במסגרת אירוע בתים מבפנים בירושלים שיתקיים בסוף השבוע, בין התאריכים 25-26-27, תאפשר
רכבת ישראל, ביום שישי בין השעות 14:00 – 16:00, הזדמנות מיוחדת לבקר באתר הכרייה של מנהרת הרכבת לירושלים (קו ירושלים-תל אביב), הנכרה בשיטת קידוח ופיצוץ. אורך המנהרה כיום עומד על 820 מטר והיא נמצאת בשלבי עבודה מתקדמים.
בתים מבפנים הוא אירוע ארכיטקטורה עירוני המתקיים אחת לשנה, כאשר במשך סופשבוע ארוך נפתחים עשרות מבנים לביקורים, סיורים ודיונים: בתים פרטיים, מבני ציבור וממשל, בתי תפילה וגינות, ומתקיימות פעילויות לילדים בנושאי בנייה . הסיורים מתקיימים בחינם.
במהלך הסיור במנהרת הרכבת בכניסה לירושלים, ניתן יהיה לשמוע מפי מנהלי הפרויקט על האתגר הטכנולוגי שבכריית מנהרות באורך מאות מטרים בתוך ההר. בנוסף, יכלול הסיור יכלול סקירה על כלל הפרויקט המורכב של הקמת קן הרכבת המהיר בין ת"א ירושלים.
הכניסה למנהרת הרכבת תבוצע בקבוצות של 25 איש בכל סבב ומותנית בחבישת קסדות ובלבישת אפודים זוהרים שיסופקו על-ידי רכבת ישראל.
מידע כללי:
בימים אלו פועלת חברת רכבת ישראל במרץ, להקמת קו הרכבת המהיר בין ת"א וירושלים. הקמת הקו, הינו אחד הפרויקטים המורכבים, המסובכים והחשובים ביותר שחברת רכבת ישראל מבצעת. הפרויקט שמבוצע בהשקעה של כ-7 מיליארד ₪ צפוי להשפיע ישירות על איכות חייהם של מעל ל-800 אלף תושבי בירת ישראל ועל כלכלתה. הקו החדש יחבר את ירושלים לתל אביב בנסיעה של כ-30 דק' בלבד, יוריד רבבות כלי רכב מהכבישים ויביא לחיסכון שנתי בזמן נוסעים ונהגים של למעלה כ-4.94 מיליון שעות נהיגה בין שתי הערים הגדולות בישראל.
קו הרכבת המהיר לירושלים מחבר את תל אביב דרך נתב"ג עם ירושלים ואורכו כ-57 ק"מ, מתוכם כ – 27 ק"מ מתל אביב עד למחלף ענבה הושלמו ומשמשים את קווי השרות לנתב"ג ולמודיעין. בחלק הקו ממחלף ענבה ועד אזור לטרון באורך של כ - 8 ק"מ, הושלמו תשתיות ומבנה תחתון, כולל 5 גשרים.
העבודה שמבצעת רכבת ישראל בימים אלו כוללת כריית 5 מנהרות באורך של כ-22 ק"מ ובניית 4 גשרים באורך כולל של כ-7 ק"מ.