שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב,
אבי זמיר, דחה (19.11.12) את תביעתו של התסריטאי גרי ברינט, אשר טען שחלקים משמעותיים מתסריט הסרט "הכלה הסורית" הועתקו מתסריט שכתב. זמיר חייב את ברינט בתשלום הוצאות בסך 400,000 שקל.
ברינט טען, כי התסריט של הסרט המצליח, הועתק מתסריט שלו לסדרת טלוויזיה שנשאה את השם "The Pioneers", אותו מסר כבר בשנת 2000 לאלן גרינבלט. עוד טען, כי בשנת 2002 מסר לגלובוס גרופ - מפיקת הסרט - כ-20 רעיונות לפיתוח תסריט, החברה בחרה את הרעיון שנקרא "Leaving Omar" אך לא השתמשה בו אלא העתיקה ממנו רעיונות ל"הכלה הסורית".
הנתבעים טענו, כי הבמאי ערן ריקליס אומנם ראה את הרעיון ל-"Leaving Omar", אך לא התרשם ממנו בשל דמיונו הרב לסרט הנודע "לא בלי בתי". לגבי "The Pioneers" טענו הנתבעים, כי כלל לא היו מודעים לקיומו עד להגשת התביעה. הנתבעים התבססו גם על חוות דעת של הבמאי יוסף סידר והתסריטאי רשף לוי, אשר שללו כל דמיון של ממש בין יצירותיו של ברינט לבין "הכלה הסורית".
זמיר קובע, כי הרעיון של "Leaving Omar" הגיע לידיו של ריקליס רק בשנת 2002, בעוד שהתסריט של "הכלה הסורית" נכתב כבר בשנים 2001-2000. לעומת זאת, קיים דמיון עליו הצביע ריקליס בין סרטו לבין הסרט "וגבול נתן" משנת 1998 אשר תיעד מקרה אמיתי, ועל האירועים שתוארו בו התבסס "הכלה הסורית". זמיר גם מנתח את נקודות הדמיון להן טען ברינט ומגיע למסקנה, כי הוא לא הצביע על שום מאפיין ייחודי שניתן לקבוע שהועתק ממנו.
ברינט יוצג בידי עו"ד נחום גבריאלי; ריקליס והתסריטאית סוהא עראף יוצגו בידי עו"ד שאול שרצר; וגלובוס גרופ ו
יורם גלובוס - בידי עוה"ד יוסי כהן, מימון אביטן ועומר שטרק.