התייקרות חדה ומהירה [צילום: פלאש 90]

יש יותר מדי תאגידים
כמות התאגידים האופטימלית על-פי טיוטת דוח שהגיש יועץ חיצוני לרשות בינואר 2011 היא 13. בפועל קיימים 52 תאגידים המאגדים 137 רשויות מקומיות. 48 רשויות מקומיות החייבות בתיאגוד טרם התאגדו. ריבוי התאגידים מוסיף עלויות הנובעות, בין היתר, מכפילויות במערכי ההנהלה, המטה והתפעול ואי-מיצוי יתרונות לגודל. על-פי טיוטת הדוח של היועץ, היקף החיסכון הצפוי מאיחוד תאגידים כאמור יכול להגיע ל-7% ממחיר המים

ליקויים ביישום הרפורמה
"הביקורת על תעריפי המים העלתה ליקויים כבדי משקל באופן יישום הרפורמה על-ידי משרד האוצר ורשות המים, תוך פגיעה בציבור הצרכנים הביתיים. רפורמת תעריפי המים התבססה על עיקרון העלות הריאלית ומשק כספים סגור. היא נקבעה בין השאר על בסיס רפורמת התיאגוד, שנועדה, בין היתר, להביא לכך שכספי משק המים והביוב ינוהלו על-פי עיקרון משק כספים סגור. ממצאי הדוח מצביעים על חריגות מעקרונות אלה בתעריף לצרכן"

בינואר 2010 החלה הרשות הממשלתית למים ולביוב ברפורמה בתעריפי המים, אשר בעקבותיה העלתה את תעריפי המים ב-30%. הרפורמה מושתתת על העיקרון ולפיו התעריפים ייקבעו לפי העלות הריאלית של אספקת שירותי המים והביוב. לאחר שפרסם חוות דעת בנושא מחירי החלב והמזון, עוסק כעת המבקר יוסי שפירא בתעריף המים לצרכנים הביתיים וקובע: ניתן להוזיל אותם.

מממצאי הדוח עולה, כי רפורמת התיאגוד הביאה להעלאת התעריף לצרכן במרכיבים האלה:

  • מרכיב התשואה על ההון הזר, שהוא 3.4% מהתעריף הנמוך ו-2.2% ומהתעריף הגבוה לצרכן.

  • רשות המים מעריכה את התוספת "נטו" לתעריף לצרכן הביתי בשל הרפורמה בהיבט המע"מ ב-2%-3%.

  • 38% מהתאגידים שהוקמו במסגרת רפורמת התיאגוד הם תאגידים המסווגים על-ידי רשות המים כחלשים. סבסודם של תאגידים אלה מוטל על תאגידים חזקים ובסופו של יום ממומן מהתעריף לצרכן. סבסוד זה מתווסף על מענקים שמקבלים התאגידים החלשים מתקציב המדינה.

  • כמות התאגידים האופטימלית על-פי טיוטת דוח שהגיש יועץ חיצוני לרשות בינואר 2011 היא 13. בפועל קיימים 52 תאגידים המאגדים 137 רשויות מקומיות. 48 רשויות מקומיות החייבות בתיאגוד טרם התאגדו. ריבוי התאגידים מוסיף עלויות הנובעות, בין היתר, מכפילויות במערכי ההנהלה, המטה והתפעול ואי-מיצוי יתרונות לגודל. על-פי טיוטת הדוח של היועץ, היקף החיסכון הצפוי מאיחוד תאגידים כאמור יכול להגיע ל-7% ממחיר המים.

הסבסוד הועמס על משקי הבית

בתעריפי המים שקבעה מועצת הרשות לצורכי בית נכלל סבסוד למטרות אחרות, ובהן למגזרי החקלאות והתעשיה. בשנים 2011-2010 היה סבסוד זה כ-10% מהתעריף המשוקלל לצרכן הביתי. הסבסוד לחקלאות ולתעשיה נובע מכך שמועצת הרשות פרסה על פני כמה שנים את המעבר של החקלאים והתעשיינים לתעריף מבוסס עלות במסגרת הרפורמה, בעוד התעריף לצרכן הביתי הועלה באופן חד ובתקופה קצרה ביותר.

עלייה חדה זו נבעה לא רק מהמעבר לתעריף המבוסס על עלות המים שצורכים הצרכנים הביתיים, אלא גם מהסבסוד לחקלאים ולתעשיינים, שאותו העמיסה רשות המים על הצרכנים הביתיים. נתונים כמותיים על כל הסבסוד המגזרי לא פורסמו לציבור לפני קבלת ההחלטות במועצת הרשות, ובשל כך לא היה יכול הציבור להתייחס לכך בתגובותיו בשימוע שקיימה המועצה טרם קבלת ההחלטות.

התעריף לצרכן הביתי נקבע בשתי מדרגות: תעריף נמוך לכמות מים בסיסית (הכמות המוכרת) ותעריף גבוה לכל כמות נוספת שנצרכת מעבר לכמות המוכרת. הליך קביעת הכמות המוכרת ברשות נעשה ללא עבודת מטה מעמיקה דייה המבוססת על נתונים כלל-ארציים של צריכה לנפש ועל נתונים חברתיים-כלכליים ופיזיולוגיים וכן על מתודולוגיות כלכליות. לא היה בסיס מוצק לקביעת הכמות המוכרת על 2.5 מ"ק לנפש לחודש במשך שנה וחצי מתחילת הרפורמה בינואר 2010, ולקביעתה על 3.5 מ"ק לנפש לחודש מיולי 2011.

אף שחלפו כשנתיים מאז החלה רפורמת התעריפים, טרם ביצעה מועצת הרשות רגולציה לטווח ארוך המבוססת על בדיקה מעמיקה של כל ההיבטים של מרכיב חברת מקורות בתעריף לצרכן, שהוא המרכיב הגדול ביותר בתעריף, והמהווה 24.5% ו-50% מהתעריף הנמוך ומהתעריף הגבוה לצרכן, בהתאמה. בפועל, מרכיב זה מבוסס במידה רבה על תחשיבים ואומדנים שנקבעו בהסכם העלויות שנחתם בין המדינה למקורות עוד בשנת 1993, עם כמה שינויים בחלק מן המרכיבים.

10% מעל העלות הריאלית

רשות המים קבעה תעריפי מים שבהם מסבסדים צרכני המים הביתיים מגזרים שונים ובהם מגזרי החקלאות והתעשיה, וכן חלק מבתי המלון, בתי החולים, המקוואות ובתי המרחץ. על-פי נתוני רשות המים, בשנים 2010 ו-2011 התעריף לצרכן הביתי מגלם סבסוד למגזרים אלה בסך 831 מיליון שקל ו-727 מיליון שקל כולל מע"מ, בהתאמה. בשל סבסודים אלה היה התעריף לצרכן הביתי בשנים אלה גבוה ב-10% מהתעריף המשקף עלות ריאלית.

מועצת הרשות טרם הסדירה את תעריף היטלי המים והביוב שנועדו למימון הקמתן, חידושן ושיקומן של תשתיות מים וביוב. בפועל, חלים ההיטלים שקבעו הרשויות המקומיות ערב הקמת התאגידים. שיטת חישוב היטלים אלה אינה אחידה, וממסמכי רשות המים עולה כי הם גבוהים בהרבה מהעלות הריאלית.

תעריף המים והביוב כולל מרכיב שנועד בחלקו למטרות מוניציפליות שמחוץ למשק המים והביוב, וזאת בניגוד לעיקרון העלות הריאלית ולעיקרון משק הכספים הסגור, ויש חשש שבחלק מהמקרים חייבו את הצרכנים פעמיים בתשלום עבור אותם מרכיבים שהם כבר שילמו בגינם, במסגרת התשלום בגין היטלי פיתוח לרשות המקומית. לדעת מבקר המדינה, מן הראוי שמשרד האוצר ומועצת הרשות ישקלו לפעול להוצאת מרכיב זה מהתעריף לצרכן, ככל שהוא משמש למטרות מוניציפליות שמחוץ למשק המים.

לקבוע תעריף לפי העקרונות

שפירא מסכם: "הביקורת על תעריפי המים העלתה ליקויים כבדי משקל באופן יישום הרפורמה על-ידי משרד האוצר ורשות המים, תוך פגיעה בציבור הצרכנים הביתיים. רפורמת תעריפי המים התבססה על עיקרון העלות הריאלית ומשק כספים סגור. היא נקבעה בין השאר על בסיס רפורמת התיאגוד, שנועדה, בין היתר, להביא לכך שכספי משק המים והביוב ינוהלו על-פי עיקרון משק כספים סגור. ממצאי הדוח מצביעים על חריגות מעקרונות אלה בתעריף לצרכן.

"על משרד האוצר ומועצת הרשות לפעול לקביעת תעריף המים לצרכן הביתי בסכום הנכון לפי העקרונות שנקבעו ובהם עיקרון העלות הריאלית. פעולה זו עשויה לאפשר הפחתה של התעריף לצרכן הביתי בשל צמצום החריגות האמורות", קובע שפירא. בין היתר מדובר על הפסקת מימון הסבסוד למגזרי החקלאות, התעשיה ומגזרים אחרים מהתעריף לצרכן הביתי; בחינה מעמיקה ומדוקדקת של העלויות המוכרות של חברת מקורות ושל המוביל הארצי הכלולות בתעריף לצרכן; בחינה מעמיקה של מרכיבי ההון בתעריף לצרכן והסדרתם הכוללת, לרבות הסדרת תעריף היטלי המים והביוב תוך מניעת חיוב יתר העולה על העלות הריאלית, וצמצום מספר התאגידים.

נוסף על כך, אומר שפירא, על משרד האוצר ומשרד האנרגיה והמים, בשיתוף רשות המים והמוסד לביטוח לאומי, לבצע עבודת מטה מעמיקה שתבחן את הצרכים של האוכלוסיות החלשות והדרכים לסייע להן, נוסף על אוכלוסיית הנכים ובעלי המוגבלויות, ויביאו את מסקנותיה לדיון בממשלה. והוא מסכם: "נוכח הליקויים שנמצאו בדוח זה בתעריף שנקבע לצרכן הביתי מן הראוי שהממשלה בכלל, ומשרדי האוצר והאנרגיה והמים בפרט, בשיתוף רשות המים, יבחנו מחדש את המצב שנוצר ויפעלו לתיקון הליקויים".
דוח מבקר המדינה: תעריפי המים
ברשות הממשלתית למים ולביוב נבדקו דרכי קביעת תעריפי המים. בין הנושאים שנבדקו: חריגות מעקרון העלות המוכרת ומעקרון משק הכספים הסגור, חלוקת הנטל בין תקציב המדינה ובין תשלומי הצרכנים, סבסוד מגזרי, תעריפי המים שנקבעו לאוכלוסיות חלשות, וכן כמה מרכיבים בתעריף לצרכן הביתי. כמו כן נבדק מרכיב קרן השיקום בתעריף לרשויות מקומיות שחייבות בהתאגדות ולא התאגדו. הבדיקה נעשתה ברשות הממשלתית למים ולביוב, במשרד האוצר, בחברת מקורות, בכמה תאגידי מים ורשויות מקומיות. תעריפי המים תקציר הרשות הממשלתית למים ולביוב (להלן - רשות המים או הרשות) היא הרשות המאסדרת ומפקחת על מתן שירותי המים והביוב בישראל. מועצת רשות המים (להלן - מועצת הרשות) מופקדת, בין היתר, על קביעת תעריפים והיטלים של מים וביוב. החל בינואר 2010 ביצעה מועצת הרשות רפורמה בתעריפי המים, אשר בעקבותיה העלתה את תעריפי המים בכשלושים אחוזים. הרפורמה מושתתת בין היתר על עקרון העלות הריאלית, ולפיו התעריפים ייקבעו לפי העלות הריאלית של אספקת שירותי המים והביוב. רפורמה זו גובשה על בסיס רפורמת תיאגוד תאגידי המים והביוב, שבה חויבו רשויות מקומיות להקים תאגידי מים וביוב (להלן - תאגידים) שיספקו שירותי מים וביוב בתחומן. לרפורמה קדמו הליכים ארוכים של עבודת הכנה, שבהם התייעצה הרשות עם גורמים מקצועיים מתחומים שונים ואף קיימה כמה סבבים של שמיעת תגובות והצעות מגורמים מעוניינים ומהציבור הרחב בכתב ובעל פה. דוח זה עוסק בעיקר בתעריף לצרכנים הביתיים. פעולות הביקורת בחודשים פברואר 2011 - נובמבר 2011 בדק משרד מבקר המדינה לסירוגין את דרכי קביעת תעריפי המים. כמו כן, נעשתה בדיקת מעקב אחר יישום הערות הביקורת שנכללו בחוות הדעת של מבקר המדינה מדצמבר 2009 בנושא קביעת מחיר המים . ממצאי הביקורת העיקריים עודכנו עד אפריל 2012. הביקורת נעשתה ברשות המים, במשרד האוצר ובמשרד האנרגיה והמים. בדיקות משלימות נעשו ברשות החברות הממשלתיות, במקורות חברת מים בע"מ (להלן - מקורות), במוסד לביטוח לאומי, במרכז השלטון המקומי, בכמה תאגידי מים וביוב ובכמה רשויות מקומיות. עיקרי הממצאים 1. ברפורמת התיאגוד חויבו הרשויות המקומיות להקים תאגידים, בין היתר כדי שכספי משק המים לא ישמשו את הרשויות המקומיות למטרות שמחוץ למשק המים, אלא יושקעו בתשתיות המים והביוב. אולם בפועל הוסיפה מועצת הרשות לתעריפים מרכיב המכונה "תשואה מוכרת על ההון הזר" . כאשר אין לרשות המקומית יתרת חובה בגין לקיחת מלוות מים וביוב , נעשה במרכיב זה שימוש שרפורמת התיאגוד נועדה למנוע - הוצאת כספים ממשק המים והביוב על צרכים אחרים של הרשויות המקומיות. נוסף על כך, משרד האוצר פעל להקלת הוצאת כספי משק המים כדיבידנד שמשלמים התאגידים לרשויות המקומיות, באמצעות ביטול המס על דיבידנד זה למשך חמש שנים. 2. בתעריפי המים שקבעה מועצת הרשות לצורכי בית נכלל סבסוד למטרות אחרות, ובהן למגזרי החקלאות והתעשייה. בשנים 2010-2011 היה סבסוד זה כ-10% מהתעריף המשוקלל לצרכן הביתי. הסבסוד לחקלאות ולתעשייה נובע מכך שמועצת הרשות פרסה על פני כמה שנים את המעבר של החקלאים והתעשיינים לתעריף מבוסס עלות במסגרת הרפורמה. פריסה זו נעשתה בהתאם למדיניות הממשלה. לעומת זה, התעריף לצרכן הביתי הועלה באופן חד ובתקופה קצרה ביותר. עלייה חדה זו נבעה לא רק מהמעבר לתעריף המבוסס על עלות המים שצורכים הצרכנים הביתיים, אלא גם מהסבסוד לחקלאים ולתעשיינים, שאותו העמיסה רשות המים על הצרכנים הביתיים. נתונים כמותיים על כל הסבסוד המגזרי לא פורסמו לציבור לפני קבלת ההחלטות במועצת הרשות ובשל כך לא היה יכול הציבור להתייחס לכך בתגובותיו בשימוע שקיימה המועצה טרם קבלת ההחלטות. 3. התעריף לצרכן הביתי נקבע בשתי מדרגות: תעריף נמוך לכמות מים בסיסית (להלן - הכמות המוכרת) ותעריף גבוה לכל כמות נוספת שנצרכת מעבר לכמות המוכרת. הליך קביעת הכמות המוכרת ברשות נעשה ללא עבודת מטה מעמיקה דייה המבוססת, בין היתר, על נתונים כלל-ארציים של צריכה לנפש ועל נתונים חברתיים-כלכליים ופיזיולוגיים וכן על מתודולוגיות כלכליות. לא היה בסיס מוצק לקביעת הכמות המוכרת על 2.5 מ"ק לנפש לחודש במשך שנה וחצי מתחילת הרפורמה בינואר 2010 ולקביעתה על 3.5 מ"ק לנפש לחודש מיולי 2011. 4. על אף הערות משרד מבקר המדינה בחוות הדעת מדצמבר 2009, עד מועד סיום הביקורת, נובמבר 2011, לא קבע משרד האוצר הסדר בדבר מתן הנחות או הגדלת מכסה לאוכלוסיות החלשות כגון עניים, נכים וקשישים וממילא רשות המים לא קבעה מנגנון ליישומו. לאחר סיום הביקורת, במרץ 2012, הודיע משרד האוצר בישיבת ועדת הכספים של הכנסת על הסכמתו להקציב כ-42 מיליוני ש"ח להגדלת המכסה המוכרת לנכים. רשות המים מסרה למשרד מבקר המדינה כי היא נערכת ליישום ההחלטה החל ביולי 2012. 5. אף שחלפו כשנתיים מאז החלה רפורמת התעריפים, טרם ביצעה מועצת הרשות אסדרה לטווח ארוך המבוססת על בדיקה מעמיקה של כל ההיבטים של מרכיב חברת מקורות בתעריף לצרכן, שהוא המרכיב הגדול ביותר בתעריף לצרכן, והמהווה כ-24.5% וכ-50% מהתעריף הנמוך ומהתעריף הגבוה לצרכן, בהתאמה. בפועל, מרכיב זה מבוסס במידה רבה על תחשיבים ואומדנים שנקבעו בהסכם העלויות שנחתם בין המדינה למקורות בשנת 1993, בתוספת שינויים שקבעה המועצה בעקבות בדיקות שעשתה בחלק מהמרכיבים של תעריף זה. 6. בתעריף לצרכן שקבעה מועצת הרשות לשנים 2009-2011 היא הכירה בדמי השימוש שמשלמת מקורות לחברת המוביל הארצי ונכסים בע"מ (להלן - המפא"ר) בסך של כ-300 מיליוני ש"ח בשנה בתוספת מע"ם. בחלק מסכום זה חייבה המועצה את הצרכנים בשנה השוטפת וחלקו נקבע כחוב צרכני, שבו יחויבו הצרכנים בתעריף בשנים שלאחר מכן . מבדיקה שעשתה הרשות בשנת 2011 עלה כי יש להפחית דמי שימוש אלה לכ-70 מיליוני ש"ח בתוספת מע"ם לשנה, קביעה שעליה חולקת חברת מקורות. לפי עמדת רשות המים, חוב צרכני זה צריך להימחק, כיוון שאין הוא מבוסס על עלויות ריאליות הנדרשות לאספקת השירותים. אף על פי כן, טרם התקבלה החלטה במועצת הרשות בנוגע למחיקת החוב הצרכני, המסתכם לטענת הרשות, בכ-700 מיליוני ש"ח. 7. מועצת הרשות טרם הסדירה את תעריף היטלי המים והביוב שנועדו למימון הקמתן, חידושן ושיקומן של תשתיות מים וביוב. בפועל, חלים ההיטלים שקבעו הרשויות המקומיות ערב הקמת התאגידים. שיטת חישוב היטלים אלה אינה אחידה, וממסמכי רשות המים עולה כי הם גבוהים בהרבה מהעלות הריאלית. 8. במרכיב ההוני , שהוא כ-17.4% מהתעריף הנמוך לצרכן וכ-11% מהתעריף הגבוה לצרכן, נכללת תשואה על שווי נכסים שהרשויות המקומיות העבירו לתאגידים, אף שהצרכנים כבר השתתפו במימון נכסים אלה כששילמו היטלי מים וביוב. 9. עד נובמבר 2011 הוקמו 52 תאגידי מים וביוב המאגדים 137 רשויות מקומיות, ואילו 48 רשויות מקומיות החייבות בתיאגוד טרם התאגדו. עמדת רשות המים היא כי תיאגוד אזורי וצמצום משמעותי של מספר תאגידי המים הקיימים יביאו לתועלות משמעותיות למשק המים. אחת ממסקנות טיוטת דוח שהגיש יועץ חיצוני לרשות בינואר 2011 (להלן - טיוטת דוח היועץ) היא כי מספר התאגידים האופטימלי בתחומי כל הרשויות המקומיות החייבות בתיאגוד הוא 13. טיוטת דוח היועץ מצביעה על חיסכון צפוי מאיחוד תאגידים על פי המלצתה בהיקף של כ-500 מיליוני ש"ח ופוטנציאל להפחתת מחיר המים בכ-7%. אף שחלפה כשנה מאז הוגשה טיוטת דוח היועץ, לא הביאה אותה רשות המים לדיון במועצת הרשות ולא ביקשה מהיועץ שיגיש לה נוסח סופי של הדוח. רשות המים הסבירה כי עיכוב צמצום התאגידים נובע בין היתר מהקושי להתמודד עם התנגדויות.

תאריך:  17/10/2012   |   עודכן:  17/10/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המים לצרכן הביתי התייקרו יותר מדי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הליקויים בתכנון משק החשמל ידועים לכל מי שהתבקש בקיץ האחרון לווסת את הפעלת מכשירי החשמל הביתיים - דהיינו: לכל אחד מאיתנו. מבקר המדינה, יוסי שפירא, פורס (יום ד', 17.10.12) על פני עשרות עמודים את הסיבות לכך שמשק החשמל אינו מותאם לצרכיה של המדינה. הממצא העיקרי: חוסר תכנון לטווח ארוך.
17/10/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
תצפיות שנעשו עם הטלסקופ האירופי בצ'ילה זיהו עולם חדש ממש "מתחת לאף" שלנו - רק 4.3 שנות אור מאיתנו נע לו במסלול סיבובי כוכב בשם אלפא קנטאורי B.
17/10/2012  |  יפעת גדות  |   חדשות
ב-2004 נחתם הסכם בין משרד הביטחון לחברה לתכנון, פיתוח, הקמה, הספקה, אחריות, תחזוקה, הדרכה והטמעה של מערכת מסוימת. עד למועד סיום הביקורת, בנובמבר 2011, תוקצבה המערכת במספר מיליארדי שקלים. מבקר המדינה מצא, כי צה"ל לא פעל על-פי האמור בהוראות הקבע שלו לגיבוש תוכנית קליטה והטמעה של המערכת בד-בבד עם שלב הפיתוח שלה. הוא לא נערך מבעוד מועד להטמעתה, ופרסם תוכנית קליטה והטמעה שלה רק בינואר 2010, כשנה ומחצה לאחר שהתחילה ההטמעה ביחידות.
17/10/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
ליקויים משמעותיים בתכנון משק החשמל הם שגרמו למשבר המתמשך בתחום זה ולסכנת הפסקות החשמל הממשיכה לרחף מעל המדינה. התכנון נעשה לטווח קצר, ללא ראייה כוללת, תוך שהממשלה מאשרת שוב ושוב תוכניות חירום שמשמעותן העלאת מחירי החשמל, וסכנה לנזקים של מיליארדי שקלים למשק. כך קובע (יום ד', 17.10.12) מבקר המדינה, יוסי שפירא, בחלק הראשון של הדוח השנתי שלו.
17/10/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
"בשנה וחצי האחרונות ניהלה ומנהלת הרשות מספר תיקי חקירה גדולים ומורכבים ובירורים מנהליים, חלקם נגד גופים משמעותיים במשק ונגד בעלי תפקידים בכירים" - כך גילה (יום ד', 17.10.12) יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, בכינוס "משפט וכלכלה בשיח הציבורי" שנערך באוניברסיטת בר-אילן.
17/10/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il